.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 17:33:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 12:45:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
AndrzejF napisał(a):
Hej


Po czym poznac ze logi są dobre, wzorcowe? Jak to odczytac?



zapraszam do lektury :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

AndrzejF napisał(a):
Hej
Umowie sie z kolega, on ma kanał i moze cos uda sie zobaczyc. Tak sobie teraz kojarze ze 2 miesiace temu wymienialismy rolki i paski od klimy i alternatora - nie rozrząd. Byc moze to ma cos wspolnego?




czyli po tych pracach zaczal sie wydobywac dzwiek ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 13:00:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 09:22:12
Posty: 86
AndrzejF napisał(a):
Hej
Umowie sie z kolega, on ma kanał i moze cos uda sie zobaczyc. Tak sobie teraz kojarze ze 2 miesiace temu wymienialismy rolki i paski od klimy i alternatora - nie rozrząd. Byc moze to ma cos wspolnego?




czyli po tych pracach zaczal sie wydobywac dzwiek ... :?:[/quote]


Wcześniej tego nie słyszałem. Rolki wszystkie wymienione, paski tez (oprocz rozrzadu). Co mnie dziwi to ten dzwiek jest tylko na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje silnik (jutro sprawdze do jakiej temp.) to juz nie słychac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 13:25:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndrzejF napisał(a):
Byc moze to ma cos wspolnego?


Bezpośrednio nie, to różne układy/elementy, jednak zarówno z lewej jak i prawej strony silnika - gumowe rury łączące intercooler z "resztą" układu ssącego - znajdują się w bezpośredniej bliskości (kilka cm) tych części, które na pewno były "dotykane" podczas wymiany pasków (klima, alternator, etc.) .
Dlatego istnieje duze prawdopodobieństwo, że "coś" "ktoś" "przy okazji" "niechcący" "poruszył" :): .

AndrzejF napisał(a):
Dam znac o ogledzinach wizualnych.


Koniecznie ... ;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 15:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 09:22:12
Posty: 86
meszrum napisał(a):
na początek zrób przynajmniej komplet statycznych.
wg topiku o diagnostyce.


Tym razem testy dynamiczne na 4 biegu od 1500 obr do 4200.

Proszę o ocenę logów.

Grupa 000
Obrazek

Grupa 001
Obrazek

Grupa 003
Obrazek


Grupa 004
Obrazek

Grupa 008
Obrazek

Grupa 010
Obrazek

Grupa 011
Obrazek

Były to normalne logi dynamiczne - nie basic setup
Jeszcze jakieś testy zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 15:26:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a jednak coś wyszło...

masz bardzo duże przeładowanie jak na BFC. ten silnik nie powinien generować aż takiego OB.
macanie rur gumowych nie wykazałoby tego ;) .

może być tak, że po rozruchu słyszysz turbinę, która w tym przypadku powinna być dokładnie sprawdzona. czasem przy niemożności sterowania łopatek/kierownic wydaje ona nader dziwne dźwięki.

na jakim oleju jeździ to BFC [marka i źródło]?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 15:34:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jak dla mnie to problem lezy w kierownicach turbo .... [jesli chodzi o logi]

ale czy to ma zwiazek z dzwiekiem podczasz pierwszych chwil po odpaleniu to ciezko ustalic ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 16:11:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 09:22:12
Posty: 86
meszrum napisał(a):
a jednak coś wyszło...

masz bardzo duże przeładowanie jak na BFC. ten silnik nie powinien generować aż takiego OB.
macanie rur gumowych nie wykazałoby tego ;) .

może być tak, że po rozruchu słyszysz turbinę, która w tym przypadku powinna być dokładnie sprawdzona. czasem przy niemożności sterowania łopatek/kierownic wydaje ona nader dziwne dźwięki.

na jakim oleju jeździ to BFC [marka i źródło]?


A co to jest to OB i na którym logu to widać oraz jakie powinno być prawidłowe OB?
Olej to Mobil1 5W-50. Zalany tydzień temu, dzwięk ten był już wcześniej więc nie spodziewam się ze to po oleju. Wcześniej był olej LongLife serwisowy.

Olej pochodzi z hurtowni motoryzacyjnej - kolega sprzedaje tam wiec raczej nie podróba.

Od czego mam zacząc sprawdzanie co dolega?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 00:37:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndrzejF napisał(a):
A co to jest to OB i na którym logu to widać oraz jakie powinno być prawidłowe OB?


Widać to w 011 dynamicznym. Przeładowanie trwa zbyt długo, a przede wszystkim jest stanowczo za wysokie. W sprawnym silniku (sprężarce) również pojawia się przeładowanie ale przy niższych obrotach, trwa krócej, a przede wszystkim nie przekracza maksymalnych wartości zadawnych przez ECU.

AndrzejF napisał(a):
Od czego mam zacząc sprawdzanie co dolega?


Oczywiście od tego co już zacząłeś ale jeszcze nie dokończyłeś :): , czyli od potwierdzenia (lub wyeliminowania) ewentualnej nieszczelności układu ssącego.

W całym działaniu musisz zmierzać do ustalenia faktycznej przyczyny przeładowania. Ponieważ "skarżysz" się na dziwne dźwięki wcale nie jest takie oczywiste, że przyczyna OB ulokowała się w kierownicach sprężarki ... .
Równie dobrze powodem może być np. odma, zanieczyszczone przewody instalacji podciśnienia sterującego pracą N75/N18 lub właśnie (lekko) nieszczelny układ dolotowy, a w "skrajnym" przypadku zapchany katalizator ... .

Z powodu "dziwnych dźwięków", zanim dobierzesz się do wymiany (regeneracji) turbo, należy wyeliminować wszelkie inne możliwości na tyle dokładnie - aby nie wywalić zbędnej kasy na naprawę (być może całkiem sprawnego) turbo ... .


Innej kolejności nie ma, pomimo tego, że "nieoficjalnie" regeneracja turbiny wydaje mi się nieunikniona ... .
Niemniej - moim zdaniem - nie ma takiej możliwości (jak zasugerowano powyżej), żeby "dziwne dźwięki" generowała turbina prawidłowo (szczelnie) połączona z przewodami układu ssącego. Jeżeli weryfikacja wszystkich połączeń nie ujawni nieszczelności, a turbina trafi do naprawy, to opisywany dźwięk co najwyżej ulegnie lekkiemu stłumieniu. Owszem - turbo potrafi generować dziwne dźwięki ale nie na obrotach biegu jałowego ("melodia" zaczyna się powyżej 1500 i trwa do około 2200 obr/min).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 13:59:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
a troszke w bok, nie znam sie na silniku wiec nie bede sie na jego temat wypowiadal,znam podobna historyjke: kumpel mial nieszczelnosc w ukladzie hamulcowym, jak nabijal cisnienie (zaraz po uruchomieniu) to mu syczalo schodzace powietrze...i to chyba bylo po stronie kierowcy

_________________
C4 Avant AAT
POLO 1.0 RATUNKU !!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: