AndrzejF napisał(a):
A co to jest to OB i na którym logu to widać oraz jakie powinno być prawidłowe OB?
Widać to w 011 dynamicznym. Przeładowanie trwa zbyt długo, a przede wszystkim jest stanowczo za wysokie. W sprawnym silniku (sprężarce) również pojawia się przeładowanie ale przy niższych obrotach, trwa krócej, a przede wszystkim nie przekracza maksymalnych wartości zadawnych przez ECU.
AndrzejF napisał(a):
Od czego mam zacząc sprawdzanie co dolega?
Oczywiście od tego co już zacząłeś ale jeszcze nie dokończyłeś
, czyli
od potwierdzenia (lub wyeliminowania)
ewentualnej nieszczelności układu ssącego.
W całym działaniu musisz zmierzać do ustalenia faktycznej przyczyny przeładowania. Ponieważ "skarżysz" się na dziwne dźwięki wcale nie jest takie oczywiste, że przyczyna OB ulokowała się w kierownicach sprężarki ... .
Równie dobrze powodem może być np. odma, zanieczyszczone przewody instalacji podciśnienia sterującego pracą N75/N18 lub właśnie (lekko) nieszczelny układ dolotowy, a w "skrajnym" przypadku zapchany katalizator ... .
Z powodu "dziwnych dźwięków", zanim dobierzesz się do wymiany (regeneracji) turbo, należy wyeliminować wszelkie inne możliwości na tyle dokładnie - aby nie wywalić zbędnej kasy na naprawę (być może całkiem sprawnego) turbo ... .
Innej kolejności nie ma, pomimo tego, że "nieoficjalnie" regeneracja turbiny wydaje mi się nieunikniona ... .
Niemniej - moim zdaniem - nie ma takiej możliwości (jak zasugerowano powyżej), żeby "dziwne dźwięki" generowała turbina prawidłowo (szczelnie) połączona z przewodami układu ssącego. Jeżeli weryfikacja wszystkich połączeń nie ujawni nieszczelności, a turbina trafi do naprawy, to opisywany dźwięk co najwyżej ulegnie lekkiemu stłumieniu. Owszem - turbo potrafi generować dziwne dźwięki ale nie na obrotach biegu jałowego ("melodia" zaczyna się powyżej 1500 i trwa do około 2200 obr/min).