Codziennie dojeżdżam po 25-30 km w jedną stronę Golfem III, tyle że benzyną 1.8. Nie ma z nim naprawdę żadnych problemów, nigdy nas nie zawiódł. Przez trzy lata użytkowania kolega wymienił tylko raz amory, przewody wysokiego napięcia, świece i tuleje tylnej belki, rozrząd itd czyli elementy eksploatacyjne. Naprawdę solidna konstrukcja. Z blacharką jest trochę gorzej, pojawiają się drobne ogniska rdzy, tylna klapa jest już zżarta zwłaszcza przy szybie, która jest wklejana - typowa wada dla każdego Golfa III, a w AUDI tego nie ma. Wnętrze to już jednak nie ta epoka - tandetny plastik, który mi się nie podoba. Mimo, że w tym konkretny egzemplarzu jeszcze nic nie stuka. Oczywiście jest mniej miejsca w środku niż w B4

Ceny części stoją na tym samym poziomie. Np pasek rozrządu do B4 ABK 2.0 i do MK3 ABS 1.8 idzie ten sam. Jedyne co przemawia na korzyść Golfa to AFN, ale trudno takiego znaleźć. No i za MK3 TDI właściciel wołają powyżej 10 tyś zł. Ceny dochodzą do 15 tyś zł za ostatnie modele MK3, co jednak dla mnie jest nieporozumieniem, bo za tę kasę masz B4 TDI, które właśnie jest większe i wygodniejsze.
Więc poza tym że w Golfie możesz mieć AFN, kompletnie nic więcej za nim nie przemawia. Nie piszę tego, że jesteśmy na forum AUDI, tylko dlatego że użytkuję oba te samochody i mam porównanie, mimo że z innymi silnikami niż Ciebie interesują
Wolałbym jednak B4, bo ma ocynk, jest wygodniejszy, większy, bezpieczniejszy, stabilnieszy, a 1Z też sobie z nim radzi
PS A jak chcesz się ścigać to sobie kup GTI i już
