.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 05:55:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 BFB 1.8T Q] Prośba o analizę kodów DTC - problem z ESP
PostNapisane: 27.lis.2007 09:06:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Witam

Mam prośbę, koleżance w A4 wyskoczyły takie rzeczy:


Address 03: ABS Brakes

01542 - Yaw Rate Sensor (G202)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00526 - Brake Light Switch-F
36-10 - Open Circuit - Intermittent


Address 08: Auto HVAC

01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Left (G220)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent


To z Auto HVAC dotyczy klimy i wydaje mi się, że można to pominąć tym bardziej, że się skasowało - za jakiś czas sprawdzę czy znowu się w tym aucie to nie pojawia. Zrobił sobie VAG na 002 w BS ustawienia początkowe i zobaczymy jaki będzie efekt.



Martwi mnie natomiast to co jest w Address 03: ABS Brakes.
Wszystko niby dało się wykasować, ale problem jest taki, że jeżeli koleżanka wprowadzi auto w poślizg natychmiast zapala się na stałe kontrolka ESP i w ogóle on nie działa. Kontrolka gaśnie po ponownym uruchomieniu auta, ale po mocnym dodaniu gazu i jakby wymuszeniu zadziałania ESP znowu się zapala kontrolka i ESP w ogóle nie działa.

Czy macie jakiś pomysł, czy może to być związane z tymi błędami DTC ??
Może któryś z czujników wariuje z wilgoci (w lato w deszczowe dni też się potrafiło to pojawić raz na jakiś czas, ale w taką pogodę jak teraz jest to cały czas) albo co innego mu dolega - brud, coś nie styka.

Acha, zapomniałem Tobie o jednym napisać.
Pali się cały czas kontrolka zużytych klocków hamulcowych.
Klocki w naprawdę dobrym stanie - chyba, że jest jakieś zwarcie na przewodzie, czujniku itp

Proszę o podpowiedzi.

Pozdrawiam i dziękuję
Łukasz

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 10:33:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
00526 - prawdopodobnie wyłącznik stopu do wymiany/naprawy. Ten błąd mnie też wkurzał - okresowo zapalał błąd ABS/ESP (szczególnie jak było mokro). Obecnie wszystkie sterowniki mam czyste (wolne od błędów) - żeby ktoś nie pomyślał, że szmatką je czyszczę :):

Klimę sprawdź za jakiś czas - obstawiam, że znowu się pojawią te błędy ale zobaczymy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 11:50:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
GrzesB napisał(a):
00526 - prawdopodobnie wyłącznik stopu do wymiany/naprawy. Ten błąd mnie też wkurzał - okresowo zapalał błąd ABS/ESP (szczególnie jak było mokro). Obecnie wszystkie sterowniki mam czyste (wolne od błędów) - żeby ktoś nie pomyślał, że szmatką je czyszczę :):

Klimę sprawdź za jakiś czas - obstawiam, że znowu się pojawią te błędy ale zobaczymy...


Dzięki Grześ za podpowiedź.
Włącznik pójdzie jako 1 do wymiany i wtedy zobaczymy.
Ale i tak martwi mnie ten 01542.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 11:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Oooooooo

Znalazłem takie coś:

Witam wszystkich.Orientuje sie moze ktos za co odpowiada czujnik ktory jest umieszczony przy kolumnie kierownicy nad pedalem hamulca-pisze na nim:YAW RATE SENSOR nr.1JO907667B???

ODPOWIEDŹ: urządzenie odpowiada za obroty kola kierownicy

Dziwne !!!!!



Poza tym w wikipedii znalazłem takie coś:

A yaw rate sensor is a gyroscopic device that measures a vehicle’s rotation around its vertical axis. The output is usually in degrees per second or radians per second and signal is a signed number. The angle between the vehicle's heading and vehicle actual movement direction is called yaw angle.
Areal velocity. This classical mechanics-related article is a stub. You can help Wikipedia by expanding it.


There are basically two forms of Yaw rate sensors: Piezoelectric type and Micromechanical type.

The measurement is based on the coriolis effect.

In the piezoelectric type, the sensor is a "tuning fork" shaped structure with four piezo elements(two on top and two below). During straight ahead driving, the upper ones produce no voltage as no Coriolis force acts. But in cornering, the rotational movement causes the upper part of the tuning fork to leave the oscillatory plane creating an AC voltage which is proportional to the yaw rate and oscillatory speed. Its sign depends on the direction(left or right)

In the Micromechanical type, the Coriolis acceleration is measured by a micro mechanical capacitive acceleration sensor placed on an oscillating element. This acceleration is proportional to the product of yaw rate and the oscillatory velocity which is maintained electronically at a constant value.


Ale jak to się ma do tego wszystkiego to średnio wiem :)

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 14:00:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 14:53:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
lukaszr napisał(a):
Witam wszystkich.Orientuje sie moze ktos za co odpowiada czujnik ktory jest umieszczony przy kolumnie kierownicy nad pedalem hamulca-pisze na nim:YAW RATE SENSOR nr.1JO907667B???

ODPOWIEDŹ: urządzenie odpowiada za obroty kola kierownicy

Dziwne !!!!!


Ale co jest dziwne :): :?: Chyba tylko to, że (przypuszczam) trochę źle odczytałeś numer części (wyjaśnienie poniżej ;) ).
Błąd 01542 świadczy o niezrozumiałym sygnale od czujnika prędkości przyspieszeń oraz od czujnika prędkości obrotowej (całego auta :P ) .

Masz problem z ustaleniem lokalizacji, ponieważ kiedyś były to dwa odrębne czujniki : G200 i G202 ale po roku (bodajże) 2002 (a Ty pytasz o silnik BFB, czyli młody samochód > 2003r. :P ) te odrębne wczesniej czujniki zostały zastąpione "mikroelektroniką" i spakowane do jednej małej obudowy.

Niestety opis błędów VAG dostępny w internecie nie nadążył jeszcze za tymi zmianami i stąd Twój kłopot z ustaleniem źródła problemów.

Moim zdaniem albo już znalazłeś "wroga", albo musisz poszukać w przestrzeni pod nogami kierowcy lub blisko tunelu środkowego części oznaczonej numerem 8E0907637 najprawdopodobniej z literką A lub B. Po wyszukaniu tegoż czujniko-sensora :): wypnij wtyczkę i oczyść porządnie styki (np. kontaksprayem ale nieagresywnym, wysokojakościowym). Powinno pomóc w zlikwidowaniu pojawiającego się błędu ... ale gdyby nie (np. skorodowane piny), to szykuje się wydatek bliski 2000 PLNów ... (lub ewentualna pomoc jakiegoś elektronika ale wątpię) .
Tutaj i tak trzeba się cieszyć, bowiem dopóki G200 i G202 występowały rozdzielnie, to za samo G202 trzeba wybulić > 4000 PLN ... .

Póki co pozostaje żyć z nadzieją, że bezwzględnie konieczna wymiana czujnika "stopu" oraz oczyszczenie pinów 8E0907637 (?B) ostatycznie uzdrowi wózek Twojej koleżanki (ehh, Ty punkciarzu i lizusie :): :P , aż zazdrość bierze na myśl o nagrodzie, którą dzieki nam "z(a)garniesz" :P :d :P ) .

Myślę, że oczyszczenie styków przy pompie ABS również nie przyniosłoby szkody (przecież strumień informacji może zostać zakłócony "belegdzie" ;) ).

Póki co to wszystko, będę dalej szukał lokalizacji "czujnikosensora" i nie wiem ile czasu mi to zajmie - a zależało mi żeby czym prędzej przekazać Ci to co wiem już teraz ... ;) .

Oh .... ta nagroda ... z zazdrości az mnie ściska ... :P :d ... :/ :D :diabel: :peace:

:-) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:11:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Piotruniu, jeżeli to będzie to co piszesz to normalnie ... to normalnie nie wiem nawet co :)

Piotruś napisał(a):
ostatycznie uzdrowi wózek Twojej koleżanki (ehh, Ty punkciarzu i lizusie :): :P , aż zazdrość bierze na myśl o nagrodzie, którą dzieki nam "z(a)garniesz" :P :d :P ) .


Mi wystarczy nagroda w formie "dziękuję słoneczko" i buziak w policzek :064:

Cytuj:
Moim zdaniem albo już znalazłeś "wroga", albo musisz poszukać w przestrzeni pod nogami kierowcy lub blisko tunelu środkowego części oznaczonej numerem 8E0907637 najprawdopodobniej z literką A lub B.


Pewnie to ten czujnik:

Obrazek

Cytuj:
Myślę, że oczyszczenie styków przy pompie ABS również nie przyniosłoby szkody (przecież strumień informacji może zostać zakłócony "belegdzie" ;) ).



Zgodzę się i na pewno taką informację przekażę.

Cytuj:
Póki co to wszystko, będę dalej szukał lokalizacji "czujnikosensora" i nie wiem ile czasu mi to zajmie - a zależało mi żeby czym prędzej przekazać Ci to co wiem już teraz ... ;) .


Nie wiem jak Tobie dziękować. Coś wymyślę :)

Cytuj:
Oh .... ta nagroda ... z zazdrości az mnie ściska ... :P :d ... :/ :D :diabel: :peace:



Buahahahahahahahahahaha :D Głodnemu chleb na myśli :D

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 15:52:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
lukaszr napisał(a):
GrzesB napisał(a):
00526 - prawdopodobnie wyłącznik stopu do wymiany/naprawy. Ten błąd mnie też wkurzał - okresowo zapalał błąd ABS/ESP (szczególnie jak było mokro). Obecnie wszystkie sterowniki mam czyste (wolne od błędów) - żeby ktoś nie pomyślał, że szmatką je czyszczę :):

Klimę sprawdź za jakiś czas - obstawiam, że znowu się pojawią te błędy ale zobaczymy...


Dzięki Grześ za podpowiedź.
Włącznik pójdzie jako 1 do wymiany i wtedy zobaczymy.
Ale i tak martwi mnie ten 01542.


Jeśli masz 4 piny to rozbierz go, wyczyść delikatnie blaszki, podegnij... - oczywiście jeśli nie są poprzypalane styki. U mnie po takim zabiegu nic się nie dzieje - tzn. błąd się nie pokazał. Podobno się tego nie naprawia ale jak widać Polak potrafi :):


lukaszr napisał(a):
Piotruniu, jeżeli to będzie to co piszesz to normalnie ... to normalnie nie wiem nawet co :)
Mi wystarczy nagroda w formie "dziękuję słoneczko" i buziak w policzek :064:


A to teraz tak to się nazywa w formie grzecznościowej?? :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2007 17:40:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
G202 to czujnik przyspieszenia bocznego i powinien znajdować się na tunelu środkowym, pod panelem klimatronika. Z doswiadczenia powiem, że raczej do wymiany

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 15:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Jasna d... !!!
Mam ten sam problem :( dzisiaj postanowiłem podłączyć sie do kabelka , bo poszarpało mi hamulcami , zapaliło kontrolkę ESP i proszę bardzo :

01542 - Yaw Rate Sensor (G202)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Piotr podał przybliżoną lokalizację owego G202 , lecz nie chcę rozorać pół samochodu, tak więc może trochę więcej precyzyjnych namiarów ktoś z Was podałby mnie "leniuchowi" :diabel:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: