.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 05:07:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 18:47:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.gru.2007 20:46:18
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
w napedach na jedna os wystarczaja na 2 razy dluzej, bo mozna je pozniej miejscami zamienic (przod z tylem) ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 18:48:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
dobra dziewczyny - pora wrocic do tematu LPG V generacji :!!:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 18:50:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Zeszliśmy na inny, bo temat V.generacji został wyczerpany w 1. poście :)

_________________
podpis nie działa


Ostatnio edytowano 14.gru.2007 18:51:19 przez Heveliusz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 18:51:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.gru.2007 20:46:18
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
no wlasnie, moglby ktos wreszcie cos o tym napisac
czy na V generacji mozna juz odpalac silnik na gazie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 18:58:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
czemu upierasz sie na V generacje?
po 1 - z racji ilosci cylindrow koszt bedzie MEGA :!!:
po 2 - mocno niedopracowana technologia (zbyt mloda) - wtryski musza byc umiejscowione bardzo precyzyjnie - w odpowiednim miejscu i pod odpowiednim katem, ktory uzalezniony jest od konstrukcji elementow silnika - poki co tworzona jest "baza" z informacjami w jakim silniku gdzie umiejscowic wtryski i pod jakim katem, ale to wersja raczej "alfa" ;)
IMO temat nie jest jeszcze ogarniety i to co jezdzi po drogach w chwili obecnej to kroliki doswiadczalne.
ps. odpalanie na gazie to kwestia softu w ECU gazowym

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 19:00:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Bilu napisał(a):
V generacja jest dla silnika z bezposrednim wtryskiem benzyny wiec w zupelnosci wystarczy IV generacja w tym silniku.

Nie tylko. V generacja to wtrysk gazu w fazie ciekłej. Można stosować w autach nie tylko z wtryskiem bezpośrednim, ale także w pozostałych silnikach. Problemem w tego typu instalacji jest odpowiednie wstawienie wtryskiwaczy gazowych, a także wysoka cena ;)
Generalnie jeśli nie jest to silnik (T)FSI to nie warto się bawić w V generacje, tylko zamontować IV, która sprawdza się świetnie :peace:

Edit: widze że odpowiedziałeś dokładniej ;)
Od siebie dodam jeszcze że najczęściej podczas montażu V generacji firma montująca podmienia kolektor dolotowy z już wstawionymi wtryskiwaczami z tym zamontowanym w aucie, gdyż precyzja wstawienia wtryskiwaczy jest kluczowa do poprawnego działania instalacji :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 19:08:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
V generacja to melodia przyszlosci, ale raczej do ogarniecia przez producentow aut niz producentow instalacji gazowych z prostego powodu - trzeba zaprojektowac kolektor z wtryskami :P
wowczas osiagi na LPG beda przewyzszac osiagi na PB

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2007 10:37:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
normalnie "HEVELIUSZ" normalnie heweliusz wyczerpales temat spalania i dziadkowej jazdy :peace:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2007 11:05:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.gru.2007 20:46:18
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
Bilu napisał(a):
czemu upierasz sie na V generacje?


Nie upieram sie. Mielismy wrocic do tematu ;)
A tak na serio chcialbym po prostu sie czegos o tej generacji dowiedziec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2007 11:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
don_johnson napisał(a):
Bilu napisał(a):
czemu upierasz sie na V generacje?


Nie upieram sie. Mielismy wrocic do tematu ;)
A tak na serio chcialbym po prostu sie czegos o tej generacji dowiedziec.

W zasadzie wszystko już zostało napisane.
1. bardzo droga i kłopotliwa w montażu ze względu na wtryskiwacze.
2. nie wymaga benzyny do pracy, gdyż gaz wtryskiwany jest w fazie ciekłej.
3. spalanie tak jak na benzynie
4. IV generacja jest tańsza, tak samo dobra i ekonomiczna i tak samo dobrze spełnia swoje zadanie :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2007 11:56:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
ja podejrzewam ze taka instlacja V-gen. bedzie cholernie droga bo nasz kochany rzad zaraz zobaczy w tym to ze nie potrzebuje pb wiec dowalimy firmą montujacym taka instalke albo podniesiemy tak akcyzy, podatki i wszystkie te pierdoly na LPG ze to nie bedzie sie oplacac.
:diabel:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2007 12:05:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
enduroboy napisał(a):
ja podejrzewam ze taka instlacja V-gen. bedzie cholernie droga bo nasz kochany rzad zaraz zobaczy w tym to ze nie potrzebuje pb wiec dowalimy firmą montujacym taka instalke albo podniesiemy tak akcyzy, podatki i wszystkie te pierdoly na LPG ze to nie bedzie sie oplacac.
:diabel:

To teraz powiedz ile osób montuje V generacje, skoro firma nie do każdego silnika Ci ją zamontuje z powodu kolektora (tylko do tych które zostały "opracowane" technicznie) :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 00:01:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2007 01:22:32
Posty: 3
Odnośnie ceny wyslalem zapytanie do Kilku "gazowników".
Pytałem o 2.8 ACK i ceny będą do niego.

BRC SEQUENT 56 do sam. Audi A4 2,8 - 4200zł
LANDI RENZO OMEGAS do sam. Audi A4 2,8 - 4600zł
STAG 300 do sam. Audi A4 2,8 - 3600zł
Koszt instalacji VSI PRINS - 5900 zł.
Koszt instalacji JTG ICOM - 5900 zł.

Montaż prinsa 1 dzien . icoma dwa dni.

Cena wtrysku ciekłego jest taka sama jak topowej instalacji sekwencyjnej (PRINS). Moim zdaniem skłaniał bym sie na ICOMA - wieksza moc (3-7%), brak reduktora, nowe wtryski Siemensa (wczesniej były awaryjne czeskie) dodatkowy filtr tankowania przed butlą, poprawiona pompa BOSHa i co najważniejsze brak komputera od gazu - wszystkim steruje ECU auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 10:26:00 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ja jeszcze wspomnę o tym 100-120 km/h.
Na codzień tak właśnie jeżdżę (pomimo że mam V8), taka prędkość jest po prostu stosowna do warunków na większości polskich dróg, a średnie 10 L na trasie jest do osiągnięcia (robiłem eksperyment), jadąc w trybie "tiptronic" około 80-90 km/h cały czas i bardzo starając się aby noga na gazie nawet nie drgnęła mozliwe jest uzyskanie 10.1 spalania - takie ja uzyskałem na trasie 150 km (sprawdzane tankowaniem a nie FIS-em który pokazywał jeszcze mniej....)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 11:11:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
morgothdbma- "a średnie 10 L na trasie jest do osiągnięcia (robiłem eksperyment), jadąc w trybie "tiptronic" około 80-90 km/h cały czas i bardzo starając się aby noga na gazie nawet nie drgnęła mozliwe jest uzyskanie 10.1 spalania - takie ja uzyskałem na trasie 150 km (sprawdzane tankowaniem a nie FIS-em który pokazywał jeszcze mniej....)"


hehe i kazdy mijajac cie mowil k... ma taki samochod a jedzie jak baba :D :D :D

ale podejrzewam nawet ze co bardziej zeski dziadek we fiaciku 126p probowal cie objechac :peace: :peace: :peace:

sorki wielkie za zart ale nie moglem sie powstrzymac. :peace:

ogolnie zasada jest taka w trasie z jaka predkoscia jedziesz tyle pali :):

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 11:29:51 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
tak, jeden maluch mnie wyprzedzał (ale rowerzyści juz nie)...... ale to tylko eksperyment, na codzień jeżdżę deczko szybciej i dynamiczniej

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: