.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:46:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1,9 AFN] regeneracja turbo mozliwa samodzielnie? :-)
PostNapisane: 25.sty.2008 00:00:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Moj traktor jest chory tak jak wiele innych- przy wiekszych predkosciach brak doladowania...
Czytalem oststnio sporo na forum i nosilem sie z zamiarem wyjecia turbiny i czyszczenia kierownicy jednak jeszcze nie mam wszystkich uszczelek...
Przed chwila sprawdzalem luz na walku turbiny i troche sie zalamalem- luz jest spory, bo tak na oko to jakis 1mm, z tego co mi sie wydaje to jeszcze troche i wiatrak bedzie tarl o obudowe... :( Teraz juz wiem ze samo czyszczenie chyba nie ma wiekszego sensu...??
Motor ladnie gada i nawet nie bierze duzo oleju, okolo 0,5l na 10 000km i to raczej wszystko przez odme z tego co widze po wezach, wiec turbinka raczej nie puszcza oleju..

Domyslam sie ze czeka mnie regeneracja turbiny, ale nie usmiecha mi sie byc 3 dni bez traktora i w dodatku pozbyc sie sporo gotowki :(
Tak sobie mysle ze goscie ktorzy to regeneruje tez sa tylko ludzmi , wiec moze tez moglbym to zrobic....??? :peace:

Domyslam sie ze ktos kto to robi niechetnie podzieli sie wiedza na forum ale moze jednak ktos cos powie jak to sie odbywa???

Domyslam sie ze najwazniejsze sa lozyska i wlasnie jakie??? Slizgowe czy toczne i czy mozna je gdzies kupic???? Jesli slizgowe to pewnie na walku trzeba robic szlif pod mniejszy wymiar lozysk??? ( mam w domu troche sprzetu typu kokarka itp. wiec gdybym wiedzail jaki to ma byc ewentualnie wymiar to papier scierny 600K pozniej 2000 i do celu :): )

Jakies uszczelniacze pewnie tez trzeba zmienic???

No i wywazenie wirnika! Mam troche znajomosci z goscim ktorzy przewijaja wirniki silnikow szczotkowych i maja sprzet na ktorym mysle ze moznaby to zrobic....?

Pewnie wiekszosc z Was powie ze jestem nienormalny, ale lubie eksperymenty i wiem ze jak chce sie miec cos zrobione dobrze to trzeba zrobic to samodzielnie :diabel: ( a nawet jak zle to przynajmniej samodzielnie :-))

Prosilbym o info co trzeba wymienic, gdzie kupic czesci i czy jestem bardzo naiwny myslac ze dam rade sam :): ???? :):

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 05:25:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
Jak lubisz eksperymenty to masz:

Sam pewnie tez bym sprobowal...a co!? :D
NIE BIERZ NIC Z EBAY'A -> WSZYSTKO TO PODROBY Z CHIN!

Troche linkow:
http://forums.nicoclub.com/zerothread/178185
http://www.vfaq.com/mods/Turbo-rebuild.html
http://www.mx6.com/forums/1g-faq-forced ... d-how.html
http://www.honda-tech.com/zerothread?id ... d=17974047

To pozniej trzeba jakos wybalansowac....

Milej lektory

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1,9 AFN] regeneracja turbo mozliwa samodzielnie? :-)
PostNapisane: 25.sty.2008 08:15:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ksenoon napisał(a):
Przed chwila sprawdzalem luz na walku turbiny i troche sie zalamalem- luz jest spory, bo tak na oko to jakis 1mm, z tego co mi sie wydaje to jeszcze troche i wiatrak bedzie tarl o obudowe... :(


luz promieniowy[poprzeczny] jest akceptowalny ... :1:
nie powinno byc luzu osiowego ... ;)

takze zanim wymienisz/zregenerujesz turbo zrob porzadna diagnoze ... ;) [logi]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 08:23:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Dzieki.
Na rysunkach i zdjeciach nie wyglada skomplikowanie :peace: Ale musze posluzyc sie bratem lub translatorem zeby wiedziec cos z opisu... :D
Wymyslilem dobre rozwiazanie. W sumie to prze zime nie mam za duzo kasy i dlatego szukam oszczednosci... Muglbym kupic jakas uzywke ( widzialem w Tarnowie za 600stow) zalozyc i jezdzic, a na mojej uczyc sie nowego zawodu :diabel:
Musze tylko zdobyc te zestawy naprawcze... Chociaz z tego co widze to te panewki nie wygladaja jakos kosmicznie... One sa z brazu??? Jesli tak to musze przyznac ze bardziej skomplikowane rzeczy toczylem.... :):
Tez nie wydaje mi sie zeby to bylo az tak precyzyjne jak ludzie gadaja. Jak widze jaki ja mam luz ( okolo 1mm) i dziala to gdzie tu precyzja???!!! A przeciez nie stalo sie to z dnia na dzien tylko ten luz jest juz pewnie od kilku miesiecy jesli nie lat!

Bardzo chcialbym sie pochwalic ze zrobilem to sam, ale najpierw chyba poszukam jakiejs uzywki...
Zakladajac nawet ( jesli wirnik bedzie wmiare ladnie wygladal) ze nie wywaze wirnika i lozyska pojda sie kochać po 30 000 km to i tak wymienilbym je teniej( chyba :): )...

P.S. Mam sopre doswiadczenie w regeneracji odkurzaczy zelmer i nie tylko .. :peace:

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 08:40:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Luz jest niestety poprzeczny ( czy jak go tam okreslamy), tak jak pisalem jeszcze chwila i wiatraczek bedzie tarl o obudowe :/
Niestety nie mam laptopa ani wtyczki do popielnika zeby pogrypsować i sprawdzic logi. A raczej chyba nie ma sensu zebym jechal gdzies to robic i wydawal kase skoro widze ze turbinka jest w stanie agonalnym :< . ?? Z takim luzem to na pewno jest do wy...ania i to raczej jej wina.
Moglbym jeszcze sprobowac zamienic zawor N75 z tym od recyrkulacji spalin i zobaczyc co sie dzieje ( bo chyba sa takie same- przynajmniej z wygladu :-) ) ale nie sadze zeby to zmniejszylo luz na walku... :|

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 08:58:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ksenoon napisał(a):
Luz jest niestety poprzeczny ( czy jak go tam okreslamy), tak jak pisalem jeszcze chwila i wiatraczek bedzie tarl o obudowe :/
Niestety nie mam laptopa ani wtyczki do popielnika zeby pogrypsować i sprawdzic logi. A raczej chyba nie ma sensu zebym jechal gdzies to robic i wydawal kase skoro widze ze turbinka jest w stanie agonalnym :< . ?? Z takim luzem to na pewno jest do wy...ania i to raczej jej wina.
Moglbym jeszcze sprobowac zamienic zawor N75 z tym od recyrkulacji spalin i zobaczyc co sie dzieje ( bo chyba sa takie same- przynajmniej z wygladu :-) ) ale nie sadze zeby to zmniejszylo luz na walku... :|


napisze jeszcze raz ... poprzeczy jest akceptowalny :!:

bez logow to szukasz dziury w doopie ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 09:01:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Interesujacy jest moj monolog??? :D
Wlasnie namierzylem czesci :!:
Sam zestaw naprawczy 130 zl lub 230zl a z walkiem niecale 600 stów:-)
Pan przy okazji udzielil mi kilka wskazowek na co powinienem zwrocic uwage- bardzo mily Pan :peace:
Tylko teraz nie wiem co zamowic? czy sam zestaw naprawczy czy z walkiem??
Wiem wiem- wyjmij turbinke i sprawdz w jakim stanie jest wiatrak:-)
Nowego walka nie trzeba wywarzac!! :d

Musze tylko sprawdzis jak mam turbinke- GARET???

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 09:07:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Luz jest nie wzdluz osi tylko w poprzek ( prostopadle do osi turbiny) Walek sie rusza dol - gora samochodu i na boki, a nie do przodu i do tylu

Przepraszam jesli uzylem niewlasciwych okreslen i sieje zamieszanie ale zapewniam ze luz jest ten ktorego nie powinno byc :/

Wiem ze przydalyby sie logi, ale moze zrobie juz po regeneracji ( z ewentualna wymiana walka) Przeciez turbina z luzem o wartosci 1mm to juz jest wlasnie ta dziura w doopie ktorej szukamy :peace: ?

Chyba zamowie sam zestaw naprawczy ( walek zawsze moge jeszcze wymienic)

iIde zabrac sie za jakas robote...

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 09:15:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ksenoon napisał(a):
Luz jest nie wzdluz osi tylko w poprzek ( prostopadle do osi turbiny) Walek sie rusza dol - gora samochodu i na boki, a nie do przodu i do tylu

Przepraszam jesli uzylem niewlasciwych okreslen i sieje zamieszanie ale zapewniam ze luz jest ten ktorego nie powinno byc :/



nie mam siły ... cycki mi opadły .... :/

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 09:32:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Spanky przepraszam :):

luz jest dlatego ze walek mam np o srednicy 8mm a lozysko ma wewnetrzna srednice okolo 9mm. ( wartosci przykladowe)

To moj tel 501 61 pusc mi bita to odzwonie i moze sie wyslowie skoro nie moge sie wypisac :):

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Ostatnio edytowano 25.sty.2008 19:11:27 przez ksenoon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 09:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
spanky napisał(a):
ksenoon napisał(a):
Luz jest nie wzdluz osi tylko w poprzek ( prostopadle do osi turbiny) Walek sie rusza dol - gora samochodu i na boki, a nie do przodu i do tylu

Przepraszam jesli uzylem niewlasciwych okreslen i sieje zamieszanie ale zapewniam ze luz jest ten ktorego nie powinno byc :/



nie mam siły ... cycki mi opadły .... :/

:509:
Cudownie wysoki wskaźnik porozumienia... Przypomina mi się taki jeden fragment "Paragrafu 22" o stopniu wojskowym Kapelana - kto czytał ten wie... :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 09:50:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nawet nie docenił Twoich starań spanky :peace: :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 10:08:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Qrva! Nie robcie ze mnie totalnego debila! Ktos kto na codzien uzywa tokarki frezaki itp. obrabiarek i potrafi o nie zadbac chyba wie kiedy lozysko jest uwalone???
Mozecie wykazac tyle zaufania do mnie i uwierzyc ze wiem ze te lozyska sa skonczone...?

Jest luz osiowy. W sensie ze walek turbiny nie zawsze znajduje sie w osi turbiny( w osi lozysk)!
Blagam jesli ktos mnie rozumie niech napisze za mnie tak zeby bylo zrozumiale- ja nie potrafie lepiej wytlumaczyv

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 13:25:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
ksenoon napisał(a):
ze te lozyska sa skonczone...?
v

a gdzie u ciebie w turbo sa lozyska? ;)
mowisz ze wywazac nie trzeba...,wirnik zimnej strony tez nowy?

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 14:37:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
No zapewne sa miedzy walkiem a obudowa ( slizgowe jak sie domyslam)
Narazie wlasnie zamawiam komplet naprawczy bez walka z wiatrakiem goracego i bez wiatraka zimnego- rysyk fizyk- z tego co wybadalem to wiatrak jeszcze nie trze o obudowe ( zimna strona) wiec mysle ze srodek moze byc OK.
Wirniki stare. Mysle ze jak nie wywaze to nie bedzie duzej lipy ( pod warunkiem ze wiatraki nie maja widocznych uszkodzen oczywiscie, bo w przeciwnym razie je zmieniam- wtedy koszt wszystkich czesci to cos kolo 600zeta)
Z tego co gosc mowil to nowych nie trzeba wywazac( goracych) trzeba tylko odpowiednio osadzic wiatrak zimny na walku.
Zimny wiatrak zostaje stary, ale nie sadze aby sam w sobie wymagal wywazenia( jest aluminiowy( chyba) wiec jego masa jest dosc mala w stosunku do reszty( walka i cieplego wiatraka nie zbieraja sie na nim syfy i jesli nie jest uszkodzony to nie widze powodu zeby byl niewywazony )
jedyne czego troche sie boje to wlasnie osiowe osadzenie zimnego wiatraka na walku. Nie wiem czy da sie to zje..c czy moze otwor w nim pasuje idealnie do walka i nie ma mozliwosci ze beda nieosiowo.

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 15:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
wiatrak strony goracej jest polaczony na stale z walkiem,jest to jedna czesc

ksenoon napisał(a):
Z tego co gosc mowil to nowych nie trzeba wywazac

a co on ma za warsztat "kowalstwo artystyczne"?
ksenoon napisał(a):
Mysle ze jak nie wywaze to nie bedzie duzej lipy

nie,tylko rozpie...doli sie turbina :D

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 15:26:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
To co trzeba w koncu wywazyc i dlaczego???
Ustawic wiatrak zimny wzgledem walka tak jak to jest w tym momencie w tej turbinie.
To jest jedyna rzecz na ktora musze zwrocic uwage na to wychodzi. Skoro teraz caly uklad sie kreci i nie rozp....ala to dlaczego ma sie rozj...ac po tym jak go rozkrece i skrece ponownie tak jak byl...???
Chyba ze tak jak pisalem wiatrak nie ustawia sie samodzielnie osiowo na walku tylko trzeba go ustawic...? I to jest wlasnie to wywazenie..

Moze inaczej, kto juz to robil i c..ja z tego wyszlo??? Jest ktos kto probowal???
Roz....doli sie turbina- byc moze. Ale co konkretnie. Wyrwie walek z lozysk i rozj..ie obudowe??

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 15:42:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Jesli wiatrak ciasno wchodzi na walek i ustawie go w tej samej fazie co byl to co ma byc nagle niewywazone???

Dobra koniec bajery. Moze macie racje- Pewnie macie racje- na pewno sie myle ale jestem uparty i jak nie zobacze to nie uwierze....

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 17:13:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
ksenoon napisał(a):
Qrva! Nie robcie ze mnie totalnego debila! Ktos kto na codzien uzywa tokarki frezaki itp. obrabiarek i potrafi o nie zadbac chyba wie kiedy lozysko jest uwalone???
Mozecie wykazac tyle zaufania do mnie i uwierzyc ze wiem ze te lozyska sa skonczone...?

Jest luz osiowy. W sensie ze walek turbiny nie zawsze znajduje sie w osi turbiny( w osi lozysk)!

Blagam jesli ktos mnie rozumie niech napisze za mnie tak zeby bylo zrozumiale- ja nie potrafie lepiej wytlumaczyv

Widzisz, sposób podejmowania przez Ciebie dyskusji, jak również używany asortyment słownictwa, skłania mnie do przypuszczenia, że dobrze zrobiłoby Ci jakieś ostrzeżenie moderatora.
Co do zaś czynienia z Twojej osoby - jak to ujałeś - debila, to obawiam się, że jedyną osobą jaka zabrała głos w tym wątku, a dopuszcza się tego niecnego procederu, jesteś Ty sam. Zwłaszcza w związku z deklaracjami, że masz na codzień do czynienia z obróbką precyzyjną. Jak ktoś jest tokarzem i nie umie odróżnić luzu osiowego od promieniowego, to znaczy że jest wręcz stworzony do tego, żeby sobie samemu zregenerować turbosprężarkę :diabel:

NIe dziwię się, że Spanky już nie zabiera tu głosu. Podejrzewam, że mu cycki opadły w sposób uniemożliwiający korzystanie z klawiatury...

Wiesz, czego nie lubię? Zarozumiałych buców, którzy są tak pewni siebie, że nie zauważają śmieszności, na jaką się narażają własną głupotą.

Dla mnie - koniec tematu. Szkoda dyskusji, bo przecież wszystko wiesz najlepiej i sam sobie odpowiadasz w sposób autorytatywny. Kup sobie co chcesz, rób sobie co chcesz. Twoja kasa, Twój czas. Mojego na Ciebie szkoda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 19:10:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
Przepraszam Was, zwlaszca osoby ktore urazilem miomi wypowiedziami!.. Ponioslo mnie, przykro mi...
Tokarzem nie jestem tylko jakos tak sie zlozylo ze mam tego sprzetu troszke i aktualnie sporo go uzywam... Jednak w szkolach elektronicznych malo ucza o luzach promieniowych i przez to zdajsie mam teraz klopoty i samych wrogów na tym forum... :(
Zawalilem przez nieznajomosc tego terminu ( luz promieniowy) przez co wyszedlem na debila i czuje sie jak buc... :/
Jeszcze raz przepraszam! Faktycznie jak czytam te moje posty to widze ze pisal je jakis debil.. :/

Dziekuje SebastianS za zimna wode na glowe i konstruktywna krytyke..

P.S Nie zgadzam sie z opinia jako ze jestem zarozumialy ( moze troszke) ale bardziej moze powiedzial bym pewny siebie, nie twierdze przy tym ze zawsze w pozytywny sposób.

PRZEPRASZAM i dziekuje Wszystkim którzy przeczytali tego posta i poswiecili swoj czas dla zwyklego zarozumialego debilnego buca :peace:

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: