.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:49:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 AFN automat podczas zmiany biegu na 4 podnosi obroty
PostNapisane: 21.lut.2008 21:15:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 23:20:24
Posty: 12
Witam
Jak w temacie skrzynia biegow DMX z tego co sie zorientowalem to nie jest zaden multitronic tylko normalna skrzynka sterowana elektronicznie i nieraz podczas zmiany biegu na4 przy predkosci ok. 60-65km/h zamiast obnizyc obroty silnika z powiedzmy 2200--2300 na 1700-1800 jak to jest przy spokojnej jezdzie na ulamek sekundy motor zwieksza obroty do jakichs + - 2600 i pozniej normalnie zchodzi do tych 1700. zaznaczam ,ze stalo sie to powiedzmy kilkanascie razy i to przy naprawde lagodnej jezdzie (powiedzmy pana po 70 -stce :) ) dlatego wole dzialac za wczasu niz pozniec bulic niewiadomo ile za powazna naprawe skrzyni :/
Jak mysla koledzy czy moze to byc wina ew. zbyt malej ilosci oleju w skrzyni albo niewlasciweo?
i teraz tak gosc od ktorego kupowalem auto twierdzi,ze wymienial olej w skrzyni biegow z filtrem jakies 15kkm temu czyli calkiem niedawno tylko nie mam pewnosci czy byl zalany zolty(podobno tylko taki do tych skrzyn)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 09:24:39 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
słyszałem że to jeden z gorszych objewód i zwiastuje zbliżający się koniec skrzyni.....

Ale TYLKO słyszałem, niech bardziej kompetentni to potwierdzą

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Czesc.
PostNapisane: 22.lut.2008 11:41:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 14:02:09
Posty: 52
A z ktorego roku masz samochod?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 12:39:28 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
94 roku - 4 biegowy tiptronik, a takie rzeczy mówili mi koledzy z klubu - czy to prawda nie wiem - ja tylko powtarzam co słyszałem

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czesc.
PostNapisane: 22.lut.2008 17:57:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 23:20:24
Posty: 12
szachal napisał(a):
A z ktorego roku masz samochod?


1997 rok i jak do szkoly chodzilem to nauczyli mnie liczyc przynajmniej do 10-ciu ;) i tak :
2 wrzuca przy jakis 25km/h
3 okolo 40-45 km/h (i jest to bardzo krotki bieg i kiedys myslalem ,ze moze byc to nawet polbieg ale takich numerow w osobowych nie robili)
4 okolo 60-km/h no i
5 przy jakichs 80 /h
takze bankowo jest 5 a ten niby poslizg naprawde pare razy sie pojawil takze mysle wczesniej o jakiejs diagnostyce skrzyni jakim ewentualnie programem i co sprawdzic?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 19:14:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
musisz miec dane zeby cokolwiek sprawdzic :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 01:55:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To wyglada na uslizgiwanie sie tarczek.. Tyle ze jesli jest sporadyczne moze wynikac ze sterownia. Tak sie zastanawiam . Gdyby byly uszkdozone tarcze to problem bylby caly czas. A skoro nie jest to raczej klopt ze sterowaniem..

Czyli wykrcyie czegokowliek komputerem moze byc tak samo prawdopowobne jak i nieprawdopodobne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 02:00:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A wogole co to za wprowadzanie nas w blad . Nie ma wogole takiego auta jak A4 94 , jesrt tylko A4 95 z litera S w nadwoziu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 14:20:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 23:20:24
Posty: 12
Lotus napisał(a):
A wogole co to za wprowadzanie nas w blad . Nie ma wogole takiego auta jak A4 94 , jesrt tylko A4 95 z litera S w nadwoziu :)


...nie ma takiego miasta jak Londyn!!! jest lądek zdrój....:)
Psalem 1997
wlasnie przed chwila sprawdzilem co za olej siedzi w srodku i sie okazalo ,ze czerwony ATF czyli z tego co sie rozeznalem czeka mnie wymiana :/
i tak sie zastanawiam nad jednym wszedzie jest napisane,ze sprawdzac poziom przy maxymalnej temperaturze oleju 35 st i trezba do tego komputer aby sprawdzic ta temperature?? czy nie na jedno wyjdzie jak odpale woz i jak z przelewu mi wyplynie olej to wtedy zmierze mu temperature i jak bedzie w okolicy 35 st to znaczy ,ze poziom jest git a jak bedzie nizsza czyli stan za wysoki itd. dobrze rozumuje?
W tygodniu mysle sie przygotowac na wymiane zakupic olej filtr i do dziela( a szkoda spuszczac zrobione jest na nim max 15kkm)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 15:15:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Przepraszam , rzeczywiscie pisales o roku 97 , ktos inny wspomnial 94 ... Ale nie o to chodzi.. Poziom oleju jest zalezny od jego temperatury z tego tez powodu nalezy go sprawdzac w okreslonej temperaturze i jest to 35 - 45 stopni w naszym klimacie. W klimatach o wtzszej temperaturze powietrza do 45 -55 stopni celsiusza. Pomiar temperatury powinien odbywac sie w samej skrzynie gdzie znajduje sie czujnik poniewaz jest najbardziej miaro dajny.. Wszelkie pomiary na zwenatrz skrzyni nie bada precyzyjne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 16:34:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
babkaz kolego jest tylko jeden 4 biegowy automat który powinien być zalany olejem żółtym syntetycznym (droższym). Oznaczenie tej skrzyni to 4HP20 wg. oznaczeń ZF (patrz tabliczka znamionowa). Jeśli masz inne oznaczenie to ma być zalana czerwonym mineralnym (tańszym) olejem typu Dextron III ewentualnie II. Zacznij od porządnej wymiany oleju z filtrem oraz odczytania ew błędów. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 22:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 23:20:24
Posty: 12
dobro&zło napisał(a):
babkaz kolego jest tylko jeden 4 biegowy automat który powinien być zalany olejem żółtym syntetycznym (droższym). Oznaczenie tej skrzyni to 4HP20 wg. oznaczeń ZF (patrz tabliczka znamionowa). Jeśli masz inne oznaczenie to ma być zalana czerwonym mineralnym (tańszym) olejem typu Dextron III ewentualnie II. Zacznij od porządnej wymiany oleju z filtrem oraz odczytania ew błędów. :peace:


witam
no z tymi 4 biegami to sam juz nie wiem wychodzi mi jak byk,ze 5 do przodu a w/g wklejki w bagazniku jestt 4 !?!?
A jezeli chodzi o skrzynie to niby gdzie ma byc ta tabliczka?? przegladnalem jak moglem z gory i nic nie widac :/ czy jest jakas inna mozliwosc dokladnego okreslenia co to za skrzynia bo nie chcialbym jej ew zajezdzic na nieprawidlowym oleju
No i pytanie do kolegi skad masz takie info odnosnie oleju ,ze tylko 4HP20 powinna smigac na zoltym?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 23:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Tabliczka znamionowa skrzyni jest patrząc od spodu auta ok 20 cm za półosią od strony pasażera. http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_Inter ... D=1&id=938
Dane ze strony producenta skrzyni. :peace:

Myślę że to co rozpisałeś jako 4 bieg przy 60 km/h może być zapięciem przekładni hydrokinetycznej. Nie zwrociłeś uwagi, że do tej 60 po dodaniu gazu najpierw rosną miękko obroty silnika a potem auto przyspiesza natomiast po załączeniu niby 4 ten efekt zanika?

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 21:42:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 23:20:24
Posty: 12
bardziej mi chodzilo o ten "niby" 3-ci bieg Sprawa wyglada tak jak juz wskoczy (40-45km/h) to obrotomierz zchodzi z obrotow tylko o jakies 200 czyli z 2200 do jakis 2000 i dopiero przed 60 wrzuca nastepny bieg.
jesli chodzi o tabliczke znamionowa skrzyni biegow to albo jestem slepy albo jakis pacan ja urwal znalazlem tylko oznaczenie na tylnej czesci skrzyni BPR 8D0 971 845N 02 i nic wiecej
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 21:17:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
dobro&zło napisał(a):
babkaz kolego jest tylko jeden 4 biegowy automat który powinien być zalany olejem żółtym syntetycznym (droższym). Oznaczenie tej skrzyni to 4HP20 wg. oznaczeń ZF (patrz tabliczka znamionowa). Jeśli masz inne oznaczenie to ma być zalana czerwonym mineralnym (tańszym) olejem typu Dextron III ewentualnie II. Zacznij od porządnej wymiany oleju z filtrem oraz odczytania ew błędów. :peace:


i tu sięmylisz mam skrzynie CUW 01N z 95 r i wniej jest olej ATF żółty i jest to olej GO52 162 A1

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 21:29:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 23:20:24
Posty: 12
dobro&zło napisał(a):
babkaz kolego jest tylko jeden 4 biegowy automat który powinien być zalany olejem żółtym syntetycznym (droższym). Oznaczenie tej skrzyni to 4HP20 wg. oznaczeń ZF (patrz tabliczka znamionowa). Jeśli masz inne oznaczenie to ma być zalana czerwonym mineralnym (tańszym) olejem typu Dextron III ewentualnie II. Zacznij od porządnej wymiany oleju z filtrem oraz odczytania ew błędów. :peace:

czesc
nie wiem skad kolega wzial te 4hp20 gdzie bym nie czytal to pisza o cutrynie albo o peugeocie ,ze tam bylo to stosowane.
Podlaczylem sie do kompa i pokazalo jak byk AG4 01N teraz tylko kwestia jaki do niej zalac olej i nie chodzi mi juz o zaden kolor bo nie ma to roznicy chodzi tylko o okreslona specyfikacje ktorej nie znam ,, mineral czy syntetic ???? czy nadaja sie do tego oleje orlena np. HIPOL ATF 3
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 21:58:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 17:38:29
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Olej do skrzyni tylko i wyłącznie ATF

_________________
A6 C5 2,5 TDI AKN Tiptronik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 06:47:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 23:20:24
Posty: 12
mastinox napisał(a):
Olej do skrzyni tylko i wyłącznie ATF


ale kolega ameryke odkryl !!!

Ogolnie wiadomo przeciez ,ze ATF tylko jaki??? mineral syntetyk czy pol suntetyk bo takie w ATF wystepuja i jak by policzyl to by znalazl ze 50 producentow oleju ATF


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: