.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 10:47:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: nie używajcie preparatów do zaklejania układu chłodzenia!
PostNapisane: 17.gru.2007 16:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2007 15:17:16
Posty: 46
Lokalizacja: Birmingham
audi a6 2,6 v6 1994. zauważyłem że ubywa mi płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, ale wyciek był tak mały że nie mogłem stwierdzić gdzie więc kupiłem preparat do uszczelniania. nie dalej jak dwa dni po tym usłyszałem dziwny jęk w silniku. Panowie klękła pompa wody wymieniłem a następnego dnia stojąc w korku zobaczyłem jak rośnie mi temperatura a z pod maski wydostaje się para , okazało się że nie załączył się wentylator, wymieniłem czujnik i narazie jest ok. nie wiem czy to zbieg okoliczności , pech czy poprostu kupiłem jakieś G.... co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 18:00:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja nie mysle , ja wiem co stanie sie w nastepnych dniach :P notorycznie bedziesz mial przegrzewajacy sie silnik , zacznie brac olej a w ostatecznosci pusci uszczelka pod glowica
prawda jest taka ze masz teraz do wymiany element nieszczelny a caly uklad chlodniczy do wyplukania. im dluzej bedziesz jezdzil na tym uszczelniaczu tym predzej doprowadzisz silnik do ruiny w skutek przegrzania.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 18:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
ilu użytkowników tyle opinii. kiedys zastosowalem w polonezie, pomoglo i bylo ok. ze 2 miechy temu zastosowalem w swoim audi i zadnych skutkow ubocznych niema. pomoglo, bo latwiej mi bylo zauwazyc gdzie pekniety jest gumowy przewod.
ten prwparat ktorego uzylem mial żelowatą konsystencje.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 18:13:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
poprzedniemu wlascicielowi mojego auta tez pomoglo :P sprzedal mi auto a to ja sie wpierdzielilem na mine bo w efekcie koncowym taniej mnie wyszlo wymienic silnik. to ze narazie nie widzisz objawow nie znaczy ze ich ni ebedzie lub ich juz nie ma. uszczelniacz nie wybiera sobie miejsca ktore chce zakleic. zakleja rowno wszystkie zakamarki gdzie jest mniejsza cyrkulacja lub uplyw a to daje w efekcie zaklejenie dolnych partii chlodnicy , gornych partii nagrzewnicy i wszystkich kanalow technologicznych w bloku silnika . efekt: zmniejszenie powierzchni przrekazujacej cieplo na zewnartrz. a prawda jest taka ze kazdy ze swoim autem i tak zrobi co uzna za stosowne. podobna sytuacja jest ze sprajami do klejenia kol. wszystko pieknie ladnie tylko co dalej jak juz zjedziemy z trasy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 18:20:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2007 15:17:16
Posty: 46
Lokalizacja: Birmingham
narazie nie cieknie ale to za krutko zeby było widac ubytek jak mówiłem ubytki były małe myślę natomiast ze być może uciekało pompą a teraz jest nowa Boże żeby się tylko nie sprawdziło to przegżewanie i reszta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 18:25:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a co ma sie nie sprawdzic ? :) im dluzej bedziesz zwlekal z plukaniem ukladu i czyszczeniem chlodnicy tym gorzej dla silnika.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 18:35:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2007 15:17:16
Posty: 46
Lokalizacja: Birmingham
w piątek wymieniałem pompę co za tym idzie płyn (wiem ze nie wszystki ale duża część) dziś rano wymieniałem czujnik i przyokazji dużą część płynu, adołem chłodnicy wyleciał taki właśnie syf jak ten preparat(brązowa maż, płyn mam niebieski)może to można uznać jako płukanie? proszę o radę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 18:53:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
przyznaje, nie jestem zadowolony ze mam to w ukladzie chlodzenia dlatego na wiosne wszystko zostanie spuszczone i zalane nowym plynem.
jak by nie bylo ten "syf" mi pomogl bo mialem przed soba trase a plyn z ukladu uciekal w tempie 1litr/5km. zielony plyn po ciemaku ciezko zauwazyc pod maska a żółtawy preparat pomentalnie pojawil sie w miejscu wycieku.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 21:29:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
stosowałem te preparaty-różne jakie były dostępne w 4 audikach 4 cylindrowych i w golfie 1.6 disel . zrobiłem tymi autami wiele tyś km i nie stwierdzam szkodliwego działania na silniki 4-cylindrowe . natomiast słyszałem niejednokrotnie żę w v-6 to na zdrowie to nie wychodzi ile w tym prawdy nie wiem ale wolałbym zmienić chłodnicę lub nagrzewnicę niż ryzykować przegrzanie tej jednostki

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 23:34:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
ManiekManiak napisał(a):
. kiedys zastosowalem w polonezie, pomoglo i bylo ok. .


POzazdroscic...to moze na forum FSO sie wypowiesz? Poldek to poldek, wszytsko przyjmie, łacznie z pergaminem pod panewki. Troty do skrzyni i HIPOL do silnika...i co? i pojedzie. Ha...nawet bez kopcenia! K** druciarze, a potem jest płacz... Było se poloneza kupic a nie audi.

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 00:45:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2005 21:25:55
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
A niedługo nagrzewnice szlak trafi i będzie zimno i wszystko zamulone układ ma być czysty a wycieki się likwiduje ale nie w taki sposób.

Pozdro.

_________________
Audi Coupe 2.0 ABK Tak jak wyjechała z fabryki
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 16:00:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
ten sam silnik, co autor wątku, zalane (mimo ze nie wierzyłem ze zadziała)
już 2 rok jeździ, zero problemów z chłodzeniem

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 16:28:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
LykaN napisał(a):
POzazdroscic...to moze na forum FSO sie wypowiesz? Poldek to poldek, wszytsko przyjmie, łacznie z pergaminem pod panewki. Troty do skrzyni i HIPOL do silnika...i co? i pojedzie. Ha...nawet bez kopcenia! K** druciarze, a potem jest płacz... Było se poloneza kupic a nie audi.


masz do mnie pretensje za posta czy za użycie uszczelniacza? nie stresuj sie tak bo ciężkich jajek dostaniesz. pisze co wiem.
druciarze... LOL, troche powagi!

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 16:45:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2007 15:17:16
Posty: 46
Lokalizacja: Birmingham
w sobotę jade na lotnisko (na100% będą korki) będzie okazja sprawdzić co się dzieje i jeżeli zobaczę jakiś nie pokojący objaw bez zastanowienia zrobie co radzi enduro777 wymienie chłodnice i nagrzewnicę . Dziękuję wszystkim za radę i życzę powodzenia. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 17:44:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
ManiekManiak napisał(a):
LykaN napisał(a):
POzazdroscic...to moze na forum FSO sie wypowiesz? Poldek to poldek, wszytsko przyjmie, łacznie z pergaminem pod panewki. Troty do skrzyni i HIPOL do silnika...i co? i pojedzie. Ha...nawet bez kopcenia! K** druciarze, a potem jest płacz... Było se poloneza kupic a nie audi.


masz do mnie pretensje za posta czy za użycie uszczelniacza? nie stresuj sie tak bo ciężkich jajek dostaniesz. pisze co wiem.
druciarze... LOL, troche powagi!


Chodzi o to, że tacy druciarze jak TY co zalewają chłodnice musztarda. pisza najwiecej postów i problemach z autem. A to nie jedzie..a to sie grzeje... a to dymi. Sam sobie problem robisz a potem sie zalisz. Tak samo z gazownikami: załozy II gen i płacz...auto kaszle, strzela (kupie przepływke), auto nie ma wolnych obrotów(jak wyczyscic krokowca) obroty skaczą, auto nie jedzie(bo silnik ktos wymislił na bene a nie na gas) - sam sobie zrobił szkode choć nie musiał.
Sam pisałem temat o motodoktorach( MOD usunął i dał linki do tematów "zachwalajacych" userów) ale tylko dlatego, ze po1. Auto mnie denerwuje juz, po2. Nie dam 1500 za częsci na remont silnika, po3. to nie AUDI, po 4. Chce sie tego pozbyc. Po5. sprzedający mi silnik mnie oszukał co do stanu faktycznego.
Więc dalej zalewaj chłodnice musztarda, lataj na mineralu LOTOSa, lej wode na lato a na zime płyn TESCO, a bezpieczniki drutuj kabelkiem. Potem przyjdź i płacz: auto nie jedzie.

Pozdrawiam SERDECZNIE :peace:

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 19:59:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
widzisz, to co piszesz moze byc prawda, ale poza musztarda to wszystko NIE O MNIE! gaz mam nie za 1500 IIgen tylko III za 3500, wszystkie bezpieczniki sa na miejscu, leje zielone borygo a minerala lotosa nigdy nie wezme do reki.
napisalem ze wcale nie jestem zachwycony faktem ze musztarda plywa mi pod maska ale wtedy kiedy trzeba bylo mi pomogla. inna sprawa ze jej wiekszosc uciekla razem z plynem przed i w czasie naprawy nieszczelnosci, z czego po lekturze wątku bardzo sie ciesze:)
przyznaje ze czesto jest jak piszesz, najlatwiej samemu cos zmajstrowac a potem "dobrzy ludzie, pomocy!".

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 21:09:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
W 2000 roku znajomy kupił Golf II. Auto robiło przez 7 kolejnych lat po 100 i więcej km dziennie! Bez jakichkolwiek problemów. Aż wiosną tego roku w drodze do pracy gościowi strzelił jakiś krucieć przy bloku. Wymienił. Następnego dnia rano w drodze do pracy poszedł mu wąż od chłodnicy. Wymienił. Kolejnego dnia auto gotowało wodę i nie szło jechać. Jak się okazało poprzedni właściciel (jakiś szkop) zawalił układ tym syfem. Przez 7 lat było OK. Potem ten uszczelniacz zaczął się gromadzić w wężyku przelewowym do zbiorniczka i kompletnie go zatkał. To było przyczyna wszelkich problemów. Lepiej nie stosować tego gówna.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 12:48:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
LykaN napisał(a):
na zime płyn TESCO,:


Plyn Tesco ten w szarym opakowaniu, akurat ma bardzo dobre parametry :P :peace:

BTW muszę jakoś udrożnić nagrzewnicę w Clio, stosował ktoś może jakieś środki do odkamieniania układów chłodzenia, działa to, bo nie chce mi się teraz demontować całej deski i wyciągać nagrzewnice :/

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 12:57:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
MarioBeer napisał(a):
W 2000 roku znajomy kupił Golf II. Auto robiło przez 7 kolejnych lat po 100 i więcej km dziennie! Bez jakichkolwiek problemów. Aż wiosną tego roku w drodze do pracy gościowi strzelił jakiś krucieć przy bloku. Wymienił. Następnego dnia rano w drodze do pracy poszedł mu wąż od chłodnicy. Wymienił. Kolejnego dnia auto gotowało wodę i nie szło jechać. Jak się okazało poprzedni właściciel (jakiś szkop) zawalił układ tym syfem. Przez 7 lat było OK. Potem ten uszczelniacz zaczął się gromadzić w wężyku przelewowym do zbiorniczka i kompletnie go zatkał. To było przyczyna wszelkich problemów. Lepiej nie stosować tego gówna.

inna bajka to fakt ze najdalej co 5 lat trzeba wymieniac plyn bo traci wlasciwosci tylko co wtedy z nieszczlnosciami zalepionymi cudownymi preparatami ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 13:13:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
jmm napisał(a):
BTW muszę jakoś udrożnić nagrzewnicę w Clio, stosował ktoś może jakieś środki do odkamieniania układów chłodzenia, działa to, bo nie chce mi się teraz demontować całej deski i wyciągać nagrzewnice :/


Kiedyś miałem taki środek chyba Shella. Zdziwiłem się mocno jaki syf woziłem w chłodnicy. Wtedy miałem problem bo autko się troszkę grzało i ten środek troszkę pomógł. Zalałem go i zgodnie z instrukcją przejechałem 50km i spuściłem. Sprawa na jeden dzień.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: