.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 21:47:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 2.5 v6 tdi] awaria walkow rozrzadu
PostNapisane: 09.mar.2008 17:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
Witam
Co jest glowna przyczyna siadania walkow w silnikach 2.5 V6 TDI(jak wszyscy twierdza),aby temu zapobiec wystarczy wymienic popychacze zaworowe-szklanki i autko dalej bedzie smigac ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 17:45:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
W opcji szukaj wklep frazy:
"odma"
"popychacze"
"wałki"
"olej"
etc etc.
Poszukaj w postach Piotrusia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 20:48:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Kurcze szukałem posta Piotrusia w którym obszernie opisał problematykę hydrauliki w v6 ale niestety nie mogłem znaleźć. może podczas szukania pomocne dla Ciebie będą wskazówki:
prawdopodobnie było to w temacie dotyczącym wątpliwości n/t czy lepsze 2,5 v6 TDI czy 2.6 benzyna
chyba siódma strona mniejwięcej w połowie

Ale z tego co pamiętam:
- przyczyną jest stosowanie oleju LongLife oraz lanie niewłaściwego oleju, a także rodzaj materiału i poprostu żywotność części. Popychacze mogą się w trybie przyspieszonym zużyć/zepsuć gdy się poprostu zapchają np. cząstkami silikonu jeżeli ktoś się bawił w szklarza i mocował dekle na nim.
Kolejną przyczyną która przychodzi mi do głowy jest sama konstrukcja głowicy (obiegowa opinia głosi że nie zabardzo udana) a dokładnie sysyemu jej smarowania. Wspomniana odma jeżeli jest zatkana także ma swoje 5 groszy (a w sumie to odgrywa dużą rolę) ponieważ zaburzona zostaje dynamika oleju w magistralach co jest skutkiem nadmienego ciśnienia w (jak to nazwać?? Hmmm, w klawiaturze? ), co z koleji prowadzi do słabego smarowania elementów ciernych w głowicy.

- najpierw padają popychacze hydrauliczne. Jest to proces o tyle trudny do wykrycia że następuje powoli i wczesne stadia choroby są maskowane ciśnieniem oleju które tłumi stuki popychaczy oraz samym olejem który tworząc film pomiędzy krzywką a dźwigienką pomaga kasować luz

- gdy popychacze są na tyle wyrobione żeby zaczął powstawać minimalny luz do całej "zabawy" dołączają się dźwigienki które zaczyynają się wycierać. Razem z dźwigienkami wycierać zaczynają się podkładki na zawory. Wspomniany film oleju jeszcze jednak we wczesnych fazach tłumi stuki. Na tym etapie zaczyna się degradacja wałków która jest jeszcze nieznaczna i wumiana hydrauliki może je uratować

- następne stadium wkracza w fazę niebezpieczną bo pojawia się znaczny luz, wytarcie krzywek, dżwiegienek i główki popychaczy następuje lawinowo. Wtedy olej już nie wypełnia wolnych przestrzeni i zaczyna się klekotanie. Dźwigienka może spaść i zawór będzie cały czas zamknięty co i tak nie jest największą tragedią... Gorzej jest kiedy nastąpi sytuacja że główka popychacza wyrobi się w taki sposób że odpadnie. Wtedy są dwie możliwości:
a)swobodnie opadnie na dno głowicy (i tu mam wątpliwości czy nie wleci w magistrale olejową ale większe spece powinni się wypowiedzieć) i będzie tam spokojnie spoczywała
b)wpadnie pomiędzy zwoje sprężyny otwartego zaworu i zablokuje go w tejrze pozycji. Wtedy cylinder będzie walił po zaworze i z silnika niewiele zostanie :/

Także wnioski powinieneś wyciągnąć sam zgodnie ze swoją logiką oraz radami osób które mają z tym styczność na codzień :): lub miały przejścia.

Pozyższy tekst powiniem zostać opatrzony klauzulą Kopirajt Piotruś bo jeżeli moja pamięć nie poknociła niczego to jest to streszczenie posta o którym wspomniałem na początku.

Jak zwykle pozdrawiam :): ;)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 22:35:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
podstawa to dobry olej, półsyntetyk do diesli, wałki sie wycierają i mogą pękać to fakt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 22:46:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
"Podstawa to dobry olej" SYNTETYK - dobrej firmy, nie podrabiany i zmieniany w odpowiednich odstępach czasu (co konkretny przebieg)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 23:17:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Stamlej :peace:
Zaimponowałeś mi powyższym postem i szczerze bym Cię pochwalił, gdyby nie to, że zaraz przez niezrównoważonych emocjonalnie zostanie to odebrane jako "wzajemne klepanie się po dupach" albo słynny wyimaginowany nowotwór AKP. :/

A jednak zaryzykuję stwierdzenie (patrząc zupełnie obiektywnie na Twoje posty), że rośnie nam w siłę "nowa gwiazda" :): i bardzo się z tego cieszę...
Forum to nie rywalizacja i bezkarne zarzucanie innym zupełnej indolecji w czytaniu logów podczas gdy samemu jest się technicznym i praktycznym impotentem (taka mała dygresja) :): Forum AKP to ludzie i ich pasje - wzajemna bezinteresowna pomoc zamiast komercjalnego podejścia, merytoryczne zgłębienie tematu zamiast słownych utarczek i pyskówek, forum to także wielkie przyjaźnie ludzi zarażonych tym samym - miłością do AUDI, jedynej słusznej marki... I nieważne jest skąd pochodzisz, kim jesteś, co sobą reprezentujesz, czy jakie posiadasz wykształcenie. Audi kochają nawet koledzy na codzień jeżdżący BMW :D, bo jak inaczej wytłumaczyć ich obecność na tym forum ? I to jest w tym wszystkim piękne... :peace:
I nie zmąci tego nikt, ani nasz wspólny kontrowersyjny przyjaciel Lotus (Emsi to nie przez niego !!! :): ) ani nikt inny - zupełnie mało ważny...

To tyle...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 10.mar.2008 01:44:05 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 14:56:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dzięki Carl za pochwałę :diabel: Jestem na nie łasy ;) - joke
A tak na poważnie to na żadną gwiazdę raczej nie wyrosnę bo poprostu nie mam takiej wiedzy ale staram się pomagać jak potrafię ponieważ taką pomoc tutaj uzyskałem i wypada się zrewanżować.

Pozatym panuje tutaj świetna atmosfera (rzeczywiście niesłusznie krytykowana i niezbyt odpowiednio interpretowana) wzajemej uprzejmości często podczyta humorem i poza uzyskaniem "suchych" porad technicznych można też się nieżle pośmiać w duchu.
To było by tyle ode mnie na temat niesłusznych oskarżeń kierownych przez niektórych.
Według mojego świerzego spojrzenia żaden rak nie zaatakował AKP i ma się ono w jak najlepszej kondycji.
Jedyne co według mnie przydało by się zrobić to troszkę uporządkować je tworząc kilka przyklejonych tematów będących kompendium wiedzy n/t 2.5v6, pozostałych tdi, lpg i benzyny co ułatwiło by wielu świerzym użytkownikom wyszukiwanie interesujących ich danych.
Rozumię również że jest to wielka praca do wykonania i pewnie nikt się tego nie podejmie więc nie krytykuje nikogo :peace:

Również jak Carl zawuazył forum to jest wielka społecność różnych ludzi z różnych środowisk którzy potrafią się dogadać w różnych tematach, poradzić, rozwiać wątpliwości i pomóc w rozwiązaniu problemów kktócych nie potrafią rozwiązać często znani w lokalnych społecznościach fachowcy. Niech nikt nie mąci tego stanu rzeczy.
Ode mnie chcę tylko zaznaczyć że ciesze się niezmiernie że zostałem tutaj miło przyjęty, otrzymałem potrzebne wsparcie i nawiązałem nowe znajomości - tylko wirtualne ale zawsze to coś :) Napewno pozostanę tutaj długo (aż do czasu kiedy nie trafię na oddział uzależnień (co stanie się pewnie niedługo) i do psychiatryka, :D a wkurzona moja Luba nie rozniesie w pył wszystkich komputerów w domu :diabel: )

Sory za ot ale nie ma gdzie o tym napisać, bo w hyde parku przepadło by to w gąszczu pierdółek.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: