.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 00:43:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4]Podświetlenie zegarka/tempearatury/ Świszcząca klima
PostNapisane: 27.paź.2003 18:22:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Jakiś czas temu siadło mi podświetlenie wskaznika demperatury na desce rozdzielczej. Jako, że nie jestem maniakmie temperatury, olałem sprawę. Ostatnio niestety szlag trafił również podświetlenie zegarka, a że wraz ze zmianą czasu nastały egipskie ciemności trochę mnie to irytuje. Czy orientujecie się co tam trzeba wymienić czy jakiś cały moduł czy pojedyńczą lampkę, ile to może kosztować i, czy zabierać się za to samemu czy raczej ejchać do elektryka ??

Drugie pytanie dotyczy świszącej klimy :x Mam kilmatronica. Jak trochę pojeżdżę, szczególnie latem jak działa klima (aczkolwiek ziimą też się sporadycznie zdarza) zaczyna mi świszczeć gdzieś od nawiewu i świt jest taki jakby coś się kręciło i miało luzy albo cuś, wkażdym razie na pewno to coś co jest przyczyną się kręci - moze jakiś wiatrak ???) Świsty dochodzą z środkowych nawiewów z przodu - ma ktoś pojęcie co to może świszczeć. ??? Jakiś czas temu pojechałem do mechanika, ale on powiedział, że nie warto tego wymieniać, bo by trzeba było pół samopchodu rozebrać i się nie opłaca, a do świstów się przyzwyczaić. Tyle, że on sam do końca nie był pewien co to :? Dzięki za wszelkie info.

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 19:13:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
jesli chodzi o cyrki z podswietleniem to byc moze pomoze
:arrow: wymiana zaroweczki
:arrow: zdemontowanie i ponowne zamontowanie zegarow (popraw polaczenia kostek)
:arrow: zimne luty (w koncu zima idzie :wink: )
co do swistow to byc moze dostal sie jakis lisc :roll: do kanalow rozprowadzajacych powietrze (sprawdz w jakim stanie jest filtr od klimy o ile jest :wink: )
pozdrawiam

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 21:15:51 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Te żaróweczki lubią się palić. Mi też zgasło podświetlenie zegarka. Wymiana żarówki rozwiązała problem. Zarówki nie są drogie ok 3 zł chyba płaciłem kiedyś. Pasują nie tylko od Audi. Ja kupiłem w servisie Fiata (wstyd się przyznać :wink: )

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2003 10:24:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Bilu napisał(a):
sprawdz w jakim stanie jest filtr od klimy o ile jest :wink: )


filtra u mnie nie ma :(

Pzdr

Bartek

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2003 10:26:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Maridk napisał(a):
Te żaróweczki lubią się palić. Mi też zgasło podświetlenie zegarka. Wymiana żarówki rozwiązała problem. Zarówki nie są drogie ok 3 zł chyba płaciłem kiedyś. Pasują nie tylko od Audi. Ja kupiłem w servisie Fiata (wstyd się przyznać :wink: )


aha, bo ktos mi powiedzial kiedys, ze to caly modul z temperatura trzeba wymienic cos takiego. Wymontowanie zegarów, bo zakładam, że inaczej nei wymienię żaróweczki to zabawa na pół dnia, czy szybko idzie ??

Pzdr

BArtek

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2003 10:37:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Silent Bob napisał(a):
Bilu napisał(a):
sprawdz w jakim stanie jest filtr od klimy o ile jest :wink: )


filtra u mnie nie ma :(

Pzdr

Bartek


No to bierz odkurzacz i wysysaj co się da z wirnika dmuchawy i kanałów. Choć dziwne, że nie ma tego filtra powietrza. :D20

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2003 13:01:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 12:46:09
Posty: 99
Lokalizacja: Zakopane
Ja w swojej bryczce nie mam klimy, ale za to bylem ostatnio z kumplem jego swiezo sprowadzonym seatem w serwisie wlasnie w sprawie klimatyzacji, poniewaz podczas sprowadzania auta ktos ukradl filtr weglowy. uslyszalem tam wiele ciekawych rzeczy na ten temat. dowiedzialem sie m. in. ze taki filtr jest absolutnie niezbedny dla zatrzymania roznych roztoczy i brudu. jezeli nie posiadasz takiego filtru to w kanalach gromadza sie bakterie i brud, czyli pozywka dla nich. podejrzewam ze z czasem moze to byc przyczyna przykrych zapachow. Dodatkowo panowie wpuscili jakis czynnik czyszczacy do kanalow, ktory mial dzialanie dezynfekujace. Podkreslam ze nie jestem praktykiem w tej dziedzinie, pisze tylko co uslyszalem w ASO.

_________________
A4 ADR A.D. 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2003 13:18:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2003 20:08:00
Posty: 20
Lokalizacja: Kaszuby
Jeśli chodzi o podświetlenie temperatury, to po wyjęciu wskaźników trzeba wyjąć moduł termometru (2 śrubki), rozebrać go, wylutować żarówkę i wlutować nową. Wstawiłem zwykłą żarówkę 12V chyba 2W do wlutowania w płytkę - można kupić w każdym sklepie elektronicznym. Żaróweczka taka kosztuje ok 1 zł.
W sumie z wyjmowaniem deski robota na 0.5h - 1h. Ale niewygodnie się lutuje.
Można też wstawić diodę z opornikiem, wtedy nie będziesz miał kłopotu z przepalaniem, ale mi się nie chciało w to bawić.

_________________
Allroad C5 2.5 V6 TDI BAU
A6 C4 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2003 13:38:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
Krzysiek - jesli chodzi o klimatyzacje to raczej nie byl to filtr weglowy :wink:

Misiek - dioda nie da ci takiego rozproszonego swiatla jak zaroweczka :wink:

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2003 14:53:58 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Ja u siebie miałem wkręcane żaróweczki w takim wkładzie. Wręcało się je w panel zegarów i po problemie. W c4 jest inaczej?

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2003 15:07:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 12:46:09
Posty: 99
Lokalizacja: Zakopane
wiem maudi ze napisalem troche nie na temat, bo filtr nie bedzie mial nic do swistow, chcialem sie raczej podzielic ciekawymi moim zdaniem uwagami na temat klimy w ogole.

_________________
A4 ADR A.D. 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podświetlenie zegarka/tempearatury w C4 / Świszcząca kli
PostNapisane: 28.paź.2003 17:25:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 21:10:40
Posty: 174
Lokalizacja: Wa-wa
Silent Bob napisał(a):
...Jak trochę pojeżdżę, szczególnie latem jak działa klima (aczkolwiek ziimą też się sporadycznie zdarza) zaczyna mi świszczeć gdzieś od nawiewu i świt jest taki jakby coś się kręciło i miało luzy albo cuś, wkażdym razie na pewno to coś co jest przyczyną się kręci - moze jakiś wiatrak ???) Świsty dochodzą z środkowych nawiewów z przodu - ma ktoś pojęcie co to może świszczeć. ??? Jakiś czas temu pojechałem do mechanika, ale on powiedział, że nie warto tego wymieniać, bo by trzeba było pół samopchodu rozebrać i się nie opłaca, a do świstów się przyzwyczaić. Tyle, że on sam do końca nie był pewien co to :? Dzięki za wszelkie info.


U mnie jest to samo... podejrzewam, że to jakieś łożysko się mogło zużyć, jednak nie mam pojęcia jak się do tego dobrać... Świst (w sumie podobny do pisku ślizgającego się paska klinowego) pojawia się po dłuższej jeździe i faktyczne, teraz jak jest chłodniej już daaaawno go nie słyszałem - pozytywna strona zimy ;-)

_________________
Audi 100 Quattro 2.6 V6 + SGI
Szukam softu, który dogada się z moim kompem.
Głosuj na Audi Klub Polska
http://www.inetcom.pl/glosujna.php?id=2960


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2003 19:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2003 20:08:00
Posty: 20
Lokalizacja: Kaszuby
maudi90 napisał(a):
Krzysiek - jesli chodzi o klimatyzacje to raczej nie byl to filtr weglowy :wink:

Misiek - dioda nie da ci takiego rozproszonego swiatla jak zaroweczka :wink:


chodziło mi o diodę wlutowaną w płytkę z termometrem. Tam nie musi być rozproszone światło :idea: . W desce lepiej wygładają żarówki i oczywiście nie są lutowane tylko wkręcane.

_________________
Allroad C5 2.5 V6 TDI BAU
A6 C4 2.5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podświetlenie zegarka/tempearatury w C4 / Świszcząca kli
PostNapisane: 28.paź.2003 20:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Hara napisał(a):
Świst (w sumie podobny do pisku ślizgającego się paska klinowego) pojawia się po dłuższej jeździe


Dokladnie tak, troche sie juz nauczylem z tym żyć (głośne radio), ale jakbyś coś wykombinował to daj znać.

Bartek

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2003 14:47:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Odnośnie świszczącej klimy - w moim cygarze też miałem ten problem - szczególnie po dłuższym używaniu na 2 lub 3 biegu - wymontowałem osłony i silnik z wiatrakiem nawiewu (silnik jest niestety nierozbieralny), wyssanłem odkurzaczem wszystkie brudy i kurz z silnika, wpuściłem parę kropel oleju na łożyska, zmontowałem - i wsio w pariadkie
:wink:

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2003 17:37:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2003 21:30:11
Posty: 95
Lokalizacja: Kraków
8) Co do świszczenia to jest to na 99% wentylator pod podszybiem ale rozebranie go przy Climatronicu to żmudna zabawa, robilem to wiec co nieco wiem, a co do filtra to raczej każdy Climatronic go miał. :D14

_________________
www.ostrajazda.com
!! Extreme Team !! http://pl.youtube.com/watch?v=yxXu7JrUTbs
A6,C5 2.5TDI 180PS GODULA MOTOSPOR, A6 C6 3.0TDI Quattro - jeszcze nie wirusowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2003 17:40:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
dell1 napisał(a):
co do filtra to raczej każdy Climatronic go miał. :D14

raczej puszke gdzie powinien byc filtr a czy tam sie on znajduje to juz inna bajka :wink:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2003 18:47:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
dell1 napisał(a):
8) Co do świszczenia to jest to na 99% wentylator pod podszybiem ale rozebranie go przy Climatronicu to żmudna zabawa, robilem to wiec co nieco wiem, a co do filtra to raczej każdy Climatronic go miał. :D14

Nie każdy - w eSce jest klimatronic, a w miejscu gdzie powinien być filterek miejsca nawet na niego nie ma. :roll:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2003 19:05:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Moj C4 go nie mial

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2003 08:57:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2003 21:30:11
Posty: 95
Lokalizacja: Kraków
Ataman70 napisał(a):
dell1 napisał(a):
8) Co do świszczenia to jest to na 99% wentylator pod podszybiem ale rozebranie go przy Climatronicu to żmudna zabawa, robilem to wiec co nieco wiem, a co do filtra to raczej każdy Climatronic go miał. :D14

Nie każdy - w eSce jest klimatronic, a w miejscu gdzie powinien być filterek miejsca nawet na niego nie ma. :roll:



:D Ataman to masz ubogą wersje :wink:

_________________
www.ostrajazda.com
!! Extreme Team !! http://pl.youtube.com/watch?v=yxXu7JrUTbs
A6,C5 2.5TDI 180PS GODULA MOTOSPOR, A6 C6 3.0TDI Quattro - jeszcze nie wirusowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: