.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 11:59:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ogrzewanie Audi A8 4.2
PostNapisane: 07.sty.2008 18:23:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2007 22:42:59
Posty: 79
Lokalizacja: Starogard Gdański
Witam mam problem w znajomego aucie z ogrzewaniem. na kompie czysty zero błędów nagrzewnice drożne, panel klimatyzacji wymieniony.a auto kompletnie nie daje ciepłego powietrza do środka.macie jakieś pomysły?lub ktoś spotkał sie z takim przypadkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 21:26:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A może nieprawidłowo odpowietrzony układ, może być też uszczelka pod głowicą.
To że przez nagrzewnicę przepływa płyn, wcale nie oznacza, że nie jest ona zakamieniała.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 13:26:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
w mojej b3 ( wiem że to inna liga) z klap sterujących przepływem odpadła okleina ( gąbka) i też nie grzalo - daremne płukanie nagrzewnicy, następnie demontaż deski - oklejenie klap samoprzylepną taśmą aluminiową i uszczelkami do okien załatwiło sprawę ogrzewania , przy okazji płukanie nagrzewnicy ale z rurkami skierowanymi do dołu ujawniło mi ile tam się syfu mieści .
Rozważ tę opcję....

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 23:28:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2007 22:42:59
Posty: 79
Lokalizacja: Starogard Gdański
w piatek zabieramy sie do sciagania konsoli wiec sie zobaczy co i jak.moze ktos z Was wie gdzie sie znajduja klapy do otwierania ciepło zimno?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 15:15:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
w mojej niuni wszystkie klapy znajdują się w cetralnej części instalacji nawiewu tzn. od dmuchawy idzie kanał ( w nim jest klima) kanał dochodzi do prostopadłościennej skrzyni będącej obudową nagrzewnicy i równocześnie centralką nawiewu i w tej skrzyni zamocowane są wszystkie klapy. Klapa odpowiadająca za dopływ powietrza do nagrzewnicy jest pierwsza od strony dmuchawy.

Jeśli już zdejmiesz deskę i rozbierzesz kanał to zobaczysz na pewno. Uważaj tylko żeby nie połamać zatrzasków trzymających to wszystko w całości.
U mnie klapy były z aluminiowej blachy mocno ażurowe, do uszczelnienia używałem taśmy klejącej z aluminium ( Dospel odporna na temperaturę, zbrojona włóknem) oraz dla uzyskania odpowiedniej grubości -uszczelki do okien D . Natomiast z uwagi na lichawy klej tych uszczelek okleiłem je dodatkowo warstwą taśmy alu. Wiem że to trochę druciarstwo ale bałem się że klasyczna gąbka odpadnie stąd ta taśma alu.

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 21:39:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Też miałem problem z ogrzewaniem. Kilkakrotnie płukałem, pomagało bardzo mało i tylko na parę dni. W końcu rozebrałem nagrzewnicę - okazało się że na 30 rurek którymi płynie przez nagrzewnicę płyn, chyba 10 było drożnych. Wymieniłem na jakiś zamiennik i co? Dalej nie grzało. W końcu kupiłem ori (używany ale w bardzo dobrym stanie) i dopiero teraz wiem co to ciepło w samochodzie.
A co do sprawdzenia czy nagrzewnica jest drożna - najlepiej na rozgrzanym silniku ustawić grzanie na max i sprawdzić jaką temperaturę ma przewód odprowadzający płyn z nagrzewnicy. Jeśli będzie tylko ciepły, oznacza słabe krążenie a więc albo zapchaną nagrzewnicę, albo niesprawny zaworek zamykający mały obieg (taki przynajmniej jest w C4, ale podejrzewam że w A8 też coś takiego powinno być). Jeśli nie masz takich objawów, to prawdopodobnie przyczyna leży w sterowaniu nawiewem (może klapa regulująca przepływem powietrza przez wymiennik ciepła się zblokowała, lub silniczek sterujący nią padł i pozostała w położeniu, w którym powietrze nie przepływa przez wymiennik ciepła, albo w bardzo małym stopniu) - w tym przypadku odpływ płynu pewnie będzie gorący bo nie ma oddawania ciepła z nagrzewnicy.
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: