.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 18:43:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5tdi AKE] Dziwnie cicho jak zimny - klekocze jak ciepły
PostNapisane: 05.lut.2008 09:13:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Po uszczelnieniu silnika auto dwa tygodnie chodziło ok. Wczoraj gdy odpaliłem samochód na zimnym silniku chodził bardzo cicho (aż za cicho) ale gdy sie rozgrzał do 90stopni i chciałem bardziej energicznie ruszyć momentalnie zaczął klekotać. Dzisiaj sytuacja dokładnie taka sama...

???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 11:22:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
jaki olej zalaleś???? stukanie może być przyczyną zużytych hydropopychaczy, ale dziwi mnie to ze na zimnym ok a na ciepłym lipa:/ odkąd tylko sięgam pamięcią to własnie na zimnym często grały a na ciepłym było O.K ale stawiam na hydropopychacze aczkolwiek było poruszane na forum ze to moze byc wina pompy wtryskowej, albo wtryskiwaczy:D pozdrawiam!!!

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 11:40:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ravros ... . Moim zdaniem nie uzyskasz odpowiedzi za pomocą internetu / AKP (chyba, że ktoś trafi w sedno przez przypadek).

Tego należałoby poprostu posłuchać ... . Mogą to być wtryskiwacze, panewki, hydraulika zaworowa lub uszkodzony/zanieczyszczony system olejenia. Na system olejowy stawiam najbardziej z uwagi na fakt, że ktoś uszczelniał Twój silnik ... (W sobotę odjechała ode mnie inna klubowa niunia, w której również ktoś uszczelniał silnik... . Prawie wszystko byłoby OK, nawet główki popychaczy nie zdradzały dużego zużycia, jednak kilka sztuk to był stan "poagonalny", a niektóre podkładki zaworowe i dźwignie nadawałyby się jako "eksponat" do pokazywania dzieciom w szkole samochodowej ... . Przyczyną były właśnie wszechobecne strzępy silkonu, który widać zelgał w motorze od dawna - smok pompy oleju czyściutki) .

W zasadzie tyle ... . Jedź do mechanika zanim coś nie dupnie "na dobre" .
Nie igraj z ogniem, bowiem to co napisałeś brzmi poważnie ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 12:41:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
No właśnie autko stoi i boje sie nim jeździć, jutro jade do mechanika 50km mam nadzieje że po drodze nie będe miał żadnych przygód.

A głośniejsza praca silnika może być spowodowana niewłaściwą pracą tiptronica bo właśnie razem z uszczelnianiem silnika miałem regenerowanego tipa ale coś spaprali i przełacza sie w tryb awaryjny jak włącze R

Jeśli chodzi o pompe wtryskową to regenerowałem elektronike 2miesiące temu i na zimnym odpala bez problemu.

Jestem totalnie załamany ponieważ wydałem na to autko już 9000zł przez pół roku i cały czas jest coś nie tak :(

A może być to spowodowane zbyt wysokim stanem oleju, bo na zimny aucie jest maksymalny stan (w tym przedziale)?

I jeszcze jedno, koleś mi po uszczelnieniu nie wymienił odmy gdyż stwierdził, że w AKE odma jest plastikowa i nie ma sie tam co zapchać :?: :| :?: Według niego odmy wymienia sie w tych 150 konnych a w 180 nie :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 17:45:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
dokładnie tak!!! z odmą w tych 180-konnych silnikach problemu nie ma :)

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 18:04:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
ooooooo... to troche mnie uspokoiłeś bo już zacząłem mieć wątpliwości co do mojego mechanika :)

Olej zalałem - mobil półsyntetyk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 15:46:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Piotruś byłem dzisiaj u mechanika podłączył pod vaga i nie wykazało żadnych błędów. Zrobiliśmy jazde z vagiem i jedyne co stwierdził to, (z tego co zrozumiałem) jest zbyt niskie ciśnienie pompy na dole - po puszczeniu gazu spada do zera.

Ale z kolei dzisiaj miałem wrażenie że silnik nie chodził już tak głośno szczególnie po tej jeździ testowej na wyższych obrotach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 17:34:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ravros napisał(a):
Piotruś byłem dzisiaj u mechanika podłączył pod vaga i nie wykazało żadnych błędów. Zrobiliśmy jazde z vagiem i jedyne co stwierdził to, (z tego co zrozumiałem) jest zbyt niskie ciśnienie pompy na dole - po puszczeniu gazu spada do zera.



zapomnij o tym mechaniku.
to, co napisałeś to sci-fi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 20:50:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2007 12:14:44
Posty: 17
Cytuj:
Olej zalałem - mobil półsyntetyk


A czy to nie bedzie problemem?

_________________
Pozdrowienia
Darek
AUDI A6 C5 Quattro tip AKE 2002r
VW Passat B5FL AVF tip 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 10:13:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
DariuszM napisał(a):
Cytuj:
Olej zalałem - mobil półsyntetyk


A czy to nie bedzie problemem?


chyba nie bo wcześniej też jeździłem na tym oleju i było oka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 16:57:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2006 15:30:56
Posty: 493
Lokalizacja: Bytom
Moim zdaniem nie klekocze na zimnym bo poprostu olej jest jeszcze gęsty to tam gdzie jest luz jeszcze jakoś go wypełnia po rozgrzaniu wiadomo robi się bardziej wodnisty .Na pierweszym miejscu zobacz panewki ,wystarczu ściągnąc miske i zobaczyc czy któraś nie jest obrucona na drugim miejscu zobaczyłbym sworzeń na tłoku tam też się lubi panewka wytrzaskac i objawia się to czesto takim klepaniem i nie metalicznym stukiem.Jak bedzie spiepszony wał to lepiej rozglądaj się za innym silnikiem bo koszty naprawy napeno nie będą niski ,chyba że chcesz tym autkiem jeszcze troche pojezdzic i wiedziec co masz to remontuj :peace: inny silnik ,wiadomo kupujesz zakładasz i jedziesz ale też nigdy nie wiesz co kupisz.Pozdro

_________________
http://bytom.blox.pl/resource/rekordowegraffiti3.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 00:26:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Odświerzam temat :)

Moje główne pytanie - czy kończąca sie pompa wtryskowa może powodować głośniejszą prace silnika(bo podobno powoduje głośniejszą prace) i jednocześnie może nie być absolutnie żadnych problemów z odpalaniem? Czy jeżeli jak już coś sie dzieje z pompą to pierwsze oznaki to zawsze problemy z odpalaniem?

Dodam jeszcze że regenerowałem elektronike pompy jakieś trzy miesiące temu a to podobno tylko odwleka śmierć pompy (i w ten sposób mam jeszcze jedno pytanie :) ???

Błagam odpowiedzcie bo jutro zamierzam jechać w góry i nie wiem czy jechać...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: