Wrozenie z fusow to dobrze powiedziane
Ale do rzeczy...
Napwewno mozna wykluczyc sprawe immobisiera poniewaz ten system nie wylaczy nigdy silnika podczas jazdy. Jesli jest awarja silnik uruchamia s e na 3 sekundy i gasnie.
To co nalezy podejrzewac to wszelkiego rodzaju braki paliwa lub przerwy w obwodzie elektrycznym.
Paliwa moze zabraknac z roznych powodow i jest to dosc banalene.
W Twoim przypadku podejrzewalnym bardziej problem zasilania elektrycznego. Zgodze sie napewmo z Toba ze na forach ciezko o informacje zwiazana z nastawnikiem dawki w kwestji odpalania. Glownie dlatego ze nastawniki plataja rozne figle ale nie spotyka sie zeby powodowaly wylaczenie silnika. Nastawnik to zwykla cewka przez ktora plynie prad i koniec. Albo plynie albo nie
Zastanawiam sie raczej nad polaczeniem pompy wtryskowej z komputerem sterujacym EDC. Rzecz polega na tym ze jesli polaczenie bedzie np. zasniedziale to moze dojsc do przerwy w zasilaniu , a to zas spowoduje zapisanie usterki np. "nastawnik przerwa zwarcie z masa". Jednak spojrz na lampki chonikowe zwykle co rok nie swieca , mozesz wymienic wszystkie zarowki a dopoki nie podegniesz blaszek stykowych nie zaswieca.
Zanim zdecydujesz sie na naprawe pompy powinno sie dobrze przemyslec te decyzje. Pierwsze to ze nastawnik to konstrukcja naprostra na swiecie i nie bardzo ma sie tam co zepsuc.
Drugie to regulacja nastawnika ktora malo kto ma czym wykonac , a jak juz ma to nie bardzo mu sie to moze udac
I trzecie , szkoda Twoich pieniedzy na wpadki.
I czwarte. Uwazam ze osttania diagnoza byla mocno pochopna poniewaz przy awarjach sporadycznych trzeba sie mocno zastanowic nad problemem.
I na koniec. Nalezy rozwazyc tez kwestje zasilania komputera sterujacego pod katem prawidlowego zasilania.
To moje sugestje , ale pamietaj ze na odleglosc wiec maja charakter glownie podpowiedzi. Pozdrawiam