.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:53:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AAH] Napinacz paska wielorowkowego
PostNapisane: 29.sty.2008 09:10:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
W zasadzie to pytanie do Hansa, ale może ktoś inny coś dopowie :diabel: Wydaje mi się, że pada łożysko w rolce od napinacza paska wielorowkowego. Hałasuje ono w różnych okolicznościach. W tym wątku Hans pisze co nieco na ten temat, ale chciałbym dopytać:
- jaka jest długość paska w tych "nowszych" AAH z klimą
- co to za "pierwsze lata produkcji"
- i o jaką "plastikową osłonę silnika" chodzi? Czy o tą, która osłania silnik również od góry?

Czy łożysko występuje oddzielnie, czy jest na stałe wkomponowane w napinacz?

Inna sprawa dotycząca tego napinacza - czy to normalne, że aby go naciągnąć, trzeba dziesięciu chłopa?? :D No, może nie dziesięciu, ale dwóch musi być, bo jeden z całej siły napiera na napinacz z użyciem popychacza własnej konstrukcji (drewnianej swoją drogą), a drugi w tym czasie próbuje zakładać pasek i nie dać sobie uciąć palców... Mam C4 rocznik 1991 (modelowy 1992) i długość paska, jaką zakładam to 2263 czy coś koło tego... Choć zaraz po zakupie założony był dłuższy pasek i niestety spotkał się sam ze sobą zaraz za napinaczem, co zaowocowało przymusowym postojem i poszukiwaniem dobrego paska w niewielkiej miejscowości w sobotnie popołudnie :(: :<

Byłbym bardzo wdzięczny, jakby komuś obcykanemu chciało się to wszystko poczytać i cokolwiek naświetlić (liczę na Ciebie Hans :peace: :diabel: ).


P.S.

U jednego z kolegów jest tak:
Obrazek

A u mnie tak:
Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AAH] Napinacz paska wielorowkowego
PostNapisane: 29.sty.2008 11:05:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Ja nie martwiłem się długością w mm, ale poprosiłem o pasek do takiego silnika ale z A4 (z pierwszych lat produkcji - czyli do 1999 r.). Jest on krótszy ponieważ brak tej czarnej plastikowej rolki odwracającej - ja ją wywaliłem już lata temu. :)
Łożysko można wymienić, ale nie warto - trzeba roznitować rolkę i dobrze znitować (bo jest z dwóch części). Cały napinacz to ~200 PLN. :)
Żeby naciągnąć napinacz wystarczy na klucz imbusowy (ramię 20 cm) nałożyć klucz do kół i bez problemu napniesz - ja tak robię zawsze. Napinam dopiero po przykręceniu do silnika - nie bawię się w imadle z klinem. A jak kupisz nowy, to będzie już napięty. :peace:
Ponieważ generalnie z jakiś powodów w sklepach są różne napinacze (i zawsze mi dostarczają niewłaściwy - jest błąd w katalogach), ale z taką samą rolką, więc ja odkręcam rolkę i przekładam do mojego napinacza. :peace:
Widzę na Twojej fotce, że zgubiłeś osłonę tego łożyska w napinaczu. :/
A różnica poniędzy paskami z fotek, to chyba tylko sposób ułożenia. Najlepiej zrobisz jak wywalisz rolkę odwracającą i dasz krótszy pasek. :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AAH] Napinacz paska wielorowkowego
PostNapisane: 29.sty.2008 11:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
jajek2 napisał(a):
Ja nie martwiłem się długością w mm, ale poprosiłem o pasek do takiego silnika ale z A4 (z pierwszych lat produkcji - czyli do 1999 r.). Jest on krótszy ponieważ brak tej czarnej plastikowej rolki odwracającej - ja ją wywaliłem już lata temu. :)


Jaka długość paska?

jajek2 napisał(a):
Cały napinacz to ~200 PLN. :)


Gdzie?

jajek2 napisał(a):
Żeby naciągnąć napinacz wystarczy na klucz imbusowy (ramię 20 cm) nałożyć klucz do kół i bez problemu napniesz - ja tak robię zawsze.


Ten imbus, który siedzi w osi napinacza jest "na stałe - nie kręci się z napinaczem. A przy rolce mam torx i to wyjechany, więc jedyna opcja to drewniana łata oparta o krawędź koła napinacza i heja.

jajek2 napisał(a):
Widzę na Twojej fotce, że zgubiłeś osłonę tego łożyska w napinaczu. :/


Nie było od początku (od kupna).

jajek2 napisał(a):
A różnica poniędzy paskami z fotek, to chyba tylko sposób ułożenia. Najlepiej zrobisz jak wywalisz rolkę odwracającą i dasz krótszy pasek. :peace:


A co z tą drugą wersją ułożenia paska (tą ze zdjęcia)? Która jest właściwa? Masz fotę swojej?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 11:36:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
W katalogu znalazłem tak (2285):

Obrazek

i tak (2260):

Obrazek

Wynika z tego, że mam źle - przy takim ustawieniu paska powinienem mieć 2285. Ew. zmienić ułożenie paska i zostawić 2260. Tylko czy ułożenie podzespołów na "trasie" paska jest takie samo (chodzi mi o rozstaw alternatora, kompresora klimy itp.)? Wg. rysunków nie, ale w sumie to tylko schematy...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AAH] Napinacz paska wielorowkowego
PostNapisane: 29.sty.2008 12:02:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
krisker napisał(a):
Jaka długość paska?

Pudełka już nie mam, ale są tylko dwa paski do takiego układu (czyli z klimą):
1. długi z rolką odwracającą (ponad 2 m) - masz teraz,
2. krótki (z A4) bez tej rolki (poniżej 2 m) - taki zrób - weź z katalogu.

krisker napisał(a):
Gdzie?

W sklepie motoryzacyjnym (takim gdzie kupują mechanicy). Ja kupywałem np. w Warszawie (w trasie złapało łożysko w napinaczu), w Goczałkowicach (to po drodze z pracy). :peace:

krisker napisał(a):
Ten imbus, który siedzi w osi napinacza jest "na stałe - nie kręci się z napinaczem. A przy rolce mam torx i to wyjechany, więc jedyna opcja to drewniana łata oparta o krawędź koła napinacza i heja.

Pierwsze słyszę, żeby był torx - może dlatego rozwalone, bo używano torxa zamiast imbusa. Weź więc wyrównaj wiertłem, nagwintuj i wkręć śrubę - bedziesz napinał kluczem. :) Torxem przykręcona jest rolka do napinacza.

krisker napisał(a):
A co z tą drugą wersją ułożenia paska (tą ze zdjęcia)? Która jest właściwa? Masz fotę swojej?

Z obu tych wersji producent silnika zrezygnował - wywal zbędną rolkę - mniej elementów do wymiany i krótszy pasek. :peace:

Tu masz wesję z rolką odwracającą i bez niej:
http://www.12v.org/engine/index.php?section=cl&view=sbelt

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Małe podsumowanie
PostNapisane: 04.lut.2008 08:02:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Podsumowanie.

Do 2.8 AAH z 100 C4 na pewno nie podejdzie napinacz, w którym do napinania służy wypust na klucz zwykły (bodajże 17). Ma on za krótkie ramię (krótsze o 2cm) a wypust blokujący napinacz w odpowiedniej pozycji jest w innym miejscu. Ten napinacz pasuje za to do 2.6 ABC.

Prawidłowy napinacz AAH nie posiada zamienników dostępnych w PL (3 hurtownie tak twierdzą). Oryginał w ASO jest zbyt drogi. Jedyna opcja to zakup używki i dokupienie i przełożenie samej rolki. Oczywiście tylko wtedy, gdy nasz napinacz jest uszkodzony (u mnie jest połamany). W przeciwnym wypadku wystarczy zakup samej rolki.

Przy moim przebiegu paska (ten najbardziej zakręcony) długość paska to na pewno 2260 (2263). 2285 będzie za długi i pasek będzie tarł sam o siebie. Ważne przy tym jest to, że rolka prowadząca (ta druga, nie w napinaczu) ma 90mm średnicy.

Na koniec fotki:
Napinacz z ABC (niewłaściwy do AAH):
Obrazek

Napinacz do AAH:
Obrazek


Różnice nie są wielkie, ale bardzo istotne.

Mam nadzieję, że dzięki temu podsumowaniu ktoś uniknie męczących poszukiwań i zbędnych wydatków :diabel:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 14:54:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
roznica miedzy 2.8 do polowy 92 roku i pozniejszych jest wlasnie w tym ze te go 92 roku nie mialy komletu oslon plastikowych silnika, rolka odwracajaca byla wiekszej srednicy a rolka napinacza mniejszej i byla metalowa tak samo jak rolka odwracajaca. w modelupo 92 roku zmienili to ze pojawily sie oslony. rolka odwracajaca i napinacza sa plastikowe oraz zmienil sie przebieg paska wielorowkowego. stary napinacz konstrukcyjnie uniemozliwial poprowadzenie inaczej paska.
starego typu napinacza poza ASO nie dostaniesz i kosztuje okolo 800 pln. drugi rodzaj napinacza wystepuje we wszystkich AAH i ABC do konca ich produkcji. koszta od 200-300 pln do 500 pln w ASO. napinanie jw. z tym wywaleniem rolki odwracajacej cos jest bo jak opstatnio kupowalem w ASO zestaw naprawczy paska wielorowkowego wlasnie do 100 C4 w wersji z klima to w komplecie byl napinacz i pasek ale o dziwo krotszy od tego ktory powinien byc. teraz wlasnie olsnilo mnie ze mozna zrobic to przeciez bez rolki odwracajacej. :) ale ja tez wymienilem :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 15:37:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ja też zostawiam oryginał. Ten przebieg paska ma swoje zalety - m.in. mniejsze prawdopodobieństwo ślizgania się...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 19:52:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Kolego, na zdjęciach które załączyłeś, napinacz(ten drugi), wygląda tak samo jak mój w silniku AAN, a rolka do tego napinacza pasuje od rozrządu w silniku 2.5 TDI V6, a nr tej rolki to: 531075130. u mnie rolka szumiała, więc ją wymieniłem właśnie od rozrządu z silnika jak podałem... cały napinacz jest drogi a oficjalnie nie można dostać samej rolki - jednak tak nie jest :D
sprawdź, może u Ciebie jest to samo... ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: