Witam!
Co do ilości płynu... Nie licz na to że starczy 5l
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Na pewno będzie za mało. U mnie weszło ponad 6l
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Nie przestrasz się zachowaniem auta przy odpowietrzaniu. Może a podejżewam że będzie się zachowywał jakby diabeł w niego wstąpił
Przy odpowietrzaniu mojego silnika działy się takie rzeczy że gdybym był tam sam (a był jeszcze szwagier i jego ojciec - obaj mechanicy) to zgasił bym silnik usiadł na ziemi i płakał
![n :diabel:](./images/smilies/020.gif)
Ale te dziwne zachowanie silnika nie trwało długo. Ale z mojego doświadczenia wiem że...:
1 W trakcie odpowietrzania korek dokręcony na max-a.
2 Wlewasz płyn do pełna (na odpalonym bądź nie - moim zdaniem nie ma różnicy choć mogę się mylić)
3 Jeśli motor nie pracuje odpalasz i czekasz aż zejdzie poziom (raczej zejdzie szybko).
4 Jak poziom na zbiorniczku wyrównawczym zejdzie gaś silnik, odczekaj chwile.
5 Po odczekaniu odkręć korek dolej płynu zakręć korek odpal silnik.
6 I tak kilka razy aż przestanie brać płyn ze zbiorniczka (na pewno ponad 6l)
7 Po dolewaniu i zakręceniu korka musisz luzować na objemce któryś wąż i robić taką szczeline by delikatnie wypływał płyn chłodzący a z nim powietrze (przygotuj sobie czyste naczynie na wypływający przez ową szczelinę płyn bo chyba go szkoda no nie?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
8 Oczywiście ogrzewanie włączone (samo grzanie bez nadmuchu)
Co do tego co napisał "Lake" Korek rzeczywiście też miałem nieraz dokręcony tak aby tylko nie wypadł
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ale przy odpowietrzaniu moim zdaniem dokręcony korek to podstawa!
Odczekać po zgaszeniu silnika musisz żeby nie wystrzelił gorący płyn. Zabieg czaso i praco chłonny ale konieczny. Co do wody nie jestem w 100% przekonany. Wydaje mi się że lepiej robić to na płynie bo : po pierwsze jak już ktoś wspomniał będą lub gdzie niegdzie już są ujemne temp., po drugie i tak prędzej czy później będziesz musiał wlać płyn nie wodę a po co robić sobie dwa razy robote z odpowietrzaniem
Bez termostatu możesz jeździć ale silnik się nie dogrzeje i cały czas może chodzić na ssaniu a w tej sytuacji nie chciałbym tankować tego autka
Jeszcze raz powodzenia!! Sądzę że dasz sobie radę!
Pozdrawiam.