.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 09:05:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 tdi V6] -prosze o interpretacje błędów
PostNapisane: 17.gru.2007 21:14:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2007 15:50:34
Posty: 27
Lokalizacja: Łódź
Witam, chciałbym prosić o interpretacji kilku błędów w moim Audi. Nie dawno kupiłem VAG'a i nie do końca umiem go obsługiwać. Wklejam błędy jakie wyrzucił VAG, bo chciałbym się dowiedzieć czy to coś poważnego i czy powinno być załatwione jak najszybciej (czy można samochodem jeździć z tymi błędami).

Kod:
VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56
 
Skipping Address 15-Airbags

Address 35     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 962 258 K 
   Component: Zentralverrieg.,DWA D35
   Coding: 04727
   Shop #: WSC 00000
5 Faults Found:
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
            35-00 - -
01560 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            58-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01561 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            59-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01559 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            60-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01560 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            60-10 - Please Register/Activate - Intermittent


To co wiem, to 01370 - jest wywołane przez niesprawną czujkę ruchu w lewym lub prawym słupku (tym się zajmę później)

Mam problem z tym:
P1559 - Idle Speed Contr.Throttle Pos. Adaptation Malfunction - z tego co zrozumiałem, to coś nie tak z biegiem jałowym. Zdarza mi się, że gdy podjeżdzam do skrzyżowania samochód wchodzi na obroty i mimo naciskania hamulca rwie się do przodu i obroty rosną przez chwilę. Jeżeli ktoś wie co to może być proszę o pomoc.
P1560 - Maximum Engine Speed Exceeded - nie mam kompletnie pojęcia jak mogłem przekroczyć "maxymalną prędkość silnika" (btw, nie pałowałem samochodu od kilku miesięcy - maxymalne obroty od jakiegoś czasu nie przekraczają 3k)
P1561 - Quantity Adjuster Deviation - po polsku też nie wiem, co to oznacza.

Obrazek
Dodatkowo pojawiają mi się od dwóch-trzech dni dwie kontrolki (patrz rysunek). Nie mam teraz głowy szukać książki od Audi (pewnie tam jest info o tym). Przepraszam za słabą jakość obrazka, ale śpieszę się, bo muszę siedzieć nad projektem i nie zdążyłem zrobić zdjęć cyfrówką, spreparowałem podobne w mspaincie.
Pozdrawiam,
Rafał.

PS. Jeżeli post umieściłem w złym miejscu proszę o przeniesienie.

_________________
C5 A6 2.5TDI '02


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 18:14:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to jest troszkę inaczej...
...lepiej.


przedstawiłeś błędy z modułu komfortu [35], a opis wziąłeś wg standardu OBD do silnika.

Kod:
01559 - Drivers Door; 59-00 Can't Unlock / 60-00 Won't save
Possible Symptoms
You cannot lock or unlock the Drivers Door

Possible Causes
Mechanical failure in the doorlock
Mechanical failure is cables
Short to Groud / B+ in wiring

Possible Solutions
Check wiring and connections
Check mechanical cables
Replace the doorlock




Kod:
01560 - Passenger Door
01560 - Passenger Door: Won't De-Safe

Possible Causes
Wiring/Connector from/to Central Locking Actuator (Safe): Passenger Door (F221) faulty
Central Locking Actuator (Safe): Passenger Door (F221) faulty

Possible Solutions
Check Wiring/Connector from/to Central Locking Actuator (Safe): Passenger Door (F221)
Check Central Locking Actuator (Safe): Passenger Door (F221)
See Measuring Blocks OR perform Output Test
Special Notes
Safe states can normally only be checked while the car is being locked with ignition off, however usually the comfort system/central locking allows you to diagnose problems even with ignition off, as long as the diagnostic communication has been initiated before the ignition is being switched off. In detail this means switch on the ignition, connect to the comfort system/central locking and open the desired measuring block. Keep the measuring block running, switch off the ignition and lock the car. Finally when unlocking check if the actuator status changes as expected.




Kod:
01561 - Rear Left Door
01561 - Rear Left Door: Can't Unlock
Possible Causes
Wiring/Connector from/to Central Locking Actuator: Rear Left Door (F132) faulty
Central Locking Actuator: Rear Left Door (F132) faulty
Possible Solutions
Check Wiring/Connector from/to Central Locking Actuator: Rear Left Door (F132)
Check Central Locking Actuator: Rear Left Door (F132)
See Measuring Blocks OR perform Output Test


01561 - Rear Left Door: Won't De-Safe

Possible Causes
Wiring/Connector from/to Central Locking Actuator (Safe): Rear Left Door (F222) faulty
Central Locking Actuator (Safe): Rear Left Door (F222) faulty

Possible Solutions
Check Wiring/Connector from/to Central Locking Actuator (Safe): Rear Left Door (F222)
Check Central Locking Actuator (Safe): Rear Left Door (F222)
See Measuring Blocks OR perform Output Test
Special Notes
Safe states can normally only be checked while the car is being locked with ignition off, however usually the comfort system/central locking allows you to diagnose problems even with ignition off, as long as the diagnostic communication has been initiated before the ignition is being switched off. In detail this means switch on the ignition, connect to the comfort system/central locking and open the desired measuring block. Keep the measuring block running, switch off the ignition and lock the car. Finally when unlocking check if the actuator status changes as expected.



jeżeli wszystkie drzwi otwierają się normalnie to zapomnij o tym [przyczyną mogły być Twoje próby z kodowaniem].



kontrolka oznacza problem z żarówką tylnej lampy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 19:02:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Pozwolę się podpiąć pod temat.

Mi też wyskakuje taki błąd:
Kod:
VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 962 258 D 
  Component and/or Version: Zentralverriegelung D34
           Software Coding: 06721
            Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
01562 - Right Rear Door
        59-00 - Can't Unlock
01562 - Right Rear Door
        61-00 - Won't De-Safe

Zauważyłem, że po skasowaniu pojawia się po otwarciu centralnego zamka. Dodatkowo gdy otwieram tylne lewe drzwi nie zapala się lampka wewnątrz jakby był uszkodzony czujnik otwarcia drzwi. Dodam, że poza tym centralny zamek działa jak trzeba.

Jak myślicie to wina tego czujnika, czy coś jest nie tak z centr. zamkiem w tych drzwiach. I czy warto coś z tym robić skoro oprócz niezapalającej się lampki wszystko działa.

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 20:11:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mati_A6 V6 napisał(a):
Pozwolę się podpiąć pod temat.

Mi też wyskakuje taki błąd:
Kod:
VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 962 258 D 
  Component and/or Version: Zentralverriegelung D34
           Software Coding: 06721
            Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
01562 - Right Rear Door
        59-00 - Can't Unlock
01562 - Right Rear Door
        61-00 - Won't De-Safe

Zauważyłem, że po skasowaniu pojawia się po otwarciu centralnego zamka. Dodatkowo gdy otwieram tylne lewe drzwi nie zapala się lampka wewnątrz jakby był uszkodzony czujnik otwarcia drzwi. Dodam, że poza tym centralny zamek działa jak trzeba.

Jak myślicie to wina tego czujnika, czy coś jest nie tak z centr. zamkiem w tych drzwiach. I czy warto coś z tym robić skoro oprócz niezapalającej się lampki wszystko działa.



wpisz w wyszukiwarce "mikrostycznik". to będzie odpowiedź na Twoje pytania.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 22:38:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2007 15:50:34
Posty: 27
Lokalizacja: Łódź
Dzięki meszrum, trochę mnie uspokoiłeś:) (muszę przeczytać Twoją encyklopedię diagnostyki TDi w wolnym czasie, to nie będę się tak stresował :D)

Co do tych kontrolek, to jak ta "czasami" się odpala, to hamulec roboczy praktycznie przestaje działać na kilka sekund (tak jakby coś go blokowało i nie można depnąć do podłogi przez co samochód prawie w ogóle nie zwalnia). Na szczęście zdarzyło mi się to kilka razy i nic mi się nie przytrafiło, ale chciałbym się tylko upewnić czy nie pomyliłem rysunku. Może ktoś podać linka do strony z kontrolkami?

BTW. Dzisiaj pojawiła mi się nowa kontrolka: Wielki czerwony wykrzyknik w czerwonej obwolucie na całym wyświetlaczu pomiędzy zegarami (nie tylko w polu z ewentualnymi ostrzeżeniami) + 3 głośne znaki dźwiękowe. Mam nadzieję, że to tylko dodatkowe przypomnienie o żarówkach :(

_________________
C5 A6 2.5TDI '02


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 00:14:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Mesz ja czytałem o tych mikrostycznikach.
Pytanie tylko czy uszkodzony miktostycznik może powodować te błędy, bo mi wydaje się trochę niemożliwe, żeby to on był wyłącznym powodem błędu, szczególnie, że w tych tematach nikt nie pisał o błędach.

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 00:23:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
da.kot napisał(a):
BTW. Dzisiaj pojawiła mi się nowa kontrolka: Wielki czerwony wykrzyknik w czerwonej obwolucie na całym wyświetlaczu pomiędzy zegarami (nie tylko w polu z ewentualnymi ostrzeżeniami) + 3 głośne znaki dźwiękowe. Mam nadzieję, że to tylko dodatkowe przypomnienie o żarówkach :(


Wolne żarty! To komunikat: BEZWZGLĘDNIE ZATRZYMAJ AUTO!
Trzy sygnały i wielkie czerwone ikony to zawsze ostrzeżenie najwyższego stopnia, gdzie dalsza jazda może być niebezpieczna.

Na początek sprawdź poziom płynu hamulcowego i oleju w układzie wspomagania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 01:20:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2007 15:50:34
Posty: 27
Lokalizacja: Łódź
GrzesB, miałeś rację, płynu hamulcowego ubyło poniżej minimum i w tym samym czasie tylne tarcze się ścięły w sam raz na wymianę.

A co do tych kontrolek, to znasz jakąś stronę, gdzie są one opisane jedna po drugiej?

_________________
C5 A6 2.5TDI '02


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: