.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 21:24:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] Brak ręcznego :-(
PostNapisane: 12.lis.2007 09:49:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Hejka, znowu mi tylny prawy zacisk nawala :-( Trzech "specjalistów" go robiło i dalej nie działa. Wolałbym to sobie zrobić sam ale nie mam kanału i nie robiłem tego jeszcze :-( Znacie może jakiegoś speca w Krakowie który wypiastowałby go, wyregenerował i pomalował ?

Orientujecie się może jaki koszt tego wszystkiego ?

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 00:12:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
a moze sie wykosztuj, i kup zacisk. NOWY zacisk, a lepiej dwa?

ile cie dotąd wyniosły "remonty" starego zacisku? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 00:14:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
No wiesz, w zasadzie robili go kolesie którzy robili co innego, kosztów nie podliczę bo zwykle było z upustem.

Pozatym koszt nowego zacisku min 500 zł x 2 = 1000 zł ? Tak jakbym nie miał co robić z kasą :-)

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 00:36:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
wsadź uzywke od A4 i po ptakach

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 08:05:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
o to ciekawe. podchodzą pewnie tylko z B5 ?

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 08:09:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Jakie 500zł ?? Zacisk tylny masz identyczny pewnie jak u mnie i koszta nowego to ok. 3 i pół stówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 11:49:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
OGr napisał(a):
o to ciekawe. podchodzą pewnie tylko z B5 ?


z B5. zainteresuj sie tematem bo jak sobie zmienisz na takie od b5 to mozliwe ze dluuugo nie bedziesz wracal do tego.
Te zaciski sa znacznie lepiej zrobione...

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 12:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
OGr napisał(a):
No wiesz, w zasadzie robili go kolesie którzy robili co innego, kosztów nie podliczę bo zwykle było z upustem.

Pozatym koszt nowego zacisku min 500 zł x 2 = 1000 zł ? Tak jakbym nie miał co robić z kasą :-)


Nowe zaciski chodzą po 300-350 zł MAX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 12:38:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
ADAM 12 napisał(a):
OGr napisał(a):
No wiesz, w zasadzie robili go kolesie którzy robili co innego, kosztów nie podliczę bo zwykle było z upustem.

Pozatym koszt nowego zacisku min 500 zł x 2 = 1000 zł ? Tak jakbym nie miał co robić z kasą :-)


Nowe zaciski chodzą po 300-350 zł MAX

ori ? gdzie ? :-)

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2007 12:53:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Tak ale dobrze jakbym dwa zmienił to już masz 700 zł.

Z A4 pewnie wyjdą taniej i tak jak mówicie spokój na lata. Jest jakiś problem z montażem ?

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 17:39:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2005 12:24:44
Posty: 49
Lokalizacja: Wlkp
a co ci sie dzieje z nim? cieknie? zaciera sie?linki sprawdzales? mialem ten sam problem w B 3,kupilem zaciski od B 4 ,ale nadal walczylem z recznym,zalozylem nowe linki i po roku zaczal blokowac sie,wiec zakupilem sprezyny i zrobilem tak jak to maja A 4 i nowsze,teraz mam spokoj swiety,podstawe to dobre linki zeby reczny dzialal!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 20:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Zaciski hamulcowe na tylnich kołach w B4 to kompletna pomyłka.
Około 95% B4 ma problemy z brakiem lub słabym ręcznym.
Mnie kiedyś naprawiał to brachol.
Rzucał przy tym mięchem i bałem się że z nerwów przywali czymś w błotnik. Wyciągał cały cylinederk i czyścił bebechy, smarował i składał do kupy. Pomogło ale strasznie dużo było dłubania.
Jeśli mas okazję to kup sprawne używane zaciski i wymień.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 21:59:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
yogi, linki były wymieniane również.

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 23:15:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
znalazłem kolesia który ma tylne zaciski z A4 96 i 98. Były te same i oba będą pasowały ? Są tam jakieś większe przeróbki czy podchodzą bez problemu ?

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 00:55:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 19:28:38
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
ja mam A5 B5, i powiem szczerze ze też walczyłem z tym samym problemem... mój mechanik powiedział ze to problem od zawsze w starszych audi... w ogóle tylne hamulce wg mnie są bez rewelacji... przód jak najbardziej fajnie działa, ale tył tez bym chętnie zmienił na kompletnie nowe... mimo iż jest to jakiejś tam renowacji i nowa tarcza, klocek i linki ręcznego....

_________________
<<V6>>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 14:42:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zmien mechanika na takiego ktory mniej gada a wiecej robi. ja mam starego rupiecie z 91 roku i dziala mi reczny a tylnie heble szlifuja tarcze prawie w takim samym tempie jak przod. z tylnimi heblami jest ten bol ze malo komu chce sie wnikac jak rozebrac caly zacisk zeby wymienic gumki na osce recznego. jest taki zestaw naprawczy AUTO FREN gdzie w zestawie sa nawet siemeringi do oski recznego. tego nie ma nawet w zestawie z ASO. jak wymienisz ten siemering to twoje problemy z recznym sie skoncza. chyba ze wewnatrz masz juz wszystko tak skorodowane ze nie ma rownej powierzchni. wtedy jedyna rada to poszukac sprawne zaciski i je zregenerowac

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 17:38:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
No tak ale jedynym sposobem żeby to sprawdzić to pojechac do mechanika i sprawdzić. A jak już rozbierze auto to wypadałoby je zrobić.

Od kolegi dostałem wiadomość:

Cytuj:
Owszem jest problem :-( . Zaciski od A4 mają inaczej wyprowadzone gniazdo do wężyka. W B4 jest prostopadle do osi zacisku, a w A4 jest pod kątem w dół. Dodatkowo w A4 linka ręcznego idzie górą, a w B4 dołem Żeby założyć zaciski od A4 musiałbyś wymienić wężyki na dłuższe i zamienić zaciski stronami. Ze swojego doświadczenia wiem, że odkręcenie wężyków (jak nie były nigdy ruszane) to niezła "zabawa" i można przy tym uszkodzić przewód sztywny. Tak więc nie polecam. Natomiast przełożenie środka zacisku też wymaga małej rzeźby :-( . Pamiętasz ten mój opis regeneracji? Wspomniałem tam, żeby pamiętać przy składaniu o trafieniu otworem w bolec blokujący. Niestety w A4 zamiast otworu jest bolec, a otwór znajduje się w obudowie zacisku. Żeby to wpakować do starego zacisku trzeba w miejscu bolca nawiercić otwór pasujący umiejscowieniem i wymiarem do bolca w obudowie zacisku. Jest to o tyle trudne, że materiał z którego jest wykonana ta część mechanizmu jest cholernie twardy i bez naprawdę porządnego wiertła i wiertarki kolumnowej nie ma się co zabierać do tego (ja zużyłem 3 wiertła molibdenowe zanim mi się to udało).


Faktycznie jest to tak problematyczne ?

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 20:07:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a po co rzezbic ? az taki problem jest z zaciskiem w B4 ? przeciez to prawdopodobnie pasuje od wszystkich C4 , C3 i innych 80tek
roznica jest tylko miedzy quattro a oska bo oska ma reczny od gory a quattro od dolu zacisku. nie pozostaje nic innego jak wejsc w etke i to dokladnie sprawdzic bo kiedys to sprawdzalem pod katem zaciskow w C4 i wiele innych pasowalo miedzy innymi takie same zaciski sa w Skach jak i reszcie quattro pomimo innej srednicy tarczy... w urkach tez tylni zacisk jest taki sam :diabel:

poprawka , faktycznie B4 nie ma sobie rownych :P nic innego nie przypasi :): natomiast z C4 pasuje do wiekszosci .... niemniej jednak sprawdz to bo tam z kolei pojawilo mi si eze wystepuje w 80tkach do 92 roku zacisk taki sam jak w A200 , A100 , A100C4 , A6 C4 i A8 oraz Acoupe

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 00:14:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Po to żeby to chodziło a nie co chwilę się pieprzyło.

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 07:36:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
problemem jest jak to napisał hans. mechanikom nie chce się rozbierać całego zacisku. problemem jest poskładanie tego. trzeba mieć szczypce do pierścieni zeglera czy jakoś tak(można je sobie zrobić z długich nożyczek, po delikatnym spiłowaniu końców) . przyda się jeszcze ściągacz do kół zębatych do wciśnięcia całego tego koszyczka, aby spokojnie wq... się na sam pierścień.
przerabiałem te problem w zaciskach od scirocco, są tam takie same jak w B4.

problem leżał w uszkodzonej gumce na ośce od ręcznego. dostawała się woda. rdza była mielona, na taki miał, co powodowało zacinanie ręcznego i słabe jego działanie.

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: