.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 06:04:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 23:28:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
W przypadku Motula takich możliwości nie ma, a w razie jakiejś draki nie znajdziesz odpowiedzialnego za zasitniały stan rzeczy, ponieważ ta firma-krzak nie posiada autoryzowanego przedstawicielstwa w PL (IC jest tylko dystrybutorem nie wiadomo skąd kupowanego "oleju"). Mniej ważkie ale całkowicie uzasadnione argumenty przeciw Motulowi są takie, że ten niby-olej zużywa się zdecydowanie szybciej od produktów prawdziwie renomowanych producentów, a w Niemczech jest wyraźnie tańszy od wcześniej wymienionych: Castrola, Mobila i Shella.
W salonach dealerskich CCCO również Motula nie uświadczysz ... .
Motul w PL jest droższy niż wiodących produktów najbardziej renomowanych producentów - jak myślisz - dlaczego ???



Piotr,

dlaczego podajesz zupełnie nieprawdziwe informacje?
oficjalnym [autoryzowanym] dilerem Motul'a na PL jest wyłącznie MD-POLSKA Sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi. byłem w tej firmie nie jeden raz i widziałem wyłączne przedstawicielstwo na PL...




pabloniss napisał(a):
W trakcie pisania poprzedniego postu, Piotr opisał bardzo sporną sytuacje..
W tej sytuacji nie wiem co robić....
Jakiś czas temu dekle były ściągane i było wszystko idealne..jeżdzac na 10W/40

zakładam hipotetyczną sytuacje że np: po wymienie na 5W/40 i beż żadnych skutków ubocznych typu rozczelnienie..te sporadyczne stuki umilkną i motor trochę będzie cichszy :?: żadszy olej wypłucze ewentualną pastę szlfierską?
Teraz kwestia jaki :?:
Maszrum pisze że motul, a Piotr ma zupełnie inne zdanie :/
no i teraz mam dylemat
czy zmieniać na 5W40 i na jaki :?:


to nie ma żadnego znaczenia jaka marka.
byle był oryginalny [tzn. z pewnego sklepu, a nie przez allegro] i nie Lotos :d .
Mobil, Shell, Valvoline, Motul, Agip etc.

olej nie wyciszy trwale silnika.

MT, Diagtronik, CS - używają Motula w swoich dragsterach ;) .
...ale wszystkie te firmy to przecież przejaw druciarstwa...
...szkoda, że ci, którzy tak mówią nie widzieli na oczy powyższych...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 23:42:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pabloniss - żaden olej, najlepszy z najlepszych, mniej czy bardziej "gęsty" - nie naprawi hydrauliki. Jedyne co można poprawić olejem - to ochrona przed zerwaniem filmu olejowego w lecie podczas bardzo silnych obciążeń (np. na autostradzie) - w tym celu na okres letni najlepiej zastosować Castrola TWS 10W/60 (tylko nie pomyl go z RSem, Racingiem czy innym świństwem).

Co do stanu wałków - przyjrzyj się zdjęciom "górnym". Tam widać wyraźnie, że dźwignia zaworowa już spadła (na szczęście nie zablokowała sprężyny zaworowej) jako skutek "starczego uwiądu" :): opadniętego "do środka" :): hydropopychacza (widać dziada wyraźnie - to ten pierwszy z lewej w górnym rzędzie). Taki typ awarii powoduje, że krzywka wygląda jak nowa (bo nie współpracuje z dźwignią, więc się nie wyciera ...) .

Chyba będzie lepiej, jeśli napiszę po raz trzeci - ja nie przesądzam, że hydraulika w Twoim autku już "wypadła" !!! Jedynie Twój opis zauważonych, niepokojących objawów - pasuje idealnie do takiej sytuacji, lecz 100% diagnoza jest możliwa wyłącznie w realu. Popełniasz "jedynie" taki błąd, że jako jedyny symptom zużytego rozrządu uznajesz wytarte bądź nie wytarte wałki, a jak widać no moich fotach - hydrauliki już nie ma, a wałki są ... :-) .

Sytuacja najlepsza jest wówczas, kiedy wymiana hydrauliki nastąpi przed pojawieniem się nawet "najpierwszych" śladow wytarcia na krzywkach wałków. To proste, ponieważ w porę wymieniona hydraulika wyklucza konieczność regeneracji wałków (lub wymiany na nowe) i tak jest najtaniej.

Co do wyboru marki oleju powiedziałem wszystko co myślę - decyzja należy wyłącznie do Ciebie. Moim zdaniem ryzyko należy omijać ale świat należy podobno do odważnych, więc sam zadecydujesz najlepiej dla siebie.

Nowy olej, bez względu na producenta - nie wypłucze pasty szlifierskiej (o ile ściera Ci już wałki i dźwignie), ponieważ to gówno osiada na wszystkich powierzchniach w środku silnika i niechętnie spływa z olejem do misy ... . Poza tym - jeżeli rozrząd już szwankuje, to w miejsce "starej pasty" - natychmiast wytworzy się nowa, świeża, w coraz większych ilościach ... .

EDIT:
Meszrum - jeden podrzędny dealer (Motula), a oficjalna sieć dystrybucji o zasiegu krajowym (Castrola, Mobila, Shella, Statoila, etc.) - to dla mnie różnica o znaczeniu absolutnie fundamentalnym ... . Po raz któryśtam z kolei bezpodstawnie zarzucasz mi kłamstwo - bez silnego uzasadnienia, ba - bez żadnego uzasadnienia :/ . Zmień płytę, bo to zaczyna być nużące, żenujące i naprawdę szalenie przykre (nigdy bym nie pomyślał że stać Cię na tak płytkie zachowanie) ... no i bardzo nudne ... :/ .
Powiem jeszcze więcej - nawet nie przypuszczasz, jak bardzo jest mi smutno z tego powodu, że jak sądzę - całkiem świadomie i z pełną premedytacją - wprowadziłeś zamęt w nasze relacje (Twoje, Carl-a i moje), czyli skłóciłeś ze sobą ludzi szczerze Cię szanujących i do niedawna bardzo silnie z Tobą sympatyzujących... :/ :( :/ .
Ty doskonale wiesz o czym mówię i tak samo dobrze wiesz, że nie chodzi tutaj o różnicę zdań w kwestach merytorycznych :/ .
A to, który z nas tendencyjnie zaprzecza faktom - widać wyraźnie w kilku ostatnich wątkach ... . EOT.

Sorry wszystkich za OT ale ponieważ zostałem kolejny raz pomówiony o kłamstwo na forum publicznym - prawo do riposty chyba mi przysługuje (??) .

Aha - Konrad - jeśli chodzi o mnie, to w swoich samochodach możesz zastosować nawet system olejenia taki jak mają żużlowcy - świeży olej na bieżąco dopływa do silnika, a stary zostaje natychmiast usunięty. Słowem - sport to nie jest zwykła, uliczna eksploatacja ... . A podpieranie się wątpliwym autorytetem MT - zostaw dla mniej zorientowanych w temacie. Ja mam własne zdanie na ten temat - wyrobione i ugruntowane (przykład podałem niedawno, tutaj na AKP) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 20:56:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Dziękuję za obszerne wyjaśnienie.

Zanaczam że te stuki są od niedawna i bardzo sporadyczne

A tak pozatym, zakładając hipotetycznie że hydraulika mi zaczyna szwankować ,to co mogło być jej powodem?
Czas(czyt. przebieg, aktualnie 160000) czy olej który mam zalany 10W40?

a jeszcze jedno...
rozumiem że jedyne ryzyko przy zmianie na 5W to, rozczelnienie motoru?

+
przepraszam że mój post doprowadził do zgrzytu miedzy Piotrem a Konradem :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 22:31:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,


dlaczego używasz określeń typu podrzędny diler? czy byłeś osobiście w tamtym miejscu? Motul w PL to produkt niszowy - nie kupisz go w Tesco...
dla mnie największym przejawem druciarstwa jest Adako. i co z tego? nic. ktoś wierzy w Allacha, a ktoś inny w Jezusa z Nazaretu. ktoś jeszcze inny wierzy w telewizor. pozostaw prawo do pluralizmu w spokoju.

co do kłamstwa - jeżeli piszesz, że nie ma przedstawicielstwa, a faktycznie ono jest, to nazwijmy to wdzięcznie mijaniem się z prawdą wynikającym z niewiedzy bądź celową konfabulacją wynikającą z niechęci do tej marki.
pytam raz jeszcze: kiedy byłeś tam po raz ostatni?
[ponadto, kiedyś zarzuciłeś mi kłamstwo, że śmiałem stwierdzić, iż 163PS FWD m6 w C5 to najlepszy silnik i jakoś się nie popłakałem. co więcej, dalej tak twierdzę...]


co do MT - ile razy miałeś przyjemność z Markiem? jasne, druciarz.
ale na tyle przydrucił, że przygotowuje auta do Paryż-Dakar.
nie jestem związany z MT, D, CS i resztą. ale przynajmniej widziałem, rozmawiałem.


moje zachowanie jest bardzo płytkie. osobiście twierdzę, że jestem żenująco płytki, lecz świetnie daję sobie radę pomimo tego. nadal uprawiam druciarską dzialałność charytatywną i pławię się w upajającym przekonaniu o swej nieomylności.


co do reszty - trudno. można więcej w życiu stracić.
jutro wzejdzie słońce jak co dzień.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 01:03:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pabloniss - to nie Twój post/topik doprowadził do zgrzytu ... .

Co do Twojego pytania - nie ma jednoznacznej odpowiedzi ... . Podtrzymując hipotezę, że stuka rozrząd (a nie np. wtryskiwacz, bo i taka jest "kolejna" możliwość) - to na pewno olej półsyntetyczny mógł przyspieszyć zużycie części (ale nie musiał ... ) .
Są silniki, w których rozrząd odmówił współpracy po 60 tyś.km. , ale są i takie, które wytrzymały 350 tyś.km. ... .
"Czysto statystycznie" można założyć, że po przekroczeniu 150 tys.km (o ile świadomy użytkownik nie wymienił wcześniej conajmniej popychaczy) - można spodziewać się wszystkiego (zarówno dobrego jak złego) .
Trzeba zdjąć dekle, wykręcić wałki, pomierzyć dźwignie, wymienić popychacze (to bezwzględnie). Dopóki tego nie zrobisz - będziesz żył w uzasadnionym strachu, a conajmniej w niepewności ... :/ .

Tak - przechodząc na 5W40 teoretycznie ryzykujesz rozszczelnienie silnika (ale ja w to nie wierzę, bowiem doświadczenia praktyczne absolutnie nie potwierdzają tejze teoryjki - rozdmuchanej przez nie wiadomo kogo) .

Nie ma oleju, który zregeneruje zużytą hydraulikę. Paradoksalnie - niby gęstszy 10W40 wyciszy wyrobione popychacze skuteczniej od 5W40 ... ale to nie zatrzyma (hipotetycznie) postępującej degeneracji elementów rozrządu ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 19:25:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2007 17:40:33
Posty: 5
Lokalizacja: milicz/wakefield
tez mi tak stukalo w silniku po zdjeciu walka rozrzadu popychacze normalnie sie rozsypaly wszystkie gorne dolne byly ok maly koszt naprawy a praca silnika nie do poznania!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: