.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:07:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 09:45:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Niezły avatar :):
Witaj w klubie Stamlej :peace:

Wygrałeś uścisk prawej graby Carla :jezor: :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 15:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 22:09:25
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków
Ja mam podobne korekcje jak opisane w pierwszym postcie: ok. -1.9 na dwóch, -1.4 na jednym i -0.5 na pozostałych dwóch. Też lekko telepie budą na wolnych obrotach.
Mam BDG 2.5 V6 TDI, przebieg 240tys.
Co może być przyczyną? Sprawdzić wałki?
Lać mixol?

_________________
A4 Avant 2.5 V6 TDI BDG
185PS 395Nm powered by Rogalotti
spalanie: 7.4 l/100km wg FIS mod [2]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 17:03:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Hehe dzięki Carl :diabel:
Avatar spoko (wnętrze autka które przezentuje Twój :): ) ale z sygnaturki jestem bardziej zadowolony :D Robiłem ją wczoraj ponad godzinę w photoshopie (ukradłem Ci logo Motula i dorobiłem Mixola :peace: - mam nadzieję że nie podpadnę) Możemy założyć klub M+M (motul+mixol) i siać propagandę po całym forum :622:
Szkoda że nie wiedziałem wcześniej więcej szczegółów Tobie bo auto kupowałem w Koszalinie 3 tygodnie temu więc może wpadłbym na oględziny do szpeca i po uścisk graby :d
Jak tylko odbiorę DOBRE auto od mechaniora to porobię logi. Dzwonił dzisiaj żebym wpadł na odbiór ale jak zobaczyłem biednego Allroada to mi się zachciało :587: Powiedziałem druciażowi spi.... :535: i ma poprawiać bo takiej padaki nie widziałem nigdy!
Korekcje wrzucę tu a do pełnych logów zrobię osobny topic.
Dodam tylko że jestem świerzo po wymianie hydrauliki i G80 (1300km od wymiany - w dobrym serwisie a nie u druciarza) więc będzie można wysnuć ciekawe wnioski o korekcjach :D Zwłaszcza dzięki jak zwykle interesującej polemice pomiędzy Carlem, Piotrusiem i Meszrumem.
Pozdrawiam!
EDIT: Korekcję wrzucę oczywiście do wątku Carla (zapędziłem się przy pisaniu) - gdzie zbiera dane do swojej bazy korekcji :):

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 30.sty.2008 23:12:58 przez Stamlej, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 18:02:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Stamlej napisał(a):
ale niestety pożyczyłem bratu na 5 minut auto a on rozwalił mi przód


To już lepiej żonę pożycz - auta nigdy się nie pożycza :peace:
Ja nic nie mówię, ale butelka MIXOLU Orlenowskiego już skonsumowana. Teraz czas kupić drugą...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 19:32:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ajonak napisał(a):
Ja mam podobne korekcje jak opisane w pierwszym postcie: ok. -1.9 na dwóch, -1.4 na jednym i -0.5 na pozostałych dwóch. Też lekko telepie budą na wolnych obrotach.


Czy wysokie (naprawdę wysokie ... :(: ) korekcje dotyczą tylko lewej głowicy (strona kierowcy) ?

ajonak napisał(a):
Mam BDG 2.5 V6 TDI, przebieg 240tys.
Co może być przyczyną?


Najpierw doprecyzuj na których cylindrach notujesz odchyłki ... . Od Twojej odpowiedzi zależy "wyrok" i jego "ciężar" ... .

ajonak napisał(a):
Sprawdzić wałki?


Raczej (99%) nie ma potrzeby.

ajonak napisał(a):
Lać mixol?


Nieustannie tak ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 22:29:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 22:09:25
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków
Dzisiaj odebrałem kabel OBDII wiec wkrotce zrobie logi z VAG-COM-a. Co to znaczy wyrok? Mam sie bac? Dzisiaj pytalem w ASO o koszt wtryskiwaczy i... o boże: główny 1600, pozostałe po 1300.......................
Co to jeszcze moze byc? Pompa?

_________________
A4 Avant 2.5 V6 TDI BDG
185PS 395Nm powered by Rogalotti
spalanie: 7.4 l/100km wg FIS mod [2]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 23:04:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Niestety to tyle kosztuje :< Za zmieniałem u siebie i załatwiłem sobie orginalny WS za 1100 zł nowy na gwarancji. Więc już jest 500zł oszczędności. Czyli jakieś pozytywne rokowania co do cięcia kosztów. Przy okazji kupiłem zestaw filtrów na cztery przeglądy (sam sobie robię :) ) i zaoszczędziłem kolejne 250zł. Jak chcesz to podam Ci numer do hurtowni co sprowadza części do aut VAG z niemiec i czech - pomijają chłopaki Kulczyk Tradex :smokingdevil: a tam to dopiero mają marżę. Naprawdę czasem można się miło zaskoczyć (za przekładnię kierowniczą i drążki do octavii 4x4 - wszystko nowe - nie z literką X na końcu zapłaciłem 1300 zł :diabel: a w aso mi powiedzieli za komplet 3700 :!: ) Myślę że do audi nie będzie aż takich "zniżek" ale tak jak pisałem - wtryskiwacz 1100zł. I możesz zamawiać wszystko co tylko jest w ETKA :diabel: Tylko zaznaczcie że chcecie ORI części bo mają też zamienniki.
Nic oczywiście nie reklamuję (nie pracuję tam ani nie mam żadnych koneksji :angel2: pozatym bałbym się byłego ministra Ziobro ;) ) - tylko może ktoś skorzysta i nieźle zaoszczędzi - staram się pomagać innym jak mogę :peace:

@ Grześ - chyba tak zacznę robić ;) PS lej mixolka dalej, kontynuuj kurację - dobrze to zrobi V6-ce :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 20:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 22:09:25
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków
Zamieszczam logi

Obrazek

_________________
A4 Avant 2.5 V6 TDI BDG
185PS 395Nm powered by Rogalotti
spalanie: 7.4 l/100km wg FIS mod [2]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 22:14:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ajonak napisał(a):
Zamieszczam logi


Jaka była temperatura płynu w chwili logowania ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 23:56:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 22:09:25
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków
silnik byl rozgrzany: 90 woda, 90-100 olej

_________________
A4 Avant 2.5 V6 TDI BDG
185PS 395Nm powered by Rogalotti
spalanie: 7.4 l/100km wg FIS mod [2]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2008 06:15:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ajonak napisał(a):
silnik byl rozgrzany: 90 woda, 90-100 olej


Czyli zlogowałeś zgodnie ze sztuką ... .
Gdyby to był mój samochód nie popadałbym w przygnębienie.

Na wszelki wypadek (w celach kontrolnych) wykręciłbym dekiel prawej głowicy (strona pasażera) ale nie sądzę, żeby znalazło się tam coś "ciekawego".
Przy tej okazji zamieniłbym miejscami wtryskiwacze 1 i 2 cylindra.

Z uwagi na relatywnie wysoki przebieg - podczas najbliższej wymiany paska rozrządu pokusiłbym się o założenie nowych hydropopychaczy (oczywiście w obu głowicach).

Przede wszystkim dolewałbym regularnie Mixol i obserwował ewentualne zmiany.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2008 09:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 22:09:25
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków
dzięki za rady. Ile tego mixolu dolewać? Słyszałem, że 200ml/pełen zbiornik?

_________________
A4 Avant 2.5 V6 TDI BDG
185PS 395Nm powered by Rogalotti
spalanie: 7.4 l/100km wg FIS mod [2]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2008 10:41:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Na początku możesz lać 300ml - później zejdź do 200-250ml
Chociaż w sumie to można lać to 300 bezproblemowo cały czas :peace:
@ Piotr - Czy można składać pokrywy zaworów na "starych" (nowe-założone 3 tygodnie temu) uszczelkach? Rozumię że przy składaniu należy wymienić wszystkie miedziane podkładki na przelewach?
Piotruś dałbyś radę w wolnej chwili napisać jakimi momentami (albo jak mocno na wyczucie) należy skręcać śruby od dekli zaworowych? Jak mocno należy zakręcać przewody wysokiego ciśnienia i przelewowe? I jeszcze jak odpowietrzyć układ paliwowy za pompą (cztyli właśnie po takiej grzebance w silniku) Podobno odpowietrza się najierw jedną stronę a pożniej drugą (tylko czy po odpowietrzeniu jednej strony i zakręceniu przewodów silnik nie będzie chciał zapalić na połówce cylindrów przy próbie odpowietrzania drugiej strony?) I czy przewody przelewowe mają być założone podczas odpowietrzania?
Dzięki z góry!
Pozdrawiam serdecznie :diabel: Sławek
PS. U mnie dzisiaj dzień logów :) Zrobić logi przed i po czyszczeniu przepływomierza? (czy wogóle go czyścić - mam hitachi - w sumie chyba dobrze mierzy ale ta siateczka przy wlocie jest cała lepiąca i czarna)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 12:10:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Stamlej napisał(a):
Chociaż w sumie to można lać to 300 bezproblemowo cały czas :peace:


I tego się trzymajmy ... ;) .

Stamlej napisał(a):
@ Piotr - Czy można składać pokrywy zaworów na "starych" (nowe-założone 3 tygodnie temu) uszczelkach?


Jak najbardziej można - pod warunkiem, że starannie usuniesz resztki masy uszczelniającej z "zakrętasów" i oczywiście zastosujesz (w prawidłowych ilościach) nową (masę uszczelniającą).

Stamlej napisał(a):
Rozumię że przy składaniu należy wymienić wszystkie miedziane podkładki na przelewach?


Jasne że tak.

Stamlej napisał(a):
Piotruś dałbyś radę w wolnej chwili napisać jakimi momentami (albo jak mocno na wyczucie) należy skręcać śruby od dekli zaworowych?


Niby 10Nm ale to się udaje (nie cieknie) tylko pod warunkiem, że żaden druciarz nie "przegwałcił" nigdy dekli większym momentem. W 90% samochodów pokrywy okazują się już na tyle "zwichrowane", że lepiej zastosować klucz dynamometryczny otrzymany w pakiecie od Boga (czyli własny rozum i własny łokieć). Nadto, aby ten naturalny klucz dobrze zadziałał, pokrywy należy dokręcać w skupieniu i z wyczuciem - kilkuetapowo. Tylko wtedy pokrywa "usiądzie" całym obwodem na uszczelce.

Stamlej napisał(a):
Jak mocno należy zakręcać przewody wysokiego ciśnienia i przelewowe?


To dopiero jest jazda (szczególnie z przewodami wysokociśnieniowymi) ... . Osobiście polecam sposób jak wyżej (z deklami). Przepisowa siła - 30Nm .

Stamlej napisał(a):
I jeszcze jak odpowietrzyć układ paliwowy za pompą (cztyli właśnie po takiej grzebance w silniku) Podobno odpowietrza się najierw jedną stronę a pożniej drugą


Jeżeli pompa VP jest sprawna, a układ zostanie właściwie odpowietrzony po stronie zasilania (np. wg. doskonałej instrukcji Karola), to silnik zaskoczy za pierwszym razem, nie później niż po 2 - 3 sekundach kręcenia rozrusznikiem. Bez potrzeby odpowietrzania stronami ;) .

Stamlej napisał(a):
(tylko czy po odpowietrzeniu jednej strony i zakręceniu przewodów silnik nie będzie chciał zapalić na połówce cylindrów przy próbie odpowietrzania drugiej strony?)


Silnik nie zechce odpalić na połowie cylindrów, ponieważ VP nie poda "tam" ciśnienia tak długo, jak długo nie "poczuje oporu paliwa" na głowicy aktualnie odpowietrzanej ;) . Jednak nawet gdyby motorek odpalił na połowie cylindrów, to nic złego by nie nastąpiło - poprostu szybciej dokonałoby się skuteczne odpowietrzenie całego układu paliwowego (ale jak wspomniałem - niestety takiej możliwości nie ma, dopóki we wszystkich przewodach nie zapanuje odpowiednio wysokie ciśnienie).
Reasumując - odpowietrzając układ po stronie zasilania (niskociśnieniowy) - wydajna VP44 odpali silnik "na strzał" bez dalszych czynności.
Myślę, że w tak nowym cudnym Allroadzie - pompę VP masz całkowicie sprawną i zdolną do samoodpowietrzenia się" po stronie ciśnieniowej "na mrugnięcie oczami" ;) .

Stamlej napisał(a):
I czy przewody przelewowe mają być założone podczas odpowietrzania?


Tak (głównie dlatego, żeby ochronić własne ubranie :): ).

Stamlej napisał(a):
Dzięki z góry!


"Z dołu" nie za ma co :-) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: