.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 21:56:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.2 turbo KG 85' czujnik spalania stukowego
PostNapisane: 28.lut.2008 15:46:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2008 22:03:21
Posty: 75
Lokalizacja: WWL
witam, czy ma ktoś może info na temat stukacza bądź stukaczy bo nie wiem ile ich mam gdzie kupić po ile są i najważniejsze numery czujników???????

_________________
A4 B5 1.8 ADR 95' jest
A90 2.3 NG 91' jest
A80 1.8 RU 88' było
A100 q ABC 93' było
A80 2.0 ABK 93' było
A80 1.6 PP 91' było
A200 2.1 KG 85' było
Były trzy Polonezy, dwa Citroeny, Alfa i Maluch.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 17:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
1. Darmowy katalog VAG jest tu: http://vagcat.com Zarejestruj się, znajdź numer części (szukaj czegoś w rodzaju 'knock sensor')
2. Powinien być tylko jeden, wkręcony w blok w pobliżu czujników ciśnienia oleju. Taki sześciokątny trzpień, wychodzi z niego okrągły przewód koncentryczny.
3. Wcale nie musi być uszkodzony - czy masz pewność, że spalanie stukowe nie występuje? Lejesz Pb98, dolot jest szczelny, skład mieszanki OK, śruba WG nie kręcona, doładowanie w normie?
4. Duże znaczenie ma moment dokręcenia tego czujnika, jeśli jest dokręcony za słabo/za mocno, może dawać błędny sygnał.
5. Oprócz ASO będzie trudno go dostać... Znając numer popytaj ludzi, którzy się reklamują na tym forum w 'Ogłoszeniach'. Cena nowego powinna ostudzić chęć kupna (stawiam na jakieś 300-400 pln - ale to tylko domysły).

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 18:47:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nowy 120-140pln w detalu ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 19:59:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2008 22:03:21
Posty: 75
Lokalizacja: WWL
vezirr
1. niestety nie znalazłem takiej części pod tym linkiem, czytałem gdzieś ostatnio na forum jak ktoś komus podawał takie numery, tylko nie mogę tego teraz znaleźć, znalazłem sklep który to może mieć(podobno ok 100 PLN) tylko te numery...
2. Znalazłem :)
3. leję Pb95 czytałem w mało przydatnej pod kątem rozwiązania mojego problemu książce(audi 100 i 200, sam naprawiam H.R. Etzold) że zalecane jest 98- to naprawde taka ważna sprawa? dolot wydaje się być szczelny-żadnych dziur itd. skład mieszanki-nie wiem, śruba WG-ja napewno nie kręciłem, doładowanie- jak się CHECK ENGINE nie zapala (bo czasami dopiero na czwórce) to idzie dobrze więc chyba pompuje


tzn że A100/200 mają problemy ze spalaniem stukowym bo to nie jedyny temat na ten temat :)

moje 200 kupiłem całkiem zadbane i silnik podobno też ładnie równo pracuje na wolnych obrotach i nie dymi oleju nie wciąga.......szkoda że takie gupie badziewie psuje przyjemność

_________________
A4 B5 1.8 ADR 95' jest
A90 2.3 NG 91' jest
A80 1.8 RU 88' było
A100 q ABC 93' było
A80 2.0 ABK 93' było
A80 1.6 PP 91' było
A200 2.1 KG 85' było
Były trzy Polonezy, dwa Citroeny, Alfa i Maluch.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 20:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2008 22:03:21
Posty: 75
Lokalizacja: WWL
chociaż jak jest zimny to go muszę palić z wciśniętym gazem i przez chwilę obroty falują, może to ma jakieś znaczenie??

_________________
A4 B5 1.8 ADR 95' jest
A90 2.3 NG 91' jest
A80 1.8 RU 88' było
A100 q ABC 93' było
A80 2.0 ABK 93' było
A80 1.6 PP 91' było
A200 2.1 KG 85' było
Były trzy Polonezy, dwa Citroeny, Alfa i Maluch.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 20:53:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zn że masz do regulacji klape przepływki i do sprawdzenia obwód wtryskiwacza rozruchowego z nim samym, tam był chyba sygnał od rozrusznika ale moge sie mylić.
Czujnik stukowy możesz z powodzeniem zastosować z podobnych 5cio cyl jednostek np MC 3B AAR NG NF...
Co do błędu knock sensora to zobacz jak jest gdy silnik nie łapnie jeszcze temperatury (poniżej 40stC) - czy także przycina pow 3.000obr ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 21:10:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2008 22:03:21
Posty: 75
Lokalizacja: WWL
właśnie że jak jest zimny to zawsze sie zapala błąd tak od ok 3100 obr/min. Czasem jak pojeżdże dłużej to pierwszy bieg i drugi się nie świeci wcale potem trójka bywa że się nie świeci no a czwórka i piątka to od 3100 zawsze. Także jeżdże do 120km/h i nic poza tym.

_________________
A4 B5 1.8 ADR 95' jest
A90 2.3 NG 91' jest
A80 1.8 RU 88' było
A100 q ABC 93' było
A80 2.0 ABK 93' było
A80 1.6 PP 91' było
A200 2.1 KG 85' było
Były trzy Polonezy, dwa Citroeny, Alfa i Maluch.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 09:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
MANOLAKTIK napisał(a):
1. niestety nie znalazłem takiej części pod tym linkiem


W grupie 'Electrical Systems', podgrupa 'Impulse sender', jest 'anti-knock sensor' 054905377C.

[EDIT]
A co do Pb98 - im wyższa liczba oktanowa, tym mniejsza skłonność do spalania stukowego. Zobacz na klapkę od wlewu paliwa, nie masz oryginalnej wklejki z ciśnieniami w oponach i zalecanym paliwem? U mnie nawet na ECU jest zaznaczone, że mapy są dla '98 OKTAN'.
Zrób prosty eksperyment - pojeździj trochę na Pb98 i zobacz, czy nie będzie lepiej.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 12:45:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2008 22:03:21
Posty: 75
Lokalizacja: WWL
Zrobiłem test. W baku miałem z 10l 95 i dolałem 25l VPower Racing podobno 100 oktanów... i tak najpierw żadnych efektów potem pochodził jeszcze przepalił, przepalił, pojeździł i co? Ta pier... lampka zaczęła się zapalać ale wyżej tzn ok 5000 RPM. Z kolei następnego dnia wszystko po staremu.......A i jak zapalała się od 5000 to praktycznie zero szarpnięć.

_________________
A4 B5 1.8 ADR 95' jest
A90 2.3 NG 91' jest
A80 1.8 RU 88' było
A100 q ABC 93' było
A80 2.0 ABK 93' było
A80 1.6 PP 91' było
A200 2.1 KG 85' było
Były trzy Polonezy, dwa Citroeny, Alfa i Maluch.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 12:56:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Możesz mieć poprostu za uboga mieszankę lub leją Ci wtryski.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 13:49:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2008 22:03:21
Posty: 75
Lokalizacja: WWL
z przyjemnością oddałbym go do zrobienia komuś kto się dobrze zna bo mnie już głowa boli, niestety to nie jest polonez którego 5 razy rozebrałem i złożyłem, ktoś coś mi mówił że to podciśnienie że regulator może......serwis za drogi a blisko tu nie znam nikogo

_________________
A4 B5 1.8 ADR 95' jest
A90 2.3 NG 91' jest
A80 1.8 RU 88' było
A100 q ABC 93' było
A80 2.0 ABK 93' było
A80 1.6 PP 91' było
A200 2.1 KG 85' było
Były trzy Polonezy, dwa Citroeny, Alfa i Maluch.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: myszon90 i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: