.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 00:28:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5tdi]dziwne wskazania wkażnika temperatury
PostNapisane: 25.lis.2007 15:43:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
witam!!! jestem tu nowy ale już czuje ze atmosferka bedzie tu na najwyższym poziomie!!wiec na wstepie witam wszystkich!!! szukałem tu podobnych tematów ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to!!! ale przechodząc do mojego pytania!!! otóż posiadam audi a6 c5 2.5tdi (150km) no i mam problem z ,,temperaturą silnika" wziąłem to w cudzysłów bo nie wiem czy to jest to do końca bo jak odpalę audiczkę to 3 min i mam ciepło w aucie, mam climatronika wiec ustawiam załóżmy na 24 stopnie i leci gorące powietrze, ale problem tkwi w tym ze jadąć na trasie wskazówka temperatury cieczy podnosi sie minimalnie, czasami wogole, a czasami jak sie podniesie do 80stopni to wystarczy ze sie zatrzymam i zaraz opada!!!! zrobilem dzisiaj test zasłaniając tekturą pół chłodnicy!!! niby szybciej sie nagrzewał ale znowu do temp 75 stopni a gdy tylko sie zatrzymałem to wskaźnik spadał na dół!! wiec czy to padł mi termostat czy tylko czujnik temperatury???? proszę o odpowiedzi P.s po odpaleniu zimnego silnika z rana obroty wskakują mi na 1000 i po 30 sek spadają do takich jak przy odpaleniu ciepłego czyli gdzieś 750!! zna ktoś przyczyne???


Ostatnio edytowano 25.lis.2007 16:00:38 przez BOSE, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 15:48:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Termostat.Więcej w opcji "szukaj"

Pozdrawiam

I NAZYWAJ TEMATY WG SCHEMATU -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32223


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 15:52:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
zapomniałem dodac ze jesli chodzi o spalanie to jest w normie, a z tego co wiem przy niedogrzanym silniku pali wiecej a tak nie jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 17:03:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie zawsze będzie palić wyraźnie więcej.
termostat należy wymienić, z uwagi na niedogrzanie silnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 17:38:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
dziekuje za info!! ale nadal pozostaje pytanie co z tymi wysokimi obrotami na zimnym silniku??? i skąd sie bierze to gorące powietrze z nawiewu skoro silnik jest niedogrzewany???? P.S widze ze fachowo podchodzicie do tematów wiec spytam jeszcze o jedno:D z tego co wiem to silniki 2.5tdi potrzebują 5.5 litra oleju!!! ja zalałem 5 litrów i na bagnecie mam maxa!! i zastanawiam sie czy dolać zeby bylo tak jak w instrukcji??? czy odpuścić sobie???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:17:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wyższe obroty [nawet do 1300 rpm] to normalny objaw korzystania przez ECU z map rozruchowych w zimne dni.

to, że silnik nie ma 90*C nie znaczy, że z nawiewu będzie lecieć zimne powietrze. to nie jest tak bezpośrednio związane.

normalnie do 2.5TDI wchodzi 5.2 l. skoro wlałeś 5 l i jest na bagnecie wystarczająco dużo, to tak zostaw.
jaki olej kupiłeś?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:22:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
kupiłem olej castrola 10w40 B3, w sumie kazdy mi go polecał!!


Ostatnio edytowano 25.lis.2007 18:45:04 przez BOSE, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:41:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
BOSE napisał(a):
kupiłem olej castrola 10w40 B3, w sumie kazdy mi go polecał


bardzo źle, że każdy go polecał.
ten silnik wymaga pełnego syntetyka 5W-40 z normą 505.00.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:43:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
tzn powiem tak!!! poprzedni właściciel zalał go półsyntetykiem a nie chciałem ryzykowac rozszczelnieniem silnika wiec dlatego decyzja padła równiez na półsyntetyk!!! przebieg to 230000. P.S drogi meszrumie widze ze masz wszystko w jednym palcu wiec może powiesz mi jeszcze jakie są skutki zużycia wałków rozrządu??? i co zrobic by do tego nie dopuścić??? z góry dzieki:P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:46:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
BOSE napisał(a):
tzn powiem tak!!! poprzedni właściciel zalał go półsyntetykiem a nie chciałem ryzykowac rozszczelnieniem silnika wiec dlatego decyzja padła równiez na półsyntetyk!!! przebieg to 230000


Jeśli jesteś pewny w 100% tego przebiegu to możesz zdecydowanie zastosować syntetyk.Nie powinny wystąpić niepożądane efekty.

I nie stosuj przed zmianą żadnych cudów czyszczących silnik.

Jeśli chodzio skutki zurzycia się wałków tp przedewszystkim strata mocy w pierwszym etapie ich zużycia.
Krzywkaodpowiadająca za wciśnięcie popychacz zmieniając swoją geometrię sprawia że zmienia się czas otwarcia zaworów.Auto pracuje nierówno i kuleje.
Zaniedbanie pierwszych symptomów skutkuje tylko jednym.
Dochodzi do zniszczenia głowicy a nawet całego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:52:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
mój narazie ma kopyto, braku mocy nie odnotowałem, silniczek pracuje równiutko!!!! jedyne co mnie niepokoi to stukanie na zimnym ale po chwili jest ok gdy jest cieplejszy, ale to zapewne któryś z popychaczy!!! a propo popychaczy to czy nie wymienienie tego elementu gdy sie zużyje ma wpływ na zużycie wałka rozrządu???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:57:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Wałek nie dotyka popychacza.Wcześniej jest jeszcze krzywka popychacza.Wałek zużywasię ponieważ został źle skonstruowany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:05:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
a co wy na to ze dopoki nie wymienie termostatu zebym zakrył pół chłodnicy tekturą???

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:07:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Ja podobnie jak Bose zalałem półsyntetyk z tym że 10w40 Mobil Super S turbo diesel. Dokładnie wiem od ludzi z audiklubu, iż powinien być pełny syntetyk, ale miałem potężne obawy, przed zalaniem tego do mojego AFB V6 - wypłukanie silnika itd. Przykład znam osobiście u kumpla!
Mam przebieg 172tys km (pewny), a półsyntetyk zalał poprzednik. Zamierzam przejść na 5w40 po uszczelnieniu silnika (niewielki wyciek spod górnych dekli) za 10 tys km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:13:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
BOSE napisał(a):
a co wy na to ze dopoki nie wymienie termostatu zebym zakrył pół chłodnicy tekturą???


Widzę że chcesz dostać w "czapkę" :d .

Niczego to nie zmieni.I tak nie dogrzejesz auta do 90C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:16:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
czyli nie pozostaje mi nic innego tylko wymiana termostatu!!!! :d dziekuje za wszelkie informacje!! pozdrawiam

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:18:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ADAM 12 napisał(a):
Wałek zużywasię ponieważ został źle skonstruowany


To "nowe światło" w sprawie wałków. Mogę zapytać w którym miejscu / punkcie ich konstrukcja jest wadliwa ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:31:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Piotruś napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Wałek zużywasię ponieważ został źle skonstruowany


To "nowe światło" w sprawie wałków. Mogę zapytać w którym miejscu / punkcie ich konstrukcja jest wadliwa ?


Mam na myśli technologię wykonania.A konkretnie wybór materiału oraz jego obróbka.Wałki starego typu są zbyt "miękkie".
W wielu innych autach po przebiegu żedu 500 - 600 tyś wałki nie wykazują żadnego śladu zużycia nawet w przypadku stosowania olejów typu "Turdus" czy "Superol"

Nie tak dawno temu miałem przyjemnosć uczestniczyć w wymianie uszczelki głowicy w mercedesie 300TD .Auto miało zrobione grubo ponad 500 tyś.Z wiedzy właściela auto po raz pierwszy zostało zalane minerałem przy przebiegu 170tyś.
Silnik w tym mietku nie wykazaywał żadnego śladu zużycia.

I takjest z wiloma markami.
Niestety ale inżynierowie z Inglostad zrobili babola i nie przyznali się do tego.
I nie chcę słyszeć tłumaczenia że układ oleowy w tym aucie jest uczulony na złą jakość oleju.Jaki by nie został wlany smarowanie musi być nawetnaLotosie.Inaczej zatrło by wałki na stopkach i wałki by pękały.
W 2.5 tdi ewidentnie został zastosowany zły składmateriału lub źle jest przeprowadzana obróbka materiału.Głównie obróbka cieplna.

Ps Szkoda że mój znajomy nauczyciel (uczył mnie technologi maszyn oraz metaloznastwa) nie ma dostępu do laboratorium szkolnego.Z checią przeprowadził bym test wytrzymałości na skręcanie i rozciąganie wałka z 2,5tdi z jakimkolwiek innym wałkiem.
Można by było równierz sprawdzić twardość materiału z jakiego wykonany jest wałek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:47:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dziękuję Ci Adam za odpowiedź, chociaż liczyłem na jakiś bardziej rewolucyjny elaborat ... :): .

Nie zmieniłeś jednak moich poglądów, które wymieniłem np. tutaj:

PRZYCZYNY:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 1du#993196

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... i&start=20

i np. tutaj:

SKUTKI:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
(cały wątek)

I tyle ... . Niech każdy sam sobie dobierze tą opinię, która bardziej do niego przemawia ... albo rzuci jakieś naprawdę nowe światło na omawiany problem ;) (to interesowałoby mnie najbardziej :P ).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 22:00:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2007 21:26:05
Posty: 40
Lokalizacja: Londyn/Zamość E11
Panowie z tą temperaturą macie racje ale dla pewnosci sprawdz czy wentylator elektryczny nie chodzi cały czas bo tak jest u mnie.
Mam takie same objawy w swojej (afb 2.5tdi 99r)termostat zmienialem i dalej to samo teraz musze znaleść przyczyne tego i jak to naprawic

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: