.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:05:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB 98r] INSP SERVICE.....
PostNapisane: 06.lis.2007 23:42:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Witam Audimaniaków!

Wczoraj zauważyłem, że po odpaleniu auta na wyświetlaczu (w miejscu gdzie wyświetlany jest przebieg km) wyświetlił się napis ''insp service". Przebieg 172tys. km. Czy to jakaś inspekcja serwisowa, jak ją skasować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 00:05:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
A nie sądzisz, że lepiej wykonać inspekcję zgodnie z instrukcją serwisową ??
Wariant podstawowy (INO1) to około 65 czynności, wariant poszerzony (INO2) około 90 czynności. Sumienne wykonanie INO1 zajmuje około 8 godzin pracy ale samochód jest poprostu inny, niemalże jak nowy ... .

Samym wykasowaniem wskazania niczego nie osiągniesz ale to taka typowo polska mentalność (zamiatanie śmieci pod dywan) i na Forum nie byłoby o czym pisać, bo autka by się nie psuły ... .

Smutno mi czytając takie posty ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 08:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Piotruś nie jest moim celem unikanie inspekcji, po prostu nie za bardzo wiedziałem z czym się to wiąże. Mam pytanko ile kosztuje taka inspekcja i gdzie ją wykonać. Jak podejrzewam pewnie w serwisie Audi? Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 10:15:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Komunikat "insp..." jest (tylko) informacją, że zbliża się (lub został już przekroczony) czas/przebieg kolejnego (!!!) przeglądu serwisowego.
Komunikat nie generuje skutków w postaci np. odłączenia silnika, itp. ... .
Najlepszym znanym mi interwałem międzyprzeglądowym jest przebieg do 15 tyś.km. i nie dłużej niż rok.
Serwis w trybie LL to katatsrofalne nieporozumienie. Na dystansie 30 - 50 tyś.km. (zależnie od charakteru eksploatacji i modelu auta) skutecznie zacierają się zaciski hamulcowe (pogorszenie jakości pracy nie jest zauważalne gdyż następuje stopniowo), o oleju w silniku wspominać (chyba) nie trzeba (? :/ ), zamki i zawiasy pracują długi czas na sucho, itd., itp. .
Jeżeli ktoś nie przejeżdża 30 tyś.km. w dwa lata, przez co inspekcje są wykonywane z maksymalnym okresem międzyprzeglądowym, to jest to już prawdziwy powód do płaczu ... .
Inną pozytywną (bardzo pozytywną !!) cechą fachowej inspekcji serwisowej jest wyłapywanie ewentualnych uszkodzeń powłoki konserwacyjnej oraz początków awarii, które "zgaszone w zarodku" kosztują wielokrotnie mniej ... .

Nie widziałem jeszcze w PL samochodu po przeglądzie w ASO wykonanym z zachowaniem wszystkich (prawie) 70-ciu przykazań producenta :!!: :!!: :!!:

W DE znam tylko 2 serwisy (ASO) przestrzegające w 100% wszystkich zalecanych czynności.

W PL spotkałem się tylko z jedną firmą wykonującą inspekcje (i wszystkie inne naprawy co oczywiste) na wzorowym i godnym naśladownictwa poziomie - naturalnie jest to SSERWIS z Czernicy.

Dodatkowy problem polega na tym, że od pewnego czasu pojawiła się quasikonkurencja pomiędzy ASO (różnych marek) w obniżaniu cen za standartowy przegląd. Siłą rzeczy musiało to spowodować realne skrócenie czasu
trwania takiego przeglądu, a ja wiem swoje i nie mam najmniejszych wątpliwości, że przegląd w podstawowym zakresie nie może trwać KRÓCEJ niż 8 godzin !!!
Samo wyczyszczenie, smarowanie i lakierowanie układu hamulcowego wyczerpuje jedną dniówkę (jeżeli nikt tego wcześniej nie robił, kolejne i regularne inspekcje nie wymagają aż tak wielkich nakładów czasowych), a przez to nie może kosztować (sumarycznie z pozostałymi czynnościami) np. 200 - 300 zł. ... .

Śmiem twierdzić, że prawidłowo wyserwisowany samochód unika (conajmniej) 80% awarii "nibytypowych" dla danego modelu, co w ostatecznym bilansie i tak wychodzi wielokrotnie taniej, niż "oczekiwanie" aż coś się wysra na całego .... .

Przepraszam za ciężki kaliber gramatyczny mojej wypowiedzi ale jestem mocno przeziębiony, co utrudnia mi swobodną komunikację ... :): :/ .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 11:21:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.mar.2006 14:41:33
Posty: 141
Lokalizacja: Toruń, 1/miesiąc Sandomierz, czasem Mrągowo
a mozesz napisac cos blizej o kosztach poszczegolnych serwisow :?:
Jesli ktos ma liste czynnosci wykonywanych podczas tych przegladow tez byloby milo, choc moze to tajemnica ASO :-)
Ale jak sam zauwazyles z tymi przegladami to roznie obecnie bywa dobrzeby bylo wiec wiedziec o co zapytac czy ASO zrobilo wszytko co powinni w czasie takiego przegladu.

_________________
A6 C4 2.8 30V Q Avant 10.2007->
Ford Focus 1.8 TDDI - poszło bez żalu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: