Carl,
wybacz, lecz przegiąłeś.
dla Twej wiedzy: nie spożywam praktycznie w ogóle alkoholu [nie będe przypominać, kto po spożyciu alkoholu, pewnego wieczora, tak pojechał po forum i użytkownikach, że posty zostały usunięte - jak mniemam przez moderatorów...], nie jestem zainteresowany komu zawierzą forumowicze.
uwagi nt. stanu ducha, który w moim przypadku jest niezmącony z racji profesji przestały być śmieszne.
próbuję jedynie zwrócić Twoją uwagę na rzeczy, których najzwyczajnie w świecie nie rozumiesz.
pokaż proszę logi pochodzące z Twojego AFB, w którym wymieniłeś zbytecznie lmm, a dostaniesz wytłumaczenie zależności dawek.
najlepiej będzie, gdy podasz link do topiku. z tego, co pamietam wymieniałeś lmm dwukrotnie: na początku przygody z obd i przed/po wyjazdem na wakacje.
[zdiagnozowałeś przed, a wymieniłeś po - tak?]
zasadą jest, że 008.4 nie może być najniższą wartością - u Ciebie była ona najniższą wartością.
w ujęciu modelowym [seryjnym, ze sprawnym lmm] jest tak:
- 008.2 jest największa albo niższa niż 008.4;
- 008.3 jest zawsze najniższa;
- 008.4 jest większa niż 008.3 [może być większa niż 008.2, np.: w multi, bądź od niej mniejsza];
- 010.1 - wynosi co najmniej 750 mg/H.
w przypadku jednostek tuningowanych sytuacja wygląda inaczej - zasadą jest, że 008.4 nie może być najniższa. jeżeli jest, to dawka jest ograniczona przez lmm - czyli lmm jest do wymniany [pomijam inne usterki bądź indolencję tunera].
teraz proszę o Twoje logi. jestem ostatnią osobą, która uchylałaby się od wytłumaczenia swojego stanowiska.
[+]
post edytowałem z uwagi na zapewnienie jego jak najjaśniejszej redakcji.
Piotr,
wynik PS z hamowni jest poprawny.
w oparciu o mg/R i mbar można wyliczyć niemal identyczny.
[+]
Piotr, zwróć proszę uwagę na fakt, że tuning w tym silniku polegał na takiej modyfikacji, iż jedynie dawka [w ograniczeniu momentu via życzenie kierowcy] została zwiększona o 6 mg/R, a ciśnienie o ok. 3% przy nieruszonych kątach.
nie może być z tego więcej niż 163 PS.
spójrz na logi Carla - u Niego dawka podniesiona jest efektywnie o
15 mg/R, przy znacznie wyższym ciśnieniu doładowania.
________________________
[++]
zupełnie bezsensownie, tracąc 15 minut, przeszukałem logi Carl'a i znalazłem te, przez które naraziłem Go na stratę blisko 400 PLN.
oto one:
1.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ec163e538b
[
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 81#1011881 ]
2.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c81 ... 4f6cf.html
[
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 85#1063885 ]
zarówno w 1ym, jak i w drugim przypadku 008.4 [czyli masa mierzona przez lmm -
tzw. ograniczenie dymienia] jest najmiejszą wartością [niższą niż życzenie kierowcy i ograniczenie Nm], co oznacza, że to lmm ograniczało dawkę [a nie mapa], a przez to miało wpływ na dynamikę.
zarówno w 1, jak i 2, wymiana lmm była w pełni zasadna.
carlnova napisał(a):
A więc mój program też jest napisany w ten sposób:
- 008.4 jest mniejszy niż 008.3 [tuning];
- 008.4 > 008.2 [tuning] - czyli nie obcina.
jak widać, w świetle powyższego, Carl - nie wiesz jaki masz program.
z logów wynika coś zupełnie innego, aniżeli napisałeś.
proszę, zastanów się zanim znowu palniesz coś podobnego.
ja wiem, co piszę, a Ty chyba nie...
ponadto, gdzie tak zaciekle bronię Marka? jest On ikoną polskiej sceny niezależnie od tego, czy Ci się to podoba, czy nie. zatelefonuj do Niego i zapytaj czy hamowanie tip'a jest szkodliwe, czy może nie. poznasz Jego opinię i argumenty, na których podstawie wyrobisz zdanie.
nie znasz, jak widać faceta, a bardzo Ci podpadł...