.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 16:49:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozrząd A6 C5 1.9 AWX
PostNapisane: 11.lut.2008 20:28:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2008 18:17:31
Posty: 21
Witam.

Czytajac forum zauwazylem,ze wielu uczestnikow korzysta z uslug polecanych mechanikow,ale jest tez duzo forumowiczow polecajacych autoryzowany warsztat samochodowy.
W sumie to potrzebuje rady.
Mieszkam poza granicami Polski i tydzien temu kupilem poraz pierwszy Audi - a6 c5 1.9 tdi AWX(130KM i 5 biegowa skrzynia)
Przebieg 169 tys. i za jakis czas musze wymienic rozrzad.
Czytalem co znalazlem na forum i nie bardzo jestem pewny jak zabrac sie za wymiane tego rozrzadu.
Tzn. chodzi o to ze na wakacje bede w Polsce i moglbym przy okazji zrobic co potrzebne przy aucie podczas urlopu.
Bede niedaleko Plocka i tu w sumie mam najwazniejsze pytanie.
Szukac jakiegos mechanika ktory sie tym zajmie czy tez jechac do serwisu i nie bawic sie w szukanie polecanych specjalistow?
Gdy przeczytalem jakie moga wystapic klopoty po niewlasciwie "zrobionym" rozrzadzie to "wpadlem" w rozterke i brak mi zdecydowania jak postapic.
Orientuje sie ktos moze jaki jest mniej wiecej calkowity koszt w autoryzowanym serwisie wymiany wszystkich paskow,napinaczy i reszty przy rozrzadzie z robocizna i czesciami?
Jesli sie okaze ,ze mniej wiecej tyle samo co w Belgii to nie bede sobie ani tez komus zawracal glowy i zrobie wymiane tutaj.
Natomiast gdy okaze sie,ze warto pojechac do polecanego w Polsce "speca" od tych rzeczy i bedzie dobrze i taniej to mozecie kogos polecic w okolicach Plocka (Gostynin)?
Chyba troche zagmatwalem,ale mam nadzieje,ze da sie to jakos zrozumiec :)

Dziekuje i pozdrawiam.

pablo.k

_________________
A6 C6 3.0 TDI Antwerpia (B)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 20:51:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Są dwie drogi:
1. Robisz w ASO tam gdzie mieszkasz i masz gwarancję i spokój. Jak coś się wykrzaczy to zrobią Ci na gwarancji.
2. Robisz np. w warsztacie z mojego podpisu i masz gwarancję dobrze wykonanej roboty, ale jak się coś zwali (nawet na częściach z ASO) to przeciez nikt nie będzie jeździł za granicę aby Ci to naprawić. Każda, nawet najmniejsza rolka może mieć jakąś wadę - i co wtedy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 21:16:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
ja zaplacilem 800 zl w sumie :) tylko na początku kat synchronizacji byl zle ustawiony i jezdzilem na poprawke ( regulacja na kole głowicy ) nie zapomnij o termostacie (tylko i wylacznie oryginal ... w sumie mozesz to zrobic w kazdym warsztacie , aby ktos sie znal na rzeczy i dal gwarancje na usługe ... a za pasek pompe itp zaplacilem 500zl (wszystko oryginalne ) z tego co pamietam to pasek Contitech

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 21:19:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
GrzesB napisał(a):
(...)Robisz np. w warsztacie z mojego podpisu i masz gwarancję dobrze wykonanej roboty, ale jak się coś zwali (nawet na częściach z ASO) to przeciez nikt nie będzie jeździł za granicę aby Ci to naprawić. Każda, nawet najmniejsza rolka może mieć jakąś wadę - i co wtedy?


nieprawda.

jeżeli warsztat dostarcza części zamienne [jak np.: D] i je montuje, to ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi bądż odpowiedzialności za zgodność towaru konsumpcyjnego z umową przez okres roku bądź 2 lat w zależności od tego jaki podmiot jest nabywcą usługi.
jak trzeba będzie, to warsztat będzie zobowiązany udać się do Zeta-Reticuli po części zamienne [co i tak będzie bardziej opłacalne, aniżeli zapłata odszkodowania za nowy silnik].

przed powyższym nie ma ucieczki.
[jest tylko niechlujność nabywców usług, którzy nie chcą faktury z dokładnym opisem wykonanych czynności]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 21:48:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
U mnie wyglada to tak . Wlasciciel auta zleca usluge wymiany napedu rozrzadu. Wykorzystywane materialy musza byc zakupione u mnie lub przynajmniej wskazane przezemnie. Gwarancja na te usluge jak i materialy obejmuje pelny prebieg auta czyli w przypadku AWX jest to 90 000 km. Nie jest to gwarancja na zasadzie obiecanki cacanki a glupiemu radosc. Jest to pelna odpowiedzialnosc finansowa. Tak to dziala od wielu lat i nie planuje tego zmienaic. A teraz jeszcze jedno ;) Silnik AWX nie posiada regulacji na kole rozrzadu. Ustawienia podstawowe paska rozrzadu sa stale i nie zmienia sie ich po zamontowanu. Wszelkie przestawianie kola wiaze sie ze zlym naprezeniem paska i powino byc wykonane ponownie. Podwujne otowry zas w kole rozrzadu sluza prezyzyjnemu ustaiweniu faz rzrzadu podczas napinania. W przypadku tego AWX usluga zostala przeprowadzona nieprawidlowo !!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 21:55:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Lotus napisał(a):
Podwujne otowry zas w kole rozrzadu sluza prezyzyjnemu ustaiweniu faz rzrzadu podczas napinania. W przypadku tego AWX usluga zostala przeprowadzona nieprawidlowo !!!!!!!!


własnie o takie precyzyjne ustawianie mi chodzi :) , dodam ze na poczatku odrazu po wykonaniu uslugi kat synchronizacji byl rozjechany o 2,2 stopnia , pozniej po korekcie wynosil 0,0 :D

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 22:45:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
meszrum napisał(a):
GrzesB napisał(a):
(...)Robisz np. w warsztacie z mojego podpisu i masz gwarancję dobrze wykonanej roboty, ale jak się coś zwali (nawet na częściach z ASO) to przeciez nikt nie będzie jeździł za granicę aby Ci to naprawić. Każda, nawet najmniejsza rolka może mieć jakąś wadę - i co wtedy?


nieprawda.

jeżeli warsztat dostarcza części zamienne [jak np.: D] i je montuje, to ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi bądż odpowiedzialności za zgodność towaru konsumpcyjnego z umową przez okres roku bądź 2 lat w zależności od tego jaki podmiot jest nabywcą usługi.
jak trzeba będzie, to warsztat będzie zobowiązany udać się do Zeta-Reticuli po części zamienne [co i tak będzie bardziej opłacalne, aniżeli zapłata odszkodowania za nowy silnik].

przed powyższym nie ma ucieczki.
[jest tylko niechlujność nabywców usług, którzy nie chcą faktury z dokładnym opisem wykonanych czynności]


Już teraz się nie dziwię, że nie ma dla Ciebie dobrych mechaników. Realia są takie, że nikt Ci nie pojedzie naprawić takiego auta. Dla mnie jest to oczywiste!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 23:14:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
GrzesB napisał(a):
meszrum napisał(a):
GrzesB napisał(a):
(...)Robisz np. w warsztacie z mojego podpisu i masz gwarancję dobrze wykonanej roboty, ale jak się coś zwali (nawet na częściach z ASO) to przeciez nikt nie będzie jeździł za granicę aby Ci to naprawić. Każda, nawet najmniejsza rolka może mieć jakąś wadę - i co wtedy?


nieprawda.

jeżeli warsztat dostarcza części zamienne [jak np.: D] i je montuje, to ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi bądż odpowiedzialności za zgodność towaru konsumpcyjnego z umową przez okres roku bądź 2 lat w zależności od tego jaki podmiot jest nabywcą usługi.
jak trzeba będzie, to warsztat będzie zobowiązany udać się do Zeta-Reticuli po części zamienne [co i tak będzie bardziej opłacalne, aniżeli zapłata odszkodowania za nowy silnik].

przed powyższym nie ma ucieczki.
[jest tylko niechlujność nabywców usług, którzy nie chcą faktury z dokładnym opisem wykonanych czynności]


Już teraz się nie dziwię, że nie ma dla Ciebie dobrych mechaników. Realia są takie, że nikt Ci nie pojedzie naprawić takiego auta. Dla mnie jest to oczywiste!



może nie pojedzie...
...ale Sąd Rejonowy zasądzi zgodnie z żądaniem pozwu na podstawie art. 471 i n. KC.
jak dla mnie, to zupełnie oczywiste.
dura lex, sed lex.

przykre to bardzo, że akceptujesz sytuację, w której usługodawca nie odpowiada za wykonaną usługę.

mechaników oceniam przez pryzmat fachowości choćby jednej usługi, a nie w świetle skłonności do uwzględniania roszczeń związanych z wykonaną usługą.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 23:20:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Gdyby wszyscy postępowali tak jak to opisałeś nikogo z nas nie byłoby stać na serwisy w jakimkolwiek warsztacie - po prostu byłoby to zbyt drogie. A sądy są od tego, żeby sądzić... a jak one działają wszyscy wiemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 23:29:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
GrzesB napisał(a):
... a jak one działają wszyscy wiemy.


...sprawnie i zgodnie z prawem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 16:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2008 18:17:31
Posty: 21
Dziekuje wszystkim za porady.
Dzwonilem tu do serwisu audi i cena wymiany rozrzadu + pompa wodna + termostat kosztuje w granicach 800 - 1000 euro w zaleznosci od garazu.
W porownaniu do cen w Polsce dosc duza roznica.

_________________
A6 C6 3.0 TDI Antwerpia (B)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: