.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 10:58:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 2.2 MC] Poranne wycie turbawki
PostNapisane: 04.sty.2008 21:20:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
Problem dotyczy dość przeraźliwego pisku turbiny zaraz po zapaleniu zimnego silnika.
Odgłos ten jest mniej więcej taki, jakby wiercić tępym wiertłem w stali :diabel:
Przy dzisiejszej temperaturze na zewnątrz ok -15 st., dzwięk ten trwał ok minuty,po rozgrzaniu wszystko się uspokoiło.
Dodam że turbina działa jak trzeba, ładuje do 0,7-0,8 bar (w/g BC), auto zapina jak się należy.
Silnik zalany jest olejem Castrol 10w40, wymieniany 2000 km temu, auto wcześniej jeżdziło na mineralu ale wtedy była inna temperatura na zewnątrz i ww. objaw nie występował.
Aha na wałku turbiny występuje delikatny luz, ale nie ma objawów kopcenia z wydechu, spalanie oleju na poziomie 0,5l na 1000km chyba jest normalne dla tego silnika.Przebieg 215 tys. km, raczej prawdziwy :peace:

I teraz pojawiają się pytania:

1.Przejmować się tym na poważnie i regenerować turbinę?
2.Może zmienić olej na full syntetic np. 0w40?
3. Może poprostu zostawić to tak jak jest i czekać na zgon turbiny :diabel:

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 23:05:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
hehe, jakie masz ładowanie aku na zimym i na ciepym motorze?

są dwie teorie tego piszczenia przu niskich temperaturach w 2.2T i 2.3 n/a
:peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 14:57:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
Nie wiem co to ma do rzeczy ale ok :peace:
Jeżeli chodzi Ci o napięcie to na zimnym bez świateł itd. jest 13,8-14V, na ciepłym jest to samo.
Wyprzedzając twoją odpowiedź powiem Ci że raczej napewno nie jest to pasek ani alternator :diabel:
Dzwięk ten prawie napewno dochodzi z okolic turbiny i dość nie przyjemnie to brzmi :diabel:

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 19:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
gulash napisał(a):
Wyprzedzając twoją odpowiedź powiem Ci że raczej napewno nie jest to pasek ani alternator :diabel:

I tu się chyba pomyliłem :diabel:
Po głębszym rozeznaniu powoli dochodzę do wniosku że chyba nie jest to turbina, tylko coś z altkiem.
Jutro jeszcze zmieniam olej na syntetyka i zobaczymy co będzie :-)

Mogą to być np. łożyska w alternatorze?

Czekam na jakieś sugestie,
P.S. Mauzer jakie to teorie?

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 10:42:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
gulash napisał(a):
gulash napisał(a):
Wyprzedzając twoją odpowiedź powiem Ci że raczej napewno nie jest to pasek ani alternator :diabel:

I tu się chyba pomyliłem :diabel:
Po głębszym rozeznaniu powoli dochodzę do wniosku że chyba nie jest to turbina, tylko coś z altkiem.
Jutro jeszcze zmieniam olej na syntetyka i zobaczymy co będzie :-)

Mogą to być np. łożyska w alternatorze?

Czekam na jakieś sugestie,
P.S. Mauzer jakie to teorie?

Proponuję Ci prosty test: Zrzuć pasek klinowy i odpal zimny silnik bez napędzania alternatora. Jak silnik ruszy i nie będzie pisku, to turbo masz wyeliminowane, a dalej - jak alt. dostanie prąd wzbudzenia, spróbuj zakręcić łapami kółko pasowe. Powinno obracać się z leciutkim oporem wyczuwalnym co kilka-klikanaście stopni obrotu, bez zacięć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 09:03:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 09:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
sprawa jest prosta, też tak mam..
to nie turbo, nie pasek z alternatora, ale z pompy.
Jak odpalisz autko bez wciskania pedału gazu powinno być wszystko ok,
jak dasz to przez jakis tam czas coś jakby wierciło.
naciągnąć i po kłopocie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 09:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
adam2411 napisał(a):
sprawa jest prosta, też tak mam..
to nie turbo, nie pasek z alternatora, ale z pompy.
Jak odpalisz autko bez wciskania pedału gazu powinno być wszystko ok,
jak dasz to przez jakis tam czas coś jakby wierciło.
naciągnąć i po kłopocie.

rozumiem, że masz na mysli pisk paska klinowego. A my tu raczej mówimy o pisku łożysk, jak zrozumiałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 18:57:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
SebastianS napisał(a):
adam2411 napisał(a):
sprawa jest prosta, też tak mam..
to nie turbo, nie pasek z alternatora, ale z pompy.
Jak odpalisz autko bez wciskania pedału gazu powinno być wszystko ok,
jak dasz to przez jakis tam czas coś jakby wierciło.
naciągnąć i po kłopocie.

rozumiem, że masz na mysli pisk paska klinowego. A my tu raczej mówimy o pisku łożysk, jak zrozumiałem


Dokładnie :diabel:
Po odpaleniu na zimnym, można włączyć wszystkie odbiorniki prądu,czy np. kręcić kołem kierownicy i pisk(wycie) jest taki sam.
Dlatego wykluczam w 100% paski.
Mogą to być któreś łożyska,albo na alternatorze albo na pompie, chociaż cały czas mi się wydaje że to turbinka :diabel:

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 18:57:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
SebastianS napisał(a):
adam2411 napisał(a):
sprawa jest prosta, też tak mam..
to nie turbo, nie pasek z alternatora, ale z pompy.
Jak odpalisz autko bez wciskania pedału gazu powinno być wszystko ok,
jak dasz to przez jakis tam czas coś jakby wierciło.
naciągnąć i po kłopocie.

rozumiem, że masz na mysli pisk paska klinowego. A my tu raczej mówimy o pisku łożysk, jak zrozumiałem


Dokładnie :diabel:
Po odpaleniu na zimnym, można włączyć wszystkie odbiorniki prądu,czy np. kręcić kołem kierownicy i pisk(wycie) jest taki sam.
Dlatego wykluczam w 100% paski.
Mogą to być któreś łożyska,albo na alternatorze albo na pompie, chociaż cały czas mi się wydaje że to turbinka :diabel:

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: