.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 14:59:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 23:11:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
jak dla mnie to dalej jest tylko kwestia wyczucia sprzetrowego
bawic sie mozna wszstskim, byleby bylo wyczucue.
np. obrot o 180 ztopni wychodzil mi najlepiej maluchem :peace:

ale wiekszosć z Was chodziła wtedy pewnie jeszcze w pieluchach tetrowych :diabel:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 23:41:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
nie gadaj, nie gadaj. Swojego fiacika nie posiadałem , ale mialem okazję "poćwiczyć" - i faktycznie: maluch na sliskim w zakręcie jest jak porsze :P - utrzymac przód z przodu, to jak rzucic młotkiem zeby do celu leciał trzonkiem :P

a powyżej: i MJ i Ataman nacie rację - w benzyniaku wygodniej się operuje, mając nakręcone troche na obrotomierzu na zapas. w TDiku trzeba bardziej pilnowac obrotów - Nie ma, nie ma , nie ma niutów, potem KOP ... i znów nie ma.. pewnie kwestia wyczucia jesli chodzi o dizla, ale mnie wciąż, po tygodinu jazdy zaskakuje, jak się turbina budzi :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 00:05:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
A mnie przód ciągle lekko ucieka w B2q. :/ Chyba potrzebuje sie przejechac z kims bardziej doświadczonym.
Opisujecie to wszystko super, jednak bez ciągłych cwiczeń to so możne... poglądac drifty w TV :peace:

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 01:03:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
scob napisał(a):
nie gadaj, nie gadaj. Swojego fiacika nie posiadałem , ale mialem okazję "poćwiczyć" - i faktycznie: maluch na sliskim w zakręcie jest jak porsze :P - utrzymac przód z przodu, to jak rzucic młotkiem zeby do celu leciał trzonkiem :P

a powyżej: i MJ i Ataman nacie rację - w benzyniaku wygodniej się operuje, mając nakręcone troche na obrotomierzu na zapas. w TDiku trzeba bardziej pilnowac obrotów - Nie ma, nie ma , nie ma niutów, potem KOP ... i znów nie ma.. pewnie kwestia wyczucia jesli chodzi o dizla, ale mnie wciąż, po tygodniu jazdy zaskakuje, jak się turbina budzi :P

Odnosze wrazenie , że nigdy nie jeździłeś TDI`kiem skoro opowiadasz takie bajki.
Porównaj wykres ACK i AKE (oba V6 i oba mają zbliżoną moc) i zrozumiesz ocb.
Zweryfikujemy te teorie na najbliższym zlocie zimowym. :D
Jedyna zaleta benzyniaka jest zdolność osiągania wysokich prędkości obrotowych i nic więcej. Momentu to nie ma i żeby zerwało przyczepność trzeba strzelać z wysokich obrotów. Wyjątkiem jest paliwożerne V8, które momentu ma tyle ile trzeba.
Ja mogę to zrobić już od 1800 rpm bez większego wysiłku.
Ale i tak Was nie przekonam, więc traktujcie mnie jako opozycję, coby dyskusja się nie zrobiła nudna. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 01:13:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
proszę... porównujmy turbo benzyny do turbo diesli, a wolnossące benzyny do wolnossących diesli, co ? inne porównanie jest trochę bez sensu... a różnice w zachowaniu jednych i drugich wywodzą się tylko ze względu na paliwo na jakim jeżdżą i nic innego. Wszystko ma swoje zalety i wady, nie oszukujmy się, że benzyna jest lepsza we wszystkim, ani też że diesel jest lepszy we wszystkim. A pozatym prawda jest jak dupa, każdy ma swoją ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 08:51:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Leo napisał(a):
proszę... porównujmy turbo benzyny do turbo diesli, a wolnossące benzyny do wolnossących diesli, co ?

niewielu z nas ma dizla bez turbo :diabel:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 09:44:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ataman70 napisał(a):
Leo napisał(a):
proszę... porównujmy turbo benzyny do turbo diesli, a wolnossące benzyny do wolnossących diesli, co ?

niewielu z nas ma dizla bez turbo :diabel:

Dla mnie liczy się efekt końcowy, nie interesuje mnie co jest pod machą, a we współczesnych czasach wolnossącego klekota znajdziesz raczej tylko w niewielkim dostawczaku ...
Porównywałem auta o zbliżonej mocy , chyba to jest dla większości wykładnik wartości silnika ?

PS: Wesołych Świąt :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 09:53:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Panowie a jak zlamac sie kłatro na nawrotce o 180stopni?
uzywac recznego?
Jade powiedzmy te 60km i chce zrobci obrot o 180 ..

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 10:01:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
podciac recznym na wysprzegleniu

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 10:09:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Baskecior: jeden woli córkę, a drugi teściową - zno niepotrzebnie sie wywiązuje dyskusja klekot vs silnik.
A ja sam - owszem, nie jezdzilem TDi za wiele: mialem sluzbówke przez 2 miesiące - teraz mam własne dTi - w dodatku przednionapędowe :P

To co chciałem napisać wyżej, a może źle ująłem w słowa - to że klekot ma dużo krótszy zakres "obrotów roboczych" przydatnych przy zabawach na śliskim.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 10:15:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
rozumiem scoba i znam to z autopsji - w turbodieslu trzeba wieksza uwage poswiecic na to, aby nie stracic optymalnych obrotow silnika (optymalnego momentu)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 15:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Scob: teraz ująłeś to właściwie w słowa. :) Ja wolę córkę :jezor:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 16:05:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Dred napisał(a):
scob miałem okazję pojeździć audi TT 3.2 250 PS
i szczerze to mi się tym naprawdę niefajnie jeździło
w zimie na osiedlowych uliczkach system świrował
troszkęgazu dołączenie i zaraz odpuszczenie i generalnie auto przestało być przewidywalne zaczeło jechać tam gdzie ono sobie wybierze :)
faktem jest że jeździłem na letniakach ale qrde dupa strasznie latała szarpało i to po prostu nie było przyjemne. Walczyło się z autem zamiast czerpać przyjemność z jazdy :(
wg mnie jazda z torsenem daje dużo więcej frajdy i auto jest stabilniejsze oraz łatwiej nim zawładnąć


A to nie jest tak specjallnie zrobione, że przy niskich prędkościach i dużym skręcie kół (przypuszczam że tak było na tych osiedlowych uliczkach) haldex specjalnie 'odpuszcza' i zostawia napęd tylko na przód? Przecież to specjalnie VW dorabiał żeby sie opony nie ździerały niepotrzebnie, jesli dobrze zrozumiełam art w niemieckiej gazecie o haldexie.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 11:12:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
wiesz co chodzi o to że to się załączało i po niespełna sekundzie odłączało więc to było naprawdę bardzo denerwujące .
auto strasznie nerwowe i w tym momencie trudne do opanowania , bo nie wiesz czy Ci to badziewie się załączy czy nie :( i tu jest największy problem
ten system jest strasznie nieprzewidywalny :(

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 12:01:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Haldexem nie jezdzilem, ale niech sie wypowie ktoś, kto lata tym na codzien. Filmiki pokazuja, ze da sie tym pobawic. Niebieskie A3 na zlocie w kielcach tez jakos smigalo w sposob kontrolowany, mimo ze z haldexem.

Podobnie wielu uwaza na temat automatow, ze sa nieprzewidywalne. Mimo, ze nie jezdzili. Ja mam, mialem i wiem jak je uzytkowac, aby wygrywac nimi na torach. Wysuwam wiec wniosek, ze jesli nie jezdzisz czyms na codzien to nie masz szans w sposob obiektywny tego ocenic :]

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 12:36:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
codziennie nie jeździłem , ale uwierz mi jeździłem tym sporo. w zimie też nie mało, więc mam trochę pojęcia o tym.
jak jeździsz szybciej to się lepiej zachowuje bo cały system tak nie głupieje , lecz przy prędkościah osiedlowych tak do 30 km/h to jest wg mnie tragedia :(
ttką zrobiłem kilka tysi . podobnie było z A3 a tam jest identyczny system tylko w A3 był zupełnie inny silnik.
jeździem też automatami i wiem , że do codziennej jazdy są naprawdę super.
do toru te "klasyczne automaty" są słabsze od automatu (skoro wygrywałeś to dobrze o Tobie świadczy , a mając manuala byś wykręcił jeszcze lepszy czas )

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 21:12:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Dred napisał(a):
... lecz przy prędkościah osiedlowych tak do 30 km/h to jest wg mnie tragedia ...

I tak ma być, wg. danych o haldex'ie z jakimi sie zapoznałem. Czyli w tym modelu wszystko działa poprawnie wg mnie. Szkoda tylko że w żadnym salonie VW nie potrafią wytłumaczyc klientowi dlaczego, i jak to działa. :P
Ale zgadzam się też z tym, że przy tak małych prędkościach i dużym skręcie kierownicą, auto staje się mało przewidywalne.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 23:17:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
podsumowując: haldex ( i inne wiskozy i płytkozy ) dla tych, co nie chcą wiedzieć jak 4x4 działa i nie chca z tego "świadomie" korzystać a jednocześnie mieś coś, co zadziala za nich. Torsen i centralna róznicówka (B2, C3?) dla tych, co chcą się samochodem pobawić. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 00:27:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
ale papaj ja wcale nie skręcałem czasami po prostu przy ruszaniu raz łapało raz nie i qrde naprawdę nie szło się z tym dogadać :( o rozpędzaniu bardziej nawet nie myślałem skoro takie numery mi auto odwalało przy niskich prędkościach :(
jak jeździłem A4 A6 Q7 tymi samymi trasami to wiedziałem co i jak jak się auto zachowa i jak nim pokierować by się odpowiednio złamało ułożyło


może ten haldex jest i fajny ale mi on totalnie nie leży :(

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 08:07:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
my tu pierdu-pierdu o winklach , s śniegu ni chuchu.. i co tu począć?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: