.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 07:48:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 '86 2.0 TD] Brak mocy na wzniesieniach
PostNapisane: 26.gru.2007 22:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam, chciałbym zadać kilka pytań odnośnie mojej Audicy.
1. Autko baaardzo słabnie na górkach, wzniesieniach i podobnych takich. Jadę sobie 60 na IV biegu - spoko - jest górka i powoli zaczyna zwalniać i nie reaguje na pedał gazu.
2. W sumie to nie wiem czy to normalka, ale na prostej jest tak ze auto "rozpędza sie swoim tokiem" - znaczy ze nie ważne jak mu dam gazu i tak ciągnie tak samo (do momentu włączenia sie turbiny - wtedy to inna bajka)
3. A właśnie - jak najbardziej ekonomicznie jeździć - tak żeby turbinka dawała cichutki pomruk czy żeby piszczala jak.... wiadomo:) czy żeby w ogóle sie nie odzywała ? :).
4. A mało tego - jak sie rozpędzam a dam dużo gazu to auto niezbyt chce sie rozpędzać - musze mu popuścić i dopiero sie rozpędza.
Dziękuję:)


powód edycji: ortografia :P

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Ostatnio edytowano 26.gru.2007 23:54:40 przez hdc, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 23:09:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ekspertów :D brzmi jak "wielka gra" :D

a co to som goorki - wieś w rosji :?:

krwa mać ale jak czytam takie teksty to mnie na wymioty bierze :/
zrozumcie i wybaczcie niech ktoś skasuje ten cały bełkot :/

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 10:38:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
na IV biegu 60 km\h pod górkę i ty chcesz żeby to jechało ??

a ekonomiczna jazda w zasadzie polega na szybkim osiągnięciu danej prędkości podróżowania i w miarę możliwości utrzymywanie stałej prędkości

-rozpędzanie ...połowa lub 3\4 gazu osiągnięcie odpowiednich obrotów i następny bieg itd...

-hamowanie silnikiem (wtedy odcina paliwko i nic nie pali :) )

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 13:30:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Ja bym sie po aucie z przebiegiem +/- milion km. rewelacyjnych osiągow nie spodziewał.
Jaka jest kompresja na cylindrach ?
Jaki jest stan hamuldow ?( moze zaciski trzymają )
Czy skrzynia jest oryginalna ? ( moze ma zbyt długie przełozenia )
Sama turbina skrzydeł autu nie doda :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 14:47:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
Autko ma przejechany (tak mysle) 250 tys.
Kompresje jak sie dowiem to napisze bo sam jestem ciekaw.
Hamulce chyba są ok bo jak jade na luzie to nie czuje zeby coś mnie hamowalo.
Skrzynia jest chyba oryginalna - niewiem co sie działo z autem zanim go kupiłem.

Jest ktos z okolic Rudy Śląskiej/Bytomia/Katowic itp. z takim autkiem ? :)

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 17:10:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Masz silnik o mocy 100KM, prawda? A ja obstawiam kąt wtrysku albo nieszczelności w dolocie. Ty masz pompę wtryskową na lince. Sprawdź, czy coś z linką jest nie tak, sprawdź stan i naciąg paska napędu pompy.
A jak Ci auto odpala?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 18:24:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
W sumie jedni mówią ze mam 100 KM inni ze 87. Juz sam niewiem - czytałem ze 100 KM bylo od 88.
Jak obadać te nieszczelności? Gdzie mi to porządnie sprawdzą?
Autko odpala pieknie, na pyk.

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 20:52:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jeśli masz silnik tylko z turbo, to masz mniejszą wersję mocy. Jeśli masz intercooler, to masz 100 KM.
Jeśli masz tę słabszą wersję, no to R10 TDI z Le Mans to nie będzie. Jesteś pewien, że przebieg masz 250 000? Może się okazać, że auto opuściło III Rzeszę mając przebieg 450 000 lub wiecej.
Jak sprawdzić nieszczelności: Nalej sobie do ciepłej wody duuuużo płynu do mycia naczyń, uruchom silnik, niech ktoś go trzyma na obrotach żeby turbina dmuchała (ma być w dolocie nadciśnienie, a nie podciśnienie) i rękoma zmocznymi w takiej spienionej wodzie dokładnie "masuj" wszystkie gumy w dolocie.Tam, gdzie jest nieszczelny, będzie puszczał bańki. Proste?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 21:01:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
hdc napisał(a):
W sumie jedni mówią ze mam 100 KM inni ze 87. Juz sam niewiem - czytałem ze 100 KM bylo od 88.



Masz intercooler to masz 102 KM, bez niego masz 87 KM.


Pytanie - czy to dławienie pojawiło Ci się teraz? Przy mrozach? Jeżeli tak to wymień filtr paliwa i zmień paliwo na zimowe ew. używaj specyfików przeciw wytrącaniu parafiny w ON.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 21:30:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
Dławienie mam od kąd pamietam.
Troche glupie pytanie ale gdzie mam sie spodziewac intercoolera ? :)
Filtr paliwa dzisiaj wymieniony po przygodach opisanych tutaj :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1135844

Nie chce miec z niego Le Mans tylko chce wiedziec czy to tak normalne ze tak sie wlecze bez turba czy serio ma juz pół miliona przejechane.
Zrobi sie troche cieplej to sprawdze z tymi bańkami :)

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 22:59:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
hdc napisał(a):
gdzie mam sie spodziewac intercoolera ? :)

Hm.....ja wiem.....Sugeruje szukać gdzieś między sprężarką a dolotem silnika

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 12:18:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
rodzynek napisał(a):
Pytanie - czy to dławienie pojawiło Ci się teraz? Przy mrozach? Jeżeli tak to wymień filtr paliwa i zmień paliwo na zimowe ew. używaj specyfików przeciw wytrącaniu parafiny w ON.


Po dłuższej jeździe po wymianie filtra paliwa jest kolosalna różnica. Stary filtr byl taki czarny ze nie bylo juz widać tych ścianek z tym materiałem filtrującym.
Od razu poprawiło sie przyszpieszanie i nie zwalnia juz tak na górkach :) ale podejrzewam że nieszczelności też mam. Zeby się już troche ocieplilo !!

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: