Też miałem problem z ogrzewaniem. Kilkakrotnie płukałem, pomagało bardzo mało i tylko na parę dni. W końcu rozebrałem nagrzewnicę - okazało się że na 30 rurek którymi płynie przez nagrzewnicę płyn, chyba 10 było drożnych. Wymieniłem na jakiś zamiennik i co? Dalej nie grzało. W końcu kupiłem ori (używany ale w bardzo dobrym stanie) i dopiero teraz wiem co to ciepło w samochodzie.
A co do sprawdzenia czy nagrzewnica jest drożna - najlepiej na rozgrzanym silniku ustawić grzanie na max i sprawdzić jaką temperaturę ma przewód odprowadzający płyn z nagrzewnicy. Jeśli będzie tylko ciepły, oznacza słabe krążenie a więc albo zapchaną nagrzewnicę, albo niesprawny zaworek zamykający mały obieg (taki przynajmniej jest w C4, ale podejrzewam że w A8 też coś takiego powinno być). Jeśli nie masz takich objawów, to prawdopodobnie przyczyna leży w sterowaniu nawiewem (może klapa regulująca przepływem powietrza przez wymiennik ciepła się zblokowała, lub silniczek sterujący nią padł i pozostała w położeniu, w którym powietrze nie przepływa przez wymiennik ciepła, albo w bardzo małym stopniu) - w tym przypadku odpływ płynu pewnie będzie gorący bo nie ma oddawania ciepła z nagrzewnicy.
Pozdrawiam