.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 05:48:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 '01 AKN] Moje pierwsze logi. Prośba o ocenę.
PostNapisane: 07.gru.2007 23:37:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Właśnie zakupiłem interfejs diagnostyczny i oto są moje pierwsze logi.
Samochód był w październiku sprowadzony z Niemiec. Przebieg 120000 km z pewnością nie jest orginalny (sprawdzane po VINie) :( Zaraz po sprowadzeniu został wymieniony rozrząd. Odma będzie wymieniona w najbliższym czasie.
Niepokoi mnie dymienie na biało na jałowym (szczególnie gdy jest zimny) i dymienie na czarno przy ostrym przyspieszaniu.
Niestety do wykonania logów nie byłem w stanie odpowiednio rozgrzać silnika (trzeba chyba wymienić termostat). Temperatura nie przekracza 78*C. Porównałem wskazania czujników G2/G62 na zimnym silniku (temp. zewnętrzna ok 5*C) odczyty z grupy 007 w Engine i grupy 003 w Instruments. Na rozgrzanym silniku w Instruments było 72*C a w Engine 73*C.

A oto logi:

statyczne, grupy normalne:

grupa 000

grupa 001

grupa 003

grupa 004

grupa 007

grupa 13 i grupa 14

grupa 18

Grupy Basic Settings:

grupa 000

grupa 003

grupa 004

grupa 011

dynamiczne:

grupa 000

grupa 001

grupa 003

grupa 004

grupa 008

grupa 010

grupa 011

Poprawione dynamiczne:

grupa 000

grupa 001

grupa 003

grupa 004

grupa 008

grupa 010

grupa 011

Niestety nie wiem na ile to niedogrzanie jest istotne, ale może i tak da się coś z tego wywróżyć.

Z góry dziękuje za uwagi.

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Ostatnio edytowano 10.gru.2007 20:26:26 przez Mati_A6 V6, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 00:04:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
z oceną wstrzymam się do dynamicznych.
zrób raz jeszcze 004BS [nie loguj] - spójrz na nagłówek: czy w chwili, gdy sterownik jest na Late [pozycja 2], masz ATDC czy BTDC [pozycja 3]?
[stawiam na ATDC, lecz warto zapytać]

jeżeli to maksymalna temp., to termostat do wymiany.


[+]
para wodna przy nagrzewającym się silniku [rano], to normalna rzecz.
ciemny dym przy przyspieszaniu [w granicach rozsądku], to także nic nadzwyczajnego w przypadku TDI.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 14:07:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Dynamiczne będą dopiero w niedzielę. Tylko czy można logować trzy albo dwie grupy na raz, czy raczej pojedynczo?
No i jak jest z tymi czujnikami, czy G2 padł?
A co do tego białego dymu to wydaje się być go trochę za dużo bo jak nie ma wiatru to robi się za samochodem mała chmurka:)

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 16:31:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Dodałem dynamiczne :)
A co do grupy 004BS to jest tak jak się spodziewałeś Mesz czyli *ATDC : grupa 004BS
W dynamicznych grupa 011 wydaje mi się, że trochę w jednym miejscu przeładowało, ale co ja tam mogę wiedzieć ;)
Z niecierpliwością (i ze strachem) czekam na wieści.
Pozdrawiam.

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 16:46:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mati,

z logu 010 wynika, że pedał gazu nie został wciśnięty w 100%, co czyni logi bezużytecznymi.
ponadto, wiadomo już [niemal na 100%], że w ECU siedzi modyfikacja.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 17:00:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Modyfikacja !? A czym to się przejawia?
meszrum napisał(a):
...z logu 010 wynika, że pedał gazu nie został wciśnięty w 100%

Znaczy, że mam powtórzyć wszystkie dynamiczne?

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 17:14:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mati,

tak, powinieneś powtórzyć całość dynamicznych przy pedale gazu wciśniętym w 100% - lecz z uwagą, by nie aktywować kick-down.

o modyfikacji opowiem Ci, jak zamieścisz poprawnie zrobione dynamiczne - w tej chwili nie można opisać programu dokładnie [wiadomo, że moment obrotowy jest zrobiony na sztywno].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 17:29:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
No więc jutro zrobie logi jak tylko znajdę chwile.
A co do tego momentu to dobrze czy źle?

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 17:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mati_A6 V6 napisał(a):
No więc jutro zrobie logi jak tylko znajdę chwile.
A co do tego momentu to dobrze czy źle?


Mati,

wstrzymamy się do jutra, ok?
[choć moim zdaniem źle]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 17:41:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Ok więc dziś o nic więcej nie pytam. Dzięki za pomoc.

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 20:29:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Logi dynamiczne poprawione i dodane pod tymi poprzednimi :)
Czekam na wieści.
OT: czy może mi ktoś podać nr katalogowy termostatu od mojego AKN?

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 21:15:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
program jest gotowcem. nie był pisany pod Twój samochód.
generalnie, w chwili OB masz dosyć wysokie przeładowanie, skutkiem czego jest mniejsza moc pomiędzy 2500 - 3500 rpm, co wynika z ostrej korekcji ciśnienia przez N75, co z kolei wydłuża okres bezwładności T. efektem tego jest niska kultura pracy.
program jest napisany tak, że moc oparta jest w 100% na pomiarze masy powietrza przez lmm. rozwiązanie nieco prymitywne - w normalnych programach Nm nie jest sztywny i to on ogranicza moc/Nm.

uważam, że masz 3 wyjścia:
1. wrócić do serii [zdecydowanie najzdrowsze dla silnika, lecz samochód będzie wyraźnie słabszy];
2. poprosić Rogala o jego autorskie wygięcie map [samochód będzie jeździć szybciej, bezpieczniej aniżeli teraz];
3. zostać przy tym, co jest obecnie w ECU [rozwiązanie stanowczo najgorsze ze względu na sztywny moment, co nie jest dobre dla skrzyni i tym samym opracie osiągów o pomiar masy powietrza, a także ze względu na silne i dosyć długie przeładowanie turbiny].

poza tym: silnik zdrowy, za wyjątkiem zbyt mało mierzącego lmm.
co prawda, mierzy on powyżej 750 mg/R, lecz z uwagi na większe ciśnienie doładowania masa również powinna być również większa [progowa wartość to mn. w. 840-850 mg/R].


Kod:
termostat:
078 121 113 F  [regulator układu chłodzenia]
  N 901 368 02 [oring do termostatu]



;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 10.gru.2007 21:27:10 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 21:26:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
poza tym: silnik zdrowy.

To mnie bardzo cieszy.

A co do opcji nr 1 i opcji nr 2 to czy mógłbyś przybliżyć bliżej jak to będzie wyglądać tzn: gdzie to zrobić, za ile itd.

Natomiast co do tego przeładowania to czy jest to rzeczywiście tak poważny problem i czemu nie wyskakuje błąd przeładowania? Czy taki błąd wyskoczy jak będzie gorzej (np zacięte kierownice VTG) czy jest on w pewien sposób wyłączony?

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 21:29:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
edytowałem swój poprzedni post - przeczytaj raz jeszcze.



serię przywróci Ci Twój ziomal Rogal [odszukaj Jego profil].
On też może wykonać swoją modyfikację. z racji, iż jest naszym nadwornym tunerem, to zrobił już kilka klubowych V6 ze świetnym efektem.
zarówno jedno, jak i drugie zajmie od 2 do 7 h. polega na wymontowaniu ECU i odpowiedniej obróbce programu. sama technika zależeć już będzie od tego, jaką techniką Tobie zmodyfikowano program.


co do cen - to już pytanie do Niego ;) .


błąd 00575 występuje gdy przeładowanie trwa określoną ilość seksund bądź gdy osiąga wartość zdecydowanie za dużą [np.: 2600 mbar].
takie przeładowanie, jak Twoje, prowadzi do szybszego zużycia się T z uwagi na temperatury spalin [no i samo ciśnienie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 21:37:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
A czy mimo niedogrzania mogę zapytać o zużycie silnika.
Co do Imm to podejrzewasz, że jest na wykończeniu czy jeszcze da się z tym jeździć?
A i jeszcze jedno, czy to przeładowanie Twoim zdaniem wynika tylko z programu?

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 21:45:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mati_A6 V6 napisał(a):
A czy mimo niedogrzania mogę zapytać o zużycie silnika.
Co do Imm to podejrzewasz, że jest na wykończeniu czy jeszcze da się z tym jeździć?
A i jeszcze jedno, czy to przeładowanie Twoim zdaniem wynika tylko z programu?


silnik nie jest zużyty [oczywiście to ocena w oparciu o logi] - OK.

lmm, moim zdaniem, zaczął już mierzyć zbyt mało mg.

niemal wszystkie 2.5TDI V6 mają w serii OB. wiadomo, pod wpływem tuningu zwiększa się ono jeszcze bardziej. u Ciebie jest spore, lecz jeszcze akceptowalne przez ECU [brak 00575].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 21:53:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
W takim razie trzeba się zastanowić co zrobić z tym ECU.

Wielkie dzięki Mesz za pomoc. :laola:

A zapytam na koniec czy warto robić jeszcze logi po wymianie termostatu jak uda się go dogrzać. I kiedy będzie ten znak, że Imm się kwalifikuje do wymiany? (bo rozumien, że jeszcze w miare się nadaje)

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 23:42:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
można zrobić log grupy 007N - po to, by sprawdzić, czy termostat otwiera się przy 87*C.

co do lmm - bardzo trudno ocenić w oparciu o ten program.
najlepiej byłoby, gdybyś je po prostu podmienił na nowe i zalogował dynamicznie 010. porównasz wtedy pozycję 1 na starym, jak i nowym lmm. w tym przypadku więcej będzie znaczyć lepiej.

dobrej nocy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 08:15:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
pozwole sie wrzucic swoje 3 grosze. Jesli sie myle prosze mnie nie bic :)

Czy nie za male napiecie ladowania akumulatora o ok 1V ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 10:39:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
komzik napisał(a):
pozwole sie wrzucic swoje 3 grosze. Jesli sie myle prosze mnie nie bic :)

Czy nie za male napiecie ladowania akumulatora o ok 1V ?


:peace:

nie, nie jest zbyt małe.
wczesne modele V6 - AFB i AKN - odznaczały się niższym, niż późniejsze [AKE, AYM >>], napięciem/ładowaniem. wg Audi, poprawna wartość to więcej 13V - 14.5V.

zatem, zgodnie z życzeniem, nie będzie kary fizycznej.

to trafna uwaga [spostrzegawcza] - AYM ładuje mn. w. ok. 14.1-14.2 V, a AFB 13.6-14 V.
znam przypadek, gdy niezbyt obeznany mechanik wymienił kilka razy altermator klubowiczowi z tego powodu [ i skutku nie osiągnął]. był przekonany, że 13.6 V generuje 00550.
...a rozrząd ustawił na 1.8*BTDC :D .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: