.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:54:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 15:44:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolego Alex ... . Długo powstrzymywałem się przed wypowiedzią, zeby nie rzucać fałszywego cienia na firme, o której wiem bardzo niewiele ... .

Jednak ... szarpią mną na tyle duże obawy, że chciałbym zwróić Twoją uwagę na kilka faktów (a fakty, co do zasady, nie dają się manipulować) ... .

1. "Shamowano" Ci samochód ze skrzynią biegów, dla której odjęcie ciśnienia oleju w chwili największego obciążenia osi - można porównać wyłącznie do zabójstwa .
2. Jak słusznie zauważył Carl - obraz tabelki z tajemniczych przyczyn został obcięty w najciekawszym momencie ... ;) .
3. Jest rzeczą absolutnie oczywistą, że powinieneś teraz w celach porównawczych samodzielnie zlogować swojego tip-a (Carl na pewno chętnie Ci wyłoży jak to zrobić ;) ), na tej podstawie wyliczysz sobie moc nominalną i porównasz z zapisami w Briefie i odczytami słynnego ;) Masters'a. Logowanie tipa jest absolutnie bezpieczne, wykonasz to zadanie we własnym zakresie i za darmo, a przypuszczalnie - wyniki mocno Cię zaskoczą ... ;) .

Nie jestem hazardzistą ale postawiłbym na zdecydowanie wyższe osiągi niż z hamowni ... ;) .

Z Mastersem to trochę tak jak z Motulem ... w czeskiej komedii pt "Nikt nic nie wie" :): :d .

Nie znam się na hamowniach ale chciałbym wiedzieć, czy daje się tak przestwić parametry pomiaru, żeby urządzenie rozróżniało rodzaj napędu (ASB vs manual), a podawane wyniki uwzględniały większe opory tiptronika ... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 15:54:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

wybacz, lecz przegiąłeś.
dla Twej wiedzy: nie spożywam praktycznie w ogóle alkoholu [nie będe przypominać, kto po spożyciu alkoholu, pewnego wieczora, tak pojechał po forum i użytkownikach, że posty zostały usunięte - jak mniemam przez moderatorów...], nie jestem zainteresowany komu zawierzą forumowicze.
uwagi nt. stanu ducha, który w moim przypadku jest niezmącony z racji profesji przestały być śmieszne.
próbuję jedynie zwrócić Twoją uwagę na rzeczy, których najzwyczajnie w świecie nie rozumiesz.



pokaż proszę logi pochodzące z Twojego AFB, w którym wymieniłeś zbytecznie lmm, a dostaniesz wytłumaczenie zależności dawek.
najlepiej będzie, gdy podasz link do topiku. z tego, co pamietam wymieniałeś lmm dwukrotnie: na początku przygody z obd i przed/po wyjazdem na wakacje.
[zdiagnozowałeś przed, a wymieniłeś po - tak?]


zasadą jest, że 008.4 nie może być najniższą wartością - u Ciebie była ona najniższą wartością.
w ujęciu modelowym [seryjnym, ze sprawnym lmm] jest tak:
- 008.2 jest największa albo niższa niż 008.4;
- 008.3 jest zawsze najniższa;
- 008.4 jest większa niż 008.3 [może być większa niż 008.2, np.: w multi, bądź od niej mniejsza];
- 010.1 - wynosi co najmniej 750 mg/H.

w przypadku jednostek tuningowanych sytuacja wygląda inaczej - zasadą jest, że 008.4 nie może być najniższa. jeżeli jest, to dawka jest ograniczona przez lmm - czyli lmm jest do wymniany [pomijam inne usterki bądź indolencję tunera].

teraz proszę o Twoje logi. jestem ostatnią osobą, która uchylałaby się od wytłumaczenia swojego stanowiska.


[+]
post edytowałem z uwagi na zapewnienie jego jak najjaśniejszej redakcji.




Piotr,

wynik PS z hamowni jest poprawny.
w oparciu o mg/R i mbar można wyliczyć niemal identyczny.

[+]
Piotr, zwróć proszę uwagę na fakt, że tuning w tym silniku polegał na takiej modyfikacji, iż jedynie dawka [w ograniczeniu momentu via życzenie kierowcy] została zwiększona o 6 mg/R, a ciśnienie o ok. 3% przy nieruszonych kątach.
nie może być z tego więcej niż 163 PS.
spójrz na logi Carla - u Niego dawka podniesiona jest efektywnie o 15 mg/R, przy znacznie wyższym ciśnieniu doładowania.




________________________

[++]

zupełnie bezsensownie, tracąc 15 minut, przeszukałem logi Carl'a i znalazłem te, przez które naraziłem Go na stratę blisko 400 PLN.

oto one:

1. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ec163e538b
[ http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 81#1011881 ]

2. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c81 ... 4f6cf.html
[ http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 85#1063885 ]

zarówno w 1ym, jak i w drugim przypadku 008.4 [czyli masa mierzona przez lmm - tzw. ograniczenie dymienia] jest najmiejszą wartością [niższą niż życzenie kierowcy i ograniczenie Nm], co oznacza, że to lmm ograniczało dawkę [a nie mapa], a przez to miało wpływ na dynamikę.
zarówno w 1, jak i 2, wymiana lmm była w pełni zasadna.


carlnova napisał(a):
A więc mój program też jest napisany w ten sposób:

- 008.4 jest mniejszy niż 008.3 [tuning];
- 008.4 > 008.2 [tuning] - czyli nie obcina.


jak widać, w świetle powyższego, Carl - nie wiesz jaki masz program.
z logów wynika coś zupełnie innego, aniżeli napisałeś.
proszę, zastanów się zanim znowu palniesz coś podobnego.
ja wiem, co piszę, a Ty chyba nie...


ponadto, gdzie tak zaciekle bronię Marka? jest On ikoną polskiej sceny niezależnie od tego, czy Ci się to podoba, czy nie. zatelefonuj do Niego i zapytaj czy hamowanie tip'a jest szkodliwe, czy może nie. poznasz Jego opinię i argumenty, na których podstawie wyrobisz zdanie.
nie znasz, jak widać faceta, a bardzo Ci podpadł...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 09:28:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ojej ale bajzel się tu zrobił.
Wg mnie auto shamowane jest na pewno poprawnie. Przy 4tys.obr/min widać wyraźnie, że moc już nie idzie w góre, tylko jest wybrzuszona. Skutkiem tego będzie jej spadek.
Co do pokrycia odczytów KM i Nm, VAG kontra hamownia, wyraźnie widać, iż wyniki mają się nijak do siebie co już mistrz Rogal pisał niejednokrotnie. Zresztą logowałem kiedyś w ten sposób paska ACK i też wyniki były szokujące.
Co do samego hamowania, to nie sądze, by jedno, czy kilkakrotne shamowanie tipa skróciło w jakikolwiek sposób jego żywotność.
Jeśli natomiast chodzi o p.Mastersa to pełen szacuneczek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 10:00:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Z mojej twarzy też zniknął uśmiech... :/
Zupełnie nie rozumiem Twojej drażliwości.
Z całym szacunkiem - jesteś opętany przemożną chęcią udowodnienia, że masz rację... Emocje wcale nie były tu potrzebne.
Dlatego nie widzę jakiegokolwiek sensu kontynuowania tej bezprzedmiotowej polemiki.
Uprzedzając Twoje stwierdzenie: nie obrażam się i nie zabieram swoich zabawek, nie chcę po prostu, aby sprawa posunęła się dalej, bo mimo Twoich cierpkich słów nadal darzę Cię szacunkiem i jestem Ci wdzięczny za pomoc, którą mi kiedyś okazałeś. Nie oznacza to jednak, że możesz mnie obrażać.
Do Twojej wiadomości: nie wylewam za kołnierz, piję tyle co Ty, nie nadużywam alkoholu i nie mam z tego powodu jakichkolwiek problemów więc Twoja uwaga była żenująca i nie na miejscu... :/

Na koniec trochę "merytoryki" w stylu Carla:

1. Gdybyś czytał ze zrozumieniem, Twoim oczom ukazałaby się informacja, że lmm tnie mi dawki na ograniczeniu dymienia tylko na kościach z MTM-u, na seryjnych wszystko jest wzorowo. Ten i każdy inny lmm. :!!:
Więc ewidentnie nie jest to wina przepływki,tylko tak napisany program...

2. Wracając do sprawy Alextaxi... Przypomnę Ci skromnie, że widząc moje dawki i ciśnienie doładowania w styczniu, oznajmiłeś, że według Twojej wiedzy - mój chip nie ma więcej niż 155 - 160 PS :!!: Teraz jednak zmieniłeś zdanie i używasz mojej dawki o 15 mg wyższej jako argumentu na stwierdzenie Piotra, że to auto może mieć wyższą moc.

3. Bądź łaskaw podnieść swój "boski" wzrok kilkanaście postów powyżej i zauważ, kto rozpoczął tą zupełnie niepotrzebną polemikę - będziesz miał odpowiedź na swoją teorię o drażliwości otoczenia.







Ze smutkiem muszę napisać jeszcze o puentach, które wynikają z Twojego sposobu prowadzenia merytorycznej (Twoim zdaniem) dyskusji...

Po pierwsze:

Meszrum ma zawsze rację i rzecz nie podlega jakiejkolwiek polemice...

Po drugie:

Masters ma być chwalony nawet za druciarskie i zdecydowanie szkodliwe hamowanie tiptronica, bo to ikona polskiego chiptuningu...

Smutne... naprawdę smutne :/ :(

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 15:52:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pozwolę sobie ustosunkować się jedynie do merytorycznej części wypowiedzi przedmówcy,

carlnova napisał(a):
(...)
Na koniec trochę "merytoryki" w stylu Carla:

1. Gdybyś czytał ze zrozumieniem, Twoim oczom ukazałaby się informacja, że lmm tnie mi dawki na ograniczeniu dymienia tylko na kościach z MTM-u, na seryjnych wszystko jest wzorowo. Ten i każdy inny lmm. :!!:
Więc ewidentnie nie jest to wina przepływki,tylko tak napisany program...

2. Wracając do sprawy Alextaxi... Przypomnę Ci skromnie, że widząc moje dawki i ciśnienie doładowania w styczniu, oznajmiłeś, że według Twojej wiedzy - mój chip nie ma więcej niż 155 - 160 PS :!!: Teraz jednak zmieniłeś zdanie i używasz mojej dawki o 15 mg wyższej jako argumentu na stwierdzenie Piotra, że to auto może mieć wyższą moc.

(...)



ad. 1
to jest nieprawda.
proszę zwrócić uwagę na grupę 010.1, która pokazuje masę mierzonego powietrza [niezależnie od programu, gdyż w tym przypadku program nie modyfikuje odczytów z lmm]:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/554 ... fa448.html
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ec163e538b
jak doskonale widać, jest ona powyżej 3000 rpm grubo poniżej 750 mg/R [nawet poniżej 660 mg/R], co ewidentnie wskazuje na zły pomiar przez lmm.

nie jest prawdą ponadto, iż po włożeniu kości Aligatora odczyt ten zwiększy się do min. 750 mg/R, gdyż z uwagi na zwiększone ciśnienie wg programu modyfikowanego, zwiększa się także masa powietrza zasysanego.
na kościach seryjnych odczyt z lmm może być co najwyżej mniejszy.
wynika to wprost z zasady budowy tego akurat TDI. każda osoba mająca jakiekolwiek pojęcie o logowaniu 2.5TDI i samym tuningu potwierdzi te słowa.



ad. 2
nadal uważam, iż w przypadku źle mierzącego lmm silnik Carl'a generuje ok. 160 PS, choćby nie wiem jakie [czyje] kości włożył.
pomiar masy powietrza jest wartością mającą przełożenie na moc w tym przypadku.
nie mniej jednak, informajcę tę podaję bez cienia zazdrości, albowiem 160 PS to i tak więcej, aniżeli moc jaką generują moje C5.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 19:10:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Czesc. Nie sadzilem, ze temat wywola tak burzliwa polemike.Odpowiedz dla Carl'a lmm wymieniony w ASO 4 miesiace temu. Carl jak mam zlogowac tipa? I
jeszcze jedno : czy mam wynienic popychacze profilaktycznie . Jak wymienialem wtrysk sterujacy to mechanik ocenil walki jako bdb. Chyba byly wymienione. Nie wiadomo jak wygladaja te z lewej strony. Dodam, ze rano po rozruchu cos cyka. Jak sie rozgrzeje jest OK. Ogolnie auto super :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 20:20:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
alextaxi napisał(a):
Carl jak mam zlogowac tipa?



Zrób log 09 z tipa tylko na jednym (czwartym biegu), w zakresie od 1500 do 4200 rpm (koniecznie długa prosta i dwie osoby), akcelerator 100% "w podłogę", ale koniecznie bez załączenia kick-down.
Wyłącz klimę...

Będziesz miał chyba najbardziej miarodajny wynik...

Ten wcześniejszy zrobiłeś na trójce. Między trzecim a czwartym biegiem jest taka różnica, że częstotliwość odczytów jest większa, miałbyś właśnie dokładniejszy (bardziej łagodny) przebieg swojego momentu obrotowego na wykresie, danych byłoby więcej.
Będzie zarejestrowany odczyt powyżej tych 4000 rpm z jeszcze wyższą wartością PS, zanim zaczęła opadać w dół.

W praktyce jednak jest to trudne do zrobienia z uwagi na warunki drogowe i skoro masz robić log sam - wystarczy na trzecim biegu...
Martwię się o Ciebie... ;) Jednak na czwórce zobaczylibyśmy więcej :)

U mnie na czwartym biegu w tipie przy prędkości obrotowej 4200 rpm, do jakiej muszę go rozpędzić - zegary pokazują 200 km/h.
Nie jest to zbyt bezpieczne, dlatego i ja czasami loguję na trójce...

I pamiętaj - koniecznie bez załączenia kick - down :!!:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 17:22:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Dzieki Carl. Jutro postaram sie wrzucic log 009 tipa, zobaczymy co z tego wyszlo. Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 23:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Witam. Tip zlogowany. Oto wyniki. prosze o opinie. Dziekuje.
009
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f39 ... fa937.html
wykres
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/619 ... 6ba0e.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 11:37:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Alex,

odeszła mi ochota do dalszej polemiki wywołującej jak widzisz tylko niezdrowe emocje.
Ja w dalszym ciągu uważam, że Twój motor ma większą moc, aniżeli wydaje się to Panu Mastersowi.
Ale dyskutował już nie będę... bo...
...mam dzisiaj zajebisty dzień... :peace:

Jako odpowiedź zacytuję Ci posta Norbi'ego, o dokładności pomiarów na omawianej hamowni - to podobno słowa samego pana Marka... :)

Norbi napisał(a):
Pomiar robiony był dwukrotnie pod rząd, na hamowni Macha u Mastersa. Ta hamownia miała opcję Tiptronic, ale pomiar i tak nie był miarodajny. Jak sam Marek mówił hamował kiedyś dwie Vitary z takimi samymi motorami , jedna w ASB, druga manual i wyszły mu jakieś cyt."głupoty" Inna sprawa,że hamownia miała dopiero kilka dzionków i nie miał jej kompletnie ogarniętej.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 12:16:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Witam ponownie. Wczoraj auto strasznie oslablo. Nie wiem co moze byc przyczyna. 1 i 2 bieg strasznie ociezale, trzeba wciskas wiecej gazu, naped jakos dziwnie pracuje (glosniej i jakby buczenie). Nie wiem czy to od silnika czy od tipa. 2-3 jakby przeciagalo zmiana w dwoch fazach, 4-5 jakby w porzadku. Jak wcisne pedal w podloge to przyspiesza ale jakby cos go trzymalo. Za jakis czas podczas jazdy, odzyskuje moc , silniczka nie slychac, biegi zmienia idealnie , lekkie dodanie gazu i rwie do przodu. Sytuacja sie co jakis czas powtarza.Nie wiem czy winy szukac w silniku czy w skrzyni?. Czy mam zrobic jakies logi jak auto znowu zmuli?. Na co zwrocic uwage? Dziekuje z gory za pomoc. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 12:22:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy odczytywałeś błędy z silnika i skrzyni biegów?
jeżeli nie ma błędów, to najlepiej byłoby zalogować silnik w chwili, gdy osłabnie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 12:57:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
alextaxi napisał(a):
Witam ponownie. Wczoraj auto strasznie oslablo. Nie wiem co moze byc przyczyna. 1 i 2 bieg strasznie ociezale, trzeba wciskas wiecej gazu, naped jakos dziwnie pracuje (glosniej i jakby buczenie). Nie wiem czy to od silnika czy od tipa. 2-3 jakby przeciagalo zmiana w dwoch fazach, 4-5 jakby w porzadku. Jak wcisne pedal w podloge to przyspiesza ale jakby cos go trzymalo. Za jakis czas podczas jazdy, odzyskuje moc , silniczka nie slychac, biegi zmienia idealnie , lekkie dodanie gazu i rwie do przodu. Sytuacja sie co jakis czas powtarza.Nie wiem czy winy szukac w silniku czy w skrzyni?. Czy mam zrobic jakies logi jak auto znowu zmuli?. Na co zwrocic uwage? Dziekuje z gory za pomoc. :(


Czy w chwili kiedy auto słabnie, na wyświetlaczu FIS-a widzisz podświetlenie nie tylko aktualnej pozycji (biegu) tiptronica, ale podświetlenie całej linii PRNDS lub PRND432 ?
To tryb awaryjny tipa - wcale jednak nie musi być spowodowany skrzynią...

Dla mnie to klasyczny notlauf spowodowany błędem 00575 - wynikiem przeładowania do 2478 mbar już przy circa 1900 rpm...

Jest jeszcze jedna teoria - tutaj jednak chciałbym sie mylić, ponieważ nie życzę Ci tego :/ - to co obserwujesz to efekty uboczne hamowania tiptronica.
Oby nie... :(

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 12.gru.2007 13:19:20 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 13:18:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Zadnych bledow w silniku i w skrzyni. Na FIS-ie aktualna wybrana funkcja ,albo D albo poszczegolne biegi sa podswietlone.Zauwazylem ,ze tem.ATF dziwnie skacze . Jak jest OK to ma ok.90-100 stopni jak muli to ok. 125 stopni. Z chwile znow 90 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 13:20:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Odczytałes błędy ze sterownika skrzyni ? Nie ma zupełnie nic ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 13:23:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 20:46:54
Posty: 224
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Pyrzowice
jeśli sie moge wtrącić - własnie jestem w trakcie robienia logów i jak dam grupe 014 to nic sie nie pokazuje w polach obok, czekałem ok 30-40s i nic czy tak ma być? czy cos powinno sie jednak pojawic jak w pozostałych, Vag to 3112 win vista tryb zgodności z windows XP, czy próbowąć z oryginalnego xp?

_________________
A4 B8 Avant '14 1.8 CJEB
Było:
Audi A4 B8 '10
BMW E90 '07
A4 B7 Avant '06 1.9 TDI BRB
A6 Avant '03 1.9 TDI - AWX
VW GOLF IV 1.9 TDI '99
VW GOLF II 1.6 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 13:24:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Peszko napisał(a):
jeśli sie moge wtrącić - własnie jestem w trakcie robienia logów i jak dam grupe 014 to nic sie nie pokazuje w polach obok, czekałem ok 30-40s i nic czy tak ma być? czy cos powinno sie jednak pojawic jak w pozostałych, Vag to 3112 win vista tryb zgodności z windows XP, czy próbowąć z oryginalnego xp?


Tak ma być, bo...

masz po prostu cztery cylindry, a nie sześć i sa wyświetlone w logu 013 :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 13:32:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Jazdzilem z podpietym laptopem i wyglada ze silnik OK. Jutro wrzuce logi jak oslabnie. Dzieje sie to zupelnie przypadkowo. Muli ,stane na skrzyzowaniu ruszam i OK. Dziwna sprawa :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 13:36:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dla przypomnienia:

Piotruś napisał(a):
1. "Shamowano" Ci samochód ze skrzynią biegów, dla której odjęcie ciśnienia oleju w chwili największego obciążenia osi - można porównać wyłącznie do zabójstwa .


Skoki temperatur to bardzo niepożądane zjawisko w tipie, jeżeli dojdzie do chociażby miejscowego przekroczenia temperatury, spowoduje to stwardnienie uszczelniaczy tłoków spinających dany zespół sprzęgieł przekładni (jest to proces nieodwracalny)
Jestem za mały, aby Ci to wytłumaczyć, ale możesz zapytać w Nadarzynie albo na forum automat.pl lub może pomoże mi Piotruś... ;)

http://forum.automat.pl/forum/viewtopic ... =hamowanie

Nie twierdzę, że to bezpośrednia przyczyna hamowania tipa, ale wszystko jednak na to wskazuje...

Zobacz co piszą w poradnikach jak jeździć z ASB:

nigdy nie przełączaj dźwigni zmiany biegów na pozycję "N" podczas jazdy (zanika ciśnienie smarowania np. z 50psi do 5psi).

...i zapytaj p. Marka jak shamował Ci tipa :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 09:50:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Jestem za mały, aby Ci to wytłumaczyć, ale możesz zapytać w Nadarzynie albo na forum automat.pl lub może pomoże mi Piotruś... ;)


"Druciku" ( :d :P :peace: ) - ja też jestem zbyt mały i małowiedzący żeby dyskutować z jakąś ikoną ... . Bardzo bym chciał, żeby obserwacje Alexa świadczyły wyłącznie o awarii czujnika, bowiem tip po przekroczeniu 106*C temperatury oleju (jesli się mylę to niezbyt dużo) otwiera ostatnią bezpieczną mapę, kolejne to już wyłącznie stany awaryjne. Nie wyobrażam sobie, żeby przy aktualnej porze roku i podczas normalnej jazdy - temperatura ATF wzrastała do tak wysokich wartości bez powodu ... . Za to potrafię sobie wyobrazić to niewyobrażalne jebnięcie po wnętrznosciach tipa, któremu zabrano smarowanie w najbardziej niebezpiecznej chwili ... :/ .
Chciałbym zobaczyć logi Alexa i móc mu powiedzieć, że kilka prostych czynności uzdrowi jego niunię ;) ale obawiam się, że tak prosto nie będzie :/ .

Już przebolałbym nawet wzrost temperatury ale dlaczego skoki są tak duże i w tak małych odstępach czasu .... :(: :/ ???

Chciałbym, żeby moje gadanie zdało sie "psu na budę", Alex ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 13.gru.2007 10:10:46 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: