.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 14:30:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 14:47:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
ja tez sie zastanawiam po co tak wielki moment obrotowy w takim malym aucie. rozumiem w ciezarowkach tam gdzie nacisk na osie jest konkretny i zeby to ruszyc to trzeba momentu ale w sosbowce ? przeciez to bedzie mial problemy z trakcja na kazdym biegu . system antyposlizgowy bedzie ograniczal moc motoru non stop

Po to żeby killować wszystko co się rusza. :):
Mocy wystarczy, żeby rozpędzić to pudło do dużych prędkości. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 15:04:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Tu sie z hansem zgodze, IMO tyle momentu w aucie osobowym to nieporozumienie. Tu nawet quattro niewiele pomoze bez kaganca w postaci elektroniki. Tylko wtedy pytanie wraca jak bumerang- PO CO??

Jakis czas temu mialem okazje na zrobienie trasy kilkuset km VW Phaetonem V10TDI z seryjnymi 550 Nm i nawet sobie nie wyobrazam na co komu dwa razy tyle w osobowce...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 15:10:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
martab99 napisał(a):
Jakis czas temu mialem okazje na zrobienie trasy kilkuset km VW Phaetonem V10TDI z seryjnymi 550 Nm i nawet sobie nie wyobrazam na co komu dwa razy tyle w osobowce...

Tam jest 750Nm. No chyba że były jakieś słabsze wersje ;)
Generalnie ile by nie było, magia cyferek swoje robi i efekt marketingowy jest inny ;)
"Pierwsze auto sportowe z silnikiem TDI o nieprawdopodobnych parametrach..."

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 15:23:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
martab99 napisał(a):
Tu sie z hansem zgodze, IMO tyle momentu w aucie osobowym to nieporozumienie. Tu nawet quattro niewiele pomoze bez kaganca w postaci elektroniki. Tylko wtedy pytanie wraca jak bumerang- PO CO??

Jakis czas temu mialem okazje na zrobienie trasy kilkuset km VW Phaetonem V10TDI z seryjnymi 550 Nm i nawet sobie nie wyobrazam na co komu dwa razy tyle w osobowce...

Porządne zawieszenie, szerokie opony i z trakcją nie będzie tak źle. Poza tym już takie są diesle od mocy trzeba liczyć moment x 2 , ot taka ich przypadłość ... :jezor:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 17:16:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
bo ciśnienie na garki x 2 :)

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 18:00:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Basket , nie zdajesz sobie sprawy o czym mowisz. wiesz ile ma ciagnik siodlowy NM ? a wiesz co sie dzieje jak nieobciazonym depniesz na starcie w deche ? nie mowie juz o automacie gdzie biegi zmienia a pod autem w asfalcie robi sie dziura. no ale nic. jak juz wytzej zostalo napisane , magia cyferek robi swoje ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 18:09:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
hans napisał(a):
wiesz ile ma ciagnik siodlowy NM ?

Najmocniejszy Scani 16litrowy V8 ma 3000 Nm, a R6 12 litrów ma 2200Nm ;)
Tylko zakres obrotów jakby nie ten :peace:
http://www.scania.pl/Images/480Euro4_tcm25-84672.jpg
http://www.scania.pl/Images/DC16_08_620 ... -84676.jpg

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 18:13:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
z drugieij jednak strony.
Ja mam 400nm i 200KM na jednej osi to R8 ma 500nm i 250KM na jednej osi. W sumie to nie jest wielka różnica. Jeśłi chodzi o przeniesieni napędu. Mi na suchym asfalcie z wyłaczonym ASC na II biegu zaczyna tańczyć przy 70km/h. Wiec R8 powinno trymać się w ryzach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 18:18:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
A weźcie choćby takiego Mercedesa 65AMG, 600KM i 1000Nm w aucie benzynowym z napędem na tył.
Fakt że tam non stop mruga kontrolka ASR (i innych trzyliterowych systemów), ale jakoś to wszystko działa. W przypadku Audi nie bedzie tak najgorzej. ;)

Może to nie najlepszy przykład, ale Veyron ma 1250Nm i też jakos jeździ, a problemów z przyczepnością nie ma.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 18:22:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pozyjemy zobaczymy :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 19:27:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Obserwuję jak rozwija się ten topic, wielu znanych mi (i nie znanych) zabiera głos, ale chyba wszyscy mamy świadomość: NIKT W 2 OSOBOWYM AUCIE NIE POTRZEBUJE TYLU NM. Prototyp powstał, by dopracowaną stylistycznie karoserię (Vorsprung durch Technik...) połączyć z dopracowanym technologicznie silnikiem (znowu Vorsprung durch Technik). I praktycznie tylko po to, by było głośno o ś.p. Rudolfie Dieslu, i pewnej firmie z Ingolstadt.
Marketing, Image, pozycja na rynku - to się liczy!

A przy okazji: My, czyli Blachutek, Piotr, Basket i piszący te słowa mieliśmy okazję ślinić się na ten silnik w maju zeszłego roku, kiedy w MuseumMobile stał spobie grzecznie na słupku, wraz ze wszystkimi Audi z Le Mans
Obrazek

Chcecie więcej zdjęć tej "popierdółki"

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 19:58:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
mowicie ze quattro nie bedzie dawac rady w R8 TDI ale ciekawe jak by silnik TDI zastosowac w takiej furce :D

Obrazek
Obrazek

dodam ze seryjni montowany pod maską jest znany i ceniony ośmiocylindrowy 4.2 l od Audi o mocy 300 KM

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 21:47:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Czy ja przypadkiem nie pisałem czegoś o trzyosiowej Tatrze? :D
No więc mi to COŚ się nie podoba - nie ma już tej finezji aut takich jak Enzo, Murcielago czy Zonda....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 21:49:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
To ja poprosze Carrere GT z LPG... będzie tanio, ekonomicznie i przyjaźnie dla środowiska :lol: :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 22:01:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Simpson napisał(a):
To ja poprosze Carrere GT z LPG... będzie tanio, ekonomicznie i przyjaźnie dla środowiska :lol: :peace:


...na śrubie i klocek pod gaz :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 07:25:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
Basket , nie zdajesz sobie sprawy o czym mowisz. wiesz ile ma ciagnik siodlowy NM ? a wiesz co sie dzieje jak nieobciazonym depniesz na starcie w deche ? nie mowie juz o automacie gdzie biegi zmienia a pod autem w asfalcie robi sie dziura. no ale nic. jak juz wytzej zostalo napisane , magia cyferek robi swoje ;)

Zły przykład.
Ciągniki siodłowe o ile mnie pamięć nie myli mają napęd na oś tylnią, więc przeniesienie momentu odbywa się na 2 koła a nie na 4 jak w przypadku quattro.
Oczywiście miałem kiedyś przyjemność jechac jako pasażer Scanii 420-konnej bez naczepy i wiem , ze traci trakcję na zyczenie.
Jestem absolutnie pewien , że inzynierowie z Ingolstadt beda wiedzieli jak spożytkować te Nm w R8.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 10:07:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No mimo całej sympatii do Basketa, mam wrażenie, że Abwehra i jej oficer Kloss mają rację.... :helm:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 11:05:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sztuka dla sztuki niech dołożą z 8 cyl jeszcze będzie ładniej wyglądać i moment się troche podniesie.


no ale wtedy połowe basketa fotka nie obejmie... :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 14:11:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
:helm:
Ja zaś myślę, że benziu w sporcie jest doganiane i przeganiane przez sprawniejsze silniki jakimi są diesle i tutaj Was boli :jezor:
Niech Audi utrze nosa konkurencji i następnym razem zmajstruje 1000-konnego klekota , który osiągami przegoni Veyrona i inne tego typu furmanki a będzie palił połowę tego co one ... :)
Wtedy zaczniecie marudzić , że ma 2500 Nm i po co mu to i zacznie się kampania na rzecz ochrony nawierzchni asfaltowych ... :szczerbol:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 14:26:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
Wtedy zaczniecie marudzić , że ma 2500 Nm i po co mu to i zacznie się kampania na rzecz ochrony nawierzchni asfaltowych ... :szczerbol:


spadłem z krzesła ..... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: