.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 17:55:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AFN 110KM] dziwna sprawa
PostNapisane: 16.lut.2008 12:46:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 22:36:18
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
pare dni temu wracalem autostrada do Wrocka..przez jakies 80km utrzymywalem srednia predkosc w granicy 170-200km/h..po zjechaniu z autostrady jakies 4km dalej silnik zgasl w czssie jazdy i nie moglem go odpalic..nastepnego dnia zaholowalem autko do serwisu RS, gosciu po 5min skasowal 120zl:) i powiedzial ze problem jest z nastawnikiem dawki paliwa, podal mi namiary na znanych pompiarzy w Sobótce..pisze bo przeczytalem cale forum na ten temat i nie znalazlem podobnego pzypadku. Wszystkie omawiane przypadki dotywczyly nieszczelnosci pompy lub falowania obrotow, gdy ja nie mialem zadnych obiawow wczesniej. Pisze od razu ze tankuje na Orlenie Verve i w czasie powrotu jechalem na przyslowiowym "Żydzie". Czy ma to jakis wplyw na prace silnika? Jak w nocy temp w silniku spadla do 0 stopni to byl maly problem przy odpaleniu, ale zawzwyczal po 4-5 obrotach zapalal i wylatywal siwawy dym z rury. Kat wtrysku byl sprawdzany jakie 2 miechy temu i wszystko bylo w normie bledu..Ustawiony jestem z pompiarzami na 4 marca ale mozliwe ze do tego czasu sytuacja sie powtorzy..Niech ktos napisze jesli zetknal sie z podobnym przypadkiem, bo z tego co w sewrisie mi powiedziano nie jest to zadka przypadlosc.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 15:05:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy pan, który Cię ogolił ze 120 zł podał choćby kody błedów ?
Potrzebna jest pełna diagnostyka silnika łącznie z diagnostyką immobilizera ...
Takie diagnozowanie to zwykłe ku...stwo ... :<

Diagnoza na odległosć via forum to wróżenie z fusów.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 18:44:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wrozenie z fusow to dobrze powiedziane :) Ale do rzeczy...

Napwewno mozna wykluczyc sprawe immobisiera poniewaz ten system nie wylaczy nigdy silnika podczas jazdy. Jesli jest awarja silnik uruchamia s e na 3 sekundy i gasnie.

To co nalezy podejrzewac to wszelkiego rodzaju braki paliwa lub przerwy w obwodzie elektrycznym.

Paliwa moze zabraknac z roznych powodow i jest to dosc banalene.

W Twoim przypadku podejrzewalnym bardziej problem zasilania elektrycznego. Zgodze sie napewmo z Toba ze na forach ciezko o informacje zwiazana z nastawnikiem dawki w kwestji odpalania. Glownie dlatego ze nastawniki plataja rozne figle ale nie spotyka sie zeby powodowaly wylaczenie silnika. Nastawnik to zwykla cewka przez ktora plynie prad i koniec. Albo plynie albo nie :)


Zastanawiam sie raczej nad polaczeniem pompy wtryskowej z komputerem sterujacym EDC. Rzecz polega na tym ze jesli polaczenie bedzie np. zasniedziale to moze dojsc do przerwy w zasilaniu , a to zas spowoduje zapisanie usterki np. "nastawnik przerwa zwarcie z masa". Jednak spojrz na lampki chonikowe zwykle co rok nie swieca , mozesz wymienic wszystkie zarowki a dopoki nie podegniesz blaszek stykowych nie zaswieca.

Zanim zdecydujesz sie na naprawe pompy powinno sie dobrze przemyslec te decyzje. Pierwsze to ze nastawnik to konstrukcja naprostra na swiecie i nie bardzo ma sie tam co zepsuc.

Drugie to regulacja nastawnika ktora malo kto ma czym wykonac , a jak juz ma to nie bardzo mu sie to moze udac :)

I trzecie , szkoda Twoich pieniedzy na wpadki.

I czwarte. Uwazam ze osttania diagnoza byla mocno pochopna poniewaz przy awarjach sporadycznych trzeba sie mocno zastanowic nad problemem.

I na koniec. Nalezy rozwazyc tez kwestje zasilania komputera sterujacego pod katem prawidlowego zasilania.

To moje sugestje , ale pamietaj ze na odleglosc wiec maja charakter glownie podpowiedzi. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 13:54:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 22:36:18
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
dzisiaj po VAG-u wystapily 2 błedy:
1237-Zawór odcinania dopływu paliwa (N109)
542-Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza (G80)

Napiszcie co o tym sadzicie, czy to powod problemu i jak z naprawa to wyglada..koszty.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 14:13:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Zawor odcinajacy paliwo z samej tresci swiadczyc moze o przyczynie naglej przerwy w pracy silnika.

Czujnik polozenia iglicy to sprawa drugiej wagi wiec nalezy zmienic opornosc cewki ktora wynosi w zlaeznosci od temperatury okolo 90 ohm. Moze byc sprawny lub , nie moze byc problem jak juz pisalem wczesniej z polaczeniem wtryskiwacza z komputerem sterujacym.

Jak widzisz nic na temat nastawnika :) Dzieku Bogu zdazylem przed regenracja pompy wtrsykowej ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 14:19:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 22:36:18
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
wielkie dzieki, rozumiem ze wymiana samej cewki to nie jest kosmiczny koszt?..mecze tak o te cene bo zastanawiam sie nad zmiana samochodu i wieksze koszta mjaja sie z celem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 15:42:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Cewka jest czescia integralna wtryskiwacza i nie podlega wymianie. Jesli jest uszkodzenie nalezy wymienic caly wtrsykiwacz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 17:30:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mazi napisał(a):
dzisiaj po VAG-u wystapily 2 błedy:
1237-Zawór odcinania dopływu paliwa (N109)
542-Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza (G80)

Napiszcie co o tym sadzicie, czy to powod problemu i jak z naprawa to wyglada..koszty.

Pozdrawiam

Obydwa elementy mogą mieć wpływ na wystąpienie usterki o której piszesz.
Wtrysk sterujący masz ewidentnie do wymiany. (Koszt ok 600-800 zł)
Jeśli po wymianie wtrysku sterującego objawy nie ustąpią , trzeba będzie przyjrzeć się połączeniom na zaworze paliwa, ewentualnie samemu zaworowi, choć występowanie tego błedu w starych AFN`ach nie jest rzacdkością a mimo to silniki pracują poprawnie (np mój :jezor:)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 18:20:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Przepraszam ale te ostania heretyczna wiadomosc mojego poprzednika proponuje przeoczyc bo poki co narazie nic nie swiadczy o tym ze trzeba cokoliwke wymieniac. Jak pisalem wczesniej najpierw nalezy sprawdzic wsyztsko przez wysterowanie , nastepnie pomiary a potem decydowac o wszelkich wymianach. Czesci kosztuja pieniadze a narwanie mlodociacnych amatorow prowadzi do strat. Zreszta wiekszosc uczesnikow tego i innych forow ma doswiaczenie z tym jak czesto byli wprowadzani w blad.

Propnuje nie brac z miejsca do serca wszystkich rad amatorow VAG- a , a raczej wazyc wszelkie rady i podpowiedzi zanim cokolwiek zacznie sie wymieniac. Nie dosc ze wydaje sie na prozno pieniadze to czesto przez brak doswiadczenia dokonuje sie dodatkowych strat. Jak pisalem wczesniej na temat nastwanika tak teraz pisze dalej to samo. W mysl zasady dobrze jest sie dowiedziec ale jeszcze lepiej sprawdzic.

A teraz dla tych ktorzy nie byli na mojej stronie jeszcze malenki link dotyczacy diagnostyki przez osoby nie znajace tematu :

Na koncu strony do ktorej link jest podany ponizej znajduje sie informacja ktorej jestem autorem na temat diagnostyka i napraw. Polecam przeczytac
i rozwazyc sprawe tak jak sie nalezy.

http://www.motomarkt.pl/warsztat.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 18:48:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mazi napisał(a):
dzisiaj po VAG-u wystapily 2 błedy:
1237-Zawór odcinania dopływu paliwa (N109)
542-Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza (G80)

Napiszcie co o tym sadzicie, czy to powod problemu i jak z naprawa to wyglada..koszty.

Pozdrawiam

Zapytam jeszcze tylko, czy po wykasowaniu błędów pojawiły się ponownie ?
Co do apetytu serwisów Bosha na drogie naprawy pomp wtryskowych - nie jestem specjalnie zdziwiony. O ile usterkę nastawnika można od razu wyeliminować o tyle serwis z miłą chęcią skasuje Cię na kilkaset PLN za wyczyszczenie końcówek na N109 lub polutowanie naderwanego przewodu (zdarza się w starych 1Z`tach i AFN`ach).
Zacznij od sprawdzenia połączeń na zaworze paliwa, na pracującym silniku próbuj poruszać przewodem zasilającym cewkę zaworu N109 - jeśli silnik zgaśnie - usterka będzie na tacy.
Zawór odcięcia paliwa N109 znajduje się w górnej części pompy wtryskowej - umieszczony jest na tyle pompy (stojąc przodem do przodu silnika).

PS: nie doczytałem iż silnik zgasł Ci w czasie jazdy, mylnie odczytałem że zgasł Ci po zjeździe i zatrzymaniu z autostrady - wątek immo oczywiście w tej sytuacji odpada.

Ponownie twierdzę (co jest powszechnie wiadomym) ,że nie wolno bagatelizować niedomagań cewki wtryskiwacza sterującego G80.

Reszta w archiwum forum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 19:37:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witam.Ja kiedyś mialem podobny przypadek w audi b4 1.9 tdi 90 KM,z tym że wyskakiwał jeden byk w sterowniku odnośnie do zaworu N 109.Usterka polegała na tym że przekażnik,właśnie do tego zaworu przerywał ponieważ między stykami pojawiły się spieki chyba od iskrzenia.wyczyścilem i wszystko wrociło do normy.

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: