.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 11:56:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V6TDI+TIPTRONIC] Pytania rozne
PostNapisane: 23.gru.2007 13:01:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Wypunktowane, prosze o odp z dopsikiem ktorego pytania dotyczy:)
1) czy sciagniecie pokrywy zaworow to droga operacja (u mechanika-> uszczelki jakies obowiazkowo do wymiany?)- pytam bo *
2) czy po sciagnieciu dekli mechanik potrafi ocenic stan hadrauliki, walkow (nie musze miec badan mikroskopem... po prostu "na 100 tys sie nadadza" albo "no trzeba robic")
- czy we Wroclawiu i okolicach ktos poleci mechanika, ktory ewentualni umialby to ocenic
3) czy bez rozbierania rozrzadu i"**" (byl wymieniany wg rachunkow z ASO w DE pare miesiecy temu + naklejka na silniku) ewentulanie w razie potrzeby wymienic hydraulike
4) czy w razie potrzeby da sie bez rozbierania rozrzadu (poza ewentualnym poluzowanie paska) i "**" wymienic walki
5) czy walki sa pelne czy to rurka z krzywkami
6) czy w razie potrzeby walki lepiej regenerowac (1200 u Swiatka??? inni polecani?), kupic regenerowane (chyba bez senu jak wlasnie nie pekly?), kupic nowe bo inaczej za rok mamy powtorke z rozrywki?
7) czy sa rozne wersje walkow do mojego auta (w stylu oryginalne z wada fabryczna i ulepszone)
8) czy wymiana termostatu (auto sie nagrzewa niby szybko ale juz temp 60 stopni wg VAGa/80 stopni wg wskaznika na wolnych obrotach nie przeskoczy przy -5) da sie przeprowazic bez rozbierania rozrzadu (ktos sie chwalil ze to robil ale czy to przapadki potwordzone?)
-mialem w 2 autach klopoty z termostatem ale zawsze byl to problm z przesuniecie w gore a ni w dol...punktu otwierania)
9) wymiana oleju w tipie: czy da sie zrobic "miniwymiane" polegajaca na spusczeniu oleju i zalaniu nowego.. czy w ten sposob caly olej ze skrzyni schodzi czy zostaje on jeszcze i miesza sie nowy ze starym w skrzyni (w hondzie taka procedura normalnie w manulalu jest opisana i tak osobosci obilem)
- czy wymiana wg manuali wiaze sie ze sciaganiem "miski olejowej" zeby wymienic jakis filtr? Czy ta operacja jest wykonalna dla kazdego mechanika czy bez specjalisty od automatow ani rusz
- czy tam jest dextronII czy III? A moze jescze cos innego
- co sie leje?
- jest gdzies na sieci procedura wymiany? (dla wersji "zrob to sam"?)
10) czy oddajac auto komus do grzebania nawet sciaganie tych pokryw waro pomyslec o czyms tam (czyszczeni EGRa, odmy itp)?



*- po paru dniach nie palenia jak zapalilem auto (jakies -5 na dworze) silnik byl glosny (bez metalicznych odglosow ale po prostu klekotal moim zdaniem glosno).. troche obroty falowaly przez chwile (samo zapalanie wzorcowe) itp.. na lekko nawet nagrzanym silniku chodzi moim zdaniem ok
Generalnie bym to zlal bo mialm 2 klekoty i zawsze diesel klekotaly mi jak byly zimne ale Piotrus straszyl kogos ze to hydraulika i ze jak jej sie nie wymieni to ida walki itp


** rozbierania przodu -> przy wymianie rozrzadu trzeba przod rozbebeszyc z tego co wiem

Cel nadrzedny: chce miec auto, ktore przezyje bez wiekszych przygod okolo okolo 4-6 lat eksploatacji (50% w miescie) i zrobi okolo 80-120tys a nastepnie "da sie sprzedac"
terza mam jeszcze drugie auto i uziemienie tego w razie potrzeby nawet na 2 tygodnie mnie nie boli
passat 2,5TDI, 200tys na tacho, 2000r w tipie 5 biegowym
Pozdrawiam,
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 14:04:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
1 nie wiem ile kosztuje ale troche krecenia jest
2 walki powinny byc jednolite bez takich wzerow na szerokosc dzwigienki
3 i 4 skoro walki beda miec wypilowania na krzywkach nawet na kilku to albo regeneracja albo nowe a wiadomo, ze jak sie rozbiera rozrzad to wymieniamy popychacze hydrauliczne oraz dzigienki i podkladki oczywiscie pasek zakladamy nowy i powinno sie juz wymieniac wtedy napinacze pompe wody i termostat bo pracy duzo a lepiej nie rozbierac tego czesto
5 musza byc pelne bo sa robione jako odlew i pozniej wywazane
6 w Sprembergu lub Cottbus kupisz nowe taniej i to te z nowszego modelu ,(maja podobno lepszy material)
7 tego nie wiem dokladnie ale w/g katalogow sa takie same
8 trzeba pasek sciagac bo dojscie ciezkie
9 nie wiem nie mialem tiptronica nigdy i nie chce miec
10 odma tak a EGR mozna zaslepic , silnik bedzie pracowal twardo ale lepiej sie zbiera i nie ma zanieczyszczen i calej smoly w dolocie a latem mozna odetkac nawet sie zaleca odetkanie.

To wszystko wiem bo kiedys mialem A4 z takim silnikiem . Teraz bardziej jestem obeznany w AEL i BMK bo jak mam troche wolnego czasu to sam sobie rozkrecam aby nie bylo tajemnic co gdzie i jak. Pozdrawiam i zycze Wesolych swiat Bozego Narodzenia.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 18:49:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
4 / rozrzad trzeba rozbierac do wymiany walkow bunajmniej ja tak robie koszt 1000 zl 5 / walki z fabryki sa lane a walki kture bys chcial kupic w aso sa rurkowe podobno jeszcze gorsz bo sa krzywki zagniatane i lubia sie porozsuwac 6 / koszt regeneracji walkow razem z krzywkami i cala reszta 2500 - 2700 zl 9 / zj amuje sie naprawa automatow wumiana polega na spuszczeniu oleu tylko czesciowo niestetyze sprzegla nieda sie spuscic podczas wymiany obowiazkowo trzeba tez wymienic filtr olej poprzez zdiecie miski olejowej a jesli chodzi o olej (slyszalem kiedys od klijenta takie cos ze orlenoski olej jest dobry bo ludzie kupuja ) ja zalewam albo mobila atf 220 albo castrol dextron 3 mozesz tez kupic orginalny zolty olej mozna go kupic niekoniecznie w aso za okolo 28 zl litr na wymiane potrzebujesz okolo 3.5 lita jak kupisz 4 litry napewno wystarczy jesli potrzebujesz wiecej info na temat wumiany oleju w tiptroniku to sluze pomoca duchowa bo i tak domnie nieprzyjedziesz ha ha...poprostu masz zadaleko

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V6TDI+TIPTRONIC] Pytania rozne
PostNapisane: 25.gru.2007 13:52:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ad 1. Podniesienie długo nie otwieranych dekli (aby odbyło się zgodnie ze sztuką) - wymaga wymiany zestawu uszczelek ( 2 x 60 zł. plus podkładki na wtryskiwacze ale to sprawa groszowa ) .

PS: Piotruś nikogo nie straszył tylko wypowiedział się w wątku dotyczącym STUKANIA na zimnym silniku, a to jednak coś innego niż twarda praca jednostki pokonującej opór zgęstniałego oleju ... .

Ad 2. Podniesienie dekli pozwala wyłącznie ocenić stan krzywek wałków rozrządu. Nie mówi nic albo prawie nic na temat hydropopychaczy, dźwigni i podkładek.
Co oczywiste - jakiekolwiek ślady wytarcia krzywek (nawet te najmniejsze) wystarczają z zapasem do postawienia diagnozy, że elementy hydrauliczne nadają się tylko na złom (w takim przypadku nie ma potrzeby wyciągania wałków w celach diagnostycznych, bo i tak wiadomo, że hydraliki już nie ma ... ) .
Jeżeli na żadnej krzywce nie widać śladów zużycia - rozsądny mechanik nie wystawi opinii na jak długo jeszcze wystarczy hydraulika - bez wyjęcia wałków i skrupulatnej weryfikacji każdego elementu z osobna.

Ad 3. Hydraulikę (popychacze, dźwignie, podkładki) można ocenić wyłącznie po wyjęciu wałków, chyba że : patrz odpowiedź do pkt. 2 .

Ad 4. Nie ... . Do wymiany wałków należy uprzednio zapewnić sobie dostęp do napinacza hydraulicznego (w celu założenia blokady) oraz do małego koła rozrządu na wale korbowym. W ujęciu praktycznym trzeba:
- ustawić pas przedni w położeniu serwisowym
- zdjąć górne osłony paska rozrządu
- ustawić silnik na OT i założyć blokadę wału korbowego
- wykręcić wisko
- zdjąć plastikową osłonę napędu paska wielorowkowego
- zdjąć pasek wielorowkowy (a najpierw klimy)
- odkręcić koło pasowe z wału korbowego
- poluzować śruby kół zębatych na wałkach i założyć blokadę napinacza hydraulicznego

Ad 5. Twoje wałki to żeliwny, "pełny" odlew. Wałki "rurkowe" występują dopiero od modeli silników na "B" i brak jest możliwości zastosowania ich w Twoim silniku.

Ad 6. Można regenerować, tylko u Pana Świątka (to jedyna firma w PL, która nigdy nie miała wpadki z prawidową obróbką krzywek, a ponadto jako jedyna natychmiast dostosowała technologię obróbki termicznej do dźwigni najnowszego typu - jeszcze twardszych niż dotychczas !!!)

Ad 7. Tak - od roku 2000 twardość wałków zmieniła się kilkakrotnie ale nie można ich stosować w dowolnej konfiguracji - zawsze muszą "pasować" do materiału, z którego wykonane są dźwignie zaworowe i podkładki. Dlatego jeśli zachodzi konieczność wymiany "wałków" na dzień dzisiejszy są tylko dwa rozwiązania:
- zakup wszystkiego w ASO "jak leci" (nie polecam, drogo)
- zakup hydrauliki w ASO (około 2200 zł.-) i regeneracja wałków u Pana Świątka (polecam)

Ad 8. Istnieje taka możliwość ale niesie ze sobą wiele zagrożeń. Nie polecam, bo ogólny bilans może okazać się tragiczny (jeśli np. niepostrzeżenie przeskoczy pasek na zębach) .

Ad 9. To oczywista bzdura, ponieważ zawsze wymienia się i olej i filtr .... ale gdybym musiał wybierać, to wolałbym nowy filtr i stary olej niż odwrotnie ... .
Tak - do wymiany filtra należy odkręcić miskę olejową i wymienić też uszczelkę.
Może to zrobić zwykły mechanik o ile zna procedury ale lepszym rozwiązaniem jest wymiana dynamiczna w wysoce specjalistycznej firmie obsługującej ASB.

Leje się olej z ASO lub powierza sprawę w www.sserwis.pl ... .
Inne kombinacje zemszczą się w krótkim czasie (wystarczy lektura AKP).

Ad 10. Uważam, że ocenę wałków i hydrauliki należy powierzyć komuś z ogromnymi pokładami doświadczenia w zakresie V6 TDi. O pomyłkę lub jakiś błąd bardzo łatwo (i tutaj również wystarczy wczytać się w przypadki naszych Kolegów z AKP) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 12:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dziekuje wszystkim za informacje
Pozdrawiam,
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: