.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 16:51:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 16:47:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

czy możesz zrobić skrinszota?

w części samodiagnozy jak drut stoi kein sollwert... :|
Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 18:30:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Gdyby od skrinszota zależało moje życie - pewnie bym go zdobył :): .
Z "pełnej ELSY" korzystam wyłącznie grzecznościowo (i wiadomo dzięki czyjej uprzejmości , której wolałbym "niepotrzebnie" nie nadużywać ...) .
Pozostaje Ci dokopać się do tej wiedzy osobiście lub uwierzyć mi na słowo ... .

Jednak gdybyś przyjrzał się niby tylko przykładowej tabelce, którą sam zaprezentowałeś, to zauważyłbyś, że te "niby przykładowe" wartości "dziwnym trafem" pokrywają się z moją wcześniejszą wypowiedzią ... ;) .

Istnieje również inny fakt (który mogę zeznać nawet pod przysięgą :): ), że w samochodach z całkowicie sprawną VP44 (co widać od razu np. już podczas odpowietrzania) lub np. po niedawnej regeneracji - ustawienie rozrządu na blokadach zawsze skutkuje brakiem potrzeby doregulowania kąta wtrysku (ponieważ "samoczynnie" ustawia się w zakresie od -1,6 do - 2,4*) i po rozgrzaniu silnika "wysterowanie" osiąga spektrum od 68 do 80% . W zasadzie - niczego więcej nie trzeba (wydaje mi się) tłumaczyć ... .

Porównawczo podam tylko inne (częste) przykłady. Nagminnie zdarzają się samochody, w których "wysterowanie" tylko chwilowo utrzymuje się w wartościach zbliżonych do 75%, a po krotkim czasie "ucieka" na 100,2. Taki stan świadczy o lekkim przytarciu pompy i wtedy pomagają dwa czynniki:
- przestawienie w BS na -3* (około)
- regularnie stosowany Mixol
Ponadto jak wspomniałem powyżej - już podczas odpowietrzania VP44 wiem (domyślam się) jak taka pompa zechce się "wysterować" na ciepłym silniku. Te "sztuki", które po odpowietrzeniu odpalają od razu - zawsze utrzymują 75% (około), zaś inne - wymagające nieco dłuższego "pierwszego rozruchu" - zawsze muszę doregulować poniżej -2* (zazwyczaj właśnie "w okolicach" -3*) .

Wnioski jak dla mnie są aż nadto oczywiste ;) ale jesli mi nie ufasz :cry2: - jakoś będę musiał z tym żyć ... :banghead: .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 19:32:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
Istnieje również inny fakt (który mogę zeznać nawet pod przysięgą :): ), że w samochodach z całkowicie sprawną VP44 (co widać od razu np. już podczas odpowietrzania) lub np. po niedawnej regeneracji - ustawienie rozrządu na blokadach zawsze skutkuje brakiem potrzeby doregulowania kąta wtrysku (ponieważ "samoczynnie" ustawia się w zakresie od -1,6 do - 2,4*) i po rozgrzaniu silnika "wysterowanie" osiąga spektrum od 68 do 80% . W zasadzie - niczego więcej nie trzeba (wydaje mi się) tłumaczyć ... .


ależ Piotr...
dlaczego miałbym nie ufać?
AYM po rozrządzie na blokadach ma na 004 2.4*ATDC [-2.4*] @ 75%.
z kolei AFB 2*ATDC @ 70%...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 19:58:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
W moim przypadku na rozgrzanym silniku kat waha sie w granicach 1.2-1.6*ATDC na LATE w BS przy wysterowaniu 100,2% a w normalnej grupie 004 ma tez 100.2%. Dodam ze papa była ok 2 miesiecy temu regenerowana a wiec chyba powinna byc ok. Po przestawieniu tego kata silnik gdy jest cieply pracuje bardzo dobrze ale przy odpaleniu go rano miał nie rowne obroty :( i dosyc wysokie bo ok 1100. Zauwazyłem tez ze czasami po dodaniu gazu gdy silnik schodzi z obrotów wskazowka zatrzymuje sie na ok 1100 obr/min. Czym to moze byc spowodowane(wczesniej tak nie było).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 20:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
tak to wyglada:
004BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 02016.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 20:50:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy pasek jest napięty prawidłowo?
[wg instrukcji]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 21:15:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
tak oba zabki napinacza sie pokrywaja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 22:19:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w takim razie zgodnie z instrukcją [http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf] opóźnij kąt tak, by w 004BS było ok. 2.4*ATDC na Late a przy tym w 004.4 [czyli 004 zwykłe] mniej niż 100%.
chodzi nierówno, gdyż pompa nie może się wysterować.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 22:23:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
przestawie to tak jak mowisz szanowny Meszumie :D tylko czemu te obroty sie czasem ustawiaja na 1100 :?: mozna tak jezdzic??(moge to zrobic dopiero za tydzien :( bo znow nie ma mnie w domu)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 22:36:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
PabloD napisał(a):
przestawie to tak jak mowisz szanowny Meszumie :D tylko czemu te obroty sie czasem ustawiaja na 1100 :?: mozna tak jezdzic??(moge to zrobic dopiero za tydzien :( bo znow nie ma mnie w domu)


ustawiają się na 1100 rpm na rozgrzanym silniku i nie chcą zejść niżej?
czy ustawiają się na 1100 rpm po porannym rozruchu na zimnym silniku?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 27.sty.2008 22:38:08 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 22:37:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pablo - odczytaj pamięć błędów silnika. Jeżeli niczego tam nie znajdziesz - zaloguj 012, 016, 018 i 021.
Sprawdź też połączenie przewodu masowego silnika do karoserii (prawa łapa silnika).

Gdybym miał obstawiać zakłady to:
- pamięć błędów powinna wskazać przyczynę "dziwnych" obrotów
- ruchomy kąt wtrysku w funkcji BS wskazuje na kłopoty z napięciem lub zaworem sterującym (zdarza się w kiepsko zregenerowanych pompach, umiejscowienie na lewym boku VP, w środku długości, na samym dole)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 22:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
rano sie tak ustawiły te obroty ale po chwili spadły do normalnej wartosci a na ciepłym to samo tylko nie spadły same tylko dopiero po dodaniu gazu. A co do tego nastawnika Piotrusiu to mozna cos we własnym zakresie zrobic?? jesli okazało by sie ze to znowu cos z pompa to mam na nia gwarancje. jak nie bedzie dobrej masy to tez takie rzeczy moga sie dziac? czyli jak rozumie kat ma miec jedna wartosc i nie moze falowac jak u mnie :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 22:50:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
wczoraj błedow nie było po ustawieniu tego kata. po tych dziwnych sytuacjach dzisiejszych nie sprawdzałem ale moze faktycznie jakies beda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 22:58:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
PabloD napisał(a):
rano sie tak ustawiły te obroty ale po chwili spadły do normalnej wartosci


To jest OK (jak wspomniał Konrad).

PabloD napisał(a):
a na ciepłym to samo tylko nie spadły same tylko dopiero po dodaniu gazu.


To jest bardzo nie OK .
(liczyłbym na odpytanie pamięci usterek)

PabloD napisał(a):
A co do tego nastawnika Piotrusiu to mozna cos we własnym zakresie zrobic??


Niestety nie. Od tego jest doktor Śmietana w Kobiórze k/Tych.

PabloD napisał(a):
jak nie bedzie dobrej masy to tez takie rzeczy moga sie dziac?


Tak, jak najbardziej tak. Może to być również jakiś inny problem "napięciowy" (np. od aku, luźnej klemy, etc.) albo np. zniekształcony sygnał od potencjometru pedału gazu ... (lub kilkanaście innych powodów i dlatego odczytanie pamięci usterek wydaje mi się niezbędne/podstawowe)

PabloD napisał(a):
czyli jak rozumie kat ma miec jedna wartosc i nie moze falowac jak u mnie :(


W BS nie może falować (stąd pochodziło w pełni zasadne pytanie Meszruma o naciąg paska, w statycznych takie odchyłki niczego nie oznaczają) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 23:08:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
z tymi obrotami sie tak porobiło po przestawieniu kata. jak wroce tylko do domu to zaraz to posprawdzam. wielkie dzieki Piotrus i Meszrum za nieoceniona pomoc z waszej strony :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 23:15:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czujnik temp. płynu chłodzącego [a raczej jego odczyty] może rodzić falowanie na ciepłym [choć wówczas byłoby ono samoczynne].

jak zauważył Piotr, pedał gazu może mieć w tym swój udział.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 23:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
odpinałem czujnik na dolnym wezu wczoraj. moze to dlatego :?: a co do tych obr na ciepłym to mysle ze odpale vaga i w grupie gdzie jest pedał gazu bede widział czy np blokuje sie gdy doprowadze do tekiej sytuacji ze obr beda na to 1100 a jesli okaze sie ze to nie pedał gazu to bede szukał dalej :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 08:01:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
wszech wiedzacy Meszrumie i Piotrusiu:) mam pytanie odnosnie tego napinacza. Mianowicie jezeli chciałbym go bardziej naciagnac to czy musze blokowac pompe przed poluzowaniem sruby tego napinacza??pytam bo nie mam tych przyrzadow do blokowania rozrzadu i pompy :( oczywiscie bede z wyczuciem odkrecał ta srube i tylko naciagne ten napinacz bez jego całkowitego luzowania.(po uciagu zmieni sie kat wtrysku?? chciałbym to zrobic bez odkrecania pasa przedniego jesli to oczywiscie mozliwe ;) ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Kąt wtrysku
PostNapisane: 30.sty.2008 10:16:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jeżeli "noski" regulacyjne są naprzeciwko siebie - nie dotykaj naciągu paska !!!
Jeżeli noski nie są naprzeciwko siebie (ten mniejszy ucieka w lewo/stronę kierowcy) - powinieneś dociągnąć tak aby były naprzeciw (schodziły się).
Jeżeli mniejszy nosek jest odchylony w stronę prawą (pasażera), to znaczy, że naciąg jest zbyt silny i szkodliwy dla łożysk w pompie i rolki pośredniej (kilka mm nie robi różnicy ale np. 0,5 cm już tak !!).
Wszystko da radę wykonać bez odsuwania pasa przedniego.
Jeżeli zmienisz siłę naciągu paska to kąt wtrysku raczej nie powinien się zmienić ale przy większych zmianach coś może wymagać doregulowania.
Jeżeli czynność wykonasz ostrożnie i nie dopuścisz do przeskoczenia paska na ząbkach - nie potrzebujesz żadnych blokad ani nawet ustawiać silnika w pozycji OT - poprostu luzujesz nakrętkę kontrującą rolki, imbusem ustawiasz właściwy naciąg i dociągasz nakrętkę z siłą 36Nm.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 12:37:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
mowiliscie ze ten kat moze własnie oscylowac poprzez uciag tego paska. z tego co pamietam to pokrywały sie te zabki z tym ze ten mniejszy(od strony silnika) leci troche na prawo ( w strone kierowcy) i nie jest idealnie na wprost z tym wiekszym zabkiem dlatego tez pomyslałem ze moze to poprawie :) z reszta jak tylko bede w domu i bede miał cos robic przy tym to najpierw zrobie zdjecie i sami zobaczycie jak to wyglada.

Czy mogło sie cos stac jesli podczas vag'owania przez przypadek bodajze w grupie 001 wcisnałem basic setings??(wlasnie mi sie przypomniało, chociaz w zaden sposob silnik nie zareagował i wyskoczyło w okienkach "error")


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: