.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 18:51:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 1,9TDI, 97]Nierówna praca - komplet logow do oceny.
PostNapisane: 10.gru.2007 13:41:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Witam wszystkich ponownie,

Teraz już z kolejnym Audi i niestety w odróżnieniu od poprzednika z nowymi problemami.

To mój pierwszy diesel,więc jestem troche zaniepokojony ponieważ rano gdy odpalam auto, to owszem zapali, ale silnik nierówno pracuje i jest troche bialego dymu.Jak sie nagrzeje trochę to problem znika,silnik pracuje normalnie i nie ma zadnego dymienia.Czy to może być przez uszkodzoną świece żarową,czy cos innego i mam się zacząć poważnie martwić???

Auto mam po sprowadzeniu,nawet jeszcze opłat nie zacząłem robić...


Z góry dziękuję za pomoc.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Ostatnio edytowano 17.lip.2008 08:44:05 przez datar, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 14:01:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
W dieselku jest sporo do regulowania. Podjedź na komputer będziesz wszystko wiedział. Zapala od kopa? Czy musiałeś kręcić parę sekund?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 14:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Nie,dlugo nie musze krecic,tak normalnie,ale czasami za drugim razem zapali dopiero.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 15:01:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Kąt wtrysku (000 BS pozycja 2 [pomijamy timestamp] - 51 jednostek)
2. Świece żarowe
3. Filtr paliwa
.
.
.
4. Leniuch z Ciebie straszny ;)

Na początek , do poduchy 10 przykazań do wykucia na blachę :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 15:19:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Spoko,skorzystałem z opcji szukaj,czytałem od rana wszystkie posty które znalazłem,ale w żadnym nie było tej nierównej pracy silnika,tylko kupa dymu i ciezkie odpalanie, stad zdecydowalem się napisac.

10 przykazan sciagnalem sobie juz kiedys w domu,wlasnie z ciekawosci zeby wiedziec jak to jest z tymi dieselami:)

Czyli musze zaczac od wymiany swiec i filtra,zobaczyc co bedzie po wymianie,jesli nie, to sprawdzic ten kat wtrysku,-ok,rozumiem. Przy okazji co oznacza ten text w nawiasie,domyslam sie ze ta pozycja musi tak byc po zVAGowaniu auta?

Jeszcze jedno wazne pytanie,czy mam się martwić, że to cos z pompa,bo wiem ze to nie jest najtansza rzecz do roboty w dieselu, czy mogę być o to spokojny, bo od dwoch dni mam takiego stresa, ze nie wiem jak sie nazywam ,a nie chcialbym zalowac ze kupilem audi, tym bardziej ze w poprzednim przez 2,5 roku nie mialem zadnego problemu i zaczynam zalowac ze je sprzedalem,zamiast sie cieszyc z nowego?

Czy jesli podlacze teraz pod VAG,to wywali mi przyczyne bledu jesli np,beda to swiece zarowe,no bo zapchanego filtra to wiadomo ze nie pokaze?

Sorry za nielad w pisaniu,ale mam cholernego stracha,to moj pierwszy diesel.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 15:25:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
datar napisał(a):

Czy jesli podlacze teraz pod VAG,to wywali mi przyczyne bledu jesli np,beda to swiece zarowe,no bo zapchanego filtra to wiadomo ze nie pokaze?


podlacz pod Vaga, zrob pelna diagnoze [zapamietaj błedy- jezeli beda] i bedziemy dalej dyskutowac ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 15:50:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
datar napisał(a):
Spoko,skorzystałem z opcji szukaj,czytałem od rana wszystkie posty które znalazłem,ale w żadnym nie było tej nierównej pracy silnika,tylko kupa dymu i ciezkie odpalanie, stad zdecydowalem się napisac.

10 przykazan sciagnalem sobie juz kiedys w domu,wlasnie z ciekawosci zeby wiedziec jak to jest z tymi dieselami:)

Czyli musze zaczac od wymiany swiec i filtra,zobaczyc co bedzie po wymianie,jesli nie, to sprawdzic ten kat wtrysku,-ok,rozumiem. Przy okazji co oznacza ten text w nawiasie,domyslam sie ze ta pozycja musi tak byc po zVAGowaniu auta?

Jeszcze jedno wazne pytanie,czy mam się martwić, że to cos z pompa,bo wiem ze to nie jest najtansza rzecz do roboty w dieselu, czy mogę być o to spokojny, bo od dwoch dni mam takiego stresa, ze nie wiem jak sie nazywam ,a nie chcialbym zalowac ze kupilem audi, tym bardziej ze w poprzednim przez 2,5 roku nie mialem zadnego problemu i zaczynam zalowac ze je sprzedalem,zamiast sie cieszyc z nowego?

Czy jesli podlacze teraz pod VAG,to wywali mi przyczyne bledu jesli np,beda to swiece zarowe,no bo zapchanego filtra to wiadomo ze nie pokaze?

Sorry za nielad w pisaniu,ale mam cholernego stracha,to moj pierwszy diesel.

Nie bez powodu podałem kolejność sprawdzania/wyszukiwania przyczyn.
Zachowując podaną kolejność sprawdzaj po kolei to co Ci zasugerowałem, ja osobiście obstawiam spaprany kąt i upalone świece.

W skrajnych przypadkach możiwe jest uszkodzeni eklina na małym kole na wale korbowym - wszystko zalezy od tego czy przy wymianie rozrządu mechanik miał tą wiedzę i załozył nowe koło + śrubę, czy olał sprawę...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 16:06:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
ok,wielkie dzieki,troche sie uspokoiłem,ufff..

Przy okazji, bo czeka mnie wymiana rozrządu,zaraz skorzystam oczywiscie z opcji szukaj,ale jesli ktos mialby ochote napisac mi co dokladnie powinienem wymienic przy rozrządzie i na co zwrocic uwage,a o czym mechanik moze sobie zapomniec,bo to im sie bardzo czesto zdarza,to tez bede bardzo wdzieczny.Chodzi mi o wszystkie rzeczy jakie powinny zostac wymienione i wyregulowane, bez wzgledu na koszta, bo chce mieć zrobione wszystko jak bóg przykazał,a nie oszczędzać,

I jeszcze pytanie,czy przy tej usterce powinienem najpierw naprawic ten problem i po usunieciu go dopiero pojechac na rozrzad,czy mozna zrobic wszystko za jednym zamachem, bo boje sie, ze mechanik przez ta usterke moze cos pochrzanic z rozrzadem i w koncu nie bedzie wiadomo czy źle rozrzad ustawil czy to cos innego???

z góry dziękuję za reszte spokojnego poniedziałku,

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 16:16:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Najpierw wymień rozrząd, później.
Po kolei:
- małe koło na wale korbowym + nowa śruba (ASO)
- pasek rozrządu (Gates)
- napinacz (SKF)
- pompa wody (ASO)

Dla pewności - nowy termostat firmy BTT (ASO). Nowy płyn chłodniczy G12+ Febi lub odpowiednik.
Nowy filtr powietrza (Mann) i paliwa (Mann).

Po wszystkim ustawić perfekcyjnie kąt wtrysku :!!:
Po tej operacji , jeśli auto jest sprawne musi palić od dotknięcia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 16:30:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Rozumiem, ze najpierw zalatwic swiece zarowe i filtr paliwa, a pozniej caly rozrzad, tak jak piszesz.

Dzieki za pomoc, zaraz sobie wydrukuje to wszystko, przynajmniej mnie zaden mechanik nie orżnie, że sie tego nie robi itd.

Moze przy okazji polecicie jakis olej, bo nie wiem jakim jest zalany,a sadze ze ma wiecej nalatane niz te 200tys km na liczniku i mysle zeby zalac jakims polsyntetykiem,zeby bylo bezpiecznie, bo chyba syntetyk to jednak duze ryzyko?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 16:34:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Załatwiaj to w tym samym czasie, w czasie jednej wizyty u mechanika.
Po wymianie podstawowych rzeczy jakimi są filtry (opisane wczesniej) olej (5W40 Mobil1 - syntetyk, nawet gdyby miał 300 kkm) filtr oleju (Mann), doprowadzasz do porządku rozrząd, jak wczesniej opisałem.
Dopiero po komplesowym przygotowaniu auta do drogi opuszczasz warsztat. Komprende ?
;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 16:48:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Ok, to już teraz wszystko jasne,poza jedną rzeczą,-olej :)

Wczesniej w 2.8 AAH, mówili mi żebym nie lał syntetyka,bo jeśli nie wiadomo na jakim oleju jeździł to lepiej wlać bezpiecznie półsyntetyk,a tu tak po prostu wlać syntetyk,a jeśli wypłuka te nagary i silnik szlag trafi,albo jeśli jeździł na mineralnym wcześniej? Czy może diesela to nie dotyczy?

No nie wiem czy starczy mi odwagi..

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 18:14:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy pocieszę Cię jeśli powiem , że do mojego 1Z`ta rocznik `93 , przebieg nieznany (blisko 350 - 400 kkm) wlałem 5W40 i od 4 lat ma się dobrze.
Czy w końcu przekonam Cię , jeśli powiem , że do mojego AFN`a rocznik `97 przebieg 302 kkm leję 5W40 i auto jeździ jak należy , pijąc od wymiany do wymiany tyle ile powinno ?
:)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 09:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
Najpierw wymień rozrząd, później.
Po kolei:
- małe koło na wale korbowym + nowa śruba (ASO)
- pasek rozrządu (Gates)
- napinacz (SKF)
- pompa wody (ASO)

Dla pewności - nowy termostat firmy BTT (ASO). Nowy płyn chłodniczy G12+ Febi lub odpowiednik.
Nowy filtr powietrza (Mann) i paliwa (Mann).

Po wszystkim ustawić perfekcyjnie kąt wtrysku :!!:
Po tej operacji , jeśli auto jest sprawne musi palić od dotknięcia.


dodał bym jeszcze paski micro-V oraz wymiane simeringów ...
[tak zeby bylo wszystko cacy .... ;) ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 13:13:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Dzieki wam dobrzy ludzie za pomoc:)

Co do oleju,ok sprobuje zalac syntetykiem,ale czy wobec tego mam zwrocic uwage po zalaniu na jakies rzeczy,typu,stukot dziwną pracę silnika czy inne.., ktore moga sie pojawic, zeby ewentualnie przy jakichs niepokojacych objawach wlac polsyntetyk???

Jeszcze przy okazji mam pytanie, bo widze ze na temat termostatu bylo od metra postow,ale ja mam troche inny objaw, mianowicie auto mi sie nagrzewa dosc wolno,ale spokojnie lapie 90 stopni i tak sie trzyma,tyle ze jak na przyklad stane,silnik pracuje na wolnych obrotach i wlacze sobie ogrzewanie to spada mi gdzies do 70 stopni. Czy diesel tak ma ze na postoju przy wlaczonym ogrzewaniu temperatura bedzie spadac, no bo gdyby to byl termostat to przeciez na trasie by mi spadala temperatura, a tu na trasie mam prawie 90 caly czas?Termostat i tak wymienie chociaz mysle ze jest dobry.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 13:24:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
datar napisał(a):
jeszcze przy okazji mam pytanie, bo widze ze na temat termostatu bylo od metra postow,ale ja mam troche inny objaw, mianowicie auto mi sie nagrzewa dosc wolno,ale spokojnie lapie 90 stopni i tak sie trzyma,tyle ze jak na przyklad stane,silnik pracuje na wolnych obrotach i wlacze sobie ogrzewanie to spada mi gdzies do 70 stopni. Czy diesel tak ma ze na postoju przy wlaczonym ogrzewaniu temperatura bedzie spadac, no bo gdyby to byl termostat to przeciez na trasie by mi spadala temperatura, a tu na trasie mam prawie 90 caly czas?Termostat i tak wymienie chociaz mysle ze jest dobry.


trzyma temperature bo jest obciazony ... [jedziesz]
spada bo nie ma obciazenia ... [stoisz]

ewidentnie termostat do wymiany .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 17:58:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Witam po raz kolejny,

zgodnie z tym co mi polecaliscie,wykonalem wiekszosc napraw i tak:

rozrzad- rolki skf, paski wszystkie gates
filtr paliwa champion bo innego akurat nie mieli
olej mobil1 5w50 i filtr oleju champion
swiece zarowe ngk d-power 732
plyn chlodzacy G12 oryginalny
termostat wahler, bo oryginala nie sprowadzili,ale tez byl walniety,
ale mam kilka pytan,poniewaz pojechalem i zaproponowali mi zeby juz zrobic wszystko,a w zwiazku z tym ze nie jestem zbytnio czasowy to sie zdecydowalem i tak:

1.Czy ten olej 5w50 to mu nie zaszkodzi, byla mowa o 5w40 syntetyku ale poszedl ten pierwszy,czy powinienem go wymienic na 5w40 czy zostawic na 5w50?I tak mam stresa ze sie zdecydowalem na syntetyk,a do tego zalali mi 5w50 i teraz to w ogole nie wiem co z tym zrobic?

2.Po wymianie tych wszystkich rzeczy i swiec zarowych,nadal na zimnym silniku nierowno pracuje, tak jak by nie chodzil czy przerywal na jednym cylindrze,facet mi cos powiedzial, ze to moze byc wtryskiwacz,pojade to sprawdzic, chociaz dziwi mnie, czy wtryskiwacz moze tak na zimnym nie pracowac a na cieplym pracowac, bo wydawalo mi sie ze albo chodzi albo nie?

3.Mialem straszny syf w ukladzie chlodzenia,spuscili mi stary plyn i zalali G12,ale teraz plyn tez jest brudny,a do tego w zbiorniczku wyrownawczym pojawia sie piana.Chce wymienic zbiorniczek na nowy, i zalac od nowa swiezym plynem,ale chcialbym najpierw przeplukac uklad,tak zeby nie bylo tego syfu, jak sie do tego zabrac?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 19:19:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Baskecior napisał(a):
W skrajnych przypadkach możiwe jest uszkodzeni eklina na małym kole na wale korbowym - wszystko zalezy od tego czy przy wymianie rozrządu mechanik miał tą wiedzę i załozył nowe koło + śrubę, czy olał sprawę...


nie nie to nie tak :D zal czy założył nowe koło i śrube prawidłowo bo jeśli nie ruszał to jest większe prawdopodobieństwo że nie pierdyknie ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 08:57:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
datar napisał(a):
Witam po raz kolejny,



1.Czy ten olej 5w50 to mu nie zaszkodzi, byla mowa o 5w40 syntetyku ale poszedl ten pierwszy,czy powinienem go wymienic na 5w40 czy zostawic na 5w50?I tak mam stresa ze sie zdecydowalem na syntetyk,a do tego zalali mi 5w50 i teraz to w ogole nie wiem co z tym zrobic?


ja bym go zostawil ....

datar napisał(a):
2.Po wymianie tych wszystkich rzeczy i swiec zarowych,nadal na zimnym silniku nierowno pracuje, tak jak by nie chodzil czy przerywal na jednym cylindrze,facet mi cos powiedzial, ze to moze byc wtryskiwacz,pojade to sprawdzic, chociaz dziwi mnie, czy wtryskiwacz moze tak na zimnym nie pracowac a na cieplym pracowac, bo wydawalo mi sie ze albo chodzi albo nie?


podpinaliscie Vagine ... :?:

datar napisał(a):
3.Mialem straszny syf w ukladzie chlodzenia,spuscili mi stary plyn i zalali G12,ale teraz plyn tez jest brudny,a do tego w zbiorniczku wyrownawczym pojawia sie piana.Chce wymienic zbiorniczek na nowy, i zalac od nowa swiezym plynem,ale chcialbym najpierw przeplukac uklad,tak zeby nie bylo tego syfu, jak sie do tego zabrac?


trzeba bylo odrazu przeplukac cały uklad .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 10:04:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
ok olej zostawiam.

z ta nierowna praca jak bede sie mogl poruszac to podjade na VAG.


jak przeplukac uklad chlodzenia,w jaki sposob to robic, bo spuszczenie plynu i zalanie nie wystarczy,robic to kilka razy,zalewac spuszczac,zalewac spuszczac itd? czy moze odlaczyc waz i lac plyn a tam niech wylewa dopoki nei wypluka syfu???

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: