.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:04:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [200 C3 2,2 MC] Zalewa... czemu ??
PostNapisane: 15.sty.2008 15:57:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
Witam.
Mam taki problem w swojej dwusecie. Pokręciłem sobie bączków i od tamtej pory non stop mi zalewa ... Strzela z wydechu i nie chce sie rozpędzać. Co może być przyczyną? Sonda lambada :) wymieniona,świece wymienione,dolot sprawdzony,czujnik temp zmieniony,był nawet regulowany ale zubażanie nic nie daje,ciśnienie na cylindrach sprawdzone,komputer zmieniany i dalej nic nie pomaga.
Do tego zauważyłem ze pojawił się błąd.Zbłyskałem i wyszło 2221.
Z góry dzięki za pomoc.

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 16:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 09:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
witaj w klubie.
Walcze juz z tym jakis czas. Spróbuj na początek odłączyć n7(będzie silnik przynajmniej niezalewany)
choć w twoim wypadku błąd wskazuje na za duze cisnienie w ukł. dolotowym spowodowane wadliwym pomiarem .zielony przewód z sensora cisnienia (j88)urwany lub nieszczelny - wymienic .sprawdzić też ten co idzie do kompa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 16:30:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
Sprawdzone i wszystko jest ok . Jakieś inne sugestie ??

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 23:25:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Masz regulator termiczny ciśnienia różnicowego w fazie nagrzewania? Przykręcony do bloku, powyżej czujników ciśnienia oleju, podłączone dwa wężyki paliwowe z rozdzielacza?

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 23:42:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
Mam ... sprawdzony - sprawny.(ale tam i tak jest zawsze 12V)

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 02:38:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Sopelek napisał(a):
Mam ... sprawdzony - sprawny.(ale tam i tak jest zawsze 12V)


Wspomniałem o regulatorze, bo:
- 12V może 'siadać' pod obciążeniem grzałką (słaby styk po drodze)
- grzałka może się przepalić (rozumiem, że mierzyłeś jej rezystancję?)
- jakiś śmieć z paliwa może uniemożliwić przymknięcie zaworka

O ile pamiętam, MC ma prostego k-jeta, korygowanego sondą w niewielkim zakresie. O ilości paliwa decyduje głównie uchylenie klapy, unoszącej tłok rozdzielacza. Jedyną 'sprężyną' o którą opiera się tłok jest ciśnienie różnicowe, którym steruje wspomniany regulator. Jeśli to jest OK, to pozostaje chyba tylko sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy, czy nie 'leje' paliwa.
A jeśli to nie on, a jesteś pewien że problemem jest zbyt bogata mieszanka - to podłącz manometr z trójnikiem i zmierz ciśnienie różnicowe...

Ewentualnie uderz do Kefira, jest zaprawiony w bojach z MC :)

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 09:04:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 09:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
Ta korekta jest naprawde bardzo duza.
Pierwsze pytanie czy odłanczałeś N7?

nie chce mi się rozpisywac na temat mojego problemu, tego co już zrobiłem i tego co muszę zrobić.jak sobie odepniesz i powiesz czy jest wsio tak samo albo inaczej to bedziemy dawać dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 13:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
I nic ... Jak narazie wszystko co sprawdzone jest sprawne .A auto dalej jeździ zalane.

vezirr napisał(a):
Ewentualnie uderz do Kefira, jest zaprawiony w bojach z MC :)

Dzięki bardzo za rade ... hehehe

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 10:40:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Sopelek napisał(a):
I nic ... Jak narazie wszystko co sprawdzone jest sprawne .A auto dalej jeździ zalane.

MC to nie silnik od promu kosmicznego, tu nie ma kilku tysięcy części...
Jeśli:
- ciśnienie różnicowe jest OK (zakładam, że główne przy okazji też sprawdziłeś)
- N7 jest szczelny i prawidłowo sterowany

a mieszanka jest nadal za bogata - to co pozostaje? Niewiele:

- problem wcale nie dotyczy składu mieszanki, tylko rozrządu - przy puszczaniu bączków popałowałeś motor i pasek Ci przeskoczył (możliwe)
- wtryski otwierają się przy zbyt niskim ciśnieniu, leją paliwo (prawie niemożliwe)
- padł rozdzielacz, nie reaguje na sterowanie z N7 (mało prawdopodobne)
- padł zawór membranowy, ten za N7 (nie mam własnych doświadczeń z tym zaworem)
- dotychczasowe metody sprawdzania były niedokładne (prawdopodobne)

A tak ogólnie - to trudno Ci pomóc, bo nie opisujesz dokładnie problemu, nie podajesz uporządkowanej informacji co i jak już sprawdzałeś. Nie zrozum mnie źle - ale sprawiasz wrażenie osoby, która oczekuje porady typu: 'wymień to-i-tamto, będzie na pewno OK'.

Sam nie jestem pewien, czy dobrze Cię zrozumiałem:
'na wolnych obrotach jest OK, sonda podaje prawidłowy sygnał, cykle na N7 są OK i zmieniają się przy regulacji mieszanki, a problem pojawia się tylko przy większym uchyleniu klapy przepływomierza. To, że mieszanka staje się za bogata widać z odczytu sondy lambda, ECU próbuje to korygować zmianą cykli na N7 ale bez efektu. Strzały z wydechu nie są spowodowane zbyt późnym zapłonem'. Czy tak?

Sopelek napisał(a):
vezirr napisał(a):
Ewentualnie uderz do Kefira, jest zaprawiony w bojach z MC :)

Dzięki bardzo za rade ... hehehe

Niby skąd mam wiedzieć, że już próbowałeś? Albo że mieszkacie blisko siebie?

Ostatnia rada, jakiej mogę Ci udzielić: uporządkuj sobie wiedzę o Twoim silniku, dostępnej literatury jest sporo (np. kursy samokształcenia dla serwisantów VAG). Na pewno było SSP specjalnie dla MC, było też sporo o k-jecie i turbo w A200. Pożycz od kogoś Bentleya od A5000, jest tam trochę o diagnostyce MC.
Bez tego będziesz ciągle uzależniony od czyjegoś czasu/chęci/miejsca w warsztacie... Dwudziestoletnie k-jety są kapryśne...
I sprawdź jeszcze raz ustawienie rozrządu.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 13:57:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dzisiaj z Soplem posprawdzamy wszystko. Chłopak dzielnie wszystko sprawdza i co najgorsze auto odwala numery typu raz pracuje rewelacyjnie a raz zalewa. Z pewnych przyczyn nie ma mnie w garażu i Sopel musiał zdać się na Twoje porady i moje jakieś tam strzępki i pracę zaocznie, ale to przy kaprysach auta, które podczas sprawdzania czegokolwiek zaczyna się samo naprawiać, nie daje możliwości sprawdzenia czegokolwiek, a dwa jest naprawdę irytujące. Dzisiaj rozrząd będzie zmieniony na nowy bo przyszedł na to czas, a ja zupełnie nie pomyślałem że mógł mu przeskoczyć. A to przez to, że auto czasami jedzie normalnie. Później sprawdzimy wszystko punkt po punkcie, a jak dojdziemy co to, to napiszemy co i jak.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 15:03:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 09:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
niby wszystko proste,ja w moim niestety juz sie przyzwyczaiłem do tego że coś mam nie tak.
n7 mam walniety (albo coś co nim steruje czyli komputer, generalnie nie cyka)
jak jest odłączony to do 3 tys.jest ok potem nie ma jazdy - za ubogo.
jak podłączony n7 to po prostu mieszanka jest taka że aż silnik przygasa.
nie mogę dorwać innego n7.
i tak sobie jeżdzę, nawet myślałem żeby zrobić jakiś przycisk który włanczał by n7 przy wysokich obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 16:15:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Mam z 5 co najmniej n7.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: