.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 20:53:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A2 1.4 TDI (75) czy Audi A3 1.9 TDI (110) 5- drzwiowe
PostNapisane: 28.gru.2007 20:14:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2006 19:21:43
Posty: 64
Lokalizacja: Ciechanów
Witam wszystkich
Nie mogę się zdecydować, które autko wybrać A2 to nowoczesna aluminiowa konstrukcja i małe spalanie (choć trochę mało mocy) a A3 to rakieta z niezawodnym silnikiem. Jeśli A2 to na pewno doszedł by chip myślałem o tym http://moto.allegro.pl/item286041834_ch ... 4_tdi.html
czy bez obaw można podciągnąć moc tego trzycylindrowego silnika czy lepiej nie poprawiać po fabryce ? Oba auta mi się podobają oba modele z początku lat produkcji czyli A3 roczniki od 1999 roku i A2 roczniki od 2000 roku.
Budżet jaki chce przeznaczyć to maks 25 tys zł myślę o sprowadzeniu bezpośredni o z Niemiec lub z Francji. Czy w tej kasie uda się sprowadzić coś sensownego czy raczej tylko wraka po przejściach ? Proszę o wypowiedzi

_________________
Audi A2 1.4 TDI (75 KM) AMF

Carpe diem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2007 23:26:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
kup sobie audi a2 jest orginalne mało pali i według dekry jedno z najmniej awaryjnych audi w historii !!!!!!!!! 1.4 tdi pali w okolicach 4 l /100 ... 25 tysiecy zł wydaje mi sie że może być mało na jedno i drugie , no ale próbuj co Ci zależy może trafisz na jakiegoś fuksa :):)
a o a3 1.9 tdi 1999 w dobrym stanie - może nie zapomnij ale bedzie ciężko ...

- Ja uważam że jeśli nie pojedziesz to sie nie dowiesz może uda sie kupić, to jest tylko takie gdybanie kupie ??nie kupie ?? , a może ci sie coś innego fajniejszego trafi nie wiadomo co komu pisane :) .przed kompem wiele nie nawojujesz a napewno samochodu nie kupisz !!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 00:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2007 22:50:49
Posty: 275
Lokalizacja: Białystok
Jak dla mnie to A2 odpada, jest do tego mało części blacharskich, a jak są to drogie.

Do tego to w Polsce nie ma ich zbyt wiele i możesz mieć kiedyś problem z odsprzedażą.

Ja szukał bym A3/

Pozdrawiam.

_________________
WWW.AUDIPODLASIE.PL
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 12:30:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
parząc tylko na cechy funkcjonalne to może i A2 jest dobrą propozycją zamiast A3 chociaż jak dlamnie to zbyt małe ale to już kwestia potrzeb i postury :):

Natomias patrząc pod względem praktycznego utrzymania to faktycznie możesz mic wydatki bo A2 to żadki samochód w PL a co za tym idzie wymiana czasci może wiązać sie z kosztami na poziomie ASO bo zamienników do rzadkich samochodów zbyt duzo niema. A3 to już inna bajka tego jezdzi sporo a i dużo częsci powatarza się z golfem IV.

Jak bym przemyślał sprawe A2 bo naprawy mogą być kosztowne A3 w codziennej eksplatacji wyjdzie pewnie taniej.

Ale wsztstko to nic jesli masz kase i naprawy w ASO nie są dla ciebie problemem to jeśli tylko chesz A2 to kupuj.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 13:01:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
Esperak napisał(a):
parząc tylko na cechy funkcjonalne to może i A2 jest dobrą propozycją zamiast A3 chociaż jak dlamnie to zbyt małe ale to już kwestia potrzeb i postury :):

Natomias patrząc pod względem praktycznego utrzymania to faktycznie możesz mic wydatki bo A2 to żadki samochód w PL a co za tym idzie wymiana czasci może wiązać sie z kosztami na poziomie ASO bo zamienników do rzadkich samochodów zbyt duzo niema. A3 to już inna bajka tego jezdzi sporo a i dużo częsci powatarza się z golfem IV.

Jak bym przemyślał sprawe A2 bo naprawy mogą być kosztowne A3 w codziennej eksplatacji wyjdzie pewnie taniej.

Ale wsztstko to nic jesli masz kase i naprawy w ASO nie są dla ciebie problemem to jeśli tylko chesz A2 to kupuj.


Tak zgadzam sie częsci karoseryjne napewno mogą być problemem , nie wiem jak zawieszenie , wydaje mi sie że napewno ma jakieś pokrewieństwo w gr. vw
natomiast jednostka napewdowa to skoda , vw ,seat...jechałem tym kiedyś fajnie sie tym jeżdzi 1.4tdi bardzo mało pali - kultura pracy niska no ale coś za coś ja np jestem w stanie polecić komuś taki samochodzik zrobił na mnie pozytywne wrażenie .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 14:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2006 19:21:43
Posty: 64
Lokalizacja: Ciechanów
Jeśli chodzi o A2 to polecam artykuł http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=43 super napisany. Zgadzam sie, że A2 jest mało ale myślę, że z częściami nie ma, aż tak zbytnio problemów wystarczy spojrzeć na allegro http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1
ASO nie biorę pod uwagę tylko zaufani mechanicy wchodzą w rachubę. Jeśli chodzi o części zamienne które się zużywają i okresowo trzeba wymieniać takie jak klocki, tarcze, wahacze, łożyska itd. to pasują także do VW, Skody czy też seata, sam silnik 1.4 TDI jest od VW Polo najgorzej myślę byłoby z częściami blacharskimi ale patrząc na allegro nie są nie do zdobycia. Kolejna istotna sprawa małe spalanie a po założeniu chipa stosunek masy auta do mocy silnika jak również wielkość momentu obrotowego prawie identyczne jak w A3 1.9 TDI (110). Wydaje mi się także, że mam większe szanse żeby spotkać bezwypadkową A2 niż A3, a jeśli będzie po wypadku to byle blacharz jej nie będzie roił bo wiadomo całość to aluminium(jeden wielki plus nie rdzewieje i mała masa). I jeszcze jeden wielki plus w rankingu awaryjności zajmowało wraz z Honda Jazz pierwsze miejsce i jak zauważył jeden z klubowiczów jedno z najmniej awaryjnych audi w historii. A2 jest mało w kraju bo nadal są drogie, również za granicą gdzie są cenione. Kolejna sprawa problem z późniejszą sprzedażą, patrząc na giełdy bardzo trudno jest znaleźć A2, a wciąż rosnące ceny paliw spowodują, że każdy będzie szukał auta dynamicznego i mało palącego a przede wszystkim z klasą. Porównajcie Audi A2 z mercedesem klasy A bez porównania. A może ktoś jeździ A2 z tym silnikiem i mógłby się wypowiedzieć. I jak jest z tym chipem o którym napisałem wyżej nie będzie problemów (jak mowiłem wczesniej 3-cylindrowy silnik).

_________________
Audi A2 1.4 TDI (75 KM) AMF

Carpe diem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 15:13:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Widze ze nasz wypowiedzi są generalnie bez sensu bo ty juz dawno sie zdecydowales na A2 a nasze rozwazania byly ci tylko potrzebne do potwierdzenia wyboru.. :(:

w końcu to ty będziesz tym jeździć nie my.. :diabel:

jedno ale co do poprzedniej wypowiedzi Aluminium nie rdzewieje to fakt ale pięknie się utlenia efekt identyczny jak korozja. Tak wiec jesli cos było robione i nie do końca fachowo to będzie ci się ślicznie utleniać (potocznie bym powiedział rdzewieć) sam byłem w szoku po zakupie aluminium ale fakt jest faktem też robią się pęcherze tyle ze pod nimi nie znajdziemy brunatnej ale sliczną białą mąke..:D
W moim przypadku dotyczy to tylko klapki wlewu paliwa ale inni mają to już na karoserii.

Wiec mity o niezniszczalnym alu można spokojnie traktować w kategorii legendy.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 16:33:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2006 19:21:43
Posty: 64
Lokalizacja: Ciechanów
Super a ja myślałem, że aluminium wieczne. No teraz to już naprawdę nie wiem.
Jeszcze nie wybrałem lecz szukam wad w A2. Za to jeździłem A4 1.9 TDI (110) w kombi i silniczek super się sprawował. Jedyne problemy to pompa ABS padła i wahacze przednie dwukrotnie zmieniane oraz przepływomierz, poza tym żadnych problemów super auto.

_________________
Audi A2 1.4 TDI (75 KM) AMF

Carpe diem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 17:25:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Esperak napisał(a):
sam byłem w szoku po zakupie aluminium ale fakt jest faktem też robią się pęcherze tyle ze pod nimi nie znajdziemy brunatnej ale sliczną białą mąke..


Efekt znany i dotyczy np. także starych felg aluminiowych.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 18:00:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Mizio napisał(a):
wahacze przednie dwukrotnie zmieniane


Problem nie dotyczy A3 bo to zupełnie inna (prostsza) zawiecha.

Bierz A3 i nie kombinuj. Bardziej popularne, części bardziej dostępne, silnik bardzo udany. A2 to Audi z kategorii "ciekawostka". Coś jak nowe Mini.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 19:00:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.kwi.2004 18:52:48
Posty: 50
Lokalizacja: Mszana Górna - Małopolska
Mam a2 i mogę obiektywnie odpowiedzieć że to autko to zabaweczka. Naszpikowane elektroniką. Wyposażenie bardzo bogate o które ciężko w a3. Bardzo funkcjonalne wnętrze z wyjmowanymi fotelami z tyłu. Spalania 4-5 l/100 km średnio 4,3 i to z klimą lub jak teraz z webasto.
Razi twarde zawieszenie o krótkim skoku (przesiadłem się z C4) masakra na poprzecznych załamaniach, dziurach, progach. Nienajlepszy system zmiany biegów na cięgnach. Przeraziłem się tym rdzewieniem aluminium bo był to glówny powód zakupu alu auta. Ale tu nie mam doświadczenia. Straszny system zatrzasków na obiciach tapicerskich. Zwykle przy zdejmowaniu się wszystko urywa. Części to w większości Polo, Fabia. Właściwie wygląda mi to za bazę do projektowania fabi. Jakość wykonania jak w audi. Często są to auta rejestrowane na 4 osoby i właściwie to je obserwując nie tanieją tak jak inne marki. Uwaga na szklany dach fajne ale nie zamontujesz wtedy bagażnika na dach. A nart to nie ma jak przewozić. Pierwszy przegląd po zakupie z filtrami, olejem i rozrządem to ok 1000 zł. Kultura pracy 3 cylindrowego diesla na pompowtryskiwaczach mierna. Wyraźnie czuć że to traktor. Osiągi OK nie mam czipa. Przebiegi zwykle przekrecone. Mam je od pół roku i cały czas mnie cieszy, ma wady ale przy tankowaniu wybacza mu się wiele.

_________________
traktor A2 tdi
a było takie piękne AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 15:38:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2006 19:21:43
Posty: 64
Lokalizacja: Ciechanów
Mam jeszcze jedno pytanko, czy wszystkie A2 z początku lat produkcji czyli roczniki 2000 - 2001 były rejestrowane na 4 osoby czy też zależy to od wersji ?
A może dopiero później wychodziły wersje rejestrowane na 5 osób ?

_________________
Audi A2 1.4 TDI (75 KM) AMF

Carpe diem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 16:02:48 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Nie bałbym się A2, myslałem o zakupie takiego (w przyszłości) dla żony (jako drugie auto)
Aluminium jest jednak duzo lepiej odporne na korozję, moja A8 ma 14 lat (94rok) a korozji nie widać nigdzie!

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 08:52:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 14:07:42
Posty: 22
Lokalizacja: podkarpacie
Ja A2 posiadam juz 4 lata. Teraz porusza sie nim moja zona. Moge co nieco powiedziec na jego temat. Przez 4 lata auto przejechalo ok 80 000 km. Nie mialo zadnych wiekszych awarii. Zepsul sie wlacznik swiatla stop dwa razy - koszt ok 25 pln i przerywacz kierunkowskazow - koszt ok 80 pln. Auto malo pali, zona przy spokojnej jezdzie potrafi zejsc ponizej 4l. Bardzo dobrze wyposazony. Z tego co sie orientowalem to nie ma zadnych problemow z czesciami, tak jak kolega powiedzial wiekszosc polo, fabia. Ogolnie z tego samochodu jestesmy bardzo zadowoleni. Gdybysmy jeszcze raz staneli przed wyborem auto to tez kupilibysmy A2. Silnik faktycznie chodzi jak traktor ale dobra dynamika i smialo mozna 190 km/h poleciec. U mnie nic sie nie utlenia, karoseria zdrowa. Z iloscia osob rejestrowanych bylo roznie, sa 4 i 5 osobowe. Moj jest 5 osobowy. Jesli masz jeszcze jakies pytania, to pytaj chetnie odpowiem a z racji, ze juz mam ten samochod troche to moge co nieco o nim opowiedziec.
Pozdrawiam
kkriss


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: