Krysti napisał(a):
a dlaczego tylko z ASO moge lac olej?? Dzisiaj bylem w ASo i za litr 60 pln.
Oryginalny olej tak mi sie wydaje po przestudiowaniu kilku stron to Esso lt 71141. W hurtowni litr tego oleju kosztuje 23 brutto. Informacje te znalazlem na automat.pl
http://automat.pl/infusions/pro_downloa ... ds/5HP19FL[7].pdf - specyfikacja skrzyni, jak zmieniac olej, czesci skrzyni tzn - wszystko
Tu parametry oleju i swiadectwo kwalifikacji
http://www.upromex.com.pl/catalog/chara ... T71141.pdfZ olejem ASO nie wiemy jakiego producenta wlewamy olej - a wlewamy pewnie Esso tylko aso nie poda nam tego wiadomo czemu. Zreszta ktos te oleje musi produkowac ( nie audi i nie aso ). Wiec mozna kupowac poza serwisem ale trzeba wiedziec co. Moze ktos zaoszczedzi troche kasy dzieki temu opisowi
Olej jest sprzedawany w bankach 20 litrowych.
Pozdrawiam
Następny oszczędny...
Rzeczywiście - taniej...
20 litrów po 23 zł = 460 PLN
6 litrów po 60 PLN = 360 PLN (WYMIANA STATYCZNA)
Będziesz miał na trzy wymiany, jakieś 180 tys. km
Kiedy Wy zrozumiecie Panowie, że oszczędny płaci w rzeczywistości drożej ?
Tanie jest wrogiem dobrego - jak mówi Basket...
Wystarczy poszukać postów o kupowaniu zamienników termostatów, G62, przepływek made in world, wreszcie o stosowaniu zamienników nawet olejów ATF... Nawet niedawno było...
Płacz i zgrzytanie zębów, bo zaoszczędziło się na dwie flaszki...
Ręcę opadają i aż nie chce się wypowiadać w takich topikach pisanych przez " mędrców od siedmiu boleści"
Do naszego AKP-owskiego regulaminu powinno się dopisać bardzo ważny punkt: po pierwsze nie szkodzić
BELLATRIX napisał(a):
Jeżeli olej wycieka z tipa to by sprawdzić jego poziom konieczna jest znajomość temp. oleju w skrzyni. Jak napisał Carl tylko przy temp. oleju w skrzyni = 35*C sprawdzamy poziom. Pomiar przy innej temp. po prostu nie jest wiarygodny /tak po krótce bez zagłębiania się/.
Temp. oleju w tipe najlepiej sprawdzić VAG-iem. W ostateczności można w pzrybliżeniu oszacować temp. przykładając rękę do dekla skrzyni powinna być podobna do temp. ręki, ale jest to sposób obłożony pewnym błędem, niestety.
Wraz ze wzrostem temperatury - rośnie ciśnienie i poziom oleju ATF w tiptronicu - oto cała tajemnica. Jeżeli więc sprawdzisz np. na 50* C olej z otworu przelewowego nie wskaże Ci prawidłowego poziomu - w rzeczywistości ten poziom będzie za niski