Diagnostyka silnika 1Z za pomocą programu VAG-COM oraz interface Viaken KKL na USB.
Podłączamy mamidło szatańskie

rodem z Viakena do komputera przez interface USB oraz do gniazda OBD w samochodzie (zapłon wyłączony) kluczyk w kieszeni.
Prawidłowo podłączony i zainstalowany interface KKL powinien być widoczny w „Menadżerze urządzeń”
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1f ... 12b72.htmlNastępnie sprawdzamy na którym porcie zainstalował się inteface viaken
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/920 ... 2a0fd.htmlJak widać u mnie jest to port COM2.
Aplikacja VAG-COM pracuje tylko na portach COM od 1 do 4.
W przypadku jeśli jest to port inny niż porty COM od 1-4 należy to przestawić.
Rozwijamy porty COM & LPT, wchodzimy we właściwości urządzenia „Viaken USB KKL Interface” , wybieramy zakładkę „Ustawienia portów” dalej „Zaawansowane” i na górze wybieramy wolny port COM z przedziału od 1-4.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/299 ... 96ebf.htmlNastępnie uruchamiamy program VAG-COM
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/302 ... 164ad.htmlKlikamy „OPTIONS” i ustawiamy w polu „Select COM Port” dokładnie taki sam port jaki pokazuje nam „Menadżer urządzeń” w sekcji „Porty COM & LPT”
W moim przypadku jest to COM2.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4e ... 8a96a.htmlKlikamy przycisk TEST.
Prawidłowo skonfigurowane porty i podłączony interface powinien się objawić komunikatem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1da ... 9410d.htmlNastępnie przechodzimy do pola „Protocol Options” gdzie w polu „Start Baud” ustawiamy wartość 240.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e5 ... 57878.htmlKlikamy „Apply „ i „Save”
Teraz włączamy zapłon (kluczyk w stacyjce).
W oknie głównym programu VAG-COM klikamy „Select” i wybieramy moduł silnika.
Efektem prawidłowo skonfigurowanych portów i prawidłowej wartości „Start Baud” powinno być połączenie z ECU
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b68 ... 9562e.htmlŹle wprowadzona wartość „Start Baud” objawi się komunikatem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/187 ... 335c7.htmlCo ciekawe żeby się podłączyć do modułu ABS musiałem przestawić wartość „Start Baud” znów na 0
Efekt :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dc ... 5f842.html[+]
Podobno ten sposob działa również w przypadku AAT.
[+][+]
Wszystkie dyrdymały o tym jakoby warunkiem podłączenia się jest wygenerowanie błędu - odsyłam między bajki.

Pozdrawiam
wszysyko super świetny opis ja mam A6 z 1998 roku viakena na com z przejściówką na USB i komunikat no response from controller
czy procedura podłączania jest taka sama dla nowszych aut ? Silnik AFB . Pozdrawiam