.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 17:10:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C4 1,9TDI, 97r
PostNapisane: 15.lis.2007 08:39:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Witam,

Mam kilka pytań odnośnie w/w auta:

1.Auto jest z Belgii, czy auta z Belgii mialy na przednim pasie nitowane dodatkowe tabliczki na te tabliczki, ktore sa zawsze,tam gdzie jest VIN,takie czarne? Bo na ta oryginalna czarna naklejke przynitowana jest taka czarna,tez oryginalna i vin sie zgadza,koles mowi ze w Belgii tak mialy?

2.Jak sprawdzić klimatronik przy takiej temperaturze na dworze,bo po wcisnieciu przycisku nie zalacza sie,przytrzymujac przycisk pojawia sie ta sniezka ale tylko jak sie go trzyma, ale klima sie nie zalacza,jest jakis sposob bo na slowo nie uwierze kolesiowi?

3.Pomijajac juz kwestie mocy silnika w tym aucie,czy ktos moze mi powiedziec o jakim oznaczeniu byly silniki 1,9TDI, 90KM w tym aucie z 97r i czy sa to dobre silniki czy raczej sobie odpuscic?

Z gory dzieki za pomoc.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 10:46:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
2.climatronic mozesz sprawdzić np.wjezdzając do garażu lub innego ciepłego miejsca ,bo tak będzie wybijać
3.silniki dobre ,ale słabe >>do tej budy najlepszy diesel to AAT 115ps lub AEL 140ps

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 11:36:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
1. tak

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 12:03:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Dzieki za pomoc,to jednak nie łgał z tą tabliczką,ciekawe co z klimą,cholera,a nie ma innego sposobu niż cieply garaz zeby ja odpalic i sprawdzic czy działa?


A powiedzcie mi jeszcze jakie oznaczenia miały silniki 90KM,ktore wychodzily w tych autach w tamtym okresie,bo chciałbym jeszcze coś szybko na ich temat znalezc?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 12:15:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
datar napisał(a):
A powiedzcie mi jeszcze jakie oznaczenia miały silniki 90KM,ktore wychodzily w tych autach w tamtym okresie,bo chciałbym jeszcze coś szybko na ich temat znalezc?


AHU?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 12:54:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
O dzieki, wyglada na to, ze to bedzie ten silnik bo w tym przedziale czasowym zostalo wyprodukowane auto.


Macie jeszcze jakies sugestie lub porady co do tego auta z tym silnikiem?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 13:35:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
moim zdaniem zdecydowanie zamaly silnik i zaslaby chyba ze ktos naprawde lubi jezdzic jak przyslowiowy pan Henryk na taksówce ( Bez obrazy dla urzytkowników ) 1.9 TDI to dobry silnik ale do B4 a nie do A6 C4 jak wybierac diesla to tylko AEL 140 KM :diabel:

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 1,9TDI, 97r
PostNapisane: 15.lis.2007 14:46:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
datar napisał(a):
Witam,

3.Pomijajac juz kwestie mocy silnika w tym aucie,czy ktos moze mi powiedziec o jakim oznaczeniu byly silniki 1,9TDI, 90KM w tym aucie z 97r i czy sa to dobre silniki czy raczej sobie odpuscic?

Z gory dzieki za pomoc.


Cześć
Symbol silnika/nr nadwozia/kody wyposażenia auta są na naklejce, która powinna znajdować się we wnęce koła zapasowego.

Co do silnika wg. włoskiej książki 94':
66kW(90KM)/4000 202Nm/1900
przyśpieszenie 0-100km/h 13.9s;
spalanie 90km/h 4.5 120km/h 5.9 miasto 7,0
prędkość maksymalna 177km/h

Akurat jestem na etapie C5 ze 110KM silnikiem-załamka :!!: , co dopiero C4 z 90KM
Ale może mamy inne wymagania/przyzwyczajenia

Oczywiście wybór należy do Ciebie :peace:

Ps. Jeśli Twoim kryterium 1.9-2.5 jest tylko spalanie-bierz 2.5 AEL. Różnice są naprawdę niewielkie

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 15:50:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
"2,5TDI 16V":

i co tak zle z tym 110 w A6 C5 masz?

Coz ja patrze glownie pod wzgledem,spalania,obslugi,kosztow eksploatacji.C4 z tym silnikiem ma od cholery miejsca pod maska do wszystkiego jest dostep bez problemu,nic nie trzeba odkreca do rozrzadu itd, nie ma viscoz i innych dziwnych pomp na pasku z tylu silnika,byc moze nie mam racji,ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze jak prowadze auto do roboty to nigdy nie wraca juz takie samo,zawsze cos krzywo złożą,tam zle dokreca,tu srubke zgubia itd...i tak do zaje...nia,a ja straszny pedant jestem i nie lubie jak mi tak oddaja auto,pozniej sam musze poprawiac i sie z nimi klocic.
Druga sprawa to mysle ze to idealne rozwiazanie bo A6 C4 w combi to duze wygodne auto,malo awaryjne,ma doskonaly malo awaryjny silnik i malo pali,czego chciec wiecej.Oczywiscie jest jeden bol z jazda z tym silnikiem i ewentualnym wyprzedzaniem bo wiadomo buta nie ma i mozna sie tylko toczyc...hmm..

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 15:54:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Gdybym mial kase kupilbym wlasnie takie C5 avant z silnikiem 1,9TDI 110KM,rozwiazanie dla mnie idealne.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 16:21:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Mam 110 w C5, na szczeście już w sobotę to się zmienia... :D
Tak jak pisałem-zależy kto co lubi.
Miałem aela z program na 160KM, to jeździło fantastic i nie chodzi mi o ściganie/świrowanie itp, a np. o bezpieczne wyprzedzenie czegokolwiek...
Fakt moja wina, ze przesiadłem się z silniejszego auta na słabsze, dlatego mam takie odczucia-moze są zbyt wygórowane.
Ale z drugiej strony Koledzy tu piszą że np. C5 z silnikiem 4.2 nie jedzie lub A8 z silnikiem 3.7 nie jedzie... Ile osób tyle wymagań

Wiedz tylko, że kupujesz jedno z największych/ciężkich Audi z najsłabszym dostępnym silnikiem. To tyle jeżeli chodzi o moc
Dla Ciebie może będzie okey :peace:

Co do kosztów, to tak naprawdę droższy jest rozrząd który zmieniasz raz na 60-80tys, ubezpieczenie, i 1ltr oleju dodatkowo więcej przy każdej wymianie.
U mnie padło koło pasowe i rolka napinacza(i nic więcej przy silniku nie robiłem)-z tego co się orientuje dosyć częste przypadłości tych motorów, ale równocześnie w 1.9 pewnie też bywają typowe usterki, które Cie mogą spotkać.
Zawieszenie/nadwozie - to samo więc nie ma mowy o różnicy w kosztach.

Co do spalania, możesz poszukać w archiwum, juz kiedyś poszło prawie na noże ;) przy porównaniu
Minimalną różnicę może, może odczułbyś po mieście, poza śmiem wątpić czy jakiekolwiek występują (Panowie chcący dać kontre, mowa tu jest o C4, a nie o A4 czy B4), a i tak łyka Cie wszystko powyżej 1.6


Pozdrawiam

Ps. Nie zamierzam tym postem wszczynać żadnej złośliwej polemiki
To co napisałem wynika z moich osobistych odczuć i doświadczeń jako użytkownika A6 z motorami 1.9 i 2.5

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: