.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 08:53:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL QUATTRO] skrzypienie tylnego zawieszenia podczas
PostNapisane: 06.lis.2007 18:57:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
witam kolegów...mam takie nurtujace pytanko od dłuzszego czasu podczas jazdy skrzypi mi tylne zawieszenie, jak naciskam na tyl toz to samo sie dzieje...powiem ze to skrzypienie wychodzi w miejscu jakis gum....przez strzykawke dolewalem tam olej wrzecionowy i bylo oki na jakis czas...ale po 2 miesiacach od nowa olej wyplynol i lipa to samo czy mozna to jakos rozebrac ewenrualnie napchac tam jakiegos gestego smaru.....pozdro :P

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 22:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Spotkałem się z tym samym problemem w swojej 100 q (Myślę, że powód jest ten sam). Są to tuleje wahacza, najlepiej je wymienić, koszt jednej to ok. 80 zł chyba. Można też robić olejowe "zastrzyki", ale to trzeba powtarzać co tydzień, lub praktycznie po każdej jeździe w deszczu. Tuleje te są metalowo-gumowe, po jakimś czasie guma się wyciera i metal trze o metal i dlatego słychać to nieprzyjemne skrzypienie... Najlepiej więc wymienic :)
Ze smarem to raczej niebardzo :P

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 00:26:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Pewnie drążki ci skrzypią (te śrubu rzymskie), jest o tym cały wątek. Ja wymieniałem je już u siebie. Możesz kupić podrabiane za 100zł sztuka albo Lemfordery za 400 :peace: Ja kupiłęm same końcówki Lemfordera po ok 170zł(o ile dobrze pamiętam, może nawet mniej)a gałke z drugiej strony dałem zregenerować za 40zł. Więc mam Lemfordera za połowe ceny :peace:

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 10:07:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
skrzypia te drazki do regulacji kata pochylenia. a konkretniej tulejki przy piascie. tam jest przegub kulowy zatopiony w smarze i zabezpieczony z obu stron oslonami przed wyciekaniem smaru. jezeli te oslony puszcza , smar wycieka i metal trze o metal. zadne zabiegi poza wymiana tego elementu na dluzsza mete nie przynosza rezultatu. czasookres zuzywania sie tego elementu to jakies 70-80 tys km

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 17:24:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
dzieki koledzy...chyba bede musial wymienic ...no coz :< :/

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 12:39:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Mi też wszyscy mówili, że to drążki kąta nachylenia koła, a okazało się, że tuleje na wahczach...

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 14:58:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli mowimy o tulejach wahacza to trzeba wyjasnic ze sa 2 a w zasadzie 3. jedna jest z tylu i ona wytrzymuje sporo ponad 100 tys km , jezdze juz gdzies okolo 160 tys od wymiany tych tulei i jeszcze sa OK. jej cena to jakies 90 pln. natomiast z przodu wahacza tuz przy progu jest zespol mocujacy w ktory wchodza 2 tuleje ;) tutaj podejzewam ze niejeden wlasciciel quattro mial ostry zgryz bo malo ktory posiadacz etki potrafil w sklepie wykminic ze wymienia sie nie caly element czyli odlew i tuleje , za 1000 pln za sztuke tylko 2 talezyki met-gum po 40 pln kazdy. :) i te talezyki wytlukuja sie po jakichs 120-130 tys km i tutaj wlasnie moze dochodzic tego o czym pisales wyzej czyli wytarcie gumy i obcieranie metalu o metal
sa jeszcze 2 tulejki na regulacji zierznosci i przy mocowaniu piasty do wahacza, sa to te same tulejki ale one sie chyba nie zuzywaja bo jak kupilem auto , wymienilem je ale nie byly zle i teraz mam najechane ponad 200 tys i nic nie wskazuje na ich zuzycie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: