.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 03:47:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI V6 BAU quattro TIPTRONIK] problemy z tipkiem
PostNapisane: 22.lis.2007 09:13:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie

Problemy z Visco zakończone - tak mi się wydaje - szczegóły w osobnym poscie :):

Ogólnie 2,5TDI V6 BAU IS THE BEST!!!!! Silnik chodzi perełka więc chciałbym dobrze naprawić skrzynie - jesli to w ogóle mozliwe, aby chodziła idealnie po naprawie :/

A teraz zbliża się chyba nowy problem - TIPTRONIK. Otóż występują nastęujące objawy:

1. bieg 1-2 niby wchodzą do 2200obr/min przy lekkiej jeździe ale czuje leciutkie pociągnięcia (towarzyszy temu jakby słyszalny dziwny pomruk - który wczesniej dodatkowo wzmocniony był szumem visco) czego nie wyczuwam przy biegach 3-4-5
2. przy hamowaniu przed światłami przy redukcji czasami wyczuwalne poszarpywania chyba 3-2 lub 2-1, ale nie zawsze.
3. czasem przy hamowaniu zatrzymywaniu pojazdu w zakresie redukcji biegów 3-2-1 czuć jakby ktoś od spodu samochodu stuknął takim dużym gumowym młotkiem - ale zdarza się to nie za kazdym razem. W ogóle wszsytkie powyższe zachowania nie sa regularne.
3. Efekty chyba się nasilają przy trybie S.
4. Przełaczani ena postoju płynne - głowy nie urywa.
5. Czasem jak stoję długo w korku szczególnie na górce, wiadukcie, pochyleniu i trzymam noge na hamulcu dzwignia w połozeniu D - czuję jakby mrowienia na pedale - jakby silnik chodził bardziej agresywnie - po przełaczeniu na N lub P ustepuje - równiez kiedy rusze jest już OK

teraz zastanawiam się co padło:
- konwerter
- tarczki
- elektrozawory

a cieszyłem się że ze skrzyni poza olejem nic nie wypłynęło :|

ale pewnie szwaby nic nie wymieniały w skrzynce przez 190000km i skutki widać :banghead: teraz to nawet dynamiczna wymiana nic nie pomoże a nawet może zabic mi tipa :<

Na razie błedów nie wyrzuca i nie wchodzi w tryb awaryjny - ale kiedyś taki "piekny" dzień pewnie nadejdzie :/

Olej + filtr wymieniony statycznie okolo 2000km temu przy przebiegu 190 000km (100% oryginalny sprawdzony w ASO)


Prośba o sugestie i wskazanie profesjonalistów w dziedzinie TIPTRONICA. Słyszałem o fachowcu z Nadarzyna, że jest dobry - ale po znalezieniu posta na forum że przyjał kogos w piżamie i na double gasoleum to zacząłem się wahać. Słyszałem że gdzieś koło Poznania sa znakomici fachowcy, którym zlecają roboty inne serwisy.


Ostatnio edytowano 22.lis.2007 10:04:15 przez KRISOO, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 09:22:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Jeśli chodzi o Poznań, to pewnie masz na myśli Teodora Myszkowskiego 'teomotors'

I jeszcze w tym temacie.
Staram sie dowiedzieć jak można zvagować tipa.
Może ktoś wie czy odczyty dokonujemy statycznie czy dynamicznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 09:27:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Na tipach sie nie znam ale powiem ci jedno ze czas działa na twoja nie korzyść. Strzel z bicza na sląsk do Pana Sopy (SSERWIS) tam nikt nie wyjdzie do ciebie na bani ani w pampelonach a kompendium wiedzy jaką ta osoba posiada zaskoczy ciebie i jeszcze nie jednego co u tego człowieka sie pojawi.


Gwarantuje Ci ze po wizycie bedziesz wiedział wszystko na temat swojego tipa oraz to co jeszcze zlecisz przy okazji.

Dla przykladu : Byłem, widziałem wiem i jesetm Bardzo zadowolony a mam troche dalej od ciebie.


Pzdr Pawlo

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 10:35:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Co prawda mam AKE, ale przy delikatnym dozowaniu pedału gazu biegi u mnie zmienia przy 1900rpm a nie 2200! Nie za wysoko to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 10:55:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. Mrowienie na postoju z załączonym "D" to tylko i wyłącznie sprawa poduszek zawieszenia zespołu napędowego - w Twoim przypadku najprawdopodobniej chodzi o poduszki pod skrzynią. Czy ten samochód nie ciągał zbyt ciężkich przyczep (pytanie, nie sugestia) ???

2. Stuki przy redukcji mogą być ściśle powiązane z pkt.1 lub z innymi elementami gumowymi (np. tuleje mocujące tylnego mostu).
Może to być również zgon/awaria sterownika ASB ale w Twoim przypadku bardzo trudno uwierzyć, że jest to realne zagrożenie ... .

3. Dźwięki, a przede wszystkim szarpanie podczas nabierania prędkości - patrz punkt 1 i 2 ale jest jeszcze coś ... :): . Szczegóły na PW ;) :P .


Na temat jakości Firmy SSERWIS nie będę niczego pisał, żeby nie zaciemnić wypowiedzi Pawlo5 . Napisał 101% prawdy i to wystarcza ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 11:06:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Doktorze Piotrze, sugerujesz ,że praca ASB jest bezpośrenio uzależniona od stanu naszych elementów gumowych ??
Poduszek etc..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 11:39:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Powiem tak,

Nie mam 100% pewnosci ale auto chyb anie jeździło z przyczepą. nie ma haka i nie widac że miało. Chyba że został przed sprzedażą zdjęty - dobrze zamaskowane jego istnienie.

Mrowienie o którym pisałem wystpeuje nie zawsze. najczęsciej przy dłuższej jeździe w korkach i na staniu na podjazdach (ale tez nie zawsze).

Te wspomniane stuki podszarpywania pojawiają się w zakresie bieg 1-2-3 i 3-2-1 (tez nie zawsze) Towarzyszy im wtedy to dziwne pobrzekiwania w tonach silnika - nie wiem jak to opisać - cos podobne jakbym miał załozony wydech sportowy - ja krasowy benzyniak - sam nie wiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 12:32:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
KRISOO napisał(a):
Mrowienie o którym pisałem wystpeuje nie zawsze. najczęsciej przy dłuższej jeździe w korkach i na staniu na podjazdach (ale tez nie zawsze).


"Prawidłowo". Inaczej zachowuje się zimna guma z zimnym olejem w środku, inaczej jest na ciepło. Mrowienie na pewno masz od tego co napisałem powyżej (poduchy tylko nie wiem jak wskazać które), stuki prawdopodobnie tak samo ale to już tylko wróżba ... :-).

Marcin - skubnięcia tipa to inne szarpanie niż pochodzące od elementów montażowych.

[+]
Nie wierzę żeby ktoś wręcz ukrywał obecność haka. Dla Niemców to niebawały atut przy sprzedaży ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 20:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
u mnie po przełączeniu na d lub r wyczuwalne były w środku drgania, też mi się wydawawało że to poduchy, wczoraj wymieniłem olej w tipie (to co wylało się skrzyni wyglądało strasznie, olej wyglądał jak z silnika - czarny jak smoła), co dziwne drgania praktycznie zanikły, zmiany biegów są praktycznie niewyczuwalne, teraz chyba dopiero poznałem jak wygląda prawidłowa praca tipa

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 22:11:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Kriso... właśnie skojarzyłem... podobny efekt miałem jak mój wyłącznik pod pedałem hamulca kulał... Tak jakby auto wpadalo w lekkie wibracje na postoju z załączonym "D". Po naprawie wyłącznika (rozebranie, oczyszczenie, podgięcie blaszek) problemu już nie było. Co ciekawe, w tej samej chwili przestały mi się zapalać kontrolki ABS/ESP podczas jazdy i wyłączenie tempomatu hamulcem stało się w zasadzie natychmiastowe i niewyczuwalne. Wcześniej zbyt późno wyłącznik działał... i były nieprzyjemne wrażenia... Niech się może jeszcze nasz mistrz wypowie, czy to może mieć coś wspólnego - u mnie pomogło - robota trwała 20 minut...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 22:38:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
a jak się do tego wyłącznika dostać, z chęcią bym mu się bliżej przyjrzał

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 08:48:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jest nad pedałem hamulca.... przekręca się go i wyciąga i podobno się tego nie naprawia bo zaraz znowu się popsuje - ale ja naprawiłem i tak już z 15 tysi zrobiłem od tamtej pory... ;-) Nowy z tego co pamiętam 110 pln.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 22:06:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
ok dzięki, będe miał co robić

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 06:46:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
GrzesB napisał(a):
Jest nad pedałem hamulca.... przekręca się go i wyciąga i podobno się tego nie naprawia bo zaraz znowu się popsuje - ale ja naprawiłem i tak już z 15 tysi zrobiłem od tamtej pory... ;-) Nowy z tego co pamiętam 110 pln.

wymienialem parę dni temu ten czujnik stopu, koszt 4-pinowego 56zł w ASO . Musisz sprawdzić jaki masz bo są też 2 pinowe ;)

pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 12:14:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
a to koszty niewielkiie, na szczęście :D

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 12:16:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
U mnie chyba był 4-pinowy ale 2 stykowy (automat + stop) a cena była poglądowa - być może się coś pozmieniało ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 13:13:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
dobrze by było jak by okzało się że to ten czujnik a nie poduchy, ogólnie drgania pojawiały się po załączeniu R lubD, na P lub N ich nie ma a po zmianie oleju w tipie drastycznie sie zmniejszyły, coś tam jest jeszcze wyczuwalne, ale minimalnie

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 15:35:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Kurde od kiedy nie posiadam Tipa, ani 2.5TDI nie mam o czym pisać, tylko poczytuje poosty kolegów, a wyglądu Piotrusia, Meszruma, czy Carla już wogóle nie pamiętam :509: no to se poskakałem :D

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 18:28:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Norbi napisał(a):
Kurde od kiedy nie posiadam Tipa, ani 2.5TDI nie mam o czym pisać, tylko poczytuje poosty kolegów, a wyglądu Piotrusia, Meszruma, czy Carla już wogóle nie pamiętam :509: no to se poskakałem :D
Święta prawda mam to samo :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 18:37:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jeszcze jeden post nie związany z tematem i będzie kasowanie...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: