.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 20:34:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Chce kupic B4 TDI 1.9
PostNapisane: 07.sty.2008 07:48:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 07:39:59
Posty: 6
Lokalizacja: Koło/Northampton
Witam zastanawiam sie nad kupnem audi B4 TDI 1,9 lu b golfa mk3 1,9TDI (90KM lub 110KM).Chodzi mi o różnice w spisywaniu sie na drodze przyspieszenie przedewszystkim.Czy są to jakies znaczące róznice?Czy golf że ma mniejsza mase wypada o wiele lepiej?Jeśli ktos miał okazje przejechac sie tymi autami prosze o plusy i minusy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 08:27:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
B4 moim zdaniem ma ładniejsze wnętrze i jest w nim zdecydowanie wygodniej. Nie wiem tylko jak spalanie w golfie ale B4 utrzymuje się na poziomie 5L. Ja bym brał B4 ale takim jeżdżę więc chwalę co mam :-) Jakbym miał golfa to pewnie mówiłbym żebyś kupił golfa bo to dobre auto :-)

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 10:24:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No jeszcze tego by brakowało zeby na AKP ktos Golfa polecił... :diabel:

Szukaj dobrego B4 TDi - nie bedziesz załował...

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 11:35:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Codziennie dojeżdżam po 25-30 km w jedną stronę Golfem III, tyle że benzyną 1.8. Nie ma z nim naprawdę żadnych problemów, nigdy nas nie zawiódł. Przez trzy lata użytkowania kolega wymienił tylko raz amory, przewody wysokiego napięcia, świece i tuleje tylnej belki, rozrząd itd czyli elementy eksploatacyjne. Naprawdę solidna konstrukcja. Z blacharką jest trochę gorzej, pojawiają się drobne ogniska rdzy, tylna klapa jest już zżarta zwłaszcza przy szybie, która jest wklejana - typowa wada dla każdego Golfa III, a w AUDI tego nie ma. Wnętrze to już jednak nie ta epoka - tandetny plastik, który mi się nie podoba. Mimo, że w tym konkretny egzemplarzu jeszcze nic nie stuka. Oczywiście jest mniej miejsca w środku niż w B4 ;) Ceny części stoją na tym samym poziomie. Np pasek rozrządu do B4 ABK 2.0 i do MK3 ABS 1.8 idzie ten sam. Jedyne co przemawia na korzyść Golfa to AFN, ale trudno takiego znaleźć. No i za MK3 TDI właściciel wołają powyżej 10 tyś zł. Ceny dochodzą do 15 tyś zł za ostatnie modele MK3, co jednak dla mnie jest nieporozumieniem, bo za tę kasę masz B4 TDI, które właśnie jest większe i wygodniejsze.
Więc poza tym że w Golfie możesz mieć AFN, kompletnie nic więcej za nim nie przemawia. Nie piszę tego, że jesteśmy na forum AUDI, tylko dlatego że użytkuję oba te samochody i mam porównanie, mimo że z innymi silnikami niż Ciebie interesują :)
Wolałbym jednak B4, bo ma ocynk, jest wygodniejszy, większy, bezpieczniejszy, stabilnieszy, a 1Z też sobie z nim radzi :P
PS A jak chcesz się ścigać to sobie kup GTI i już :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 12:00:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:08:01
Posty: 671
Lokalizacja: Piaseczno
Ja mam styczność z Golfem III tyle że combi i 1.9D z 97r i muszę powiedzieć, że nawet jakby to było TDI 110 to i tak bym B4 wybrał, bo w golfie miejsca jest mało, fotele nie są za wygodne, no i materiały chociaż odporne na zużycie to jakieś takie nie ciekawe. Lepiej za B4 TDI się rozejrzyj.

_________________
B5FL AVANT APU
V70 D5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 12:38:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
Ja tez polecam AUDI B4 19.TDi!

Najlepszy przykład mój kolega ma golfa 3 1.9 tylko ze GTD i zamierza zmienic na Audi B4 1.9 TDI :peace:

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 12:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 10:22:38
Posty: 313
Lokalizacja: Bolesławiec
ja mam golfa III 1.8 kombi tera i zamierzam sie go pozbyc (dopiero w marcu moge) i przesiasc sie w koncu na wymarzone audi

wczesniej w sumie mialem astre f i byla lepsza dla mnie niz ten golf choc nie wiem czemu
chyba przez to ze wnetrze bo bylo ładniejsze, w golfie taki syf troszke jest i jak widze te ceny za tdi z 94r. ludzie chca 10k to az smiac mi sie chce
poza tym ja swojego golfa troszke przeplacilem i kupiony z "pewnych rak", a sie zaczyna powoli sypac (awaria jakas praktycznie co 2 tygodnie)

bezapelacyjnie polecam B4 :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 17:12:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:08:01
Posty: 671
Lokalizacja: Piaseczno
Nie no ja do awaryjności golfów III nie mam zastrzeżeń. Grunt to kupić w miare pewny egzemplarz. Kolega kupił swoje kombi z 97 jakieś 1.5 roku temu i zapłacił 14.7tys, ale warto było, bo po tym jak on jeździ i ile (60tys rocznie) to ten samochód nie miał poważnej awarii :) Ale to golf i za wygodny nie jest ;)

_________________
B5FL AVANT APU
V70 D5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 17:55:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Witam. Mam do sprzedania moja ukochana Audi B4 TDI sedan 94r. z klima. Auto jest w super super stanie technicznym, po profesjonalnej wymianie rozrzadu, oleju, lacznikow stabilizatora, tulejek na wachaczu i innych pierdolek. Auta bym normalnie nie sprzedawal bo dlugooo bardzo go szukalem w Niemczech ale ze jestem za granica (UK) to zdecydowalem sie go sprzedac bo zamierzam kupic A3. Mniej wiecej we wrzesniu-pazdzierniku zostaly w/w rzeczy zrobione. Auto od lipca stoi w garazu na oryg. alufelgach i letnich oponach. Moj Ojciec je sprzedaje (jesli sie trafi powazny klient), jesli nie to On je przejmie jako swoje drugie auto..
Jesli jestes zainteresowany to podam wiecej precyzyjnych szczegolow najlepiej na maila - dejf69@wp.pl
Od razu mowie ze cena bedzie na pewno powyzej sredniej polskiej rynkowej.
Choc na forum jest opinia ze dobre B4 TDI kupisz w przedziale cenowym w ktorym moja cena sie miesci, wiec nie jest to super drogo.

PS A jesli chodzi ci o przyspieszenie to mozesz na relaxie zwiekszyc moc programem na 110-115 PS bez zadnego ryzyka. Znam profi warsztat gdzie to robia (facet z Diagtronika) i biora za to ok. 1000-1200zl. Sam chcialem mu to zrobic ale jednak chyba juz nie zdarze :/ Zreszta 90 PS spokojnie daje rade! Odnosnie porownania B4 z Golfem III to mialem kiedys Golfa III w TDI 97r. kombi to moje B4 sedan jest o stokroc wygodniejsze i cichsze i w ogole to inna klasa. Golf to klasa kompaktowa... zupelnie inny komfort jest w B4!

Jak co wal na maila.
Pozdrawiam,
Dawid

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 22:15:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 07:39:59
Posty: 6
Lokalizacja: Koło/Northampton
Przegląłem jeszcze inne mozliwości.I w tej samej cenie mozna jeszcze kupic o wiele młodsze modele Rover 420 w dieslu lub Honde Accord takze w dieslu,oba 105 koni.Co o tym sądzicie?Czy jednak tamte juz dopuscic i pozostac przy b4?Moze tez ktos miał okazje testować?Prosze o podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 22:48:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
Mialem najpierw b4 z 2.0 ABT 90KM, pozniej 1,9 1Z w avancie i moja opinia (na szczescie nie tylko moja) jest taka, ze kiedy ten samochod jest sprawny technicznie jezdzi przepieknie. Silnik widomo - jednemu wystarczy 90KM(i calkiem spory moment) w 1z innemu malo wiec moze 2.6 lub 2.8, jednak jezeli chodzi o wlasciwosci jezdne, sztywnosc konstrukcji, wywazenie, uklad kierowniczy, fajne seryjne hamulce - jestem przekonany, ze na tym polu b4 jest liderem po dzis dzien. Dzis jezdze A6 C4 AEL w osce i powiem tyle: mimo sportowego zawiasu, rozpurki, dobrych gum - po zakretach B4 jezdzila lepiej...Ciezko tylko znalezc rodzynka ;)

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 10:21:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
dudi-7 napisał(a):
Przegląłem jeszcze inne mozliwości.I w tej samej cenie mozna jeszcze kupic o wiele młodsze modele Rover 420 w dieslu lub Honde Accord takze w dieslu,oba 105 koni.Co o tym sądzicie?Czy jednak tamte juz dopuscic i pozostac przy b4?Moze tez ktos miał okazje testować?Prosze o podpowiedzi.


Watpie czy B4 TDi miala w swoim czasie jakąs realną konkurencje?
Kolego młodsze nie znaczy lepsze ;)

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 10:35:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Taaaak Rover i do tego w dieslu. To tak jakby sobie strzelić dwukrotnie w tą samą stopę.
Jako były uzytkownik B4 TDI, wiem że nie było konkurencji dla takiego setupu w tamtych czasach. Zresztą ten samochód jest najchętniej sprowadzanym dieslem , nawet teraz po 15 latach od czasu jego produkcji ...
To chyba o czymś świadczy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 13:00:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 07:39:59
Posty: 6
Lokalizacja: Koło/Northampton
Zdecydowałem się na b4,będzie to prawdopodobnie 90KM.Jednak duzo czytałem o tuningu na 110KM.Podobno sprawdzone i działa!!!Czy ktos ma zastrzeżenia do tej operacji?Oczywiście mysle o tym z wjazdem na hamownie,zczytanie wykresy,wlutowanie nowego chipa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 13:31:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Robic "chipa" na zdrowym motorze i sie cieszyc z jazdy :diabel:
Najlepiej +wtryski wtedy banan ba twarzy przy jezdzie :peace: :diabel:

pozdr.

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 14:48:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Chipsować i się cieszyć. Moja ex B4 też coś miała zdłubane i jeździła jak ta lala ... :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: