.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 19:06:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 11:11:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Co pokazuje 013 na zimnym i gorącym silniku ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 13:06:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Jeszcze go nie z VAGowalem,bo nie moge sie poruszac tym autkiem,ale jak tylko zalatwie dokumenty to jade na VAG i sprawdze ta skecje o ktorej piszesz.

Na pewno swiece zarowe mozna wykluczyc, bo sa nowe,wiec na moje oko zostaja wtryski, a tego drugiego slowa to nawet nie chce wypowiadac,tyle ze ja mam marne pojecie o dieselach.

A z tym katem wtrysku to chodzi o jakie ustawienia typu jak zaplon,czy po prostu kat pod ktorym wtryskiwacz wtryskuje paliwo?

A wstepnie mozna cos podejrzewac jesli swiece zarowe zostaly wykluczone, i na zimnym kuleje a na cieplym chodzi rowno,czy to jeszcze za malo danych?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 13:13:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Diagnostyka i jeszcze raz diagnostyka prawdę Ci powie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 13:20:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
No to poki co niewiele sie dowiem,bo u mnie na wiosce nikt nie VAGuje,malo kto wogole robi diesele,a jezdzic jeszcze nie moge,wiec jak tylko uda mi sie podlaczyc VAGa gdzies to wrzuce to co bylo w sekcji 13.

Dzieki za pomoc.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 20:27:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
No więc trochę na szybko,ale znajomy zvagowal mi autko i:

byl jeden blad:

00671 Cruise Control Switch (E45)
25-10 Unknown Switch Condition Intermittent

doczytalem sie juz, ze chodzi o tempomat i faktycznie tempomat nie dziala,jesli ktos wie jak to naprawic itd, to bede wdzieczny, ale to to pikus.

ponizej podaje linki do logow jakie mi znajomy zrobil z sekcji 13, dziwna sprawa bo bledow zadnych wiecej nie bylo a na 4 cylindrze ani jednej wartosci vag nie wpisal...moze wsteponie ocenic co jest grane?

linki do logow zamieszczam, ponizej:


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13d ... def7d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/94a ... 9e685.html

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 22:09:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pomiar nie do końca dobrze przeprowadzony bo prosiłem o logi na zimnym i ciepłym silniku, ale już widać co jest nie tak ...

W twoim sterowniku wyświetlają się korekcje na 3 cylindrach - od tej strony jest ok , ale ...
W 013 koszmar - jednostka z jakiegoś powodu zdejmuje po prawie 2,5 mg/skok na 2 cylindrach i ponad 1,5 mg/skok na kolejnym. :!!: Tutaj leży pies pogrzebany.
Osobiście obstawiam , że winny jest wtryskiwacz wzorcowy (sterujący) , podmień na chwilę inny od sprawnego autka i zobacz co się będzie działo.

Zrób na wszelki wypadek jeszcze raz logi z 007 i 013, ale na goracym silniku (temp silnika >80 st C).

PS: sugeruję dodatkowo podmianę wszystkich wtryskiwaczy na sprawne od innego autka i obserwację 013, korekty powinny być jak najbliższe wartości 0, realnie +- 0,4 dla sprawnego układu wtryskowego.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 23:07:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Ok,zrobie ten pomiar jeszcze raz jak dorwe VAG, na zimnym i na cieplym.

Doczytalem sobie o co chodzi z tym wtryskiwaczem wzorcowym i mam kilka pytan:

1.Czy to jest taki sam wtryskiwacz jak pozostale 3 czy jakis inny specjalny, bo nie mam mozliwosci podmiany i bede musial go kupic?

2.Czy jesli wymienie caly wtryskiwacz(wzorcowy) na 4 cylindrze i wszystko zacznie pracowac normalnie, to wymieniac reszte wtryskiwaczy, czy moze same koncowki wtryskow czy nic nie ruszac,bo domyslam sie, ze jesli po wymianie wzrocowego dalej bedzie tak samo, to wtedy wszystkie sa pewnie do wymiany.

3.Jesli wtrysk wzorcowy jest taki sam jak pozostale 3, to moze od razu kupic 4 wtryski jednakowe i je zmienic?


4.Czy to mozliwe przy takim uszkodzeniu, ze na zimnym silniku szarpie, a na cieplym chodzi super,moze sie odwieszac ten wtrysk czy co?


dzieki za pomoc

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 01:14:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
datar napisał(a):
Ok,zrobie ten pomiar jeszcze raz jak dorwe VAG, na zimnym i na cieplym.

Doczytalem sobie o co chodzi z tym wtryskiwaczem wzorcowym i mam kilka pytan:

1.Czy to jest taki sam wtryskiwacz jak pozostale 3 czy jakis inny specjalny, bo nie mam mozliwosci podmiany i bede musial go kupic?

2.Czy jesli wymienie caly wtryskiwacz(wzorcowy) na 4 cylindrze i wszystko zacznie pracowac normalnie, to wymieniac reszte wtryskiwaczy, czy moze same koncowki wtryskow czy nic nie ruszac,bo domyslam sie, ze jesli po wymianie wzrocowego dalej bedzie tak samo, to wtedy wszystkie sa pewnie do wymiany.

3.Jesli wtrysk wzorcowy jest taki sam jak pozostale 3, to moze od razu kupic 4 wtryski jednakowe i je zmienic?


4.Czy to mozliwe przy takim uszkodzeniu, ze na zimnym silniku szarpie, a na cieplym chodzi super,moze sie odwieszac ten wtrysk czy co?


dzieki za pomoc

1. Wtryskiwacz sterujący jest inny od pozostałych trzech. Nie kupuj, tylko podmień - nie jest powiedziane że on na 100% jest winny - musimy drogą eliminacji szukać uszkodzeń, nie chcę abyś pakował się od razu w koszty.
2. Wtryski powinno się wymieniać kompletem, z tego co mi wiadomo istnieją reperaturki do wtrysków 2 -sprężynowych i sa firmy które je regenerują, ale z racji dostępności nowych oraz ich dość atrakcyjnej ceny - sugeruję zakup nowych (cena 1000-1400 PLN).
3. Napisałem juz wczesniej ze wtrysk sterujacy jest inny od pozostałych trzech.
4. Tego dowiemy się po logach.

Generalnie wykonaj następujące logi:
Na gorącym silniku (po 10 km jazdy , zatrzymujesz się i logujesz):
Grupy:
000 basic settings
004 basic settings
007
013

Za zimnym silniku przed uruchomieniem silnika (tylko stacyjka):
007

Na zimnym silniku (zaraz po uruchomieniu silnika:
013

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 09:11:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Jeszcze mam pare pytan:

1.Czy moge jezdzic tym autem w takim stanie,czy raczej mu zaszkodzi i powinienem unikac jazdy?

2.Wtrysk sterujacy jest na 4 cylindrze,a 4 cylinder to stojac z przodu auta,pierwszy od zderzaka czy ten ostatni blizej kabiny?

3.Jakie wtryski mam ewentualnie kupic do tego silnika (AHU), czy mozesz mi podac firme i jakies numery,ewentualnie tez tego wtrysku sterującego?

4.Czy kupujac nowe wtryski trzeba je ustawiac jeszcze na jakiejs maszynie lub robic inne czynnosci,czy pro prostu wymieniac stare na nowe?

5.Czy jesli mowimy o wymianie kompletu wtryskow, to mowimy o 4 razem z wtryskiem sterującym czy tylko o 3?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 09:16:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
datar napisał(a):
Jeszcze mam pare pytan:

1.Czy moge jezdzic tym autem w takim stanie,czy raczej mu zaszkodzi i powinienem unikac jazdy?

2.Wtrysk sterujacy jest na 4 cylindrze,a 4 cylinder to stojac z przodu auta,pierwszy od zderzaka czy ten ostatni blizej kabiny?

3.Jakie wtryski mam ewentualnie kupic do tego silnika (AHU), czy mozesz mi podac firme i jakies numery,ewentualnie tez tego wtrysku sterującego?

4.Czy kupujac nowe wtryski trzeba je ustawiac jeszcze na jakiejs maszynie lub robic inne czynnosci,czy pro prostu wymieniac stare na nowe?

5.Czy jesli mowimy o wymianie kompletu wtryskow, to mowimy o 4 razem z wtryskiem sterującym czy tylko o 3?

1. Silnikowi nic nie będzie, chociaż korekcje są poza dopuszczoną przez producenta normą.
2. Pytanie retoryczne ? Wtrysk sterujący jest na czwartym cylindrze.
3. O identycznych numerach jakie ujrzyrz po wyjęciu swoich wtrysków, ewentualnie sprawdź w ETCE
4. Plug & play bez ustawiania, po prostu montujesz nowe. Warunki konieczne sukcesu: sterylna czystość, nowe podkładki miedziane pod wtryski i jeszcze raz sterylna czystość. :!!:
5. Ponownie odpowiadam , że wymieniamy cały komplet.

Po raz kolejny również piszę, abyś nie kupował nowych wtrysków dopóki podmieniając na identyczne używane ze sprawnego samochodu o identycznym silniku nie upewnisz się że one były przyczyną zamieszania. Jeśli zrobisz inaczej - nie miej do mnie pretensji.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 10:01:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Ok, wiem ze robie na swoja odpowiedzialnosc,takze spoko pretensji miec nie bede, wazne ze juz wiem gdzie szukac.

Poniewaz nie mam skad wziac na zamiane wtryskow,to i tak podjade do jakiegos warsztatu, moze oni beda mieli.

Poki co dzieki za pomoc, zalatwie Vaga,zeby zrzucic te logi tak jak pisales,moze cos wiecej wtedy bedzie wiadomo.

Dzieki,

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 17:04:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Witam,

Na wstepie zycze wszystkim Wesolych Swiat
i prosze o ponowną ocenę nowych logów.

Poniewaz troche drazylem temat na szukalce to nasunelo mi sie kilka pytan:

1.Zauwazylem ze grupie 003 jest kolumna MAF, w ktorej podane byly dopuszczalne wartosci do 340 a u mnie bylo okolo 460,ale to pewnie bedzie widac na logach, co ciekawe jak na rozgrzanym silniku juz ,dodalem gazu kilka razy to wartosc ta spadla do 260 i juz sie tak trzymala.
Ale moze nie bede sie rozpisywal i gdybal, bo jeszcze niewiele wiem na temat odczytu i analizy logow, dlatego prosze o analize i ewentualne stwierdzenia oraz pytania jezeli sie takowe nasuną.

W ktoryms z logow zwiekszam obroty na postoju,chcialem zobaczyc co pokaza te wartosci w kolumnie MAF.

a oto linki do logów:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a3 ... e3fd6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36f ... e3ed2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdf ... d143e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a35 ... a5c3b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e87 ... ad2ef.html

Z gory dziekuje za pomoc.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 09:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Panowie, pomozecie przeanalizowac te nowe logi?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 12:05:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przepływka tak ma, że po chwili na postoju zwiększa dawkę. Tak ma być. Lekka przegazówka powoduje, że wraca do normy.

Co do twoich logów - czujniki ok, termostat ok, przepływka ok, korekty nie zmieniają się mocno w funkcji temperatury, więc pompa wtryskowa też ok.
Ja nadal obstawiam wtryskiwacz sterujący lub któryś z wtrysków.
Rozumiem , że sterownik silnika nie krzyczy błędem pamięci (błąd sumy kontrolnej lub błąd pamięci) ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 12:22:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Dzieki,ale sie ucieszylem, w koncu zeszlo mi troche cisnienie...

Nie, sterownik pamięci nie pokazuje żadnego błędu.

1.A skoro czujniki ok, to dlaczego na VAG jak mialem temperature cieczy chlodzacej ok 70 stopni, to na desce mialem 50 stopni,albo i tez nie,uszkodzony mam czujnik ten co podaje na deske?

2.A co jesli chodzi o ten zawor EGR, tez jest ok,czy akurat tego nie mozna wyczytac z tych logow, bo jak zajrzalem kolo turbiny na jakas dzwigienke z takiego metalowego okraglego pudeleczka co wychodzi to dzwigienka sie ruszyla z raz, a pozniej caly czas stala?

3.Jeszcze chcę zapytać, czy to normalne przy takiej usterce (zakladajac wtryski lub kat wtrysku), ze auto na zimnym kuleje, a na cieplym zaczyna chodzic rowniej, chociaz w sumie ostatnio i na cieplym jak mial temperature 90 stopni to tez nierowno chodzil tak jak na zimnym.Czy to oznacza, ze wtrysk sie przycina i raz pracuje a raz nie?

Naprawde wielkie dzieki za pomoc.

Juz sie umowilem i chyba 2 stycznia pojade na mineralna do kolegi rogala na ustawienie kata wtrysku i ewentualne zdiagnozowanie tych wtryskow.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 13:21:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Nie sugeruj się zskazaniem na szafie, tutaj wskazanie jest celowo zawyzone. Jeśli po osianięciu temp roboczej (90 st w 007) na szafie też pokazuje ok 90 st C - jest ok.
2. Egr nie pracuje non-stop, jest ok.
3. Kulać musi , bo jednostka zdejmuje dużo paliwa. Zwłaszcza na ciepłym gdzie poroporcjonalnie jest go najmniej ( po rozgrzaniu dawka postojowa jest niższa niż przy rozruchu).

Jedź do Witka i niech leczy twoją furmankę. Powodzenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 14:02:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
1.Wlasnie na szafie mi zaniza, a nie zawyza, w stosunku do tego co vag pokazywal, bo na laptopie vag pokazywal 70, a na desce w aucie moze 50 bylo, stad mysle ze to czujnik, chociaz dziwne, bo pozniej sie wszystko wyrownalo, na VAGu bylo 90 i na wskazniku 90. Zapytam o to jeszcze w warsztacie jak będę,chociaz chyba mozna zmierzyc rezystancje miernikiem i wtedy wyjdzie czy czujnik od deski kuleje,chyba ze nie o tym czujniku mysle?


Poza tym, wszystko jasne, jeszcze raz dzieki Baskecior.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 14:40:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli przy 90 st C pokazuje to samo na VAG i na szafie - odpuść temat. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 15:20:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Rozumiem,ok.

A przy okazji, bo chcialbym troche zglebic temat analizy logow z VAG, a do tej pory znalazlem na forum po trochu informacji w roznych tematach z problemami odnosnie silnikow TDI.

Czy jest moze jakis temat (taki jak ten przyklejony odnosnie Vag owania TDI), w ktorym sa spisane przynajmniej podstawowe opisy wartosci z blokow, jakie powinny byc,czego dotycza poszczegolne grupy i bloki i po ktorych wartosciach w odpowiednich grupach i blokach stwierdzac co jest uszkodzone,przeplywomierz,turbo,wtryski,itd.,czy jeszcze cos takiego nie powstalo?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 22:05:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
witam
mam pytanie odnosnie korekkt w bloku 013
otoz mam audi A6 c4 2,5 tdi silnik AEL
na zimnym silniku korekty sa bliskie 0 ale po nagrzaniu rosna do ponad 1mg
czy to wina slabej pompy
oczywiscie wtryski tez juz nie pierwszej mlodosci autko ma juz 300000
z gory dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: