.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 04:54:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB]niemożność uzyskania temperatury roboczej
PostNapisane: 24.lis.2007 22:01:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Witam po dłuższym czasie.

Od tygodnia próbuję zdjagnozować w/w problem...Poddaje się :(:bo nic z tego nierozumiem.Motor po przejechaniu 10km na średnim bucie ma zaladwie 75C, dopiero przecięższym ledwo osiąga 80C, a na postoju spada(światła) :(
Pierwsze co zrobiłem to przeprowadziłem test G2 i G62 wg. topicu Meszruma.
Róznica temperatur w róznym zakresie wynosi Max 5-7*C. Dla pewności sprawdzałem też na klimie.I wydaje mi się że czujnik jest OK.
Następna sugestia która wydawała mi się oczywista to termostat, pomyślałem sobie że pewnie za wcześnie się otwiera lub jest cały czas otwarty.
No i następna próba:
uruchomiony zimny motor no i czekam aż się rozgrzeje patrząc cały czas na licznik i monitor z włączonym vagiem...Temperatura rośnie bardzo po mału aż do 70C i dalej ani rusz, w między czasie sprawdzałem za pomocą dłoni rury doprowadzające ciecz do chłodnicy no i było lekko letnie, a przecież gdyby termostat byłby otwarty przy 70C to rury były by już dosyć gorącę, tak więc wydaje się że termostat jest OK...może się mylę(poprawcie mnie).
Tuż przed stryczkiem.... wymyśliłem sobie że może wisko jest zblokowane, ale ono na wyłączonym motorze się dosyć swobodnie kręci, choć nie za lekko.
No i w tym momencie mi ręce opadły.....gdzie szukać :?: Zaznaczam że od pewnego czasu ma osłone na chłodnice,Wiem że nie można tego robić....ale nie wiem co mogę jeszcze zrobić.. :?:

A zapomniał bym....ale całkiem z innej beczki
na uruchomionym silniku silniku przy 75C(bo na postoju więcej nidyrydy) po wyjęciu bagnetu olejowego wydobywa sie taki dymek, coś jak para> Prawie taka sama jak z rury wydechowej.Czy to oznacza niesprawność odmy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 02:18:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.gru.2006 15:44:56
Posty: 66
Lokalizacja: Szczecin
:peace:

mam to samo ... może szczeciński klimat tak działa na nasze auta
nie przyglądałem się jeszcze tematowi - ale jeśli znajdziesz przyczynę daj znac - bo mnie się wydaje że TTTM ...

_________________
leopard

Audi A6 - Leichtpanzer

znajdziesz mnie przez www.g-lab.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 03:32:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
termostat do wymiany.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 09:39:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
+1
+spadne spalanie.

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 11:14:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Shnol napisał(a):
+1
+spadne spalanie.


Troszkę jaśniej proszę :/


A co z tą odmą, czy faktycznie jest do wymiany??

Na poniedziałek już się ustawiłem z mechaniorem i oprócz termostatu zasugerowałbym mu też wymiane odmy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 12:47:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.gru.2006 15:44:56
Posty: 66
Lokalizacja: Szczecin
pabloniss napisał(a):
Shnol napisał(a):
+1
+spadne spalanie.


Troszkę jaśniej proszę :/


A co z tą odmą, czy faktycznie jest do wymiany??

Na poniedziałek już się ustawiłem z mechaniorem i oprócz termostatu zasugerowałbym mu też wymiane odmy

raczej wymianę filtra odmy ...
pokaz mu efekt - jeśli jest doświadczonym mechanikiem (miał stycznośc z TDI V6) od razu będzie wiedział czy do wymiany czy nie ...

_________________
leopard

Audi A6 - Leichtpanzer

znajdziesz mnie przez www.g-lab.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 13:14:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
Witam,
widze troche szczeciniaków, macie jakis dobrych mechanikow od v6 tdi?
bo ja w Szczecinie jeszcze na takich nie trafilem :/

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 13:57:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Ja też się podłączę pod temat. Ostatnio przejechałem około 35km i temp płynu chłodzącego osiągnęła wartość 70stC, podobnie temp. oleju silnikowego. Chyba termostat do wymiany? Poradźcie.. Na biegu jałowym węże do chłodnicy ciepłe. Zastanawia mnie czy wentylator silnika powinien cały czas pracować, bo u mnie śmiga cały czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 14:01:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
pabloniss napisał(a):
Shnol napisał(a):
+1
+spadne spalanie.


Troszkę jaśniej proszę :/

Do 85* ECU ustawia kat wtrysku na max rano , okolo 15* BTDC. Wtedy, jak stane 86*+ pracuje dynamichna zmina kata wtrysku. To daje weksza moc i mniesze zuzicie ropy.

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Ostatnio edytowano 25.lis.2007 14:22:11 przez Shnol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 14:05:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
piotrows napisał(a):
Ja też się podłączę pod temat. Ostatnio przejechałem około 35km i temp płynu chłodzącego osiągnęła wartość 70stC, podobnie temp. oleju silnikowego. Chyba termostat do wymiany? Poradźcie.. Na biegu jałowym węże do chłodnicy ciepłe. Zastanawia mnie czy wentylator silnika powinien cały czas pracować, bo u mnie śmiga cały czas.



tak, termostat.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 14:16:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Meszrumie..ty masz to wszystko w jednym palcu

powiedzi mi prosze
czy normalne jest wydobywanie się oparów z bagnetu olejowego :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 17:21:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss napisał(a):
Meszrumie..ty masz to wszystko w jednym palcu

powiedzi mi prosze
czy normalne jest wydobywanie się oparów z bagnetu olejowego :?:


tak, można ustawiać początek dynamicznego kąta wtrysku na niedogrznym silniku [byleby nie był zupełnie zimny :d ]. jeżeli płyn będzie mieć 60-70*, to różnica kąta względem dogrzanej jednostki to ok. 0.1*.

tak, może wydobywać się tzw. mgiełka olejowa.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:28:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Wykasowałem jedno zdanie w poprzednim poście bo uważałem że jest nienamiejscu , bo w swoim topiku przecież napisałeś że ustawienie kąta powinni się odbywać na rozgrznym silniku rzędu 86C, a i tak zdązyłeś na nie odpowiedzieć...
Dzięki za wyjaśnienie

Co do tzw. mgiełki olejowej..jak ona wygląda
kojarzy mi się ona z bezwładnym parowaniem coś jak z czajnika, nie wymuszona żadnym ciśnieniem...
W moim przypadku z bagnetu wydobywają się opary z prędkością która mnie przeraża :!!: jak z odrzutowca..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:33:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wódz chyba pomylił "mgiełkę" spod korka wlewu oleju, z przedmuchami "na bagnecie". W drugim przypadku jakiekolwiek "dmuchanie" nie jest dopuszczalne ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:39:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Piotruś napisał(a):
Wódz chyba pomylił "mgiełkę" spod korka wlewu oleju, z przedmuchami "na bagnecie". W drugim przypadku jakiekolwiek "dmuchanie" nie jest dopuszczalne ... .


Czyli jednym słowem-ODMA :!: :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:58:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Mistrzu meszrum dzięki za potwierdzenie padnięcia termostatu, ale czy praca non stop wentylatora silnika w A6 2.5TDI Afb jest w porządku? U mnie kręci non stop.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:22:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2006 12:50:29
Posty: 231
Lokalizacja: okolice Częstochowy
piotrows napisał(a):
czy praca non stop wentylatora silnika w A6 2.5TDI Afb jest w porządku? U mnie kręci non stop.

w tych autkach wentylator silnika będzie się obracał cały czas. przy zimnym silniku bezwładnie natomiast gdy silnik uzyska temperaturę roboczą prędkość wentylatora jest równa prędkości obrotowej silnika.
P.S. jeśli chcesz wiedzieć więcej poczytaj na temat sprzęgła wiskotycznego (visco)
pozdrawiam

_________________
polonez 1.6 +LPG '95 - był
audi 100 C3 1.8 '89 - był
audi a6 2.5 TDI Q '99 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:56:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
pabloniss napisał(a):
Czyli jednym słowem-ODMA :!: :?:


Odma na pewno, czy coś jeszcze należałoby pomierzyć ... .

Na temat wisko:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ne#1123872
(polecam lekturę całego topika - od początku do końca)

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 00:02:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.gru.2006 15:44:56
Posty: 66
Lokalizacja: Szczecin
Danielos9 napisał(a):
Witam,
widze troche szczeciniaków, macie jakis dobrych mechanikow od v6 tdi?
bo ja w Szczecinie jeszcze na takich nie trafilem :/


źle szukałeś :>

_________________
leopard

Audi A6 - Leichtpanzer

znajdziesz mnie przez www.g-lab.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 15:52:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
podłącze się pod temat!!! wczesniej miałem też wątek w sprawie termostatu!!! dzisiaj zasłoniłem tekturą pół chłodnicy nagrzał sie do 80 stopni i tak trzymał, pewnie osiągnął by te 90 ale widocznie za mało jezdziłem:D wiec to napewno termostat??? ( wczesniej wskazówka temp mi sie nie podnosiła a jak podniosła to spadła, w kazdym badź razie nie trzymała temp, jak po tym zabiegu z zasłonięciem połówki chłodnicy)

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron