.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:00:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 1,9 TDI 1Z falujace obroty i mułowaty
PostNapisane: 06.sty.2008 23:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 22:47:25
Posty: 80
Lokalizacja: Sieradz
Witam serdecznie!
Potrzebuję porady fachowców. Gdy silnik jest rozgrzany falują obroty. Niestety w moim egzemplarzu nie ma obrotomierza wiec nie wiem w jakim zakresie, Jednak "na słuch" słychać, że nierówno chodzi. Poza tym auto stało się mułowate. Początkowo myślałem, że przepływaka ( u mnie jeszcze Bosch), jednak po wypięciu wtyczki wogóle nie chciał jechać, więc chyba jest ok. Udałem się do diagnosty celem podpięcia Vaga. Niestety nie można się skomunikowac z moim gniazdem. Mechanik spawdził napięcie i okazało się,że na jednej z końcówek (czarnej) nie ma napięcia i stwierdził, że dlatego się nie może połączyć. Nie wiem co o tym myśleć. Czy ktoś sie orientuje czy po przekręceniu kluczyka na zapłon napięcie musi się pojawić na obu wtykach? Ja mam tylko na białym. :/ Zasugerowano mi też żeby wymienić czujnik temperatury chłodziwa, bo ponoć ma to wpływ na dawkę paliwa.Koszt niby nie duży.. Tylko który? Ten z tyłu z okrągłą kostką 3-pinową, czy ten z boku z kostką 2-pinową? Słyszałem też (w innym warsztacie),że z diagnostyką przed 94r. jest ogólnie ciężko. Pomocy!!!

_________________
było B4 1.9 TDI 1Z, jest B5 1,8 T AEB, nadjeżdża C5 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 08:35:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 22:47:25
Posty: 80
Lokalizacja: Sieradz
A moze to jednak nastawnik pompy wtryskowej?

_________________
było B4 1.9 TDI 1Z, jest B5 1,8 T AEB, nadjeżdża C5 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 09:04:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
moj AVANCIK tez chyba jest mułowaty bo gdy kupiłem B4 sedan z 94r to jest duza róznica w mocy.Avant nie szarpie ani nie faluja obroty ale od chyba 3 miesiecy ma dosc spory wyciez z nastwanika,wymieniłem sam uszczelke na pokrywie nastwanika ale teraz cieknie znów na niej i na tej pod nastawnikiem.Musze pojechac do pompiarza i zmienic te uszczelki ,moze ta mułowatosc jest spowodowana tym przeciekiem.Dodam ze Avant jest z X.93r i ma starszą pompę i przepływke Boscha a sedanik jest z XII.94r. ma pompe z odpowietrzeniem z boku i przepływkę Pierburga.Z Avantem próbowałem sie połaczyc Vagiem za pomoca interfejsu viakena max232 i sie nie udało pomimo ze próbowałem wszelkich sztuczek opisanych na forum.Chyba ze ta róznica w mocy jest spowodowana masa(Avant 1310,sedan 1270kg,Avant 182Nm i 90PS a Sedan 202Nm i tez 90PS).

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 1,9 TDI 1Z falujace obroty i mułowaty
PostNapisane: 07.sty.2008 09:51:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
marcel89 napisał(a):
Zasugerowano mi też żeby wymienić czujnik temperatury chłodziwa, bo ponoć ma to wpływ na dawkę paliwa.Koszt niby nie duży.. Tylko który? Ten z tyłu z okrągłą kostką 3-pinową, czy ten z boku z kostką 2-pinową? Słyszałem też (w innym warsztacie),że z diagnostyką przed 94r. jest ogólnie ciężko. Pomocy!!!


Z diagnostyką przed rokiem 94 nie ma problemu - jest tylko ograniczona(grupa 000 i błedy). Ten czujnik o ktorym piszesz znajduje sie w pompie paliwa i czasami jego uszkodzenie moze powodowac falowanie obrotów.

Generalnie najczestszą przyczyna falowania wolnych obrotów jest zanieczyszczony nastawnik. Sa o tym całe elaboraty na forum.

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 12:33:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2007 00:31:33
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów
ja mam podobny problem.
Pojechałem kiedys do pompiarza i powiedziałe ze moj chybanastawnik jest zuzyty i trzeba sie rozejrzec za nową pompą. Co sie tam wytarło, nie wiem co jak to działa indukcyjnie, ale faluje i to bardzo

_________________
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z `94 niezniszczalne
Audi A6 Avant 1,9 TDI AWX `04
[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d97cbfb9e04eedf8.html][img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 13:09:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 08:18:14
Posty: 38
marcel89 odepnik czujnik obrotów jak efekt falowania obrotów zniknie tzn ze natstawnik do wymiany bo podobno potencjometryczne sie nie czysci, o falujacych obrotach jest duzo postóa a mułowaty moze byc przez nieszczelnosc ma przewodach od turba do kolektora, posprawdzaj wszystkie te przewody cisnieniowe, sprawdz czy zawor przy turbie ci sie nie zapiekł, spadek mocy moze byc spowodowany również przez zatkany katalizator ja tak mialem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 13:15:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 08:18:14
Posty: 38
ja bez problemu łącze sie deltascanem 1z i również mam audi z przepływką bosch, tylko podczas próby połaczenia musze wywołac bład (odłączam na chwile przepływke)i linie K i L ma zwarte:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 13:27:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2007 00:31:33
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów
a znasz kolego jakis warszatat który takinastawinik by wymienił?
szukam czegos na mazowszu.

_________________
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z `94 niezniszczalne
Audi A6 Avant 1,9 TDI AWX `04
[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d97cbfb9e04eedf8.html][img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 13:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 08:18:14
Posty: 38
niestety nie znam ale na forum jest napewno ktos kto zna, ale musisz wiedziec ze to napewno nastawnik bo wtrysk sterujący tez maze dawac takie obiawy wiec najpierw odepnik obrotke, a jak masz pprzepływke boscha to masz nastawnik potencjometryczny jak pierburga to nastawnik indukcyjny który mozna wyczyscic :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 14:13:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Poszukaj na forum serwis DIESEL w Nadarzynie...koło Warszawy

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 22:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 22:47:25
Posty: 80
Lokalizacja: Sieradz
Karol600 a powiesz mi czy masz napiecie na obu wtykach diagnostycznych?

_________________
było B4 1.9 TDI 1Z, jest B5 1,8 T AEB, nadjeżdża C5 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 06:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 08:18:14
Posty: 38
na czarnej wtyczce mam okolo 12V, to jest wtyczka zasilajaca interfejs a na białej K i L nie wiem czy mam jakies napiecie jak zmierze to napisze :d nadal masz problem z połaczeniem sie :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 01:26:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 22:47:25
Posty: 80
Lokalizacja: Sieradz
Tak :/ Byłem u drugiego diagnosty i również próba skomunikowania zakończyła się fiaskiem. Wydaje mi się,że bez połączenia nic nie wskóram bo to szukanie po omacku. A widzę,żę w mojej okolicy słabi Ci diagności. Rozmawiałem dziś przez tel. z Tym specem od pomp z Nadarzyna ( polecany na forum ) i powiedział mi, że może być nastawnik ale wcale nie musi gdyż z najczęściej amplituda obrotów jest mała i wachania są częste a u mnie jest dość duza i falowanie jest powolne. zmartwiłmnie tylko,że jeśli to nastawnik to u mnie jest nierozbieralny i powinien być nowy (2100zł) :( Ale to narazie gdybanie. Pomocy!!

_________________
było B4 1.9 TDI 1Z, jest B5 1,8 T AEB, nadjeżdża C5 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 08:16:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2007 00:31:33
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów
kolego podrzuc nr tel do tego goscia
pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z `94 niezniszczalne
Audi A6 Avant 1,9 TDI AWX `04
[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d97cbfb9e04eedf8.html][img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 09:24:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Szukajka Twoim przyjacielem... :)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=nadarzyn

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 09:46:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2007 00:31:33
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów
dzięki

_________________
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z `94 niezniszczalne
Audi A6 Avant 1,9 TDI AWX `04
[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d97cbfb9e04eedf8.html][img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 23:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2006 20:33:43
Posty: 87
Lokalizacja: LKR
@marcel89 a przy wpinaniu się do gniazda nie zrobiłeś czasami zwarcia? sprawdź bezpiecznik

_________________
B4 avant 1.9 TDI 1Z 79kW BOX
Powered by Lidl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 00:37:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 22:47:25
Posty: 80
Lokalizacja: Sieradz
Witam ponownie.
Otóż dzisiaj jeżdziłem moim autkiem ok.2 godzin i falowanie obrotów zupełnie zanikło (przynajmniej na słuch).Chodzi tak jak wcześniej. Nie mam pojęcia co mu się stało? Wiem, że to nie rozwiązuje problemu ale może komuś coś przyjdzie na myśl? Pozostał jednak problem spadku mocy. Węże od turbiny do kolektora posprawdzałem. Wyglądają O.K. Nie wiem tylko o jakim zaworze piszecie, który mógłby się zapiec? A N75? Też się o tym naczytałem w archiwum. :/

_________________
było B4 1.9 TDI 1Z, jest B5 1,8 T AEB, nadjeżdża C5 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 20:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 08:18:14
Posty: 38
zawór który mógl sie zapiec jest w turbie,zaworem tym porusza sztanga która przymocowana jest do takiej puszki ciśnieniowej i nadcisnienie otwiera ten zawór, gdy zawór sie zapiecze w pozyci otwartej to turbosprezarka nie da odpowiedniego cisnienia bo czesc spalin bedzie uchodzic bezposrednio do wydechu co za tym idzie mniejsza predkosc turbo czyli mniejsze cisnienie doladowania :) wiec zobacz czy ta sztanga sie porusza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 20:49:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 08:18:14
Posty: 38
a N75 steruje tym cisnieniem tzn gdy ciśnienie jest wyzsze niz takie jakie powinno byc to n75 otiwera sie i nadcisnienie powoduje otwarcje zawora upustowego zeby nie bylo przeladowania :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: