.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 05:49:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AFN] świeca żarowa sie nie dokreca ani nie wykręca:(
PostNapisane: 09.gru.2007 04:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 17:21:09
Posty: 43
Lokalizacja: Rawa Maz, Warszawa
Witam, dzis wymienialem swieczki zarowe. 3 stare bez problemu sie wykrecily i nowe wkrecily, natomiast z jedna problem, juz przy wykrecaniu starej szlo ciezko(z pozostalymi leciutko przy wykrecaniu). Jak juz sie wykrecila ta jedna oporna to przy wkrecaniu nowej nie udalo sie juz wkrecic nawet tak zeby gwint sie schowal. Wykrecic tez sie juz nie da:(
Takze sprawa wyglada tak ze jedna swiece mam wkrecona tylko do polowy gwintu :/ I pytanie oczywiste: czo zrobic z tym fantem? I to mozliwe ze przez ta jedna niedokrecona swiece dzis w nocy po postoju na mroziku puscil po odpaleniu dluzszego bialego bączka, tj nie jak zazwyczaj ze kilka sekund i miija takie dymienie, tylko naprawde dluzej? Oczywiscie po przejechaniu kawalka drogi dymek zanikl:) chyba ze to byla para wodna, mrozik, wilgoc itd, bo autko cale w lodzie bylom dach, szyby, a nie padalo:]
Wiem ze gdzies juz byly o tym tematy ale zważcie na godzine o ktorej pisze :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 11:18:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Przy takich "mrozach" odpalisz jeszcze bez świec. Biały bączek to mnóstwo niespalonego paliwka. Sprawdź kąt wtrysku bo to najczęstsza przyczyna pisania na forum odnośnie problemów z odpalaniem.
Jeśli chodzi o świece to Ci nie poradzę za bardzo. Trochę wtopiłeś bo chyba nie trafiłeś w gwint. Spróbuj podgrzać same świece bez odpalania silnika, może da się wykręcić. Ale jak ukręcisz to "dzonk".

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 12:35:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 17:21:09
Posty: 43
Lokalizacja: Rawa Maz, Warszawa
kąt mam miminalnie do przyspieszenia, to wiem akurat:) dzis u mnie bylo ponizej -5 stopni, wiec to jednak juz jakis mrozek;) a o bąka pytam bo zazwyczaj, o ile jest, to byl taki kroki, kilka sekundek, a wczoraj poki nie ruszylem to za mna stala biala sciana, a stalem z jakas minute zanim z szyb lod nie zszedl, potem sie uspokoilo jak ruszylem:)
ps, wie ktos moze gdzie w warszawie niedrogo i dobrze mozna załatwic temat tego kątu wtrysku i jaka to kasa? i jak to tak naprawde z nim jest, brac pod uwage tylko to co mowi komp? bo gdzies mi sie obilo ze powinno sie go sprawdzac jakims kluczem zegarowym czy czyms takim:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 AFN] świeca żarowa sie nie dokreca ani nie wykręca:(
PostNapisane: 09.gru.2007 13:29:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
galic napisał(a):
Witam, dzis wymienialem swieczki zarowe. 3 stare bez problemu sie wykrecily i nowe wkrecily, natomiast z jedna problem, juz przy wykrecaniu starej szlo ciezko(z pozostalymi leciutko przy wykrecaniu). Jak juz sie wykrecila ta jedna oporna to przy wkrecaniu nowej nie udalo sie juz wkrecic nawet tak zeby gwint sie schowal. Wykrecic tez sie juz nie da:(
Takze sprawa wyglada tak ze jedna swiece mam wkrecona tylko do polowy gwintu :/ I pytanie oczywiste: czo zrobic z tym fantem? I to mozliwe ze przez ta jedna niedokrecona swiece dzis w nocy po postoju na mroziku puscil po odpaleniu dluzszego bialego bączka, tj nie jak zazwyczaj ze kilka sekund i miija takie dymienie, tylko naprawde dluzej? Oczywiscie po przejechaniu kawalka drogi dymek zanikl:) chyba ze to byla para wodna, mrozik, wilgoc itd, bo autko cale w lodzie bylom dach, szyby, a nie padalo:]
Wiem ze gdzies juz byly o tym tematy ale zważcie na godzine o ktorej pisze :D

Jeśli nie puszcza kompresji nic nie ruszaj.
Niestety - w chwili gdy padnie akurat ta świeca czekać cię będzie zdejmowanie głowicy ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 13:39:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 17:21:09
Posty: 43
Lokalizacja: Rawa Maz, Warszawa
a co do tego nietypowego, bo w przypadku mojego auta pierwszego, bąka moglbys sie wypowiedziec?;)
co do tej swiecy to czlowiek z serwisu audi dal mi namiary na zaklad ktory sie zajmuje obrobka mechaniczna silnikow, i powiedzial ze tam mi załatwią temat tej swiecy na samochodzie. Zadzwonie, spytam, obadam, podziele sie wrazeniami;) bo zdjecie glowicy to czarny scenariusz:(
a czym sie moze objawic ze puszcza komprecha?
i jak ta swieczka jest wkrecona tylko do polowy gwintu, to spelnia ona swoja role ze juz nie dogrzewa jak powinna?
i calkowity OT, Basket mozesz powiedziec ile Ci pali Twoj AFNek? Tak normalnie srednio. Bo nasluchalem sie opowiesci ze niektorym pali 5L i to w normalnej jezdzie, nie PSJ;) Chcialbym poprostu porownac z moja organoleptyka:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 13:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli masz taki zakład i wiesz , ze zrobią to dobrze - bądź dobrej myśli.

Co do spalania - ja mam quattro i nasłuchałem się , że palą 5/100, ale to można włożyć między bajki
:D
Generalnie zdrowy AFN ośka spala średnio 6-7/100 a quattro 7-8/100.
Oczywiście mowa o jeździe miasto 70% - trasa 30% - czyli typowej sytuacji.
Jeśli udajesz sie w długą trasę - licz się ze spalaniem < 6/100 w ośce i <6,5/100 w quattro.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 14:29:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 17:21:09
Posty: 43
Lokalizacja: Rawa Maz, Warszawa
ten zakladzik ma u mnie w rawie filie, i tacie np planowali glowice w 3 letnim benzynowym 3.2 v6 i zle im to nie wyszlo(czyt. 2 lata juz jezdzi i nic sie nie dzieje:) ich glowna siedziba jest pod piasecznem, i tam sie tez udam i spytam:) diesel wymaga wiekszej troski niz jakas tam bienzin, dlatego wole do ich "centrum" sie wybrac:p a jak jest z ta utrata kompresji, jakie objawy by wyskoczyly?
ze spalaniem tak tez myslalem jak mowisz, u mnie takie srednie to jest wlasnie ok 6,5l gnojowki:) tyle ze na baku nawet jak bardzo sie staralem nigdy nie przekroczylem ok 1050km, zazwyczaj jest to ok 950km, dlatego pytam:)
podziękował:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 14:31:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Baskecior napisał(a):

Co do spalania - ja mam quattro i nasłuchałem się , że palą 5/100, ale to można włożyć między bajki
:D
Generalnie zdrowy AFN ośka spala średnio 6-7/100 a quattro 7-8/100.
Oczywiście mowa o jeździe miasto 70% - trasa 30% - czyli typowej sytuacji.
Jeśli udajesz sie w długą trasę - licz się ze spalaniem < 6/100 w ośce i <6,5/100 w quattro.


Całkowita racja Basket, zgadzam się w całej rozciągłości.
Jedynie raz na Niemickiej autostradzie stała przedkość przez ich land średnie wyszło mi 5,2l/100km co było dla mnie szokiem, natomiast w mieści i trasie mieszanej jak napisałeś. Dodam tylko że w Krakowskich korkach idzie czasami dojść do 10l/100km :)

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 14:33:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 17:21:09
Posty: 43
Lokalizacja: Rawa Maz, Warszawa
bellatrix, mowisz o AFNie czy AKE ktory masz w podpisie? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 14:37:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
galic napisał(a):
a jak jest z ta utrata kompresji, jakie objawy by wyskoczyly?

Na zimnym silniku nalej troszkę wody na miejsce , gdzie uszkodzona świeca łaczy się z blokiem, jest tam delikatny dołek. Uruchom silnik i przez 2 minuty obsereuj czy ciśnienie nie wywołuje baniek powietrznych.
Jesli nie ma baniek - kompresja nie ucieka.
Po 2 minutach obserwacja nie ma sensu - głowica się nagrzewa i płyn zacznie bąbelkowac , ale na skutek temperatury.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 16:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 17:21:09
Posty: 43
Lokalizacja: Rawa Maz, Warszawa
a czy jest to bezpieczne?;) pytam bo swieca to w koncu czesc elektryczna. no i jesli nie daj Boze jest jakas neiszczelnosc w tym gniezdzie i woda przedostanie sie tam glebiej w gniazdo i jeszcze dalej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 17:14:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Panowie... w moim AKE miałem dokładnie ten sam problem przed tygodniem - wykręciła się świeczka troszkę a później ani w lewo ani w prawo... Walka trwała ze 3-4h aż w końcu mój mechanior "wyrwał" świecę z gniazda - a już też miałem mokro w spodniach i czułem się lżejszy o jakieś 2000 pln na zdejmowanie głowicy... Świeca wyglądała tak:
http://www.bramstal.pl/audi/swieca.jpg

Udało się ją wymienić na szczęście... bo gwint w głowicy był nieruszony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 17:27:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
galic napisał(a):
a czy jest to bezpieczne?;) pytam bo swieca to w koncu czesc elektryczna. no i jesli nie daj Boze jest jakas neiszczelnosc w tym gniezdzie i woda przedostanie sie tam glebiej w gniazdo i jeszcze dalej?

Dlatego lej na uruchomionym silniku :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 21:55:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Na moje to kopcenie może wynikac ze zmniejszonej kompresji na cylindrze ze słabo wkręconą świecą. Świeca nie uszczelnia się na gwincie a na stożku tuż za elementem grzewczym. Jeżeli świeca nie jest dokręcona to powiększyła się komora spalania (niby mało ale w dieslu to ma duże znaczenie) i napewno na gwincie też lekko popuszcza ciśnienie. Ja bym jej tak nie zostawił.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 21:10:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 17:21:09
Posty: 43
Lokalizacja: Rawa Maz, Warszawa
ehh, lipka z miodem, po rozmowie przez telefon na aucie zrobic sie tego fanta nie da:( na zdjetej glowicy naprawa to grosze. ale trzeba zdjac.. jakie to mniej wiecej pieniadze zdjecie glowiczki?:( tylko delikatnie prosze:( i jak juz ja zdejme to co przy okazji mozna zrobic dla silniczka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 21:53:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Przed ściągnieciem jej spróbuj jeszcze raz wykręcić tą świece... masz do dyspozycji około 40Nm żeby nie ukręciła się świeca. Spróbuj.....

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 00:36:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
galic napisał(a):
bellatrix, mowisz o AFNie czy AKE ktory masz w podpisie? :)


AKE of course :)

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 00:41:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
wojtek_2 napisał(a):
Przed ściągnieciem jej spróbuj jeszcze raz wykręcić tą świece... masz do dyspozycji około 40Nm żeby nie ukręciła się świeca. Spróbuj.....


Teraz nawet jak się ukręci to powiem szczerze, że żadna różnica... Spróbuj ją pociągnąć i wykręcać (najlepiej kluczem zaciskowym) - niewiele masz do stracenia... a u mnie się udało...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 14:02:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 17:21:09
Posty: 43
Lokalizacja: Rawa Maz, Warszawa
a na co jest wieksza szansa, ze uszkodzil sie gwint na swiecy czy w gniezdzie? czy tu i tu? taka swieca generalnie jakby sie nie skonczylo juz jest do wyrzucenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 14:50:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Galic - ta świeca i tak jest już do wyrzucenia ... .
Jeżeli wszystko jest "normalnie", to gwint w głowicy raczej się uchowa (oby ...) - tak jak to było u Grzesia.
Wojtek_2 ma absolutną rację mówiąc, że kompresja na tym cylindrze jest żadna ... (tutaj nawet grubość uszczelki ma znaczenie, a co dopiero objętość świecy).
Nie wiem dlaczego nikt wcześniej o tym nie wspomniał ale istnieje zagrożenie, że pozostawienie sprawy tak jak jest - w końcu może spowodować "samoistne wystrzelenie" świeczki, która wtedy już na pewno pociągnie za sobą gwint z głowicy i narobi takich strat, że ze "śmiechu" Ci tyłek odpadnie ... :| .
Poszukaj "złotej rączki" - w mojej ocenie ciągle istnieje cień nadzieji, że ktoś z wyczuciem w rękach - być może usunie strupiałą świeczkę bez dodatkowych strat.
Nie działaj na chybcika - niech ktoś podejdzie do sprawy metodycznie - zachętą powinien być przypadek GrzesiaB i to, co słusznie napisał Wojtek_2 ... .

Powodzenia ... :-) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: