.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:54:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prośba o analize logow :( 2.5 v6 AFB
PostNapisane: 04.lut.2008 22:26:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Witam ostatnio zauwazyłem problem z moja niunia otoz podczas tzw. "buta" silnik nabiera obrotow i w pewnym momencie roznie przewaznie pomiedzy 2-3 tys wogole nie przyspiesza tak jakby odcielo dawke paliwa i po chwili wszystko wraca do normy. cala sytuacja trwa krocej niz sekunde ale martwi mnie to :(

Dodam ze autko jest po tunigu u naszego mistrza Rogala :)


STatyczna
Grupa 000,001,003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f7223d993803147c.html
Grupa 004,007,013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1abed12e4f79578d.html
Grupa 014,018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5986d528c15930a0.html

Statyczne BS
Grupa 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/103eb5f025e5deba.html
Grupa 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4630c44af01a3dbd.html
Grupa 005
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b5505926919c77c0.html
Grupa 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a52287e9e8732e04.html


Próba Dynamiczna
Grupa 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aef7112e8634c39f.html
Grupa 001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e877888e27dad51.html
Grupa 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2c95c272f5611fa.html
Grupa 004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80da23e656a267de.html
Grupa 008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5beaa2ad964a70b3.html
Grupa 010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2459b52b4d08f430.html
Grupa 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc615130c475537c.html


Do adminow i moderatorow jak zasilic wasze konto o pare złotóweczek ?? :) Prosze o priv


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 22:37:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to o czym napisałeś na wstępie, to notlauf turbiny.

sprawdź silnik pod kątem nieszczelności dolotu - masz zbyt niskie ciśnienie doładowania [przy prawidłowej masie zasysanego powietrza]. może to być nieszczelność albo zatkany katalizator*.


*sprawdzisz go w ten sposób, że odpinasz wydech przed katalizatorem i na pierdzącym śmierdzielu logujesz 011dN.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 22:42:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
meszrum ale to nie dzieje sie zawsze. raz na jkis czas tak sobie myslalem jak mi to napisales kiedys mialem problem z wiatrakiem ktory chlodzi chlodnice od klimy poprostu sie nie wlaczal samo sie naprawilo ale mialem problem typu ze jak bylo gorąco na polu to auto wlasnie nie moglo osiagnac wystarczajacego cisnienia dolotu. po przejechaniu paru kilometrow z predkoscia do 90km/h (wiecej nie chcial jechac) cisnienie wracalo tak jakby intercooler sie schlodzil i wszystko wracalo do normy. Teraz jestem na Północy globu tutaj jest zimniej wiec problem nie wystepowal az do teraz moze masz jakis pomysl ? Jesli nieszczelnosc w dolocie to gdzie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 12:28:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Słuchajcie dzisiaj miałem wolny dzien wiec popatrzyłem pod maska i zauważyłem ze w okolicach turbiny jest dosc sporo oleju tzn wyglada mi to na wyciek spod takiego grubego weza podajze idzie do intercoolera czy to moze miec zwiazek z moim problemem ?? jesli nie to czy mam cos zrobic z tym wyciekiem ?? czy to normalne ? czy moze turbina sie konczy i tamtedy wywala olej ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 12:50:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. Sprawdź szczelność wężyków podciśnieniowych (wszystkich, zarówno tych od EGR jak i turbiny). Słowem: cała instalacja podciśnienia począwszy od przyłącza do filtra powietrza. Starannie, powoli i z uwagą.
2. Olej przy rurze ssącej filtr/turbina nie jest pożądany ale może świadczyć o zwykłej nieszczelności tegoż połączenia. Sprawdź opaskę zaciskową na początek ;) . To nie bardzo powoduje problem widoczny w logach ale być może inne połączenia też nie są szczelne (np. na odcinku od coolera do rury ssącej) ??.
3.Jeżeli podciśnienia okażą się w porządku (mozna też sprawdzić VAGiem w testach elementów wykonawczych), to na moje oko - turbina (zmienna geometrii łopatek) pójdzie do rgeneracji. Wówczas, "przy okazji" pamiętaj o czyszczeniu EGRa.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 17:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
OK jutro wszystko rano posprawdzam i dam znac :) zrobie zdjecie jak to wyglada wiec bedziecie wiedzieli.

Dziekuje jeszcze raz za pomoc.

P.S czy ktos wie jak wspomóc forum?? Do kogo sie udac??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 18:58:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sprawdź ponadto szczelność wokół IC. brak szczelności w tym zakresie może rodzić objawy, o których napisałeś.

w ostateczności, po sprawdzeniu wszystkiego powyższego [łącznie ze szczelnością węży podciśnienia], podmień na próbę zawór N75.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 19:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Ok jutro wszystko dokladnie posprawdzam :)

Dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 20:14:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maly1987 napisał(a):
P.S czy ktos wie jak wspomóc forum?? Do kogo sie udac??


Napisz do Hansa, mały... :):
Poda Ci numer konta do wpłaty.
... i bądź hojniejszym darczyńcą od "mega - skromnego" Carla :peace:

http://www.audiklub.org/phpBB2/profile. ... rofile&u=6

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 21:07:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
Napisz do Hansa, mały...
Poda Ci numer konta do wpłaty.
... i bądź hojniejszym darczyńcą od "mega - skromnego" Carla

http://www.audiklub.org/phpBB2/profile. ... rofile&u=6
Carl postaram sie posłac 4 cyfrowa liczbe aczkolwiek nie obiecuje ale napewno bedzie zblizone. AKP wiele mi pomoglo i trzeba wspierac takie "instytucje" :)

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 23:38:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maly1987 napisał(a):
Cytuj:
Napisz do Hansa, mały...
Poda Ci numer konta do wpłaty.
... i bądź hojniejszym darczyńcą od "mega - skromnego" Carla

http://www.audiklub.org/phpBB2/profile. ... rofile&u=6
Carl postaram sie posłac 4 cyfrowa liczbe aczkolwiek nie obiecuje ale napewno bedzie zblizone. AKP wiele mi pomoglo i trzeba wspierac takie "instytucje" :)

Pozdrawiam
Piotr


O matko :!!: :!!: :!!: :peace:
Czterocyfrowa ?
Hans wystawi Ci pomnik i zostaniesz honorowym klubowiczem :):

Jest jeszcze jedna ważna sprawa o której musisz pamiętać - jeżeli ktoś Ci tutaj pomógł - zrobił to bezinteresownie...

Poznaj słynnego ducha AKP :)

Wcale nie musisz aż tak się odwdzięczać... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 09:37:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
O matko
Czterocyfrowa ?
Hans wystawi Ci pomnik i zostaniesz honorowym klubowiczem



Zarabiam po norwesku to i zaplace po norwesku bo jak bym oddal tutaj niunie do serwisu to pewnie bym dalej jakis kredyt spłacał. Dla porównania 2 koncowki drązków 1800kr czyli mniejwiecej 850zł :D

Cytuj:
Jest jeszcze jedna ważna sprawa o której musisz pamiętać - jeżeli ktoś Ci tutaj pomógł - zrobił to bezinteresownie...


Wiem ale pamietaj ze ktos miał checi i glowe na karku i zamiłowanie do Audi zeby stworzyc AKP

Cytuj:
Wcale nie musisz aż tak się odwdzięczać...

Chciec znaczy moc :)

Pozdrwamiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 13:11:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Witam Was wszystkich przejrzalem wszystkie polaczenia wezy od doladowania i niestety ale musze stweirdzic ze wszystko jest ok nigdzie nie spie..... powietrze. ]
Jednak ze mam do Was zas pare pytan: :D

1. Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego jest tak kostka ??

Obrazek

2. Wspominałęm o tym ze kolo turbo jest troche oleju zrobiłem pare fotek prosze powiedzcie mi czy to normalne bo moj mechanik z polski mowil ze tak :/ w co mi sie lekko niechce wierzyc w koncu silnik jest tak skonstruowany zeby byl szczelny bynajmniej na moje chlopskie rozumowanie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


3. Od czego jest ten weżyk, gdzie ma byc podpiety i czy wogole ma byc gdzies podpiety?

Obrazek

Obrazek

4.Czy taki widok pocących sie wtryskow jest normalny ??

Obrazek

5. Co to jest i do czego słuzy czemu dziurki sa pozatykane jakimis zatyczkami ?

Obrazek

6. Nie wiem czy ma to jakis zwiazek z moimi problemami ale tutaj jest totalny rozpier........ z tym kabelkami wisza sobie podwiesilem je w ten sposob jak widac na zdjeciu jednak chcialbym sie dowiedziec do czego to wszystko ?

Obrazek

Ogolny widok pieknego 2.5tdi v6 AFB mam nadzieje ze kiedys bedzie jak igielka przy waszej pomocy :)

Obrazek

7. Odnosnie tego wezyka w pkt. 3 gdy go przytkam palce sztanga tak jakby sie domykala/ otwierala do kona widac to na zalaczonym filmie. Czy tak ma byc ?

www.maly000.republika.pl/2.MPG

Dzwiek zimnego v6 troche w zlej jakosci ale moze cos wysluchacie :)

www.maly000.republika.pl/1.MPG


Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 14:42:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Mały, nie masz czasami więcej pytań ? :):

1. Kostka od wtryskiwacza sterującego i czujnika wzniosu igły rozpylacza G80
2. To nie jest normalne...
3. Prawdopodobnie przewód od zaworu elektromagnetycznego sterowania turbiną N75. Ma być podłączony :!!:
4. Taki widok nie jest normalny, albo pokrywy zaworów do wymiany, albo uszczelnienie silikonem od BMW. Przewody przelewowe tez masz każdy z innej parafii :/
5. Tak ma być :):
6. Pomarańczowy wiesz juz od czego, resztę podłącz i nie pytaj... :)
7. Zrób porządek z pociśnieniami według schematu:

schemat
Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 15:18:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Carl ale na tym rysunku w okolicach numeru 12 ten wezyk tez jest nie podpiety do niczego i u mnie jest tak samo ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 15:28:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maly1987 napisał(a):
Carl ale na tym rysunku w okolicach numeru 12 ten wezyk tez jest nie podpiety do niczego i u mnie jest tak samo ?


Ten wężyk ma być podpięty do filtra powietrza (o czym wspomniałem w swoim poprzednim poście).

Już sam fakt, że w długim okresie czasu instalacja podciśnienia pracowała w układzie otwartym stanowi dla Ciebie wystarczającą motywację do przeczyszczenia/przedmuchania tego wszystkiego co widać na rysunku Carla.
To może być przyczyna pogorszonego sterowania EGRem i turbiną !!

Szkoda, że tu gdzie teraz jestem nie mam pod ręką A6-tki. Niech ktoś (proszę) zrobi zdjęcie i pokaże Małemu gdzie powinien wpiąć wężyk ;) ( i bez skojarzeń głodomory :): ).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 01:06:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
Ten wężyk ma być podpięty do filtra powietrza (o czym wspomniałem w swoim poprzednim poście).

Już sam fakt, że w długim okresie czasu instalacja podciśnienia pracowała w układzie otwartym stanowi dla Ciebie wystarczającą motywację do przeczyszczenia/przedmuchania tego wszystkiego co widać na rysunku Carla.
To może być przyczyna pogorszonego sterowania EGRem i turbiną !!

Szkoda, że tu gdzie teraz jestem nie mam pod ręką A6-tki. Niech ktoś (proszę) zrobi zdjęcie i pokaże Małemu gdzie powinien wpiąć wężyk ( i bez skojarzeń głodomory ).


Znalazłęm gdzie ma isc :peace: Wszystko uprzednio rozebrane i wyczyszczone powietrzem. Mam tylko pytanie na filmie widac ze w momencie zatkania tego wezyka sztanga sie tak jakby domknela do konca czy to oznacza ze ona sie nie domyka ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 08:18:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mały, moim zdaniem instalacja podciśnienia wygląda na sprawną, a już prawie na pewno - na całkowicie szczelną.

Ponieważ w logach widać wyraźnie, że turbo nie ma żadnego problemu z osiągnięciem "stanu wolnossącego" należy przyjąć (co zresztą potwierdza 15% obciążenie N75), że zachowanie sztangi na filmiku - po zatkaniu wężyka - jest prawidłowe). Lekkie otwarcie kierownic wynika z faktu, że tak żąda ECU.

Jeżeli więc wykluczymy problem sterowania (N75/N18), jeżeli założymy calkowitą szczelność dolotu (nawoływałem o sprawdzenie :): ), jeżeli nie opakowałeś filtra powietrza workiem foliowym i nie wpadła do jego obudowy np. szmata (a to czasem się zdarza ...), to można już powoli przyjąć hipotezę, iż:
- niedomaga turbo (mówic szczerze - nie bardzo chce mi się w to wierzyć)
- coś zatyka układ wydechowy, np. katalizator, ew. awaria tłumika (ale w to również nie chce mi się wierzyć ponieważ jak rozumiem - autko śmiga na długich trasach i układ wydechowy powinien być wypalony do "żywej blachy")

Ponieważ powoli kończą mi się pomysły mam do Ciebie jeszcze dwa pytania:
- czy masz jakieś starsze logi ?
- czy ktokolwiek próbował regulować sztangę przy turbo (wydłużając ją) ?

Mam nadzieję, że podejmiesz trud wyczyszczenia (i rozruszania) zaworu EGR, co przywróci zapanowanie nad ubytkiem ciśnienia doładowującego w kierunku wydechu (bo tutaj moim zdaniem - najprawdopdodobniej - leży Twój problem) :P :d .

Życzę Ci powodzenia w działaniu i dobrych efektów ;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 09.lut.2008 09:26:56 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 09:25:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
Jeżeli więc wykluczymy problem sterowania (N75/N18), jeżeli założymy calkowitą szczelność dolotu (nawoływałem o sprawdzenie ), jeżeli nie opakowałeś filtra powietrza workiem foliowym i nie wpadła do jego obudowy np. szmata (a to czasem się zdarza ...), to można już powoli przyjąć hipotezę, iż:


Hmmm Caly uklad dolotowy był czyszczony podczas wymiany odmy wedlug tutejszego opisu wraz z egr wszedzie nowe uszczelki wiec to chyba nie to.

Cytuj:
- niedomaga turbo (mówic szczerze - nie bardzo chce mi się w to wierzyć)


Pierwszy raz jak podjechalem do Rogala cos z tym turbo bylo nie tak nie ciaglo w calym zakresie obrotow ale Jak to Rogal pogrzebal i juz bylo OK :):

Cytuj:
- coś zatyka układ wydechowy, np. katalizator, ew. awaria tłumika (ale w to również nie chce mi się wierzyć ponieważ jak rozumiem - autko śmiga na długich trasach i układ wydechowy powinien być wypalony do "żywej blachy")


No tutaj masz chyba racje, przyznam sie ze na trasie niezbyt oszczedzam samochod caly czas z dani lece nik kolom 230km/h oczywiscie nie trzymam caly czas nogi w podlodze co parenascie kilometrow na luz zwolnienie do 140 z i zas swoje 230 ale mysle ze nie ma to tutaj wiele wspolnego pisze bo wydaje mi sie ze uklad wydechowy bedzie OK ;)

Cytuj:
- czy masz jakieś starsze logi ?


Piotruś nawet nie wiesz jak zawsze mazyłem zeby napisac ze na gorze jest duzy czerwony przycisk SZUKAJ a tak na powaznie z lipca ostatnie mam nadzieje ze ci pomoga dodam ze od tamtej pory z braku czasu nie bylo nic robione oprucz odmy oleje plyne czyszczenie wlasnie dolotu.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=63394&highlight=

Cytuj:
- czy ktokolwiek próbował regulować sztangę przy turbo (wydłużając ją) ?
jesli kto kolwiek to robil to byl nia Rogaloti lub poprzedni wlasciciel lecz mysle ze to tez mozna wykluczyc poniewaz autko w seri mialo 149,1 KM wiec chyba bylow seri


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 09:28:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mały - przedtem nie zdążyłem ale właśnie uzupełniłem (wytłuszczonym drukiem) poprzedniego posta. Poczytaj sobie ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: