.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 19:53:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Problem z tipem :(
PostNapisane: 24.gru.2007 13:04:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2007 23:30:27
Posty: 73
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: ALL 2.7BT
Witam wszyskich kolegów !!!

Mam pewien problem ze skrzynią tiptronic . Problem polaga na tym ze auto po zatrzymaniu sie prawie do zera i ponownym dodaniu gazu nastepuje dość gwałtowne szarpniecie.
Sytuacja ta nie ma miejsca gdy zaczynam jazde przy włączeniu na D .

Proszę o opinie i z góry dziekuje i życzę Wesołych Świąt

_________________
Audi A2 1.4 AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 18:43:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
hymmmm tak na poczatek posprawdzaj poduszki silnika i skrzynki i dyferka jak masz Q.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 21:59:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2007 23:30:27
Posty: 73
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: ALL 2.7BT
Jesten pewny ze to nie są poduszki to jest coś takiego jak by był wrzucony luz i przy dodaniu gazu wskakuje bieg i nastepuje szarpniecie .

Czy może to być spowodowane za niskim poziomem oleju ????(Bo dawno nie sprawdzałem)

_________________
Audi A2 1.4 AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2007 22:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2007 01:20:37
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin
Witam
mialem omege w automacie i takie cos wystepowalo jak bylo malo oleju przy zachamowaniu iszybkim ruszaniu wlasnie tak bylo albo jak sie ze wstecznego wbijalo szybko d tez bylo szarpniecie zacznij od oleju zobacz czy nie masz gdzies jakiegos wycieku
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 16:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2007 23:30:27
Posty: 73
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: ALL 2.7BT
Myślęze to może być przyczyną bo ostatnio była plama oleju pod autem patrzyłem pod spodem ale to wycieka gdzies z góry czy wie ktoś skąd to może wypływac ???? jakieś newralgiczne punkty tego układu???

_________________
Audi A2 1.4 AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 18:15:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
jaki masz przebiek i czy wymieniales juz kiedys olej i filtr w tej skrzyni tak niski stan oleju moze objawiac sie gubienien bieguw zobacz dokladnie skat ciekni /wazne/

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 11:09:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2007 23:30:27
Posty: 73
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: ALL 2.7BT
Olej był wymieniany razem z filtrem kilka razy .
Przebieg to około 150000

_________________
Audi A2 1.4 AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 22:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2007 23:30:27
Posty: 73
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: ALL 2.7BT
Witam kolegów dzisiaj byłem na warsztacie u znajomego zeby zlokalizowac wyciek i znalazłęm olej wycieka z pomiedzy póloski a skrzyni .Mam pytanie w co może byc przyczyna tego wycieku i czy dam rade wymiecic zużyte cześci bez potrzeby wiezienia autka do wyspecjalizowanego warsztatu od skrzyn automatycznych . Prosze o wszelkie instrukcje i wskazówki z góry dziekuje

Obrazek

_________________
Audi A2 1.4 AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 22:33:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Okazany wyciek nie ma niczego wspólnego ze skrzynią biegów ... ;) .
To jest "zwykły" olej przekładniowy z przedniego mechanizmu różnicowego, który w żaden sposób nie miesza się z olejem ATF w skrzyni biegów (dwa odrębne "zbiorniki"/komory) .
Wymiana uszczelniaczy do przyjemnych nie należy ale wszystko jest dla ludzi :-) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 01:05:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
WmasterW napisał(a):
Czy może to być spowodowane za niskim poziomem oleju ????(Bo dawno nie sprawdzałem)


Zdecydowanie TAK !!!
Cóż to za oryginalne tłumaczenie... bo dawno nie sprawdzałem ?

Gdyby u mnie zaczęły się jakiekolwiek problemy z tipem zacząłbym od tego - tym bardziej że miałeś widoczne symptomy w postaci wycieków

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 11:51:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2007 23:30:27
Posty: 73
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: ALL 2.7BT
Koledzy niestety nikt mi nie podpowiedział jak to zrobic i jakie częsci mam kupic .Mam pytanie jakim olejem mam zalac ten układ i gdzie sie uzupełnia i sprawdza stan .

_________________
Audi A2 1.4 AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 12:43:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Masz VAG-a ?
Od tego zacznijmy...
Jeżeli nie - daj sobie spokój - do ustalenia prawdziwego poziomu ATF w Twojej skrzyni nie możesz przekroczyć temperatury 35* C (ATF), silnik odpalony, dźwignia zmiany biegów w położeniu na P.
Uzupełniamy do chwili aż z otworu przelewowego na dole tipa zacznie wypływać olej - specjalną strzykawą lub zbiorniczkiem zawieszonym powyżej poziomu skrzyni, jak przy ściąganiu paliwa w wojsku :D

Olej oczywiście tylko oryginalny ATF kupiony w ASO :!!: :!!: :!!:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 13:26:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2007 23:30:27
Posty: 73
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: ALL 2.7BT
Drogi kolego z tego co ja rozumie to mi nie ucieka olej ze skrzyni tylko z przekładni róznicowej . Podejrzewam ze trzeba wymienic uszczelniacz i po sprawie tylko mam pytanie czy trzeba rozbierac skrzynie zeby to wymienic (wyjmowac ja z auta) Olej wycieka mi z miejsca które zaznaczyłem na zdjeciu .
zdjecie jest zrobione od spodu auta jest to pół oś od strony kierowcy .Jeden kolega napisał ze to nie ma nic wspólnego ze skrzynią jest to osobny układ.

_________________
Audi A2 1.4 AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 13:50:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2007 23:30:27
Posty: 73
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: ALL 2.7BT
Jeszcze jedno dlaczego tak ważna jest temperatura ?????

_________________
Audi A2 1.4 AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 15:53:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
carlnova napisał(a):
Masz VAG-a ?
Od tego zacznijmy...
Jeżeli nie - daj sobie spokój - do ustalenia prawdziwego poziomu ATF w Twojej skrzyni nie możesz przekroczyć temperatury 35* C (ATF), silnik odpalony, dźwignia zmiany biegów w położeniu na P.
Uzupełniamy do chwili aż z otworu przelewowego na dole tipa zacznie wypływać olej - specjalną strzykawą lub zbiorniczkiem zawieszonym powyżej poziomu skrzyni, jak przy ściąganiu paliwa w wojsku :D

Olej oczywiście tylko oryginalny ATF kupiony w ASO :!!: :!!: :!!:

a dlaczego tylko z ASO moge lac olej?? Dzisiaj bylem w ASo i za litr 60 pln.
Oryginalny olej tak mi sie wydaje po przestudiowaniu kilku stron to Esso lt 71141. W hurtowni litr tego oleju kosztuje 23 brutto. Informacje te znalazlem na automat.pl
http://automat.pl/infusions/pro_downloa ... ds/5HP19FL[7].pdf - specyfikacja skrzyni

Tu parametry oleju i swiadectwo kwalifikacji http://www.upromex.com.pl/catalog/chara ... T71141.pdf

Z olejem ASO nie wiemy jakiego producenta wlewamy olej - a wlewamy pewnie Esso tylko aso nie poda nam tego wiadomo czemu. Zreszta ktos te oleje musi produkowac ( nie audi i nie aso ). Wiec mozna kupowac poza serwisem ale trzeba wiedziec co. Moze ktos zaoszczedzi troche kasy dzieki temu opisowi :D
Olej jest sprzedawany w bankach 20 litrowych.
Pozdrawiam

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 15:58:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
WmasterW napisał(a):
Jeszcze jedno dlaczego tak ważna jest temperatura ?????


Nie chce mi się tego tłumaczyć po raz kolejny:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... poziom+atf

Szukajka nie gryzie WmasterW :)
Masz wyciek na przekładni różnicowej, i trzeba go bezdyskusyjnie usunąć ale poziomu ATF-u nie sprawdzałeś więc co stoi na przeszkodzie ? :/
Tym bardziej, że to nie przekładnia Ci niedomaga tylko tiptronik :kosci:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 28.gru.2007 15:59:44 przez carlnova, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 16:01:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Jeżeli olej wycieka z tipa to by sprawdzić jego poziom konieczna jest znajomość temp. oleju w skrzyni. Jak napisał Carl tylko przy temp. oleju w skrzyni = 35*C sprawdzamy poziom. Pomiar przy innej temp. po prostu nie jest wiarygodny /tak po krótce bez zagłębiania się/.
Temp. oleju w tipe najlepiej sprawdzić VAG-iem. W ostateczności można w pzrybliżeniu oszacować temp. przykładając rękę do dekla skrzyni powinna być podobna do temp. ręki, ale jest to sposób obłożony pewnym błędem, niestety.

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 16:11:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Krysti napisał(a):
a dlaczego tylko z ASO moge lac olej?? Dzisiaj bylem w ASo i za litr 60 pln.
Oryginalny olej tak mi sie wydaje po przestudiowaniu kilku stron to Esso lt 71141. W hurtowni litr tego oleju kosztuje 23 brutto. Informacje te znalazlem na automat.pl
http://automat.pl/infusions/pro_downloa ... ds/5HP19FL[7].pdf - specyfikacja skrzyni, jak zmieniac olej, czesci skrzyni tzn - wszystko

Tu parametry oleju i swiadectwo kwalifikacji http://www.upromex.com.pl/catalog/chara ... T71141.pdf

Z olejem ASO nie wiemy jakiego producenta wlewamy olej - a wlewamy pewnie Esso tylko aso nie poda nam tego wiadomo czemu. Zreszta ktos te oleje musi produkowac ( nie audi i nie aso ). Wiec mozna kupowac poza serwisem ale trzeba wiedziec co. Moze ktos zaoszczedzi troche kasy dzieki temu opisowi :D
Olej jest sprzedawany w bankach 20 litrowych.
Pozdrawiam


Następny oszczędny... :(:
Rzeczywiście - taniej... :)
20 litrów po 23 zł = 460 PLN
6 litrów po 60 PLN = 360 PLN (WYMIANA STATYCZNA)

Będziesz miał na trzy wymiany, jakieś 180 tys. km :):

Kiedy Wy zrozumiecie Panowie, że oszczędny płaci w rzeczywistości drożej ?
Tanie jest wrogiem dobrego - jak mówi Basket...

Wystarczy poszukać postów o kupowaniu zamienników termostatów, G62, przepływek made in world, wreszcie o stosowaniu zamienników nawet olejów ATF... Nawet niedawno było...
Płacz i zgrzytanie zębów, bo zaoszczędziło się na dwie flaszki... :kosci:

Ręcę opadają i aż nie chce się wypowiadać w takich topikach pisanych przez " mędrców od siedmiu boleści" :/

Do naszego AKP-owskiego regulaminu powinno się dopisać bardzo ważny punkt: po pierwsze nie szkodzić :!!:

BELLATRIX napisał(a):
Jeżeli olej wycieka z tipa to by sprawdzić jego poziom konieczna jest znajomość temp. oleju w skrzyni. Jak napisał Carl tylko przy temp. oleju w skrzyni = 35*C sprawdzamy poziom. Pomiar przy innej temp. po prostu nie jest wiarygodny /tak po krótce bez zagłębiania się/.
Temp. oleju w tipe najlepiej sprawdzić VAG-iem. W ostateczności można w pzrybliżeniu oszacować temp. przykładając rękę do dekla skrzyni powinna być podobna do temp. ręki, ale jest to sposób obłożony pewnym błędem, niestety.


Wraz ze wzrostem temperatury - rośnie ciśnienie i poziom oleju ATF w tiptronicu - oto cała tajemnica. Jeżeli więc sprawdzisz np. na 50* C olej z otworu przelewowego nie wskaże Ci prawidłowego poziomu - w rzeczywistości ten poziom będzie za niski :!!:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 16:32:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
carlnova napisał(a):
Krysti napisał(a):
a dlaczego tylko z ASO moge lac olej?? Dzisiaj bylem w ASo i za litr 60 pln.
Oryginalny olej tak mi sie wydaje po przestudiowaniu kilku stron to Esso lt 71141. W hurtowni litr tego oleju kosztuje 23 brutto. Informacje te znalazlem na automat.pl
http://automat.pl/infusions/pro_downloa ... ds/5HP19FL[7].pdf - specyfikacja skrzyni, jak zmieniac olej, czesci skrzyni tzn - wszystko

Tu parametry oleju i swiadectwo kwalifikacji http://www.upromex.com.pl/catalog/chara ... T71141.pdf

Z olejem ASO nie wiemy jakiego producenta wlewamy olej - a wlewamy pewnie Esso tylko aso nie poda nam tego wiadomo czemu. Zreszta ktos te oleje musi produkowac ( nie audi i nie aso ). Wiec mozna kupowac poza serwisem ale trzeba wiedziec co. Moze ktos zaoszczedzi troche kasy dzieki temu opisowi :D
Olej jest sprzedawany w bankach 20 litrowych.
Pozdrawiam


Następny oszczędny... :(:
Rzeczywiście - taniej... :)
20 litrów po 23 zł = 460 PLN
6 litrów po 60 PLN = 360 PLN (WYMIANA STATYCZNA)

Będziesz miał na trzy wymiany, jakieś 180 tys. km :):

Kiedy Wy zrozumiecie Panowie, że oszczędny płaci w rzeczywistości drożej ?
Tanie jest wrogiem dobrego - jak mówi Basket...

Wystarczy poszukać postów o kupowaniu zamienników termostatów, G62, przepływek made in world, wreszcie o stosowaniu zamienników nawet olejów ATF... Nawet niedawno było...
Płacz i zgrzytanie zębów, bo zaoszczędziło się na dwie flaszki... :kosci:

Ręcę opadają i aż nie chce się wypowiadać w takich topikach pisanych przez " mędrców od siedmiu boleści" :/

Do naszego AKP-owskiego regulaminu powinno się dopisać bardzo ważny punkt: po pierwsze nie szkodzić :!!:

BELLATRIX napisał(a):
Jeżeli olej wycieka z tipa to by sprawdzić jego poziom konieczna jest znajomość temp. oleju w skrzyni. Jak napisał Carl tylko przy temp. oleju w skrzyni = 35*C sprawdzamy poziom. Pomiar przy innej temp. po prostu nie jest wiarygodny /tak po krótce bez zagłębiania się/.
Temp. oleju w tipe najlepiej sprawdzić VAG-iem. W ostateczności można w pzrybliżeniu oszacować temp. przykładając rękę do dekla skrzyni powinna być podobna do temp. ręki, ale jest to sposób obłożony pewnym błędem, niestety.


Wraz ze wzrostem temperatury - rośnie ciśnienie i poziom oleju ATF w tiptronicu - oto cała tajemnica. Jeżeli więc sprawdzisz np. na 50* C olej z otworu przelewowego nie wskaże Ci prawidłowego poziomu - w rzeczywistości ten poziom będzie za niski :!!:


Kolego ale ja nie pisze o zamiennikach made in china itp Tu ma strone ktora udoastepnil producent. Jak masz chwile to stronie 4 i piatej do jakich aut jest ta skrzynia i jaki olej podeje producent do zalania. Zajmie Ci to jakies 2 minuty i bedziesz wiedzial co i jak. :D http://automat.pl/infusions/pro_downloa ... ds/5HP19FL[7].pdf
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 17:23:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
carlnova napisał(a):
WmasterW napisał(a):
Jeszcze jedno dlaczego tak ważna jest temperatura ?????


Nie chce mi się tego tłumaczyć po raz kolejny:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... poziom+atf

Szukajka nie gryzie WmasterW :)
Masz wyciek na przekładni różnicowej, i trzeba go bezdyskusyjnie usunąć ale poziomu ATF-u nie sprawdzałeś więc co stoi na przeszkodzie ? :/
Tym bardziej, że to nie przekładnia Ci niedomaga tylko tiptronik :kosci:

I jakie wnioski po przestudiowaniu strony producenta skrzyni? Pewnie troche zmieniles zdanie :D .
Czekam na komentarz :peace:

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: