.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 08:15:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 20V 7A] Wymiana dwusekcyjnej pompy wspomagania na "
PostNapisane: 14.lis.2007 15:35:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Witam !
Czy można w miarę bezboleśnie przełożyć pompę dwusekcyjną - wspomaganie kierownicy i hamulców - na taką, np. jaka była montowana w różnych modelach z "klasycznym" serwem podciśnieniowym i wspomaganiem hydraulicznym kierownicy ?
Jeśli tak, to z którego modelu przypasuje bez grubszych akcji typu dorabianie mocowania, itp. dupereli ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 19:04:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dlaczego chcesz zmienić ? pompę możesz podpasować od innego 20v z tych roczników (b3/b4) byle była dwusekcyjna.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 22:23:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Leo napisał(a):
dlaczego chcesz zmienić ? pompę możesz podpasować od innego 20v z tych roczników (b3/b4) byle była dwusekcyjna.


Sęk w tym, że najprawdopodobniej oprócz pompy nie robi również gruszka. Z racji posiadania od niedawna podciśnieniowego serwa (hydraulika poszła w przysłowiowe pizdu ;) ) nie widzę sensu dalszego katowania się wyciem obecnej pompy, wożenia gruszki, dodatkowych przewodów ciśnieniowych, itp. dupereli.
Problemem przy wymianie jest przede wszystkim łatwość przeszczepu takiej pompy i minimalne ciśnienie, jakie pompa powinna wytwarzać.
Czy były jakieś 7A z pompą jednoobwodową/sekcyjną ?


Ostatnio edytowano 15.lis.2007 10:45:32 przez ksms, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 23:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie było.
taka przeróbka jest wg mnie bez sensu, chyba, że mamy części za darmochę. Ale to Twój wybór.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 23:40:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Siur - mój wybór ;)
A dlaczego bez sensu ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 23:50:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dlatego, że pompa dwusekcyjna właśnie po to była zakładana - żeby były lepsze hamulce i wspomaganie. To, że ma 20 lat to nie znaczy ,że jest szajsem zaprojektowana. po prostu wszystko się zużywa.
Różnic w układach jest sporo, od siłownika, przez oczywiście osprzęt, maglownicę, a kończąc na regulatorze siły hamowania przy tylnej osi, którego to przy 2 sekcyjnej pompie nie ma.
Najważniejsze to chyba pytanie - co chcesz osiągnąć ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 00:05:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Zamiarem było jakieś sprytne obejście konieczności zakupu nowego akumulatora ciśnienia i jakieś rozsądnej naprawy pompy. Ja absolutnie nie twierdzę, że hydrauliczne wspomaganie jest złe, czy do kitu. Od prawie roku bujałem się z możliwością sprawdzenia/naprawy sprzęta i jakoś nie było chętnych na taką akcję. Raz nawet dałem się z lekka zrobić na sprawdzenie pompy, które wykazało, że niby wszystko OK, ale..... Chyba jednak nie do końca. Cena gruchy jest jaka jest i nic specjalnie poradzić na to nie można.
Właściwie to tyle w temacie z mojej strony. Stąd też próba wykminienia jaka pompa przypasuje niejako "bolt-on" w miejsce poprzedniej, żeby pozbyć się spod maski reszty gratów obwodu wspomagania hamulców hydrauliką.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 10:07:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
... że się podłączę do tematu:

Jako autor dokonanej przeróbki w samochodzie Kolegi Ksms, stwierdzam, że jedynym powodem zastosowania układu wspomagania nadciśnieniowego, była zapewne oszczędność miejsca pod machą. NIe wiem, Leo, skąd twierdzenie, że w układzie z nadciśnieniem brak korekcji siły hamowania tylnej osi, skoro osobiście podłączałem na powrót umieszczony przy pompie układ proporcjonujący siłę hamowania tyłu. Czy rozwiązanie wspomagania pompą jest lepsze z punktu widzenia skuteczności hamulców - nie sądzę. Ksms mówi raczej o sporej podobno poprawie, choć ta wynika zapewne z niedomagania poprzedniego układu - inna sprawa, że niedomaganie dotyczyło AKUMULATORA ciśnienia - czyli możliwości uzycia wspomagania w przypadku braku zasilania ciśnieniem z pompy. Tymczasem hamulce (sam jechałem) są w tej chwili ostre, choć bardzo dobrze i precyzyjnie dozowalne, próby hamowania w zakręcie na śliskim wykazały prawidłowy rozkład sił hamowania na przód i tył (dla cywilnych zastosowań, rzecz jasna). Pozostaje wywalenie skapiałej, wyjącej, jak potępieniec pompy wspomagania dwuobwodowej i wiszącej jako gadżet przypominający o swej dawnej świetności "bomby" wraz z owężowaniem. Pompy z silników 10V mają nieco inne mocowanie - a celem jest oszczędzenie sobie w miarę możliwości mataczenia przy nowym mocowaniu self made.

Nota bene - moje B2 90 Q ma więcej lat i jednosekcyjna pompa prodakszyn dejt '84 nawet nie jest zawilgocona, a i działa wyśmienicie.

Więc co z tym zużyciem? A może jednak krok w tył z tym hydraulicznym patentem?

Całując sygnety wszystkim forumowym guru

Wasz Wania Traktarist'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 22:10:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Leo napisał(a):
Różnic w układach jest sporo, od siłownika, przez oczywiście osprzęt, maglownicę, a kończąc na regulatorze siły hamowania przy tylnej osi, którego to przy 2 sekcyjnej pompie nie ma.

Pogrzebałem trochę w jakiejś starej etce i w coupetach quattro z lat 1989-1990 nie zaobserwowałem żadnego regulatora hamowania przy tylnej osi. Oczywiście mogłem się zdrowo walnąć przy przeglądaniu. W końcu wielu coupetom quattro pod tylnie sanki/oś nie zaglądałem.
A tak zupełnie przy okazji, to co ma dwusekcyjność pompy hydraulicznej do regulatora siły hamowania ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 23:04:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Też się zastanawiam nad tego typu przeróbką, bo już od miesiąca chyba nie mogę dojść do ładu ze wspomaganiem hamulca w 100 2.3 NF quattro, ale troche się obawiam, że to nie wypali...

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 09:41:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Po wielu zabawach z pompą dwusekcyjną, tez myślę o hamulcu wspomaganym podciśnieniem. Nie łapię jednak pewnych stwierdzeń:

- "osobiście podłączałem na powrót umieszczony przy pompie układ proporcjonujący siłę hamowania tyłu."
U mnie korektor hamowania tyłu reaguje na ugięcie tylnego zawieszenia i jest umieszczony przy wahaczu lewego koła. W ośce jest inaczej?


- "...niedomaganie dotyczyło AKUMULATORA ciśnienia - czyli możliwości uzycia wspomagania w przypadku braku zasilania ciśnieniem z pompy."

Gruszka wspomaga hamowanie tylko po wyłączeniu silnika. Czy wspomaganie podciśnieniowe Audi działa po wyłączeniu silnika i ile razy?

Na pompie dwusekcyjnej mam podane jedno ciśnienie "150 bar", chociaż jeden obwód ma 6 tłoczków z zaworem ustalającym, a drugi dwa tłoczki - wspomaga hamulce.
Na pompie jednosekcyjnej, pasującej razem z mocowaniem, mam podane ciśnienie "75 bar".
Czy "150 bar" dotyczy hamulca i maglownicy, czy tylko hamulca?

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 10:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Ogólnie - należy rozwiać obawy szanowych Panów. Patent się całkowicie sprawdził, świadectwo może dać Kolega Ksms. Mamy jeszcze małą poprawkę, do uskutecznienia, ale ona zasadniczo nie rzutuje na ocenę przeróbki. To działa!

Lake napisał(a):
Po wielu zabawach z pompą dwusekcyjną, tez myślę o hamulcu wspomaganym podciśnieniem. Nie łapię jednak pewnych stwierdzeń:

- "osobiście podłączałem na powrót umieszczony przy pompie układ proporcjonujący siłę hamowania tyłu."
U mnie korektor hamowania tyłu reaguje na ugięcie tylnego zawieszenia i jest umieszczony przy wahaczu lewego koła. W ośce jest inaczej?

Pomyliliśmy dwa pojęcia. Jedno - to układ proporcjonujący ciśnienie w tylnej sekcji w postaci małego cylinderka mocowanego pod pompą hamulcową, przez który przechodzą przewody hamulcowe od pompy. Korektor jako taki zaś - to układ o którym piszesz, Lake, umieszczony nad wahaczem lub belką tylnej osi. Oba urządzenia w ogóle nie stanowią, bo pozostają na swoich miejscach, nic im do przeróbki.
Lake napisał(a):

- "...niedomaganie dotyczyło AKUMULATORA ciśnienia - czyli możliwości uzycia wspomagania w przypadku braku zasilania ciśnieniem z pompy."

Gruszka wspomaga hamowanie tylko po wyłączeniu silnika. Czy wspomaganie podciśnieniowe Audi działa po wyłączeniu silnika i ile razy?

Działa, jak w każdym innym samochodzie. Odpowiada za to jednokierunkowy zaworek, uniemożliwiający po wyłączeniu silnika wtargnięcie powietrza do puszki serwa. Wystarczy na 2-3 depnięcia max. ale od awaryjnego hamowania więcej specjalnie się nie oczekuje. I na pewno to lepiej, niż martwa "bomba" która w ogóle nie robi...
Lake napisał(a):
Na pompie dwusekcyjnej mam podane jedno ciśnienie "150 bar", chociaż jeden obwód ma 6 tłoczków z zaworem ustalającym, a drugi dwa tłoczki - wspomaga hamulce.
Na pompie jednosekcyjnej, pasującej razem z mocowaniem, mam podane ciśnienie "75 bar".
Czy "150 bar" dotyczy hamulca i maglownicy, czy tylko hamulca?

Ba... Szczerze powiem - nie wiem. Sądzę że zwiększone zapotrzebowanie na ciśnienie wynika tylko z układu wspomagania hamulca, co nie wyklucza dostosowania maglownicy do takiego ciśnienia. Na pewno jakimś rozwiązaniem jest pozostawienie tej samej pompy, jeśli jest sprawna, i zapętlenie obwodu wspomagania hamulców, jak to jest teraz zrobione u Ksms-a. U Niego jednak pompę będziemy wywalać, bo wyje jak Sirromaha.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 11:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Panowie kuba411vm i Lake zwróćcie uwagę, że moje auto to coupe quattro. Zatem nie ośka i nie 100. Z tego co pamiętam z etki to bodajże w 90 był taki diwajs przy tylnej osi. Ale nie ma co desperować, gorąco polecam kontakt z kolegą SebastianemS. Zapewne coś rozsądnego wykmini jak uporać się z problemem.

Heh.... Byłeś szybszy :)

A tak wracając do tematu: Czy ktoś się orientuje, jaka pompa byłaby najodpowiedniejsza ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 14:15:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Dziękuje za wyjaśnienia.
Pompę "75 bar" wymontowałem na szrocie z jakiegoś Audi 80. Pamiętam, że miał maskę podpieraną jednym siłownikiem teleskopowym (na środku maski). Mocowanie tej pompy jest identyczne jak w Audi 100 5 cyl. Kółko pasowe jest blaszane i ma dużo większą średnicę. Średnice śrub pod węże są większe niż w "setce" i nie da się przełożyć pompy bez zastosowania reduktorów lub wymiany węży. Do wiosny odpuszczam "temat".

PS. Może w starej pompie odkręcić dwie śruby krzyżowe (po przeciwnych stronach) najbliższe kółka pasowego i wyjąć z nich tłoczki ze sprężynami, a potem zakręcić na nowo? Wyłączy to zbędne sprężanie oleju w sekcji hamulcowej - powód hałasu???

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 09:35:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Ciekawa sugestia z tymi tłoczkami. Trzeba będzie wypróbować bo takie rozwiązanie umożliwiłoby wywalenie akumulatora ciśnienia i podpięcie się bezpośrednio do powrotu do zbiorniczka oleju. Dzięki za info.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 15:58:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
korektor sily hamowania wystepuje w pojazdach o dluzszym rozstawie osi gdzie wystepuja znaczne roznice miedzy obciazeniami osi w zaleznosci od obciazenia auta. przy krotkiej kontrukcji jaka jest Coupe gdzie rozstaw osi jest na tyle krotki ze ciezar rozklada sie w granicach rozsadku rownomiernie mozna bylo zrezygnowac z regulatora sily hamowania tylniej osi. mowa o quattro :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 18:54:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w urquattro i pewnie w innych podobnych rezygnacja z regulatora skończyła się zamiataniem dupy na śliskim.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 19:53:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
w urquattro i pewnie w innych podobnych rezygnacja z regulatora skończyła się zamiataniem dupy na śliskim.

I o to chodziło. Hamowanie lewą nogą, Szanowny Panie... :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 07:38:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Cytat: "Trzeba będzie wypróbować bo takie rozwiązanie umożliwiłoby wywalenie akumulatora ciśnienia i podpięcie się bezpośrednio do powrotu do zbiorniczka oleju."

Sugeruję, po wyjęciu tłoczków, "zaślepienie" tego otworu. Podejrzewam, że pompa będzie zasysała olej ze zbiornika wyrównawczego (przez magistralę "hamulcową") w odwrotnym kierunku, co spowoduje zakłócenie cyrkulacji.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron